Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:27

Ik heb gisteravond dus " Gezondigd" en wil t vanavond weer even rechttrekken dus ik dacht aan een lekkere maaltijdsalade. Iemand nog een lekker recept? Ik vind alles lekker, met kip of zalm of ander vlees. Zonder is ook goed, dan maak ik er wel een versie van met want mn vriend kan niet zonder haha.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:28

Eigenlijk, als je erover gaat nadenken dan is het toch wel heel erg dat wij ons zo druk gaan maken over eten en ons gewicht. Dat we onszelf eigenlijk kwellen door dingen niet te eten waar je toch wel veel zin in hebt...
Op dit moment val ik wel af omdat ik (volgens de bmi meter :P ) overgewicht heb, maar ik voel mezelf er ook gewoon niet fijn bij. Die buik mag van mij wel verdwijnen :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:29

Bekend verhaal loveable, ik moet ook altijd meteen resultaat zien, anders verlies ik idd ook mijn motivatie.

Iriscope

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:32

Ja dat heb ik ook wel een beetje hoor. Ik ben nu anderhalve week bezig en merk nul komma niks verschil aan gewicht. Het enige dat ik merk is dat ik wel veel lol heb in de WII fit en dat ik door wat meer te sporten ook echt iets fitter ben.
Wilde eigenlijk stoppen maar toen bedacht ik me dat ik beter gewoon door kan gaan tot ik er aan gewend ben en mezelf een gezonde eetstyle heb aangeleerd. Maar dan moet er uiteraard wel wat af, als ik nog 2 weken doorga en ik merk nog geen verschil dan denk ik niet dat ik nog volhou. Er hoeven echt geen kilo's af te vliegen dat zou niet goed zijn. Maar helemaal geen verschil doe ik t natuurlijk niet voor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:33

Bitterbal schreef:
Eigenlijk, als je erover gaat nadenken dan is het toch wel heel erg dat wij ons zo druk gaan maken over eten en ons gewicht. Dat we onszelf eigenlijk kwellen door dingen niet te eten waar je toch wel veel zin in hebt...

nee, weet je wat pas echt idioot is?
dat wij ons volstoppen met allerlei gefabriceerde voeding ipv de zaken die moeder natuur ons aanbiedt
choco, hagelslag, kaassaus, soep in poedervorm, puree in vlokken, roomboterkoeken, chips, paarse ketchup, ingevroren pizza -> ik zie het niet direct aan de bomen groeien

Mijn doel is: gewoon geen troep meer eten. Mijn lijf verdient gewoon beter dan dat 8-)

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:38

ik herken dat ook!
Ben ook breed, maar dat zit in mn genen. Mijn biologische moeder is ook fors. Heb verder zware medicatie ivm epilepsie en de pil maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Dus voor mij ook moeilijk om een fijn gewicht te krijgen.
Mijn tactiek:
Sporten. Ben op spinning gegaan. Hoge vetverbranding namelijk:D En gaan wandelen. klinkt suf, maar met 2 actieve honden kom je een heel eind.
En gezond eten. mn vriend doet ook mee. Elke dag koken en heel soms een patatje(eens in de 3 maand) wat we zelf bakken in olijf olie voor de frituur. Scheelt calorieen.
En 1 zak chips in huis halen en soort deal afsluiten wie m het langste dicht kan laten....
;) Werkt goed op zich

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:40

Ik ga ook op spinning, dinsdagavond heb ik mijn eerste les. De bedoeling is 1x per week spinning te doen en 1x aquafitness in het zwembad.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:45

Ik wil ook altijd graag resultaat zien, maar tot op heden heb ik het nog niet echt aangedurft om op de weegschaal te gaan staan. Aankomende zaterdagochtend staat het in de planning, en dan maar hopen dat de moeite beloond wordt :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:48

Daarom meet ik mijn maten altijd op, qua gewicht kun je soms gelijk blijven, maar dan kun je toch nog wel slanker zijn (het spieren wegen meer dan vet-verhaal), in cm merk je vaak al heel snel resultaat, terwijl het in gewicht nog niet echt zo is.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:50

Littlemouse: Ja maar dat is juist wel verstandig hoor, om maar 1 keer in de week op de weegschaal te staan. Ik wil het liefst elke dag kijken of ik al afgevallen ben :')

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:56

foxy80 schreef:
Iemand trouwens die ook zo zit te pieren op het menu als ie op restaurant gaat?
Wij waren zaterdag weg met familie en het was een beetje drama: alles met romige saus/ witte pasta/ gefrituurde elementen en in sla had ik echt geen zin...
Heb als voorgerecht camembertkoekjes met gandaham en rauwe groentjes met balsamico gegeten (LEKKUR!!!) en als hoofdgerecht vis met garnalen en prei (puree en hollanse saus apart geschoven).

Als ik uit eten ga neem ik gewoon waar ik trek in heb, tegenwoordig deel ik een voorgerechtje (zijn meer mensen die minder willen eten) en meestal neem ik niks na..
Je gaat toch ook uit eten om te genieten, nou ik doe dat dan ook wel hoor. En vol is vol en niet van ohw zonde er ligt nog wat op het boord schuiven maar :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:02

Loveable schreef:
Littlemouse: Ja maar dat is juist wel verstandig hoor, om maar 1 keer in de week op de weegschaal te staan. Ik wil het liefst elke dag kijken of ik al afgevallen ben :')

Pff ik ook ja,
maar ik stel de maandag als vaste weegdag in, als ik elke dag ga kijken maak ik mezelf alleen maar gek ermee.

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:04

Loveable schreef:
Ik zit nu ook echt in een gigantische dip, het ging allemaal goed met afvallen, dik 10 kilo afgevallen! Maar ik wil echt nog wel een paar kilo eraf, maar het gaat zo langzaam. En ik eet echt helemaal niet veel, kom gewoon snel aan, heb eigenlijk ook nooit onder dit gewicht gezeten maar wil er gewoon echt nog wel wat af. Maargoed nu gaat het zo langzaam dat ik eetbuien krijg. Kijk als je resultaat boekt dan is het prima, maar als ik toch niet afval denk ik van ja waar doe ik het voor, dan eet ik maar gewoon. En daar gaat het mis, heel rot. Heb er nu weer dik een kilo aan...

haha sorry ik moest even mijn verhaal kwijt, ik heb echt even een baalmoment namelijk.

Weet niet wat je gewicht was ( hoef je ook niet te vertellen) maar mij is gezegt dat z'n 10 % gewicht er gemakkelijk of te krijgen is 15 % lastiger en nog meer echt moeilijk maar niet onmogelijk.
Ter indicatie voor jouw zeg maar. Maar komop je kan het heus wel!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:07

Ik ga in een restaurant ook écht niet op m'n eten letten. Ben daar gek zeg, zit daar voor de lol :P Daarnaast, een keer eens wat minder goed eten zal er echt niet voor zorgen dat je kilo's aankomt als het goed is.

De zaken die moeder natuur ons aanbied zijn lang zo lekker niet :Y)

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:09

Justmenatas: dankje dan zal dat het zijn, nooit geweten. Ik zit nou net over de 15% van mijn gewicht.... klopt precies

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:21

Hermelijn schreef:
Ik ga in een restaurant ook écht niet op m'n eten letten. Ben daar gek zeg, zit daar voor de lol :P Daarnaast, een keer eens wat minder goed eten zal er echt niet voor zorgen dat je kilo's aankomt als het goed is.

De zaken die moeder natuur ons aanbied zijn lang zo lekker niet :Y)

Wat je zegt snijdt hout.
Ik ga ook voor de lol op restaurant, ik vind het leuk iets te zoeken waar ik mijn lichaam blij mee kan maken ipv moeilijk te verteren en dat doe ik door room en vette boter zo veel mogelijk te mijden. Bovendien moet ik regelmatig op restaurant dus maak ik er beter een regel van zo weinig mogelijk uit te schuiven. Tenslotte weet je van het gezonde deel ook niet wat ze ermee gedaan hebben.

En de zaken die moeder natuur ons aanbiedt zijn inderdaad niet zo lekker, daarom heeft men koken uitgevonden. Alleen op een wortel met zand en loof knagen vind ik ook niks :D
Maar tegen een goede ratatouille, goed gekruid met thijm, basilicum en oregano, met fijne paddestoelen, een hoopje bruine rijst en goudgebakken kipfilet (in olie) zeg ik geen nee.

Een vriend van me heeft traiteursopleiding gedaan en die kon een hoop interessante dingen vertellen over restaurantkeukens. Met name over het excessieve gebruik van boter etc
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 14-01-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:21

Hebben jullie ook dat het veel leuker shoppen is als je bent afgevallen? Ik heb nu maat 40, niet echt super groot dus, maar als je bent afgevallen lijkt alles nét iets mooier te zitten :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:23

Je hebt ergens wel gelijk maar room is zo lekker!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:26

Gelukkig hou ik niet zo van room, haha. Maar je hebt gelijk, als je vaker dan 1x per maand naar een restaurant gaat zou ik er ook wel op gaan letten ja. Maar ik ga hooguit 3x per jaar, dus dan neem ik het er ook van!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:26

Ja klopt Mas, maar ik weet niet toch voel ik me vaak wel poedersuiker met shoppen. Doe het wel veel haha :P maar kan echt depressief worden van die spiegels, ben namelijk écht nog niet tevreden met mijn gewicht. Het is zo confrontererend.. Terwijl mn bmi opzich goed is, maar ik word gewoon gek van dat buikje en die dikke bovenbenen..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:28

Inderdaad maar niet voor elke dag.
Als ik één keer in de week light room eet, dan proef ik dat direct en kan ik er echt van genieten
Als je het elke dag eet proef je het nog amper
Verder durf ik sterk te betwijfelen of restaurants light room gebruiken dus dat risico neem ik niet
Dan nog liever een kleine kalkoenpita zonder saus met een berg groenten

Ik moet deze maand al 4 keer op restaurant (nieuwjaar met vriend zijn familie, nieuwjaarsfeest werk, verjaardag vriend met vrienden, verjaardag vriend met ouders -> hij wordt 30)
En dan tel ik eigenlijk de nieuwjaarsfestiviteiten op 1 en 2 januari niet mee...

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:31

Pfft 4x naar een restaurant? Das niet niks nee. Ik vind het altijd leuk om uit eten te gaan en heb er nooit zo op gelet maar zou het nu wel doen. Inderdaad vragen of er ook rijst bij geserveerd kan worden in plaats van patat. En vaak kun je ook een ander sausje vragen toch?

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:01

hier nog een die flink de riem moet aantrekken !

ik weeg weer veels te veel en ik word er gek van.
ik voel me bij elke hap schuldig, mijn conditie is 0,0, shoppen is voor mij een hel en ik voel me totaal niet sexy als ik samen met mn vent ben.
afvallen is voor mij bijna een verplichting want ik heb enige conditie nodig voor mijn baan.
ook hebben mijn vriend en ik plannen om te trouwen en mijn moeder heeft me beloofd om een trouwjurk te kopen voor mij in milaan ( samen naar milaan dus ) als ik weer in maatje 40 / 42 kom.
dus je zou zeggen dat ik een enorme drive heb om af te vallen, maar nee ...
ik ben gelukkig ondertussen wel gestopt met roken ( 2 maandjes ) maar dat merk ik wel weer aan de kilo's.
en als ik eerlijk ben dan val ik liever af dan dat ik stop met roken !

wat zorgt ervoor dat jullie gaan afvallen ?
want ik vind het echt heel moeilijk om mezelf aan te zetten om het te doen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:31

Jarco: Zoiets helpt bij mij ook niet. Je moet voor jezelf een bepaalde knop omzetten en zeggen "nu ga ik ervoor ik ben het zat" maar als je dat nog niet helemaal hebt voor jezelf (echt voor jezelf niet dat iemand anders het zegt tegen je..) dan word het een stuk moeilijker..

Ik heb dat probleem ook, je niet sexy voelen bij je vent, ja ik ga nu niet te persoonlijk worden want dat is niets voor mij, maar dat is voor mij ook voor een deel waarom ik nu écht wil afvallen om van de zomer mezelf weer goed te voelen in de kleding die nu nog in de kast ligt. Ik ga mezelf ook zeker verwennen met lekker shoppen tegen dat ik afgevallen ben naar mn streefgewicht :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:49

Ik ga zo lekker koken:
Wraps met blokjes kipfilet en véél roebakgroenten :9

En een glaasje water natuurlijk ;)