betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 18:29

Een aantal jaar terug liep ik ook hard met een vriendin.
Wij hadden een schema bij http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.phpc ( die kun je daar gratis een aan maken).

Wij liepen op een gegeven moment 20min. achter elkaar, maar dat kan natuurlijk veel beter nog.
Meer info kan ik je helaas niet geven, maar d'r zijn er hier waarschijnlijk genoeg die het wel beter weten Haha!
Een tip voor als je wil gaan hardlopen : Koop goede hardloopschoenen!!

Antheman : Haha! ja ben wel blij dat ik me aan mijn woord heb gehouden!
Nu nog een plek voor dat ding vinden, zodat ik hem niet iedere keer hoef uit te klappen.
Hij moet gewoon meteen gebruiksklaar zijn, anders heb ik al snel geen zin meer haha !!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 12:00

Zo, ik heb 10 -10 -5 (toen was ik thuis) minuten gerend. Het is nog geen 30, maar dat komt wel weer.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:41

netjes!! Haha!
Ik ben alweer een dagje suikervrij
Had het net wel heel moeilijk, heb toen gewoon bosvruchtenthee met honing gezet Haha! Jummie

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:57

Puchje schreef:
netjes!! Haha!
Ik ben alweer een dagje suikervrij
Had het net wel heel moeilijk, heb toen gewoon bosvruchtenthee met honing gezet Haha! Jummie

Jij ook goed bezig!!

Nog mensen calorien verbrand met schaatsen? Knipoog

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:53

Antheman schreef:
Nog mensen calorien verbrand met schaatsen? Knipoog

Niet met schaatsen, maar wel met een lesje bodyattack. Veel te koud op het ijs Cool

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:52

Ik heb vandaag wel beetje overdreven met de activiteit volgens mn lichaam, lol.
Vanochtend eerst naar de sportschool, schema aangepast. Trainer was zoooooon lekker ding! dat motiveert toch wel extra hoor *bloos* hij was zowieso echt goed in motiveren, dus heb nu een schema van een uur, met dingen die allemaal net op het randje liggen van wat ik kan, pfff, vermoeiend hoor!
Daarna ben ik nog 2 uur gaan wandelen met mn vader. En mijn vader loopt echt belagelijk hard door! Pap kwam op het idee naar de stal van mn verzorg paard te wandelen, dus dat was wel leuk, kom hij mn hormonen bom (drachtig) ook eens ontmoeten.
Maar helaas, toen ik thuis kwam, dikke migraine Boos! Terwijl ik tussendoor echt wel goed heb gegeten, en ook goed ontbeten... Zit nu te bedenken wat ik kan en wil eten nu, nogsteeds misselijk, dus echt geen zin in koken, maar moet eigelijk toch wel wat eten na een dag zoveel bewegen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:56

nou ik heb een (hard)loop band gekocht.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 19:43

__Nathalie__ schreef:
nou ik heb een (hard)loop band gekocht.

En nu erop Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 20:20

Ik heb geschaatst vandaag, tussen de 2 en 2½ uur. Daarna aten we wel chinees, dat zwakte het effect dan weer een beetje af.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:19

Heb er even 5 min op gestaan (is geen elektrische is nog best lastig moet ik zeggen om hem in 1 ritme draaiend te krijgen)
Had vanmiddag al een uur bij me ouders thuis gesport.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik resultaat zie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:51

Hoe staat het ermee hier?

Ik ben een weekendje weg geweest en had dus geen tijd om te sporten! Heb dus drie dagen niks gedaan en ik vond het verschrikkelijk.

Tot ik gisteren in de sportschool kwam en het eigenlijk wel erg lekker ging :+ Rust was dus even de missing factor voor mij!!

Heb gisteren borst en triceps getraind + cardio gedaan. Nog twee weken en dan krijg ik weer een nieuw schema :) Ik wil van de machines af en aan de losse gewichten, en ik wil squats, deadlift en benchpress erin :D Vet stoerrrr hahahaha!!!

Mijn dieet momenteel:

ochtend: havermout met melk
tussendoor: appel:
lunch: 4 boterhammen met 150 g kipfilet
tussendoor: appel:
avondeten: 250 gram groenten + 200 gram biefstuk
's avonds: 250 gram franse magere kwark + handje noten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:52

ik ben gestopt met suiker eten en dat scheelt énorm :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:02

Arabesk schreef:
ik ben gestopt met suiker eten en dat scheelt énorm :oo

Helemaal? Je hebt je koolhydraten toch nodig? Of bedoel je toegevoegde suikers? Zoals je kan zien ben ik ook de balans gaan verschuiven, ik eet in verhouding veel meer eiwitten en veel minder koolhydraten. Die koolhydraten eet ik ook zoveel mogelijk vroeg op de dag. Toegevoegde suiker heb ik ook geheel geschrapt. Als ik iets zoet wil maken gebruik ik de vloeibare zoetstof van natrena.

Ik merk hierdoor dat ik veel meer energie heb, jij ook?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:05

gestopt met ontbijtkoek eten en koekjes etc

wel gewoon fruit enzo, maar ik smeer mijn brood ook niet meer met zoet en ineens heb ik niet meer knetterende honger om 10h. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:08

Ah, klinkt goed! Veel volkoren kiezen als je koolhydraten eet, dan heb je meer langzame koolhydraten, is ook weer beter voor je bloedsuikerspiegel.

En doordat je minder zoet eet, eet je waarschijnlijk meer eiwitten = eiwitten vullen beter = minder honger ;)

Wat is het toch simpel eigenlijk dat dieten op de goede manier, gewoon geen honger meer!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:59

Ara, dat doe ik ook.
Ik heb gister alleen vet gezondigd :o
Ik had van mn werk Ferrero's gekregen, en daarvan heb ik door de stress om mn paardjes gisteravond 5 van opgegeten :p

Maar ik ga nu weer aan de suikerloosheid!
Ik merk het wel aan mn lichaam. Niet zozeer dat ik afval of zo, maar dat ik het gevoel heb dat ik echt beter in mn vel zit :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 11:55

Ik eet minder, drink doordeweeks niet meer en sport veel en veel meer. En nu ben ik verdorie 1 kg aangekomen. Ik weet best dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar t frustreert me behoorlijk.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:14

Dat kan ik me voorstellen.
Ik heb ooit een weegschaal gekocht, maar heb er misschien 20x opgestaan. Ik kan beter van mijn lichaam uitgaan. Als broeken gaan afzakken en als ik me beter voel, dan kan ik er vanuit gaan dat ik afval.
Moet je niet binnen nu en twee weken ongesteld worden? Dan houdt je lichaam vocht vast.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 12:19

Puchje schreef:
Dat kan ik me voorstellen.
Ik heb ooit een weegschaal gekocht, maar heb er misschien 20x opgestaan. Ik kan beter van mijn lichaam uitgaan. Als broeken gaan afzakken en als ik me beter voel, dan kan ik er vanuit gaan dat ik afval.
Moet je niet binnen nu en twee weken ongesteld worden? Dan houdt je lichaam vocht vast.

Ja, en ontlasting wil niet goed, dus ik let op mijn vocht, ik drink al meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:06

Te weinig eten is ook slecht voor je metabolisme. Wat eet je op een dag, hoe lang ben je, wat weeg je en welke activiteiten doe je?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:19

O wat heerlijk, allemaal lotgenoten!!!

Ook ik ben weer op zoek naar de motivatie om die paar gewreekte kilo's er weer af te krijgen.
Vorig najaar ben ik al 4 kilo afgevallen door inderdaad gewoon erg goed te letten op wat je eet (niet snoepen) en meer te bewegen.
Maar vooral dat laatste is een hekel punt. Wat sporten betreft ben ik gewoon lui aangelegd. Ik heb er geen zin en en vind maar weinig leuk genoeg om er mee te beginnen. Vorig jaar dan wel begonnen met zwemmen, en dat vond ik zowaar nog een soort van leuk ook! Niet dat ik stond te springen, maar het ging wel goed en gaf nog resultaat ook.

Meteen een vraag voor de andere mensen die ook zwemmen: hoelang houden jullie het baantjes zwemmen vol? Ik ben na 25 minuten, op redelijk tempo, heen en weer zwemmen echt helemaal kapot. Dat is dan ook meestal het punt dat ik het bad weer uitga.

Het opletten met eten gaat wel goed. 's Ochtends ontbijt ik met yoghurt, fruit en cruesli, later op de dag een tussendoortje, drie boterhammen voor lunch, als ik er aan denk nog een tussendoortje, en dan goed avondeten. Doorgaans aardappelen, groente en vis of vlees.
Met zwemmen begin ik deze week weer. Paardrijden is niet zo inspannend voor me. Mijn oudje wordt nog wel bereden maar niet heel fanatiek meer. Wel woon ik heel dicht bij de duinen en ga daar dus regelmatig een flink stuk wandelen. Alles wat je loopt is meegenomen lijkt me.

Het moet me nou toch een keer gaan lukken om die laatste 5 kilo's eraf te werken?! :\

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:29

Ik zwem 1x in de week (gelijk weer een vraag, krijg je dan ook resultaat te zien? Of zou je daarvoor min. 2x moeten zwemmen?), en houd het ook zo'n 25 minuten vol. :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:39

Ik heb vanmorgen 10 min gelopen op mijn loopband.
Hij staat in een helling dus is best zwaar moet ik zeggen.
Ik had niet heel veel tijd dus ik ga vanavond nog een keer 10 min.
Morgen ga ik 15 min lopen en daarna ga ik nog even langs mijn ouders op de fiets (is 15 min fietsen) ga ik daar even crosstrainen 15 min en dan weer 15 min terug fietsen.

Enige wat ik dus niet weet. Ik warm altijd rustig op. maar waneer kun je nu het beste trek oefeningen doen? voor tussen door of na?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:18

absque_dubio schreef:
Ik zwem 1x in de week (gelijk weer een vraag, krijg je dan ook resultaat te zien? Of zou je daarvoor min. 2x moeten zwemmen?), en houd het ook zo'n 25 minuten vol. :j

Als je heeeeeel erg goed op je eten let moet je wel wat resultaat zien binnen een maand of 2.
Helaas zal je toch echt wat meer inspanning moeten leveren voor sneller en blijvend resultaat. Denk daarbij aan minstens 4-5 keer per week met een minimale duur van 50-60 minuten. Eenmaal per week 25 minuten om af te vallen is echt te weinig...sorry ;) 8-)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:22

__Nathalie__ schreef:
Ik heb vanmorgen 10 min gelopen op mijn loopband.
Hij staat in een helling dus is best zwaar moet ik zeggen.
Ik had niet heel veel tijd dus ik ga vanavond nog een keer 10 min.
Morgen ga ik 15 min lopen en daarna ga ik nog even langs mijn ouders op de fiets (is 15 min fietsen) ga ik daar even crosstrainen 15 min en dan weer 15 min terug fietsen.

Enige wat ik dus niet weet. Ik warm altijd rustig op. maar waneer kun je nu het beste trek oefeningen doen? voor tussen door of na?

Netjes hoor! Stretchen doe ik meestal als mijn spieren een beetje warm zijn. Achteraf eigenlijk nooit.
Ik krijg van mijn vriendje geen loopband }> :P Die is veels te bang dat ik dan 2 x per dag aan het rennen ben 8-) Ik moet toegeven dat ik ook wel kan overdrijven dan, ik loop nu al vaker 2 x per dag. Totaal zijn er dan dagen dat 90-100 minuten heb gelopen 2 x 45-50 min