Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Blondie_ schreef:het is belachelijk net als hun hele cultuur
dblijham schreef:Ik heb op mijn werk regelmatig gesproken met besneden vrouwen en....met hun mannen. Een besneden vrouw is voor een man vaak ook geen pretje en de mannen die ik hier geproken heb peinzen er niet over om hun dochters te laten besnijden. Gek genoeg was er in een gezin wel een meningsverschil hierover tussen de ouders, hij ( in Somalie een chirurg) wilde het niet bij zijn dochterje en zij ( in Somalie een verpleegkundige)wilde het eigenlijk wel bij haar kind laten doen.
Gaat je toch aan het denken zetten over wie er nu zoveel waarde hecht aan die besneden vrouwen.
Jessix schreef:Pas de laatste decenia's komen vrouwen voor zichzelf op in de westerse wereld. Voorheen was je ook maar gewoon de vrouw van!
xKatleentjex schreef:Jessix schreef:Pas de laatste decenia's komen vrouwen voor zichzelf op in de westerse wereld. Voorheen was je ook maar gewoon de vrouw van!
Toen in '48 de vrouwen stemrecht kregen in België, werd er door mannen gereageerd dat dit een gigantische vergissing was, dat de vrouw te dom was om over politiek na te denken en dat het nu wel helemaal de verkeerde kant zou uitgaan.
Vjestagirl schreef:Blondie_ schreef:het is belachelijk net als hun hele cultuur
Ik vind niet dat je dit kan zeggen, ik vind niet dat je dit mag zeggen. Wie ben jij om een complete cultuur, gevormd door duizenden jaren van beschaving en gebruik belachelijk te noemen? Wie ben jij om alles wat iemand doet en denkt, zijn/haar hele denkraam en hele wereld belachelijk te noemen? Wie ben jij om een compleet volk te veroordelen op basis van iets wat je helemaal niet kan begrijpen omdat je er zelf niet in opgegroeit bent?
Twiggy2008 schreef:. En wij hier maar klagen over NL
Vjestagirl schreef:Miryamk schreef:O? ook bij kinderen? En borsten zijn geen ledematen maar meer armen en benen![]()
Je vagina heb je ook nodig om te functioneren (ik wel iig) maandelijkse ellende, plassen, spelen, man wat ben ik blij dat het er allemaal aanzit! Schaamlipcorrecties bij vrouwen (volwassen vrouwen kinderen doen ze geloof ik nog niet) is niet te vergelijken. Daar gaan we weer, zal wel aan mij liggen. Ik heb nog nooit gehoord dat ze tegenwoordig omdat het mode is hun plasbuis laten dichtnaaien of hun klit laten verwijderen.
Maar zij hebben hem juist niet nodig om te functioneren. Dat jij hem nodig hebt wil niet zeggen dat zij hem nodig hebben.
Waarom is dat niet te vergelijken? Het is het verminken van je lichaam om het in jouw opzicht/dat van de maatschapij te perfectioneren. Want hoe je lichaam eruit hoort te zien krijg je ingegoten door de maatschapij. Wat is het met mensen die zulke grote borsten aangemeten krijgen dat ze pijn in hun rug ervan krijgen? Die zich vol laten spuiten met gif om maar geen rimpels te krijgen? Die hun benen laten breken om ze maar langer te krijgen?