Hoogbegaafd... ja en dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Hoogbegaafd... ja en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 01:05

Ik kan ook heel slecht automatiseren.. Is altijd fijn met werkwoordsvervoegingen in het buitenland Tong uitsteken Ik haalde altijd 9ens bij duits, deed dat op gevoel... Maar vroeg mijn leraar mij of ik zo'n rijtje op wilde noemen, dan kon ik dat dus echt niet!!!

Heel makkelijk verbanden leggen, is dat ook iets dat typisch hb is? Dat doe ik namelijk wél, en ook al heel jong..

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 02:14

Wat enorm veel herkenbare dingen zeg! Ik ga me er toch eens in verdiepen want het kan een heleboel voor me verklaren.

Wat ik me echter wel begon af te vragen onder het lezen van dit topic (moet zeggen dat ik enkele berichten heb over geslagen) is het volgende:
Heeft het feit dat je hoog begaafd bent iets te maken met het feit dat je met paarden bezig bent?
Hebben de paarden iets dat jou helpt beter met je hoogbegaafdheid om te kunnen gaan?

Misschien dat ik me ook hier eens in ga verdiepen. Misschien zelfs wel een onderzoekje waard?

Citaat:
Als er nu een eilandje was zei ik altijd.. Hebben jullie dat gevoel ook wel eens?

Toen ik deze zin las kreeg ik tranen in mijn ogen. Ik (her)ken dit zeker!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:55

Oeh, ligt al een tijdje op apengapen dit topic :)

Ik ben ook hoogbegaafd bevonden op de basisschool, met een IQ tussen de 150 en 160, maar stiekempjes was het precies 151 ofzo. Maar, ik deed gister de Mensa test en er stond: "Uw IQ ligt heel erg dicht bij het 98e percentiel, maar helaas scoorde u niet voldoende voor een toelating tot Mensa". Misschien kwam 't omdat ik 'm om 4 uur 's nachts deed? := Met van die online testjes kwam ik niet hoger dan 135! Maar goed, misschien dus omdat het zo laat was.

Hier ook eentje die van het VWO naar de Havo is gegaan en daar is gezakt. Ik krijg nu door hier alles te lezen wel weer de motivatie om een 21+ test te doen voor de uni ofzo. Maar ben ook tevreden met paardrijlessen geven. Vind het vooral een uitdaging om de beginners en half gevorderden te doen! Jonkies EN volwassenen :D Als ze op M niveau zitten heb ik al zoiets van: pffff, niks meer aan.

Ik heb heel erg dat ik dingen niet af maak. Ik begin vol plezier aan een verhaal en schrijf me de vingers uit m'n lijf, om vervolgens te stoppen vlak voor het eind, want tja...als ik er een eind aan brei, ik weet niet, ik hou niet van dingen die echt AF zijn.
Ik doe ook dingen waarvan m'n omgeving denkt: :n die is echt gestoord. Bijvoorbeeld. Ik had m'n hele leven gespaard voor een paard. Op m'n 22e kon ik die eindelijk kopen! Hoera! Maar 2 maanden later begon ik met een man uit Amerika te praten op internet. Na 2 weken heb ik m'n paard op marktplaats gezet, nog 2 weken later is ze verkocht en ben ik naar Amerika gevlogen. Iedereen dacht echt dat ik gek was, zomaar alles wat ik wilde opgeven om misschien wel in de armen van een moordenaar te wandelen aan de andere kant van de wereld. Maar goed, we zijn nu al 3 jaar bij elkaar en dik 1 jaar getrouwd ;) Hij heeft een IQ van 198 en is dus 'geniaal', nog even boven hoogbegaafd. Ik heb de gelegenheid me vaak heel erg dom te voelen, met m'n 151!
Als ik m'n intuitie voel opborrelen dan luister ik daar gewoon naar, soms staat analytisch denken veelste veel in de weg en ga ik lekker 'dom' doen :D

Niemand in m'n familie is hoogbegaafd. M'n vader heeft een IQ van 128, m'n moeder iets van 90 en m'n broertje 100. M'n vader is ook nog eens verslaafd, m'n moeder is lichamelijk gehandicapt en m'n broertje was dood geboren (gelukkig mankeerd ie nu niks). Er waren dus erg veel problemen thuis, m'n vader zat vaak in de gevangenis. Wat ie me wel heeft meegegeven is leren discusseren, vooral over politiek en voor mezelf denken, m'n eigen baas blijven. M'n vader is best wel een slimmerikje, maar kon de stormen in z'n hoofd niet aan op jonge leeftijd, aan de drugs gegaan.

haha, ik kan me nog zo goed herinneren hoe het ging met leren lezen. Na drie dagen 1 uurtje les, kon ik prima lezen en ik begon natuurlijk te klieren. Als iemand een zin had voorgelezen dan zei ik: "nou en". Iedereen lachen natuurlijk, behalve de leesjuf. Die werd boos en ik moest naar de echte juf toe, oe wat was ik bang. Maar gelukkig begreep ze het wel en pakte een stapel encyclopdieen voor me. Oh wat was ik blij! En toen ook een IQ test gedaan, want juffie dacht: hier is iets meer gaande.

Ik heb door m'n moeilijke jeugd twee jaar in groepstherapie gezeten en toen wilde ik echt dat ik niet hoogbegaafd was geweest. Want ik zat al erg snel aan de kant van de psychologen. Ik merkte meteen dat ze een onderling communicatiesysteem hadden, nonverbaal. En ik had binnen een uurtje uitgevogeld wat ze deden en wat het betekende. Ik begon met ze mee te praten, nonverbaal, over de andere patienten! Pas na een half jaar hadden ze zoiets van: Wa...WAT?! Hoe lang is dit al gaande? Iemand?
Afijn, ik heb dus niet echt veel aan mezelf gewerkt, meer de problemen van anderen opgelost, maar daar voor mezelf ook wel veel aan gehad.

Nu ben ik dus gelukkig getrouwd, heb een leuke baan en mag nog even m'n Wajong uitkering houden. Op naar de uni en snel! :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:17

phormicola schreef:
m'n broertje was dood geboren (gelukkig mankeerd ie nu niks).

Ik mag dan hoogbegaafd zijn, sommige dingen gaan boven mijn pet...
sorry phormicola...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:35

hahaha, sorry, dat klinkt een beetje ongelukkig. Correctie:

Dood geboren, 7 minuten geen zuurstof gehad, reanimatie, poef, ging ineens ademen.

Dank je voor de aanwijzing!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:23

Aangezien dit topic behoorlijk oud is en het eigenlijk niet de bedoeling is zulke oude topics nog omhoog te schoppen plaats ik hier een slotje.