het condoom

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Re: het condoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:59

Sjukke schreef:
Het verbaasd mij hoeveel mensen hier reageren met: "We zijn beide maagd dus hebben toch geen soa".. Nagelbijten / Gniffelen
Ik weet er niet heel veel vanaf, maar weet wel dat soa's ook kunnen 'ontstaan' bij mensen die beide voor het eerst met elkaar het bed delen..

Volgens mij klopt dat niet hoor. Als je allebei soa vrij bent dan krijg je ook geen soa van elkaar.

Ik vind niks mis met condooms. Als je ze goed omdoet is de kans dat ze scheuren nihil, gewoon achteraf even checken. mocht ie toch gescheurd zijn kun je een MAP halen.
Daarom vind ik condooms veiliger dan de pil, want die werkt ook niet 100%.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 01:01

Blondie_ schreef:
Sjukke schreef:
Het verbaasd mij hoeveel mensen hier reageren met: "We zijn beide maagd dus hebben toch geen soa".. Nagelbijten / Gniffelen
Ik weet er niet heel veel vanaf, maar weet wel dat soa's ook kunnen 'ontstaan' bij mensen die beide voor het eerst met elkaar het bed delen..

Volgens mij klopt dat niet hoor. Als je allebei soa vrij bent dan krijg je ook geen soa van elkaar.

Ik vind niks mis met condooms. Als je ze goed omdoet is de kans dat ze scheuren nihil, gewoon achteraf even checken. mocht ie toch gescheurd zijn kun je een MAP halen.
Daarom vind ik condooms veiliger dan de pil, want die werkt ook niet 100%.

zou echt een giller zijn als je een soa kan krijgen terwijl je alle 2 nog maagd bent en alle 2 ook geen soa heft krijg je dan een soa door de wrijving ofzo....? Huilen van het lachen ROFL
als je alle 2 nog maafgd bent en ook geen soa hebt kun je die ook niet van elkaar krijgen

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:54

Njaa ik heb dat ooit ergens geleerd.. Maaarr het kan natuurlijk ook niet waar zijn. Ik hoop in ieder geval dat het NIET waar is, dat scheelt veel SOA's Knipoog

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:56

Citaat:
Een aantal soa is ook overdraagbaar via bloed:

als gevolg van een onhygiënische tatoeage of piercing;
als bij drugsgebruik naalden, spuiten of andere attributen van een ander worden gebruikt;
tijdens de zwangerschap: HIV, hepatitis B en syfilis kunnen overgedragen worden van moeder op kind;
tijdens de geboorte: HIV, hepatitis B, syfilis, chlamydia, herpes genitalis en gonorroe kunnen overgedragen worden op de baby.

Niet compleet waar dus, dat je niks kunt krijgen als je allebei maagd bent.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:02

Pel schreef:
wat ben ik blij dat ik die krengen niet nodig heb Clown

Afgod

Amen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:01

Saskiaatje schreef:
Pel schreef:
wat ben ik blij dat ik die krengen niet nodig heb Clown

Afgod

Amen.

Eh... dames, via vrouw/vrouw contact kunnen SOA's ook overgebracht worden hoor. Knipoog

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:02

Mijn vriend en ik zijn 2.5 jaar samen en wij vrijen zonder condoom.
Mijn vriend kan gewoon geen condooms verdragen.. Ik neem de pil, meer kunnen we toch niet doen ofwel? En zo speciale condooms zijn mij net iets te duur..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:03

RedPassion schreef:
Saskiaatje schreef:
Afgod

Amen.

Eh... dames, via vrouw/vrouw contact kunnen SOA's ook overgebracht worden hoor. Knipoog

Oh, maar daar had ik het ook niet over hoor. Vork Ik ben gewoon blij dat ik geen condoom nodig heb. Wat betreft ongewenste zwangerschappen, e.d.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:25

denihy: je vriend verdraagt geen condooms? Goede smoes:) (of hij moet al uitslag krijgen ofzo ) saskiaatje: beflapje is zelfde gepruts:)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:32

pinuts schreef:
denihy: je vriend verdraagt geen condooms? Goede smoes:)

haha precies mijn gedachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:33

Saskiaatje schreef:
Oh, maar daar had ik het ook niet over hoor. Vork Ik ben gewoon blij dat ik geen condoom nodig heb. Wat betreft ongewenste zwangerschappen, e.d.

Op die manier. Haha!
Ja, dat is inderdaad een groot voordeel, geen zorgen om zwangerschappen. Knipoog

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:42

pinuts schreef:
denihy: je vriend verdraagt geen condooms? Goede smoes:) (of hij moet al uitslag krijgen ofzo ) saskiaatje: beflapje is zelfde gepruts:)

Ja, dat weet ik. Vork Daarom doe ik niet aan one-night-stands whatsoever.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:32

xKatleentjex schreef:
Genee schreef:
In Juni ging ik aan de pil en daarna ben ik pas met m'n vriendje naar bed geweest. We waren elkaars eerste dus condoom gebruiken vind ik echt onzin.

Misschien eens aankloppen bij een centrum over Soa's en vragen hoeveel mensen er zijn binnengekomen met een soa en de reden 'maar dat kon niet, we waren elkaars eerste!'. Je hebt geen soa als je getest bent. Zolang je dat niet bent, heb je altijd een kans dat je het hebt, al zegt je vriendje dat je de eerste bent(je hoeft een soa trouwens niet altijd via seks te krijgen), al heeft hij lieve oogjes en zegt hij dat hij je altijd trouw is... echt soa's blijven elk jaar stijgen, en al die laksheid 'omdat ik het toch niet nodig heb want..' is een van de ergste oorzaken.

Blijkbaar vindt men het hier erg naief om iemand waar je mee samen bent gewoon te vertrouwen? Dat is toch de BASIS van een relatie? Ik weet het gewoon 100% zeker, ik weet dat ik maagd ben en ook geen seksuele handelingen heb verricht met wie dan ook, en hij ook niet. Dat is iets wat ik weet en ik snap niet waarom het zo verschrikkelijk naief is om iemand op z'n woord te geloven. Het zal vast veel voorkomen en ik vind mensen die het wel doen heel verstandig, maar ik snap niet waarom ik bijna word aangevallen om mijn eigen vertrouwen in iemand waar ik van hou.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:51

dovish schreef:
Iris_safarii schreef:
En de condooms van het CZ zijn kleute. Huilen van het lachen Die dingen rollen echt niet af, dacht eerst dat het aan mijn vriend en mij lag maar hoorde van meerdere mensen dat die dingen zuigen. :')

Dat zijn luxe condooms, ik denk dat veel mannen daar een moord voor doen! Tong uitsteken

ROFL *raapt zichzelf van de grond*

Over de ''discussie'' die er gaande was ben ik het eens met xKathleentjex . Dat er zoveel mensen geloven in het feit dat de partner niks heeft . Tuurlijk zijn er mensen die echt niks hebben; maar iedereen die het zegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:37

pinuts schreef:
denihy: je vriend verdraagt geen condooms? Goede smoes Lachen (of hij moet al uitslag krijgen ofzo)

Haha volgens mij een veelgebruikte smoes van mannen idd! Clown

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:02

Blondie_ schreef:
pinuts schreef:
denihy: je vriend verdraagt geen condooms? Goede smoes:)

haha precies mijn gedachten!

Hij krijgt dus wel degelijk uitslag Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 11:53

nikita_benno schreef:
zou echt een giller zijn als je een soa kan krijgen terwijl je alle 2 nog maagd bent en alle 2 ook geen soa heft krijg je dan een soa door de wrijving ofzo....? Huilen van het lachen ROFL
als je alle 2 nog maafgd bent en ook geen soa hebt kun je die ook niet van elkaar krijgen

waar heb jij op school gezeten Huilen van het lachen
www.google.com
soa's
Huilen van het lachen
als je allebei soa vrij bent dan kan je niets doorgeven maar daar heb je een papiertje voor nodig, echter als je maagd bent kan je wel degelijk soa's bij je dragen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:10

Ze zegt dat als je beide soa vrij bent je geen soa van elkaar kan krijgen.. Lijkt me kloppen. Verward

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 13:36

misschien even lezen? dat herhaal ik ook en zeg ik, maar mensen blijven roepen dat als je maagd ben dat je dan gelijk geen soa's kan hebben maar dat is fout.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:35

xDramaQueen schreef:
maar mensen blijven roepen dat als je maagd ben dat je dan gelijk geen soa's kan hebben maar dat is fout.

Ik dacht ook dat maagden wel SOA's bij zich konden dragen (heb ik echt ooit ergens gelezen/geleerd) Maar ik weet het niet zeker... Wat is er nou echt van waar?
En als maagden SOA's bij zich kunnen dragen, kunnen ze het dan ook overdragen aan een andere maagd tijdens de eerste keer sex?

Haha nu wil ik het wel eens zeker weten ook! Vork Al die onzekerheid! Tong uitsteken Knipoog

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:43

Sjukke schreef:
xDramaQueen schreef:
maar mensen blijven roepen dat als je maagd ben dat je dan gelijk geen soa's kan hebben maar dat is fout.

Ik dacht ook dat maagden wel SOA's bij zich konden dragen (heb ik echt ooit ergens gelezen/geleerd) Maar ik weet het niet zeker... Wat is er nou echt van waar?
En als maagden SOA's bij zich kunnen dragen, kunnen ze het dan ook overdragen aan een andere maagd tijdens de eerste keer sex?

Haha nu wil ik het wel eens zeker weten ook! Vork Al die onzekerheid! Tong uitsteken Knipoog

je kan idd ook op andere manieren soa's krijgen (ik heb me er eens in verdiept omdat ik de "gelukkige" eigenaar was van onze grote vriendin Chlamydia
Dat schijnt idd te kunne. Bij het plaatsen van spiraal en abortus ofzo
Zal eens opzoeken waar dat stond
En heb ook gelezen dat het bij de geboorte van moeder op kind overgedragen kan worden..

maar goed.. middels 2 pillen was ik ervanaf.
Mn vriend had het ook.. toen was natuurlijk de vraag: bij wie kwam het vandaan. je kan zelfs pas na 7 jaar klachten krijgen. Gelukkig hebben wij er samen veel om kunnen lachen zoals:
Eerlijk zullen wij alles delen! Knipoog

maar het blijft rot.. en onze eigen stomme fout.ik heb er in iedergeval wel van geleerd Haha!
maar we zijn nu allebei soa-vrij Clown

Denk dat veeljonge meisjes toch niet goed op de hoogte zijn van voorbehoedsmiddelen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:53

Wij (= ik en partner) vrijen zonder condoom,
nádat we ons allebei hebben laten testen op SOA's en aids.
We waren allebei clean en hebben een vaste relatie met elkaar.

Ik ben er blij van,want als ik íéts ondingen vind,zijn het wel condooms. Lips are sealed

Als ze die dingen nou eens goedkoper maken,of in het jongerenpakket doen,zouden misschien meer mensen ze gebruiken...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:09

Sjukke schreef:
xDramaQueen schreef:

klopt helemaal, Ja bij orale seks is er ook kans, besmette spuiten,naalden etc.
kan je vinden op soa sites Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:11

xDramaQueen schreef:
misschien even lezen? dat herhaal ik ook en zeg ik, maar mensen blijven roepen dat als je maagd ben dat je dan gelijk geen soa's kan hebben maar dat is fout.

Ook lekker aardig zo, 'waar heb jij op school gezeten Huilen van het lachen ' Rolleyes

Doenjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:14

Ik gebruik nooit een condoom, ze zijn beide getest en slik dus de pil. Als ik zwanger word is het mijn eigen schuld.