Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sjapaz schreef:Na iedere keer weer een topic over nadelen van de pil, ga ik nu wel steeds meer twijfelen of ik wil stoppen..
Ik heb geen bijwerkingen voor zover ik weet wat betreft de pil. Ik slik hem nu ongeveer 5 jaar, en het enige waar ik sinds anderhalf jaar alst van heb ik dat ik weinig zin heb in sex. Maar ook dit is heel wisselen, en meestla hangt het samen met dat ik wat last heb van schaalheid en dergelijke, en het dus zeer doet.(misschien komt die droogheid ook van de pil) maar wat ik dus voral wel heb is dat ik tijdens mijn stopweek altijd veel meer zin heb in sex...
Wat gebruiken jullie dan als alternatief? Die ring lijkt me helemaal niet fijn, en een spiraaltjes is vaak toch voor een wat langere tijd? trekt me in elk geval ook niet heel erg aan....
Sjapaz schreef:weet je wat het ook is? ik heb dus verder helemaal geen nare bijwerkingen van de pil, maar stel dat dit wel doro de pil veroorzaakt wordt..
Het zou gewoon erg fijn zijn als ik gewoon eens spontaan vaker zin had, want onbedoeld legt het toch af en teo wat druk op je relatie, ook al vind mijn vriend het totaal niet erg, ik voel me toch wel schuldig als hij wil en ik nee moet zeggen. Het zou gewoon fijn zijn als ik niet zo vaak nee hoefde te zeggen..
Paintlinger schreef:Haha, die van mij zei ook al "Echt??? Meteen stoppen dan!!"...
Paintlinger schreef:Hmm... ik ga het straks even in de groep gooien hier..
Ik weet niet offie er blij mee is...(het zijn echt ondingen hè?)
janne schreef:ik lees net dit topic en ben idd ook over gegaan van de microgynon 30 naar de ethinylestradol/levonorgestrel de apotheek zei dat de mycrogynon dat nu geworden is,de zelfde stofjes die erin zitten.
maar heb nu steeds stemmingswisselingen en heb heel veel last van pukkeltjes/puistjes.
en ben ook wat dikker geworden wat ik vorheen niet had.
maar heb er nooit over na gedacht dat het die nieuwe pil wel eens zo kunnen wezen.
Nagyl schreef:janne schreef:ik lees net dit topic en ben idd ook over gegaan van de microgynon 30 naar de ethinylestradol/levonorgestrel de apotheek zei dat de mycrogynon dat nu geworden is,de zelfde stofjes die erin zitten.
maar heb nu steeds stemmingswisselingen en heb heel veel last van pukkeltjes/puistjes.
en ben ook wat dikker geworden wat ik vorheen niet had.
maar heb er nooit over na gedacht dat het die nieuwe pil wel eens zo kunnen wezen.
ja die bedoel ik ook, als merkloze
Sjapaz schreef:condooms gebruiken we eigenlijk bijna altijd zowieso wel al, ik vind ht anders altijd zo'n gedoe achteraf![]()
![]()
Ik heb dus nogal snel last van irritatie daaronder zodra er iets komt/gebeurt wat neit hoort, alleen al het idee wordt ik kriegeleg van... het idee dat ik constant iets daar heb ztten, brrr. Ik wil niet binnen nu en een jaar kinderen, maar spiraaltje is, als ik het me goed herinner van vorlichtingslessenvoor 5 jaar toch? en ik was ook zeker niet van plan pas over 5 jaar kinderen te nemen... bedoeling was jong kinderen, maar wel eerst studie afronden, wat nog anderhalf jaar duurt.
is de prikpil niet hetzelfde verhaal? zijn toch evengoed hormonen, wil nog niet zeggen toch dat mijn problemen weg zijn als ik de prikpil ga gebruiken?
Alleen condoom voelt ook zo kaal.. alsof je wle erg veel risico gata nemen... al moet ik zeggen dat het in de 5 jaar dat we samen zijn, en dus bijna altijd een condoom gebruiken, nog nooit fout is gegaan. wat betreft scheuren of eits dergelijks.