ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: ELECTROSTRESS! Ook jij hebt daar mee te maken! Lees maar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:22

detour schreef:
Waar hoor je dat? Knipoog

Ik heb juist gehoord dat providers flnk betalen als ze hun masten ergens plaatsen, al dan niet aan de gemeente, dan wel aan eigenaren van een terrein.

Ik werk al weer een heel aantal jaartjes bij de gemeente, dus ik denk dat ik er oog op heb ( naast mijn studie, waarin ik allerlei bestuursvormen heb ondezocht Knipoog ).
Aan de eigenaar van de grond betalen, aka pacht/huur, dat is iets heel anders. Hier werd de suggestie gewekt alsof het niet helemaal kuis was.

detour schreef:
Zou iemand die al jaren slap zwamt het nieuws halen?

Deze veronderstelling meen je toch niet werkelijk. Ik zal je even wakker schudden, de meest grote idioten halen het nieuws. Om maar eens te beginnen bij Bush himself Haha! En op welk nieuws is dat dan geweest, ik heb het nog nooit gezien eerlijk gezegd. Ik zou het wel eens willen zien, ben benieuwd wat de journalistiek er mee doet. Kom aub niet met Hart van NL ofzo, dat is geen nieuwsprogramma imo.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:08

Biush, da's Amerikaans, je kunt de NL t.v. niet met hem vergelijken vind ik. Clown
Het NOS journaal. Knipoog
Zie jij alle afleveringen? Cool
DAt je me inschat om er commerciele kanalen bij te halen zegt meer over jou dan over mij. IN netwerk is het ook geweest.

Tsja, jij hebt jouw achtergrond, ik heb zo mijn bronnen. Ik denk echt dat je niet uit je nek zwamt hoor, maar datzelfde geldt voor mij. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:19

detour schreef:
Zie jij alle afleveringen? Cool

Tsja, jij hebt jouw achtergrond, ik heb zo mijn bronnen. Ik denk echt dat je niet uit je nek zwamt hoor, maar datzelfde geldt voor mij. Haha!

Ja, ik zie bijna alle afleveringen van het NOS-journaal Bloos Ik kijk er minimaal 3 x per dag naar namelijk ( haha, hoezo verslaafd Haha! ).

Ik zou gewoon wel eens willen weten welke bronnen dat dan zijn ( net als goeroe ook al heeft gevraagd ). Ik baseer me op de officiële besluiten van verschillende gemeenteraden. Ik vraag me af wat jou bronnen dan zijn. Als je zo stellig overtuigd bent, kan je je bronnen ook wel prijs geven Knipoog Zomaar wat roepen kan iedereen namelijk, ik heb nu geen enkele mogelijkheid om te achterhalen hoe je aan deze info komt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:32

Zoekt en gij zult vinden! Dat kun jij vast met jouw kritische sceptische geest!
Praktische aardse bewijzen lopen om je heen maar door oogkleppen gedrag verdiepen wij ons in theorie, nietwaar?.. Knipoog Knipoog
Ja, ik ben overtuigd, wat ik voel, ervaar en luister naar mijn lijf. Cool
En daar kan geen wetenschap tegenop! Pling
Noch een hoogdravend artikel, noch een hoog IQ, etc.
Vandaar! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:36

Tja, aan zulke ontwijkende antwoorden heb ik natuurlijk niks. Ik ben nu al een dag aan het zoeken, en ik kan niks vinden! Blijkbaar heb jij het al gevonden, en je wilt je bronnen niet met ons delen. Dat maakt je compleet ongeloofwaardig. En nu heb ik het niet over de electrostress ( waarover ik ondertussen ook een artikel op de site van de vng heb gevonden overigens, maar daarvoor moet je misschien kunnen inloggen ), maar over de vermeende verrijking van gemeenten dankzij de UMTS-masten.
Daar is niks wetenschappelijks aan, als dat zo is, moet je het gewoon kunnen laten zien. Immers alle gemeentelijke financiën zijn openbaar. Lijkt me niet zo'n moeilijke vraag van mijn kant.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:36

Wij als kritici krijgen het verwijt dat we niet met voldoende bronnen enzo komen, maar als jij naar bronnen gevraagd wordt, draai je daar ook omheen met de tekst "zoekt en gij zult vinden".
Daar spreek je jezelf toch een klein beetje mee tegen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:38

erleyne schreef:
Tja, aan zulke ontwijkende antwoorden heb ik natuurlijk niks. Ik ben nu al een dag aan het zoeken, en ik kan niks vinden! Blijkbaar heb jij het al gevonden, en je wilt je bronnen niet met ons delen. Dat maakt je compleet ongeloofwaardig. En nu heb ik het niet over de electrostress ( waarover ik ondertussen ook een artikel op de site van de vng heb gevonden overigens, maar daarvoor moet je misschien kunnen inloggen ), maar over de vermeende verrijking van gemeenten dankzij de UMTS-masten.
Daar is niks wetenschappelijks aan, als dat zo is, moet je het gewoon kunnen laten zien. Immers alle gemeentelijke financiën zijn openbaar. Lijkt me niet zo'n moeilijke vraag van mijn kant.

heb ik wat aan jouw reacties? Je blijft vragen zoeken, met tegenargumenten komen. Knipoog

Daar word ik een beetje moe van. Ik weet nl hoe het wel zit! Pling

heb jij een voertuigd Christen wel eens overtuigd met de evolutie theorie? Ik wens je dan veel succes! Haha!

Nogmaals, dit is voor mensen die er wat mee kunnen, die er steun en begrip uit ervaren.
Ik wens jou en andere sceptici hier veel boktplezier! Cool

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:40

Nickeltje schreef:
Wij als kritici krijgen het verwijt dat we niet met voldoende bronnen enzo komen, maar als jij naar bronnen gevraagd wordt, draai je daar ook omheen met de tekst "zoekt en gij zult vinden".

Weet je dames? Gun iemand een goede gezondheid. Jullie zijn zo kritisch en slim dat jullie je prima via internet kunnen laten informeren en jullie willen er toch niet aan, vice versa ook neit, zit al jaren in die materie. Knipoog
Dus dan zijn we wat mij betref uitgesproken, zo wordt het nl alleen maar gekibbel, zonde van mijn energie. Veel plezier!
Cool

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:48

Nickeltje schreef:

Bijzonder dat jij steeds aanvalt zonder argumenten, zonder de moeite te hebben genomen je te verdiepen. Als een ander dan iets zegt ga je die offensief bijstaan. En dat is imo nogal laag, flauw en zinloos.

denk daar maar eens over na! Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:59

Waarom moet er toch altijd overal een zichtbaar bewijs aan hangen?
Er is zoveel wat wij mensen niet kunnen zien maar wat er wel is.
Daar kan toch echt niemand omheen.
En als je het allemaal maar onzin vind, prima, zeg dat een keer hier en dan is het toch klaar?
Laat de ander dan gewoon in hun waarde.
Als Detour zegt dat ze met aanpassingen bemerkt heeft dat haar gezondheid vooruit is gegaan, wei zijn jullie dan om te gaan roepen dat het niet daardoor komt maar dat het overwerkt of psychisch is?
Ik neem toch aan dat de enige die dat het beste kan beoordelen Detour zelf is toch.
Ik weet zelf ook niet precies wat ik ervan moet denken want de aanpassingen die wij hebben laten doen hebben op mij nog geen effect gehad, maar daarentegen op mijn sceptische man juist weer wel.
Die kan sindsdien weer heerlijk slapen.
Misschien zit er dus bij mij meer achter dan alleen dat, maar zoals bij mijn man en bij Detour heeft het dus wel degelijk een positieve wending gehad.
Dat is toch alleen maar mooi???
Trouwens bij mijn zus idem, die is een heel ander mens geworden sinds ze 's nachts als ze naar bed gaan alle stroom uit schakelen en zo zullen er nog veel meer zijn, toeval??????

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:00

Ik blijf helemaal geen vragen zoeken, ik vraag je uitspraak over gemeenten te staven met bewijs. Dat heeft niks met geloof te maken in de effecten van electrostress, maar daar wil je niet aan. Dit heeft gewoon met de openbaarheid van onze democratie te maken. Als jij last heb van conspiracy theory-gedachten, wens ik je daar veel succes mee. Ik kan me voorstellen dat je met een hoop stress leeft, als je zo tegen de wereld aan kijkt, waar dat dan ook vandaan moge komen.
Ik heb in mijn bijdrages verschillende keren wel mijn bronnen gegeven, en als je me niet gelooft wil ik ze je nog wel toesturen in pdf.
In je openingspost nodig je critici uit om te reageren, maar als die critici te 'slim' worden, zoals je het zelf noemt, geef je niet thuis. Beetje jammer, want dit had helemaal geen gekibbel hoeven worden, als iedere partij zijn eigen bronnen boven tafel durfde te leggen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:04

Thanks, Onassa! Die dames hebben kennelijk weinig mee gemaakt op het gebied van onverklaarbare klachten waarbij ze al zoveel wetenschappers hebben ontmoet...
Beetje vermoeiend zijn ze wel en mijn geduld raakt dus ook op.
Ik vind het idd ook nogal arrogant om te suggeren dat ik uit mijn nek blaat omdat mijn bronnen niet interessant genoeg zijn?!? Kennen ze mij? hebben zij naast mij gestaan in de afgelopen jaren? Ik ben verdomme levend bewijs! Maar nee hoor, laten wij onze neusjes in de literatuur steken, onze kaften als oogkleppen laten fungeren en hoog van de toren blaten. Leven de feilloze wtenschap, hallelujah!

Fijn dat jouw zus ook baat heeft bij dergelijke acties, Onassa!
Wij absorberen nu eenmaal straling, is bewezen, net als dat een teveel slecht is voor je lijf!
Hoe igenwikkeld wil je je dan vast banketstaaf? Jij kent je mensen, ik ook.
Als iemand niet achterlijk is of zo maar uit zijn nek zwamt, huichelt, dan ben ik dat wel.
Laat ik mij eens op het arrogante nivo wagen waar een aantal van doorspekt zijn alhier!

Ik zal trouwens mijn homeopaat& art inschakelen mbt hetgeen mij zo goed helpt, oke? Da pb ik je wel, want word een beetje moe van al het commentaar hier.

bedankt voor je steun, soms moeten mensen in de praktijk keihard op hun bek gaan voor ze w3akker geschud worden uit hun boekjes!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:05

erleyne schreef:
Ik blijf helemaal geen vragen zoeken, ik vraag je uitspraak over gemeenten te staven met bewijs. Dat heeft niks met geloof te maken in de effecten van electrostress, maar daar wil je niet aan. Dit heeft gewoon met de openbaarheid van onze democratie te maken. Als jij last heb van conspiracy theory-gedachten, wens ik je daar veel succes mee. Ik kan me voorstellen dat je met een hoop stress leeft, als je zo tegen de wereld aan kijkt, waar dat dan ook vandaan moge komen.
Ik heb in mijn bijdrages verschillende keren wel mijn bronnen gegeven, en als je me niet gelooft wil ik ze je nog wel toesturen in pdf.
In je openingspost nodig je critici uit om te reageren, maar als die critici te 'slim' worden, zoals je het zelf noemt, geef je niet thuis. Beetje jammer, want dit had helemaal geen gekibbel hoeven worden, als iedere partij zijn eigen bronnen boven tafel durfde te leggen.

Hoelang blijf je nog doorzeuren? Jij bent niet overtuigd, prima.
Daar wil ik het bij laten. het is jouw goedrecht te denken wat jij wilt. De wetenschap mag jou nu nog leren wat het betekent om een ander in zijn waarde te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:05

Kijk, dat klinkt heel anders, Onassa!!!
Voor het geval wat ik in de groep heb gegooid is ook geen steekhoudend bewijs. Klachten tijdens een periode van vijf jaar wonen bij een hoogspanningsleiding.
Wat mij toen als eerste opviel was dat het gras precies onder de leidingen minder goed groeide dan pal ernaast, en dat zette mij toen al aan het denken.
De betrokken persoon had een slechte weerstand, was vaak ziek, hoofdpijn, concentratiestoornissen en weinig energie. Er was nog een heel scala aan klachten maar ik hoef niet alles te vermelden. Na de verhuizing was deze persoon in een paar maandjes 180 graden omgedraaid, nergens last van, vrolijk, energiek etc.
Als je met dit verhaal bij een energiebedrijf zou aankomen verklaren ze je voor gek.
Er zijn legio gevallen bekend van mensen die klachten hebben ontwikkeld door hoogspanningsleidingen en alles wordt gewoon naar het rijk der fabelen verwezen.

Erleyne, ik denk niet dat de "critici" te "slim" zijn. En dit verhaal opvatten als een conspiracy-theory?? Kom op zeg, we zijn stichting Niburu niet...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:07

erleyne schreef:

Als je had GELEZEN had je de bronnen kunnen zien, meid, alleen zijn zij niet overtuigend genoeg omdat het tegen jouw studie indruist!
Clown

Wake up!

Als iemand zich niet tegenspreekt ben ik dat wel. Ga nu maar lekker zoeken naar die meneer in NIjkerk, jij vind hem vast want ik noemde jou slim, nietwaar? Knipoog

Dat je de moeite hebt genomen je te verdiepen, vind ik top. Maar doordrammen heeft geen zin.

Als je me nu gewoon het beste toewenste met mijn gezondheid, ja, dat was wat menselijker geweest. Dit werkt nogal averechts. DAt geldt nog meer voor nickeltje, by the way.

Je zult in je leven vast nog wel terug komen van wat je allemaal uit je boekjes en odenrzoeken hebt gehaald; er is nl meer. Knipoog

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:08

Valt hoofdpijn van onweer hier ook onder? En is de ene mens gevoelig ervoor en de ander niet? Of heeft iedereen er last van?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:10

suleilitha schreef:
Erleyne, ik denk niet dat de "critici" te "slim" zijn. En dit verhaal opvatten als een conspiracy-theory?? Kom op zeg, we zijn stichting Niburu niet...

Het woord slim heeft TS geïntroduceerd Knipoog
En ik vat electrostress ook niet op als conspiracy, in één van mijn eerste posten heb ik aangegeven dat ik me heel goed kan vinden in het feit dat deze straling op de lange termijn effecten kan hebben, en dat ik erg benieuwd benn naar langdurig wetenschappelijk onderzoek.

Wat ik wel ee conspiracy theory vind, is het roepen dat onze regering zichzelf verrijkt over de ruggen van de gezondheid van haar burgers en vervolgens weigeren aan te geven waar deze veronderstelling vandaan komt ( even daargelaten of beslissingen van de overheid de gezondheid van de burgers ten goede komen, maar meer in dit specifieke geval ).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:10

suleilitha schreef:

Heel anders dan wat???
Ik geloof hier zeer zeker in en hoop nog wat extra info van Detour te krijgen.
En wat betreft Erleyne.......
Voor deze "simpele ziel" gaat dit ook allemaal wat te ver. Clown
Laatst bijgewerkt door Onassa op 21-11-08 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:11

detour schreef:
kynshiri schreef:
ik weet dat dit waar is, aangezien mn vriend niet anders doet dan zendmasten van een gsmoperator herstellen. zij krijgen ook erg strikte veiligheidsinstructies en sinds hij weet hoe de vork aan de steel zit, mag de gsm ook niet meer mee naast het bed snachts enz. hij zei ook dat er bepaalde zendmasten zijn (een soort koppelpunten) waarbij je uitdrukkelijk niet dichter dan x aantal meter bij de 'zender' mag komen als die aan staat, want dat zijn een soort microgolven. hij zei ook dat je vrij snel merkt dat je de zone overschreden hebt (wanneer die bv niet zo duidelijk zichbaar is, wat wel eens gebeurd op sommige zendmasten. tot grote spijt van de technici natuurlijk, want er staat nx aangegeven en dan doe je het deurtje van de site open en staat dat ding pal voor je neus...). je begint na een korte tijd nl keiharde hoofdpijn te krijgen enz.

Allemachtig, nou, dat lijkt me dus niet voor niks en ik hoop dat veel mensen deze post lezen!!!
Ach gut

Ik hoop dat jouw vriend rustig aan doet, ik zou zijn baan niet graag vervullen.

In landen als Zwitserland en Zweden, zijn de maatstaven heel anders dan in NL mbt hoeveel straling er rondom je huis mag zijn. dat is vast niet voor niks, zijn niet de meest achterlijke landen.

nja normaal gezien hoort de computerapparatuur (waar hij aan werkt) ook buiten de risicozone te staan... indien niet, als de bliksem de deur weer dicht en een telefoon nr de dispatching om aub dat ding ff uit te zetten indien mogelijk Clown ... helaas nemen niet alle collega's het zo nauw... sommigen trekken er zich niet veel van aan en lopen er gewoon doorheen, sja dan vraag je er om natuurlijk!

als ik me niet vergis was het een paar dagen geleden hier nog op het nieuws ook? men is onderzoek aan het doen naar het verband tss gsmstraling en kanker en ziet toch een duidelijk verband. het risico zit em wel in veel bellen en slapen met je gsm op je nachtkastje (vlak naast je hoofd dus). de straling van een gewone gsm is al buiten de risicozone als je hem een paar meter van je weg legt. maar als je ziet hoeveel per dag uren sommige mensen met dat ding aan hun oor rondlopen, is het toch ook niet geheel verwonderlijk dat dat wel invloed kan hebben Koe

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:12

suleilitha schreef:
Voor het geval wat ik in de groep heb gegooid is ook geen steekhoudend bewijs. Klachten tijdens een periode van vijf jaar wonen bij een hoogspanningsleiding.
Wat mij toen als eerste opviel was dat het gras precies onder de leidingen minder goed groeide dan pal ernaast, en dat zette mij toen al aan het denken.De betrokken persoon had een slechte weerstand, was vaak ziek, hoofdpijn, concentratiestoornissen en weinig energie. Er was nog een heel scala aan klachten maar ik hoef niet alles te vermelden. Na de verhuizing was deze persoon in een paar maandjes 180 graden omgedraaid, nergens last van, vrolijk, energiek etc.
Als je met dit verhaal bij een energiebedrijf zou aankomen verklaren ze je voor gek.
Er zijn legio gevallen bekend van mensen die klachten hebben ontwikkeld door hoogspanningsleidingen en alles wordt gewoon naar het rijk der fabelen verwezen.

nee joh, da's toeval! Clown

Ik ken Steffi bv best goed, zij is een gerenomemeerde paardenarts, is mijn docente geweest, is holiste en pakt wel eens homeopatische tips mee. En wat zij ze?"Luister vooral naar je boerenverstand, kijk door jouw ogen, ga op jouw gevoel af. Want er is geen wetenschappelijke studie waar je dat leert!" Haha!

Zij is een fenomeen voor een hoop mensen die uitgeklooid waren in de reguliere sector. Haha!
Ik heb nu al een paar keer mee gemaakt dat de reguliere sector toegaf dat het fout zat in de geneeskunde en dat ik het goed had opgemerkt.

beetje op je eigen intuitie vertrouwen is ook waardevol! Pling

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:13

fjordjes schreef:
Valt hoofdpijn van onweer hier ook onder? En is de ene mens gevoelig ervoor en de ander niet? Of heeft iedereen er last van?

Dat kan heel goed, hoor, zet eens een glas melk buiten tijdens onweer, het wordt zuur. Knipoog
Mijn kleding wordt statischer, vissen krijgen ineens honger, ik denk wel degelijk dat die electrische lading met ons waterzakjes op pootjes wat doet. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:14

erleyne schreef:
suleilitha schreef:

Het woord slim heeft TS geïntroduceerd Knipoog
En ik vat electrostress ook niet op als conspiracy, in één van mijn eerste posten heb ik aangegeven dat ik me heel goed kan vinden in het feit dat deze straling op de lange termijn effecten kan hebben, en dat ik erg benieuwd benn naar langdurig wetenschappelijk onderzoek.
Wat ik wel ee conspiracy theory vind, is het roepen dat onze regering zichzelf verrijkt over de ruggen van de gezondheid van haar burgers en vervolgens weigeren aan te geven waar deze veronderstelling vandaan komt ( even daargelaten of beslissingen van de overheid de gezondheid van de burgers ten goede komen, maar meer in dit specifieke geval ).

Ik ook, als het tenminste dermate doorbreekt dat er wat mee gedaan wordt, want het kost waarschijnlijk jaaaaren en intussen lijden steeds meer mensen eronder.. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:14

Citaat:

Kijk, en dat noem ík nu realiteit.
Er zijn remedies tegen bepaalde kwalen waar nu structureel medicijnen voor worden voorgeschreven terwijl er met andere behandelingen geen medicijnen meer nodig zouden zijn.
Maar dan praat je over remedies die rond de 2000 euro kosten als eerste investering en de meeste chronisch zieken hebben dat bedrag niet en er zijn slechts een paar ziekenfondsen die dit soort zaken vergoeden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:16

@Suelitha: ik sna je reactie niet nav mijn post? Misschien verkeerd gequote ( of ik ben toch niet zo slim Knipoog )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:19

manman, wat blijf je hangen, leren ze je dat ook?
Beetje flauw, aangezien je inhoudelijk niet meer op mijn posten ingaat.