Pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:13

Sinds ik pfeiffer heb ben ik constant ziek, en ik vermoed dat ik het nog steeds heb.. ben afgelope 4 maanden 4 keer ziek geweest, en dan écht ziek. had gister 40 graden koorts

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:48

Het heerst nu ook zware griep.. Ik ga morgen weer een forumulier halen om van de week weer bloed te laten prikken, heb het de week voor de kerst laten doen en moest na een maand terug komen om te kijken of het er nog is. Heb nu weer me paardje, en merk nu wel als ik heb gereden en gemest heb, dat ik echt kapot ben sinds zondag dus weer, dus vermoed dat het nog niet weg is.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:43

Vorige week voelde ik me aardig een wrak. Veel op bed gelegen. Mensen om me heen waren ziek, dus denk wel dat ik er wat van mee gepakt heb. Alleen zij zijn al wel weer beter.... ik niet... heb het aardig benauwd, dus blijf ik maar hoesten. ;(
Vanmiddag een gesprek bij de verzuim consulent.... ben benieuwd hoe dit gesprek verloopt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:46

ben vandaag naar de decaan op school geweest en ben gestopt met mijn studie...:S, dit omdat ik niet weet of ik volgend jaar gezond genoeg ben om een best moeilijke studie te volgen :S

ik ga waarschijnlijk volgens schooljaar een mbo studie doen ......

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:48

ik heb ook pfeiffer gehad alleen bij mij is het nooit meer weg gegaan ik heb M.E/CVS dus ben altijd moe en nu heb ik ook nog de griep te pakken

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:06

Ik moet zo weer naar de dokter...
baal er echt van, voel me echt niet meer de oude prettig gestoorde renske maar meer een oud wijf dat niets zomaar ff kan doen en na iets leuks/inspannends altijd paar dagen bij moet komen en als ik teveel doe dan zetten mn klieren op en het slaat op mn maag :\ Dat laatste nog als gevolg van veel en verkeerde antibiotica toen ze me nog niet op pfeiffer hadden getest....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:47

Heb vandaag na een maand weer bloed geprikt.. dus over 2 weken weer de uitslag. Morgen naar de bedrijfs arts ben benieuwd.

Nu ik me paardje weer heb ben ik echt geborken ga zo ook maar even uurtje slapen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:23

CoriienRN schreef:
Heb vandaag na een maand weer bloed geprikt.. dus over 2 weken weer de uitslag. Morgen naar de bedrijfs arts ben benieuwd.

Nu ik me paardje weer heb ben ik echt geborken ga zo ook maar even uurtje slapen

Als je lichaam geen (voldoende) antistoffen meer aan maakt, vinden ze je genezen... Echter kan de ziekte van pfeiffer nog steeds in je lichaam huizen... ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:24

Ja klopt dus we zien wel, ik voel me nog steeds moe :(

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:45

CoriienRN schreef:
Ja klopt dus we zien wel, ik voel me nog steeds moe :(

Ik voel me ook moe, maar desondanks moet ik mijn werkuren uitbreiden van ongeveer 6 naar 12 uur per week. |(
Kijk wel hoe het gaat, wil het niet dan houd het gewoon op.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:47

ik kreeg ook zo'n fijne opbouw
ik zat op 12 uur, moest iedere week 4 uur erbij doen tot aan de 32
alsof ik me per wee zoveel beter voel?

heb braaf geluisterd, en idd in een stuk door opgebouwd naar 32 uur, om weer ziek thuis te zitten...in de kerstvakantie!
Nu zit ik weer op de 20 uur, en moet over 3 weken weer op 32 uur zitten... ik wil het best proberen, maar ik val dan flauw op het werk als ik teveel doe en dat staat zo stom :+
En zit dan in mn vrije weekend weer met een opgezette keel en koorts thuis, ook niet echt de bedoeling lijkt me.
Mn bloed is ook nog niet goed dus dat scheelt, kan het iig nog aantonen!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:39

Ik werk 24 uur per week, dus zou dan ook de helft van mijn uren opeens moeten werken.
Ze vonden de opbouw van werkuren veel te weinig.
Heb me in oktober ziek gemeld en in november ben ik op therapeutische basis begonnen.
De 1e week moest ik 2x 1 uur in de week werken, de week erop moest ik al me voor 4 uur beter meldden. }:0
Gelukkig kon ik ze aan het verstand brengen dat dit onbegonnen werk was.
Je weet gewoon niet hoeveel uur je aan kan, tis gewoon per dag bekijken.
Heb het idee dat ze er totaal geen begrip voor hebben en dat ze je ze zo snel mogelijk weer aan het werk willen hebben.
Zo te horen werkt dat averechts bij de mensen. Men valt zo te horen snel weer terug.
Hoe lang ben jij al ziek Renske_?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:49

Ik weet sinds afgelopen zomer dat ik pfeiffer heb
oktober 2007 was de bloeduitslag dubieus, dus zat het er toen al aa te komen maar door wisseling van artsen door de huisartsenpraktijk is er daarna pas weer in zomer 2008 getest, toen ik al wekenlang ziek was, koorts, de ene na de andere antibiotica kuur, daar weer bijwerkingen van etc en toen dus nog maar een keer op pfeiffer getest en toen had ik het dus wel.

En idd de ene dag voel je je super, om daarna weer een dag of wat zoooo beroerd moe en slap te zijn, heel irritant en is echt niet te voorspellen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 06:26

goede morgen.. wel vervelend he, hoor idd bekende geluiden.

Ik zit normaal op de vrachtwagen dus ben benieuwd voor een oplossing, voor mij haalt het niet aan om voor 1 uur te werken :(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:51

foetsie schreef:
Ik werk 24 uur per week, dus zou dan ook de helft van mijn uren opeens moeten werken.
Ze vonden de opbouw van werkuren veel te weinig.
Heb me in oktober ziek gemeld en in november ben ik op therapeutische basis begonnen.
De 1e week moest ik 2x 1 uur in de week werken, de week erop moest ik al me voor 4 uur beter meldden. }:0
Gelukkig kon ik ze aan het verstand brengen dat dit onbegonnen werk was.
Je weet gewoon niet hoeveel uur je aan kan, tis gewoon per dag bekijken.
Heb het idee dat ze er totaal geen begrip voor hebben en dat ze je ze zo snel mogelijk weer aan het werk willen hebben.
Zo te horen werkt dat averechts bij de mensen. Men valt zo te horen snel weer terug.
Hoe lang ben jij al ziek Renske_?

ziekte van pfeiffere wordt ook erg ondersschat door vele 'artsen' helaas.

btw -> denk aan gezonde voeding en ook bijv geen cola drinken - deze voert vocht af! Ook koolZUUR kun je beter vermijden...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:00

Karoliefje_ schreef:
Sinds ik pfeiffer heb ben ik constant ziek, en ik vermoed dat ik het nog steeds heb.. ben afgelope 4 maanden 4 keer ziek geweest, en dan écht ziek. had gister 40 graden koorts

heb je je amandelen nog?! Het komt heeel vaak voor dat mensen die pfeiffer hebben gehad klachten blijven houden (vaak ziek, altijd moe, energieloos, haaruitval ed.) die wegblijven nadat de amandelen zijn verwijderd..

Ik heb 5 jr geleden pfeiffer gehad, ben nog steeds constant moe!!! Regelmatig heb ik weer messen in mn keel.. Ik blijf mezelf aanpraten dat het komt omdat ik niet goed voormezelf zorg, maar volgens mn moeder zit er nog steeds iets in mn lichaam en ben ik moe door die keel ipv dat ik last van die keel heb door de vermoeidheid.. (snappen jullie het nog..)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:30

hmm ik ken dit, 2 jaar geleden merkte ik dt ik steeds moeer en moeer werd..
ik dacht ach ik slaap te weinig, en ging gewoon door met de dingen die ik dagelijks doe.
een jaartje later werd ik elke week wel ontzetten ziek, hoge koorts. uiteindelijk moest ik naar het ziekenhuis, zo ziek was ik geworden
daaruit bleek dat ik al een jaar pfeiffer had, en dat ik echt te oververmoeid was, en als ik door zou gaan met het dagelijks leven wat ik deed, zou het slecht aflopen. Daar schrok ik natuurlijk echt heeel erg van. want ik reed bijna elke dag wel 2 paarden en moest naar school.
Ik heb nadat ik van het ziekenhuis kwam ben ik 3 maanden helemaal niet naar school gegaan,
ik ben met de auto op en neer gebracht naar mijn paarden om ze tyoch eten te kunnen geven en met ze te wandelen. als ik geluk had kon ik dan even rijden, maar daar kreeg ik wel hulp bij!

na de 3maanden kon ik weer halve dagen naar school, maar soms viel ik in slaap op school, dus mocht ik 3 keer per weeknaar school.
na een halafjaar mocht ik weer hele dagen naar school, ik moest zelf aangeven wat ik aankon..
ook kon ik langszamerhand weer paardrijden. en na een jaar ging het weer redelijk perfect, kon weer hele dagen naar school en weer naar mijn paard. ik heb laatst wel weer naar het ziekenhuis gemoette voor bloedprikken. nu gaat het weer prima. ik heb nu nog steeds 2 paarden, maar ik verdeel het nu netjes en ga optijd naar bed, en zorg dat ik goed uitgerust bent. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:53

Ik mag ook voorlopig nog niet werken, zeker niet met mijn beroep.

Moet over 2 weken terug komen voor een probleemanalyse en dan verder kijken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:41

Bij mij is het begin deze week vastgesteld. Ik zit/zat middenin de examens dus dat dacht die vermoeidheid daardoor kwam, maar de laatste dagen had ik ook ondraaglijk veel keelpijn. Dan toch naar de dokter geweest, bloed laten prikken en jawel: klierkoorts.

Momenteel slaap ik zo'n 14u per nacht, maar het ergste is toch mijn keelpijn. Mijn amandelen zijn gigantisch opgezwollen en ontstoken, maar omdat de infectie viraal is kan ik enkel pijnstillers nemen. Door die amandelen kan ik amper slikken of spreken, en in combinatie met mijn gezwollen klieren in mijn hals zorgt het voor best veel oorpijn :\ Ik wissel nu af tussen Dafalgan (tegen de pijn) en Ibuprofene (tegen de zwelling), maar echt heel erg veel helpt 't niet. En tja, veel koude dingen drinken, maar dat gaat ook niet zo vlot met die amandelen :(

Voor de rest doe ik zoals hier al gezegd is: zo min mogelijk ongezonde/vette dingen eten, koude vloeistof drinken, veel slapen en absoluut niks doen. Want uit die test bleek ook dat mijn lever vrij aangetast was, dus die moet ook even de tijd hebben om te recupereren.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:40

Mientjeuh schreef:
Bij mij is het begin deze week vastgesteld. Ik zit/zat middenin de examens dus dat dacht die vermoeidheid daardoor kwam, maar de laatste dagen had ik ook ondraaglijk veel keelpijn. Dan toch naar de dokter geweest, bloed laten prikken en jawel: klierkoorts.

Momenteel slaap ik zo'n 14u per nacht, maar het ergste is toch mijn keelpijn. Mijn amandelen zijn gigantisch opgezwollen en ontstoken, maar omdat de infectie viraal is kan ik enkel pijnstillers nemen. Door die amandelen kan ik amper slikken of spreken, en in combinatie met mijn gezwollen klieren in mijn hals zorgt het voor best veel oorpijn :\ Ik wissel nu af tussen Dafalgan (tegen de pijn) en Ibuprofene (tegen de zwelling), maar echt heel erg veel helpt 't niet. En tja, veel koude dingen drinken, maar dat gaat ook niet zo vlot met die amandelen :(

Voor de rest doe ik zoals hier al gezegd is: zo min mogelijk ongezonde/vette dingen eten, koude vloeistof drinken, veel slapen en absoluut niks doen. Want uit die test bleek ook dat mijn lever vrij aangetast was, dus die moet ook even de tijd hebben om te recupereren.

Klinkt heel bekend. Probeer anders eens via je huisarts zetpillen te krijgen. Ik heb Diclofenacatrium 50 mg gekregen. Het hielp zo snel dat ik weer snel kon eten, drinken, mijn nek kon draaien en praten. Anders had ik nl. naar het ziekenhuis gemoeten voor aan het infuus.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:12

Ik ben gisteren weer bij mijn huisarts geweest omdat ik mijn amandelen zo abnormaal gezwollen vond, maar die zei weer dat er niks aan te doen is behalve ontzwellers en pijnstillers. Het zou ongeveer een weekje duren, maar ik zie die pijn overmorgen niet magisch weggaan... Het is nu wel een klein beetje beter, ik drink zoveel mogelijk koud water en kan alweer een beetje fatsoenlijk eten gelukkig. Maar praten is nog altijd moeilijk. En ik ben daarbij nog eens heel erg verkouden (of misschien hangt dat samen met die keelontsteking), waardoor dat slijm van mijn keel door mijn neus eruit komt. Lekker ranzig :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:26

Idd dat helpt zetpillen :)

mijn amandelen zijn ook nog steeds erg joeeets :(

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:19

ik heb als baby pfeiffer gehad, maar dat is toen niet opgevallen omdat baby's sowieso veel slapen. maar op de een of andere manier konden ze dat nu nog aan mijn bloed zien echt vaag... }:0

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:32

Klopt idd ;)

moet donderdag weer naar de bedrijfs arts :(

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:45

Mijn keelpijn is sinds vannacht stukken minder *\o/*
Slikken en praten doet nog altijd wat pijn, maar het is geen hel meer zoals ervoor. En mijn amandelen zijn een tikje minder gezwollen en die vieze witte stippen zijn ook weg :=
Yay :D

Paardje_13 schreef:
ik heb als baby pfeiffer gehad, maar dat is toen niet opgevallen omdat baby's sowieso veel slapen. maar op de een of andere manier konden ze dat nu nog aan mijn bloed zien echt vaag... }:0

Als je Pfeiffer hebt, ontwikkel je antistoffen tegen die ziekte. Daardoor kan je het ook maar één keer krijgen, eens je het gehad hebt, ben je immuun en blijven die antistoffen voor de rest van je leven in je lichaam. Ze hebben bij jou dus waarschijnlijk antistoffen teruggevonden :)