Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:54

je kan de rhus ook van vsm bestellen als je dat wil.

overigens zit er in akolip eigenlijk alleen zink,dat helpt dus eigenlijk als je blaasjes al wat opgekomen zijn,nog niet als je nog niks ziet maar het wel tintelt Tong uitsteken

die van de waterstofperoxide kende ik niet!zal hem onthouden als er een wanhopige klant aan de balie komt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:05

grrrr ik heb in korte tijd nu er 3 gehad word er echt gek van...Ik las hier iets van druppels wat was dat ook al weer.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:56

Jeetje die Rhus Toxicodendron is niet zo makkelijk te vinden. Bij de apotheek geweest en daar hadden ze het niet, maar in het systeem wel zoveel verschillende dingen en concentraties. Dus toen zei ik, doe maar die van Vogel, echter later belde ze me op en Vogel heeft het niet meer in het assortiment. Nu heb ik ze van VSM laten bestellen, hopelijk hebben die het wel.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 18:59

Wat raar Solide, want ik heb hem wel van A. Vogel..
wij hebben in het centrum een homeopathisch winkeltje, en daar heb ik hem gekocht..

Hopen dat ze hem van VSM wel hebben dan..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:12

VSM stond er ook bij, dus dat hebben ze nu geprobeerd. Ik hoop ook dat ze het daar van hebben, anders moet ik tussen concentratie's enz gaan kiezen. Ja dat weet ik niet. En toen ik zei waar ik het voor ging gebruiken begonnen de oren van die mensen daar te klapperen ROFL

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 19:14

Ja maar dat was bij mij ook.. maar het help wel.. ik gebruik het ook, en het werkt wel Knipoog

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:24

Stipje, ik heb er ook last van........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:49

Bij mij hadden ze het gewoon bij de apotheek in het schap staan , en dat is echt geen schokkend grote apotheek hoor hier in Oostvoorne....gewoon dorps-apotheekje Tong uitsteken

Staat ook op het etiket zelfs dat het o.a. voor koortsblaasjes is Ja

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:29

Ik heb er alleen last van als ik heel erg verkouden en niet lekker voel!

Maar heb het de laatste 3-5 maanden geen last van gehad Lachen
Heb wel een keertje gehad dat ik in 4 weken tijd weer ziek werd van vermoeidheid maar toen kreeg k het dubbele terug.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:38

Ik heb ze ook regelmatig,op me mond,neus,kin en zelfs op me oogleden.Ik smeer er altijd koortslip créme v.d. Kruidvat op,zo vaak mogelijk.Deze créme helpt wél,echt waar, en is nog goedkoper ook nog dan de bekende merken créme.
[op mijn oogleden smeer ik nix,vind ik te link].

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:10

wij hebben ook weinig van vsm in het assortiment,verkoopt gewoon te weinig!(iK zou ook klapperen met mijn oren als iemand vertelde dat rhus voor koortslippen is,totdat ik het hier las had ik daar echt nooit van gehoord)
vsm mag op de verpakkingen niet vermelden voor welke klachten het is,omdat het niet 'wetenschappelijk onderzocht of aangetoond' is

gohya heb jij het op je oogleden?daar heb ik nog nooit van gehoord!lijkt me wel super lastig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:22

"snoevie"
Ja ik heb het ook regelmatig op mijn oogleden zitten,heb dan zo'n dik oog.Soms op beide oogleden maar vaak op maar 1 ooglid.Het jeukt soms en als je wil krabben doet het zeer.Is heel lastig en irritant.

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:54

Ik heb er ook heel erg veel last van Boos!
Als mijn weerstand niet zo goed is of als ik stress heb,dan weet ik gewoon dat er eentje aan zit te komen.
Heb ook al vanalles geprobeerd,maar krijg het idee dat niks meer wil werken.
Totdat ik aco-lip een keertje heb gekocht,die werkt redelijk snel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:39

ik heb er ook weer 1, was eigenlijk al weer even geleden...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:01

Citaat:
Ik heb ze ook regelmatig,op me mond,neus,kin en zelfs op me oogleden.Ik smeer er altijd koortslip créme v.d. Kruidvat op,zo vaak mogelijk.Deze créme helpt wél,echt waar, en is nog goedkoper ook nog dan de bekende merken créme.

Bij mij niet hoor..al die cremes niet helaas.. Plakkertjes werken dan nog het beste maar heb het idee dat ze daarmee wel weer sneller terug zijn. Ik heb hem nu voor het eerst op een andere plek net boven mijn lip. Wat is dat homeopatische waar jullie het over hebben? lijkt me wel interessant!

is dat dit?
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... 3godnR6kDA

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:13

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:23

ok, ik ga even google en de winkels onderzoeken Clown

Kan het trouwens zijn dat er mensen zijn die het virus hebben waarbij het ze niet uit.
Ik verdenk mn vent nl daarop, hij krijgt het nooit en bij mij is het de laatste tijd wel heeeeeeel veel prijs..

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:33

Ik ken een aantal mensen die met Citroen Melissethee ervan af zijn gekomen.
Je koopt bij de reformwinkel deze kruiden, neemt drie keer per dag een kop thee. Dan wel 5 minuten laten trekken, en niet opwarmen in de magnetron!
Je gebruikt het 4 weken lang en er is een grote kans dat je het nooit meer terug krijgt.
Uiteraard kan je het ook gebruiken om te deppen op de lippen. Maar je kan er ook zelf zalf van maken.
Wil je het recept, dan hoor ik het graag!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:48

graag een PM gerner! Ik probeer alles Haha!

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:45

Je kan heel goed zelf zalf maken, leuk, goedkoop en het werkt erg goed.
Als de zalf te oud is om te gebruiken, door b.v. vies worden of na een jaar dan kanje het altijd nog gebruiken als leerpoets.

Zalf maken

Je kan heel gemakkelijk zelf een kruidenzalf maken.

Je hebt nodig:
Au bain marie pan, of een pan in een pan met water laten hangen.
Olijfolie of zonnebloem, liefst biologisch
Bijenwas, te koop bij reformwinkels of de imker. Evt een bijenwas kaarsje, die weegt ook vaak 50 gram.
Vaseline bij de apotheek te koop
Potjes, te verzamelen (dan wel steriel) of te koop bij de apotheek
Zeef
Schenk/maatbeker
En natuurlijk de kruiden waarvan je de zalf wilt maken.

Je zorgt dat alles klaar staat, en je begint de planten te verzamelen die je nodig hebt.
Je doet b.v. 250 ml olie in de pan, daar knip je de kruiden bij in. Let op zand en schimmel en op de soms aanwezige luis. Die willen we er niet in hebben. Wees ook voorzichtig bij het aanraken van de plant, hoe minder vingerafdrukken hoe beter. Je werkt altijd zo schoon mogelijk. Je doet net zoveel planten erin totdat er een kop op zit boven op de olie. Dit echter alleen als je bloemen gebruikt. Bij hardere delen, b.v houtige steeltjes en schillen van de bast, zorg je dat het onder de olie blijft. Het moet eruit zien als een zeer goed gevulde groentesoep.
Dan roer je en je doet er in verhouding 1 op 5 bijenwas bij. Dat is dan nu 50 gram. En een eetlepel vaseline. Je gaat dit alles samen langzaam verhitten, maar mag niet koken. Let op het moet au bain marie verwarmd worden. Je laat het een uur of 2 trekken, op het lage vuurtje. Je kan evt. even testen met een lepeltje hoe de zalf is, door het snelle stollen, kun je zien of er nog wat was of nog iets olie bij in moet. Het moet niet te hard maar ook niet te zacht zijn.
Je zet alvast de potjes zonder deksel klaar, en de maatbeker. Zo gauw je het vuur uit zet, moet je de zalf direct zeven, en dan ook direct afschenken in de potjes. Het stolt n.l. heel erg snel.
Na eventjes afkoelen kan je de deksels erop doen, en wel een stickertje erop, anders weet je niet meer wat, wat is. Alle over gebleven planten breng je terug naar de aarde.

Gebruik altijd schone niet bespoten planten, en wees zuinig op de natuur. Pluk dus niet b.v. naast de snelweg of treinrails. Heb respect voor de plant, en je krijgt de prachtigste zalfjes. Bij gebruik van planten die je niet kent, dan zoek je eerst altijd op of je deze plant wel kan en mag gebruiken. En zeker waarvoor de plant bedoeld is. Beter is om kruiden te gebruiken waarvan je zeker weet wat de plant doet. Bij het niet openen van de potjes blijft het zeker een jaar houdbaar.

Succes ermee en veel plezier.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:15

Pfff... ja hoor,paar dagen vriezen en ik loop weer met een koortslip :@ heb m nogmaal alleen in oktober... ik heb er nu van die 'onzichtbare' stickers erop, werken naar mijn idee wel aardig! Ik kan er iig niet meer aan krabben maar helaas is het echt geen gezicht Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:19

Ik heb bij Goofy54 de Hotkiss besteld en nu al binnen, dus lekker snel. Hopelijk laat de komende koortslip nog een tijd op zich wachten, maar als die komt ga ik het gevecht meteen aan.

Maandag kan ik de Rhus Toxi... halen bij de apotheek. Hopelijk hebben ze nu de goede want in mijn voicemail spraken ze over tabletjes ipv druppels Nagelbijten / Gniffelen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:29

bij mij blijft het feest Boos!, van mn bovenlip naar boven mijn lip en nu in mn mondhoek...GRRRRRRR...!

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:51

Ja hoor, ik doe even mee. Ik ben ook slachtoffer geworden ervan :n
Heb er sinds vanmorgen ene! Normaal voel ik het opkomen en nu dus niet. Ik werd vanmorgen wakker met zo een ding in mijnd mondhoek, verdorie nog!
Heb er echt een gruwelijke hekel aan maar goed, maar meteen vectavir erop gesmeerd. Ik heb ook die plakkertjes van compeed maar ik vind deze niet al te best. Voor het begin van het blaasje zijn ze wel oke. Dan zie je hem inderdaad niet zo goed maar als de blaasjes opengaan vind ik het zo'n lelijk gezicht!

Me moeder vandaag, wilde ze een nieuw iets kopen. Kom even niet op de naam maar is ook iets als vectavir en zovirax enz. Dus ze komt er zo mooi mee thuis en ik maak het open zodat ik het er meteen op kon doen. Wat denk je? Doosje leeg! Zat alleen de beschrijving in en niks anders! -:(-
Het doosje was nog helemaal dicht, niet opengemaakt niks dus vraag me af of dan toch iemand op een of andere manier het eruit heeft gepikt. In ieder geval mijn moeder gaat morgen terug maar ja, die medewerkers zullen haar wel niet geloven...Die zullen wel denken dat wij hem er gewoon uit hebben gehaald. Weer 8,95 weggegooid maar goed...

Hopen dat mijn koortslip snel weg is!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:02

Jaah ik kom me ook melden!
Had er vorige week al 1, maar heel snel voelde ik hem al dus smeerde mijn smeersel vanuit Spanje (oma is zo lief die neemt hem elke x mee ... ALS ze gaat .. nu stuurt ze mensen op pad :+) erop gesmeerd.
Mocht niet baten, van de week voelde ik er 1 op een andere plek en kwam die andere ook weer terug. nu komen er snachts korstjes op en vanochtend was er al 1 open.
Heel leuk, vanmiddag tandarts _O- ...
Ag ... Ik smeer alleen als ik ga slapen dat spul op en de rest met vaseline of lippenbalsem, gaat heel goed!!