Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:57

Lindy1982 schreef:
Het heeft te maken met de eisprong in je lichaam dit moet er uit .. de pil is echt niet goed voor je lichaam. er is niet voor niets een rust ingelast.. alle hormonen die je binnen krijgt is troep.. de pil zijn hormonen

Maar je hébt helemaal geen eisprong als je de pil slikt. De menstruatie die je hebt als je de pil slikt is gewoon 'nep', ontwikkeld zodat de vrouwen die het slikken zich veiliger voelen. Net als bij het hormonenspiraaltje of de Implanon, daarbij worden veel vrouwen ook niet meer ongesteld, terwijl er minder hormonen in zitten.
Ik zeg niet dat hormonen wél goed zijn, maar er mag wel iets genuanceerder gepraat worden over de pil. De pil verhoogd misschien de kans op borstkanker, maar verlaagd weer de kans op andere soorten kanker. Het is niet zo zwart-wit als dat het hier gesteld wordt. Natuurlijk heb je het liefst dat je alles doet om te voorkomen dat je kanker krijgt, maar dan moet je dus ook geen chips eten, niet in de zon gaan liggen, niet roken, niet drinken, en dan nóg kan je gewoon pech hebben.

Ik gebruik trouwens nog steeds de pil, ben wel een keer tussentijds gestopt maar merkte geen verschil en vond het toch wel erg fijn om m'n menstruatie over te kunnen slaan, dus ben weer begonnen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:58

efaa er zijn grote verhoogde kansen op baarmoederhalskanker!
ik heb m nu 11/12 jaar geslikt. ben benieuwd wat ik ervan ga merken!! zwanger worden hoef ik niet bang voor te zijn , dan moet mn vriend erst naar de dokter Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:59

Klopt Hermelijn, de pil biedt ook juist 'bescherming' tegen een aantal soorten kanker, maarja om nou te gaan afwegen 'welke kanker je liever hebt' gaat wel ver natuurlijk Clown (even heel cru gezegd)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:01

Leuk topic! Bloos Bij mijn werkt namelijk ook niks. Ik heb al tig pillen geprobeerd. Nu ben ik aan de microgynon20, maar ik ben zo beroerd....elke dag weer opnieuw. Toen heb ik aan de dokter gevraagd of de spiraal een optie was, maar die zei dat het nog niet zo goed was als je nog geen kind hebt gehad Verward Mijn zus heeft overigens wel een spiraal en die had er geen greintje pijn van met plaatsen en dat zegt al heel wat, want wij zijn pieperds..Ik ga denk ik mijn strip afmaken en dan ook weer stoppen.
Wel krijg ik hevige menstruatieklachten..heeft iemand daar tips tegen?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:02

Borstvoeding is inderdaad beter.. daarom ga ik dit ook proberen.. Jong kids.. Ik ben vrij jong.. in ieder geval 5 jaar onder het gemiddelde leeftijd van NL
ben pas 25.. en eerdere lukte het bij ons niet.. gezien ik al 5 jaar gestopt ben met de pil.. En veel kinderen heeft denk ik niets met borstkanker te maken.. borstvoeding wel

Ik ben gestopt i.v.m baarmoederhals kanker zoals je terug kan lezen heeft mijn moeder dit en is mijn tante er aan overleden.. enneh chips eten doe ik niet.. ik rook ook niet ik drink ook niet en ik zon ook niet geen geduld voor Knipoog Tong uitsteken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:03

Meisjes die trouwens voor hun 12 zijn gaan menstrueren hebben een zeer verhoogde kans op borstkanker. Vroeg menstrueren kan veroorzaakt worden door overgewicht.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:04

suuzepuus schreef:
doorslikken kan geen kwaad, dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik de pil slik (te) ik ben vorige week gestopt omdat het zo slecht is maar dat ongesteld zijn vind ik zoooooooooo vreselijk. en zolang je doorslikt is er geen eisprong en dus hoeft er niks uit je lichaam.

Dat niet alleen, maar ik weet niet of iemand hier de Cosmopolitan van deze maand ook gelezen heeft? Die bevat namelijk een special over endometriose. Daarin komt ook een gynaecoloog (wat een woord jongens.. pfff) aan het woord die ook beaamt dat het doorslikken helemaal niet erg is. Er vind namelijk tijdens het gebruik van de pil geen eisprong plaats, je hebt alleen ontrekkingsbloedingen.
Hij vergeleek dat met vroeger, toen hadden vrouwen zo ongeveer 50 cycli in hun leven tegenover 350 tot 400 keer menstrueren tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:05

Sizzle schreef:
Meisjes die trouwens voor hun 12 zijn gaan menstrueren hebben een zeer verhoogde kans op borstkanker. Vroeg menstrueren kan veroorzaakt worden door overgewicht.

En overgewicht veroorzaakt weer borstkanker dan ofzo?

Ik was op mijn tiende (was bijna 11) voor het eerst ongesteld en heb nooit overgewicht gehad... Moet ik me nu zorgen gaan maken?

050206051012

Ik ben echt heel gelukkig met de pil Ja

TS: toen ik 2 jaar geleden stopte met de pil (gedurende 5 mnd) kreeg ik wel pukkels, terwijl ik die nooit eerder heb gehad (ook niet in de puberteit).

Blablabla11

ik was ook 12 ongeveer maar ben ehm eerder mager dan dik Tong uitsteken ik was hooguit 13 dat ik ongi werd

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:06

Nouks schreef:
Sizzle schreef:

Ik was op mijn tiende (was bijna 11) voor het eerst ongesteld en heb nooit overgewicht gehad... Moet ik me nu zorgen gaan maken?

Nee...
Mensen, wordt eens wakker...je moet gewoon geluk hebben in het leven om geen kanker te krijgen..
Net als eerder werd gezegd..als je op zulke kleine dingen al moet letten, heb je geen leven meer (eten, uitlaatgassen, telefoons etc)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:07

Quellian schreef:
Ik ben echt heel gelukkig met de pil Ja

TS: toen ik 2 jaar geleden stopte met de pil (gedurende 5 mnd) kreeg ik wel pukkels, terwijl ik die nooit eerder heb gehad (ook niet in de puberteit).

Ik krijg juist pukkels van de pil Bloos

Blablabla11

meiden veel plezier nog met discuseren Tong uitsteken iedereen heeft toch zijn eigen mening hier over..
Ik ga weer mijn bedje in...

Britt

supertinkie schreef:
suuzepuus schreef:
doorslikken kan geen kwaad, dat is eigenlijk ook de enige reden dat ik de pil slik (te) ik ben vorige week gestopt omdat het zo slecht is maar dat ongesteld zijn vind ik zoooooooooo vreselijk. en zolang je doorslikt is er geen eisprong en dus hoeft er niks uit je lichaam.

Dat niet alleen, maar ik weet niet of iemand hier de Cosmopolitan van deze maand ook gelezen heeft? Die bevat namelijk een special over endometriose. Daarin komt ook een gynaecoloog (wat een woord jongens.. pfff) aan het woord die ook beaamt dat het doorslikken helemaal niet erg is. Er vind namelijk tijdens het gebruik van de pil geen eisprong plaats, je hebt alleen ontrekkingsbloedingen.
Hij vergeleek dat met vroeger, toen hadden vrouwen zo ongeveer 50 cycli in hun leven tegenover 350 tot 400 keer menstrueren tegenwoordig.

Zie ook mijn eerdere reactie hierover, zo min mogelijk ongesteld zijn beperkt de kans op endometriose.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:08

Nouks schreef:
Sizzle schreef:

Overgewicht (na menopauze) geeft idd 30-50% meer kans op borstkanker.
Jij loopt met je vroege menstruatie idd meer risico dan gemiddeld, maar aangezien je aangaf vroeg kinderen te willen verlaag je dat risico weer enorm. Als je dan ook nog tot bijna een jaar bordtvoeding gaat geven is je risico nog weer veel lager.
Bedenk wel dat om kanker te krijgen je in eerste instantie al aanleg moet hebben.
Er zijn dus ook mensen die kunnen roken, drinken, hormonen slikken, geen kinderen krijgen en hun groete nooit wassen en toch geen kanker ontwikkelen.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:09

Ik ga nog niet stoppen en had ook nergens last van. Totdat de huisartsenpraktijk wegens verzekeringstoestanden overging op de goedkoopste merkloze troep. Zo ben ik van Microginon naar Rigevidon gegaan en toen naar een merkloze met alleen de werkzame stof erop. Allemaal hetzelfde zeiden ze...niet dus! Sinds ik met de laatste begonnen was, kreeg ik steeds meer last van acne, op plaatsen waar ik ze vroeger in mijn pubertijd nooit gehad heb... Dus ik leg dat voor aan mn huisarts. Hij beweerde dat het niet door de pil kon zijn want alledrie waren ze hetzelfde, tot ik thuis kwam en de bijsluiter las..... Een van de bijwerkingen: ACNE.... Ja hoor, en die dokter heeft gestudeert! Toen heb ik de merkloze dianepil meegekregen... Gelukkig gaat het nu beter met de acne. Maar misschien wil ik toch over op een lichtere, maar dan niet meer die ene...

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:11

BrittKitt schreef:
Zie ook mijn eerdere reactie hierover, zo min mogelijk ongesteld zijn beperkt de kans op endometriose.

Oeh sorry, heb ik overheen gelezen Bloos , maar dat klopt inderdaad ook!
Hoop niet dat ik nu de indruk geef een wijsneus te zijn hoor hihi, is niet mijn bedoeling...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:11

aii ik heb net ook de andere versie van microgynon gekregen, vind ik niet zo leuk..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:12

Haha die indruk wek je ook niet hoor Haha!
Is juist interessant dat er nu over gesproken wordt, het is toch niet bepaald een simpele aandoening, liever voorkomen dan genezen niet?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:18

BrittKitt schreef:
Haha die indruk wek je ook niet hoor Haha!
Is juist interessant dat er nu over gesproken wordt, het is toch niet bepaald een simpele aandoening, liever voorkomen dan genezen niet?

Dat is een ding wat zeker is *LOL*
Ik kan ook iedereen aanraden het artikel te lezen, want het is een bron van belangrijke informatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:05

Jetje1985 schreef:
[***] schreef:

Nee...
Mensen, wordt eens wakker...je moet gewoon geluk hebben in het leven om geen kanker te krijgen..
Net als eerder werd gezegd..als je op zulke kleine dingen al moet letten, heb je geen leven meer (eten, uitlaatgassen, telefoons etc)

Mijn opmerking was eerlijk gezegd lichtelijk sarcastisch bedoeld... Waar krijg je tegenwoording géén kanker van...
Dat ik ruim voor mijn twaalfde menstrueerde, maakt niet dat ik me meer of minder beroerd ga voelen omdat ik misschien wel ooit borstkanker krijg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:06

Als je je druk moet gaan maken wat je ooit eens krijgen kunt heb je geen leven meer. Je kunt er toch niets aan veranderen, als je het krijgt dan krijg je het maar bij voorbaat al druk maken heb je helemaal niets aan. Proberen zo gezond mogelijk te leven dat is het enige wat je doen kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:07

Sizzle schreef:
Overgewicht (na menopauze) geeft idd 30-50% meer kans op borstkanker.
Jij loopt met je vroege menstruatie idd meer risico dan gemiddeld, maar aangezien je aangaf vroeg kinderen te willen verlaag je dat risico weer enorm. Als je dan ook nog tot bijna een jaar bordtvoeding gaat geven is je risico nog weer veel lager.
Bedenk wel dat om kanker te krijgen je in eerste instantie al aanleg moet hebben.
Er zijn dus ook mensen die kunnen roken, drinken, hormonen slikken, geen kinderen krijgen en hun groete nooit wassen en toch geen kanker ontwikkelen.

Pardon? Ik weet niet waar je dát gelezen hebt, maar ik ben niet van plan ooit kinderen te krijgen...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:14

Nouks schreef:
Pardon? Ik weet niet waar je dát gelezen hebt, maar ik ben niet van plan ooit kinderen te krijgen...

Sorry, in de war met een ander in dit topic die ook meldde vroeg te menstueren Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:17

Als je wilt stoppen met de pil kan dat eigenlijk per direct of is het verstandiger om eerst de strip af te maken?