Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Quellian schreef:Dus jij zou het normaal vinden als je dagelijks de krant in de bus krijgt, je vervolgens gaat bellen met het AD om aan te geven dat je er nooit om gevraagd hebt en je krijgt als argument: 'maar u heeft ook nooit aangegeven het niet te willen ontvangen'.
Snap je m'n punt? Want volgens mij klets je straal langs me heen.
Misser schreef:Ik vind dit een moeilijke vraag. Aan de ene kant vind ik het nogal ingrijpend om iedereen automatisch donor te laten zijn,
Shadow0 schreef:Misser schreef:Ik vind dit een moeilijke vraag. Aan de ene kant vind ik het nogal ingrijpend om iedereen automatisch donor te laten zijn,
ADR is niet helemaal hetzelfde als 'iedereen automatisch donor laten zijn'. Er wordt in eerste instantie vooral geprobeerd om mensen zelf de keuze te laten maken.
MandyR schreef:Het is maar wat je leuk vindt.
Ik heb na het bloed prikken altijd erg veel last van mijn elleboog (daar waar ze prikken) en ben dan ook helemaal bont en blauw.
Het ligt er wel aan wie er prikt maar minder dan 2 dagen blauw heb ik nog nooit meegemaakt.
En doordat het dan ook zo gevoelig is, heb ik er ook last van tijdens mijn werk.
Dus ik zie mezelf niet vrijwillig bij zo'n bloedbank gaan zitten.
Maartje1990 schreef:*heeft niet het hele topic gelezen* ik zou de regel iets anders doen... dat je kunt aangeven als je géen donor wilt zijn en anders standaart donor bent. Volgens mij hebben ze die regel in belgië? Maar opzich, vind ik dit ook goed. Want ook voor diegene die dus wél donor willen zijn hoeven ze dat niet persée in te vullen?
Ik las hier trouwens ook ergens niet geven=niet krijgen. Dat ligt er maar net aan vindt ik. Ik ben trouwens zowel orgaan als bloeddonoren ik wil ook plasmadonor worden. Maar als iemand gewoon niet meer geschikt is voor bloed/orgaandonatie dan vind ik dat die alsnog wél recht heeft op bloed of organen. En bij dat andere heb ik van. Nou inderdaad, wat je niet geeft, dat krijg je ook niet! Wat is er nu moeilijk aan een beetje bloed prikken? en als je dood hebt wat moet je dan nog met je organen?
xKatleentjex schreef:Ik heb nog geen bloed gegeven, maar ik ben er ook nooit voor gevraagd ofzo. Moest het ook officieel geregistreerd staan behalve als je protest indient dan zou ik ook wel wat afstaan-of als ik er gewoon eens een kans voor krijg. Hoewel, ik weet niet als ik het veel zou mogen doen. Ik kan absoluut niet tegen bloed dus ik mag al zeker niet kijken wat ze doen. Maar om een voorbeeld te geven, een tijdje geleden sneed ik per ongeluk in mijn pink, kreeg een sneetje en daar vloeide wat bloed uit. Ik ben echt moeten gaan zitten op de grond want mijn benen werden helemaal week. Ik vrees er dus eigenlijk voor hoe lang ik van mijn stokje ga zijn als ik een keer echt een dosis bloed moet afgeven
(ik val sowieso heel vlug flauw, heb ook een lage bloeddruk, weet niet als dat hier een rol speelt).
xKatleentjex schreef:Daarom ontgaat het mij eigenlijk dat mensen die na hun dood geen donor willen zijn wel zelf geen problemen hebben met ontvangen.