Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:52

zat laatst nog zo mooi te typen at ik er al ff geenlast van had gehad. Had ik beter niet kunnen doen want ik heb vanaf gistermiddag op bed gelegen. Ging even met ons mam boodschappen doen, nou fijne winkel was dat. Door de verlichting daar is dus een migraine aanval op gewekt. Ga daar dus nooit mee mee boodschappen doen. Ik ben meteen naar buiten gegaan toen ik iets merkte maar het was al te laat. Thuis op bed gaan liggen en jawel hoor na een half uur zat ik boven de wc. Ik krijg altijd zo'n lichtjesparade in mn oog en mn rechterkant voelt verlamd aan. Als de lichtjes weg zijn dan krijg ik knallende koppijn, vee speekselvorming en dan moet ik ook overgeven. Wat ook raar is is dat ik altijd last van mn tandvlees krijg als ik migraine heb :S . Voel mn eigen nog niet 100% nog vaag gevoel in mn hoofd. Net wat gegeten, hoop dat ik mn eigen straks wel weer beter voel

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:35

Ik heb ook geregeld erge hoofdpijn. Sowieso wel een paar keer per week. Hiervoor ga ik ook elke week naar de fysiotherapeut die mijn nek masseerd. Bij mij begint het nl. altijd in mn nek. Ik neem anders ook vaak een zetpil, ibuprofen e.d helpt ech tniet!
Goed op je suikers letten helpt ook echt. Ik drink bijvoorbeeld bijna altijd light drinken, dat helpt echt heel veel.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:41

Ik heb er niet regelmatig last van alleen als ik ergens gestressed van ben.
Groene thee schijnt heel goed te zijn, geen koffie en chocola heb ik nooit iets over gehoort.
Je moet zorgen dat je genoeg rust en genoeg eet en probeer veel stres te vermijden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:50

nou de afgelopen week weer 4 aanvallen gehad...oorzaak stress, slaap nu ook al 2 weken lang maar 3 uur per nacht en heb ook weer hartkloppingen...en een logisch gevolg is dan ook dus meer migraine aanvallen...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 16:16

Bah Lammie , t zit jou ook niet mee...
Heb vandaag en gister ook weer een aanval gehad. Oorzaak ruzie/stress en slecht eten vanwege mijn verjaardag de 2e ...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:08

nee zeg dat wel...werk is k.u.t op het moment, paard is overleden, paard wat we wilden kopen werd afgekeurd....nu maar afwachten wat het paard wat we gisteren hebben bekeken gaat doen tijdens de keuring...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:41

he jakkes , hoop voorje dat dit wat wordt dan!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:45

ja dat hoop ik ook...vorige fries had een lekkende hartklep...nu zijn we bezig met een halfzusje ervan...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:48

succes daarmee dan! , heb even in je profiel gespiekt en zag dat je woonbegeleider bent in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Ben benieuwd waar je dit doet. Werk zelf namelijk op invalbasis bij bartimeus en studeer sph.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

ik werk bij sheerenloo in ede

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:51

ah oke!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:57

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb ook migraine. Mijn moeder heeft het ook en daardoor herkende ik het bij mezelf. Ibuprofen helpt bij mij niet, ik gebruik imigran zetpillen en zetpillen tegen de misselijkheid. Vaak voel ik het vanuit mn nek opkomen, kloppend achter mn ogen. Maar laatst schrok ik me kapot, viel een deel van mn gezichtsvermogen uit. Ik ben toen door mn collega meegenomen naar de eerste hulp en die vroegen of ik wel eens last van migraine had. Ik werd naar huis gestuurd en idd, binnen 20 minuten barstte mn kop uit elkaar, ik heb nog nooit zo'n heftige aanval gehad! Was ook erg geschrokken dat ik opeens half blind was zeg maar. Het zette toen ook gewoon door de imigran heen, hielp voor geen meter. Vaak gaat het wel beter als ik even geslapen heb, maarja, dan lukt pas als de hoofdpijn wat afgezakt is en ik niet meer de hele tijd lig te shaken omdat ik zo misselijk ben.

K las overigens ook dingen over hartkloppingen, dat heb ik ook, maar heb niet het idee da thet met de migraine samenhangt. Heb wel eerder last van hartkloppingen met stress.

Waar de migraine door komt weet ik niet, heb niet het idee dat het door stress komt (bij stress krijg ik vaak last van hartklopingen of last mn darmen gecombineerd last van misselijkheid). Het schijnt ook niet perse ergens vandaan te hoeven komen... Wist ik maar waar ik het van kreeg!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:59

bij mij komen de hartkloppingen ook idd door stress...maar door stress heb ik ook meer migraine aanvallen...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:02

Gisteren weer een aanval..
Ben hele weekend erg laat op bed geweest.. Dan krijg ik het ook.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:29

Was van het weekend ook weer de klos! Spanning! Men, wat een zere kop weer Boos! . Gelukkig lekker gemasseerd en veel geslapen en imigran natuurlijk ... nu weer over. Blijft je toch elke keer weer overvallen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:40

als ik er nog een week zoveel last van heb als nu dan ga ik weer naar de huisarts...waarschijnlijk zal de depakine dan wel verhoogt worden...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:42

Ik heb altijd veel last gehad van migraine! Uiteindelijk Imigran spuiten gekregen maar ook dat hielp niet. Laatst toevallig van pil gewisseld ( van microgynon naar Yasmin) en nu al 10 weken geen aanval meer gehad!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:45

Ik heb ook migraine, maar de laatste tijd gelukkig minder last.

Het is nog niet duidelijk waardoor migraine wordt opgewekt. Ik weet wel dat ik meer last heb van migraine op het moment dat ik ook meer last heb van mijn fruit allergie. Die twee hangen iig samen.

Ik merk niet dat ik meer last van migraine heb als ik bepaalde dingen wel of niet eet. Soms drink ik enorm veel drank met caffeine, soms helemaal niet, maar dat maakt niet uit voor mijn migraine. Stress echter wel... Wat wel scheelt is genoeg drinken over de dag. Van te weinig drinken kan je sowieso hoofdpijn krijgen, en dat kan de migraine triggeren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:51

Hier nog een met migraine.
Bij mij komt het vooral door stress / drukte / spanning. Op de middelbare school zat ik bv. niet echt lekker in mijn vel, had redelijk veel stress en ook redelijk vaak migraine. Nou zijn het bij mij tegenwoordig niet meer zo'n heftige aanvallen, maar toch wil je er vanaf. Nu zit ik tegenwoordig veel lekkerder in mijn vel, op school kan ik rustig aan doen en dus ernaast ook werken (op de manege).
Bij mij scheelt het echt veel als ik wenig stress en/of drukte heb. Het werken is wel vroeg (7 uur beginnen elke weekend, zaterdag en zondag), maar bij de paarden vind ik het leuk en ben weer vroeg klaar, dus denk niet dat ik wat betreft veel last ga krijgen.
Heb wel 2 weken weer een aanval gehad, spontaan, maar toen meteen immirgan gepakt (neusspray) en dan valt het reuze mee. Moet ik wel zeggen dat ik er ook nog een paracetamol, ibuprofen of diclofenac naast slik.
Eten of drinken heeft bij dus gelukkig geen invloed op de aanvallen, allleen stress en spanningen of tijden dat ik niet lekker in mijn vel zit heb ik er ook meer last van.
Ik merk inderdaad wel, wat eilleen zegt, dat als ik te weinig eet of drink, ik sneller (zwaardere) hoofdpijn krijg. Nou hangt dat bij mij ook wel weer deels samen met mijn lage bloeddruk Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:55

Santigo_ schreef:
Ik merk inderdaad wel, wat eilleen zegt, dat als ik te weinig eet of drink, ik sneller (zwaardere) hoofdpijn krijg. Nou hangt dat bij mij ook wel weer deels samen met mijn lage bloeddruk Knipoog

Lage bloeddruk heb ik ook. Nooit verband mee gelegd...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:17

Voel me dan sneller duizelig, en krijg dan ook vaak meteen hoofdpijn. Als ik gewoon op tijd eet en drink, krijg ik minder snel hoofdpijn en voel me minder snel duizelig worden.Vriendin van me heeft ook lage bloeddruk, maar geen migraine en heeft dan niet meteen hoofdpijn. Ik krijg daarentegen bij alles meteen (flink) hoofdpijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 00:01

Ik heb ook Migraine..
Waar het door komt weet ik niet,
Voor de vakantie had ik echt heel veel last, nu valt het wel mee Lachen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:38

Vanmorgen weer een heel heftige migraine aanval gehad, uiteindelijk 2x medicijnen genomen toen was het te doen toen ik om 12 uur weg moest om een tentamen te maken. Ga binnenkort ook weer een doktersafspraak maken , want vind het wel heel erg vaak de laatste tijd.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:07

jettiiy schreef:
Goed op je suikers letten helpt ook echt. Ik drink bijvoorbeeld bijna altijd light drinken, dat helpt echt heel veel.

Water drinken. Ik krijg juist van de zoetstoffen in light producten last. En het vervelende is dat ze tegenwoordig in heel veel producten zitten. Heel stoer op de verpakking minder zoet, maar stiekum wel zoetstoffen toegevoegd als je verder gaat lezen. Niks minder zoet, ànders zoet!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:08

In principe eet en drink ik alles wel, omdat ik al zoveel heb laten staan en toch nog steeds de aanvallen kreeg. Zijn hier ook bokkers die het medicijn Zomig nemen voor de migraine?