Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:37

wendy_x schreef:
overleden oppaskindje van ons had ook verschillende vormen van autisme,

Dat kan niet. Een diagnose van de ene vorm van autisme sluit automatisch de andere vormen uit.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:39

Shadow0 schreef:
wendy_x schreef:
overleden oppaskindje van ons had ook verschillende vormen van autisme,

Dat kan niet. Een diagnose van de ene vorm van autisme sluit automatisch de andere vormen uit.

nja dat is wat ik er van begrepen had ;)
dan zal ik het wel verkeerd begrepen hbben :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:39

iefke schreef:
ik heb zelf ADD, nooit geweten dat dat een vorm van autisme is. mensen merken het niet aan mij ofzo. maar het is vooral vervelend met school omdat ik me niet goed kan concentreren. ik heb nu ook pillen, ik heb nog niet het idee dat ze werken maargoed :+

ADD is geen vorm van autisme. Waar haal je dat vandaan?

Citaat:
Autisme op een rijtje, wat voor soorten autisme is er allemaal?
Nou te veel om op te noemen!!

Autisme: http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme
*PDD-NOS (http://nl.wikipedia.org/wiki/PDD-NOS)
*Syndroom van Asperger (http://nl.wikipedia.org/wiki/Asperger)
*ADHD (http://nl.wikipedia.org/wiki/ADHD)
*ADD (http://nl.wikipedia.org/wiki/ADD)
*Syndroom van Rett (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Rett)
*McDD (http://nl.wikipedia.org/wiki/McDD)
Dit zijn de meest bekende
[/quote]

hieruit ?
Laatst bijgewerkt door mang op 12-11-09 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

em_papillon

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:40

je kan wel autisme en asperger hebben of adhd.. zoiets was het dan misschien :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:43

ADD (en ADHD) zijn geen vorm van autisme, wel PDD-NOS en Syndroom van Asperger.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:45

ooh vandaar dat ik het niet wist :+
staat een beetje onduidelijk in de openingspost dan :)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:49

ik ken ook 3 personen met autisme,
1tje ervan is 16 en echt een schat van een jongen, echt ongelofelijk.
Heeft mn hart helemaal gestolen! is zo lief, zou alles voor je doen,
glimlacht altijd, is altijd vrolijk, geweldig gewoon..
1tje is ook 16 en merk je amper iets aan, als ik het niet wist merkte ik het ook niet
kan er dus heel goed mee opschieten
en dan de 3e persoon is echt ongelofelijk vervelend..
doet niks als messen in je rug steken, alles verpesten, wilt nooit vreindelijk zijn,
ongelofelijk...
dat er zo felle verschillen in zijn :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:49

Een openingspost is ook maar gewoon wat iemand erin zet he :) Voor betrouwbare informatie moet je altijd op zoek naar een betrouwbare bron - of meerdere, nog beter. Niet alles wat op internet staat is waar :)

Autisme en Asperger kunnen ook niet samen gediagnosticeerd worden.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:51

Mijn broertje is autistisch,

We zijn er pas laat achtergekomen maar het verklaard een hoop. Ik vond hem vroeger lastig om mee om te gaan. maar nu eigenlijk ook. het is heel lastig om iemand in huis te hebben voor wie de plannen altijd van te voren, ver vantevoren moeten worden vastgelegd. er mocht ook niets in veranderen. dit zorgde wel eens voor kabaal bij mij thuis want ik mocht nooit iets explosiefs doen. maar ook voor frustratie want mijn moeder kon niet zomaar overal naartoe.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:42

Ik baal heel erg want ik ben mijn baantje bij de AH achter de vlees/kaas kwijt. Dit kwam omdat ik te verlegen ben (ik zat nog in mijn proeftijd). Ik moet nu weer op zoek naar een ander baantje. Ze wisten trouwens niet dat is asperger heb.

Het erge is dat mijn moeder eigenlijk boos op me is omdat ik ben ontslagen. Alsof het nog niet erg genoeg is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:38

Wat vervelend voor je! Ook een beetje vreemd dat je moeder daar boos om is..
Ik hoop dat je snel een ander leuk baantje vind!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:49

Balen joh.
Maar dit lijkt mij niet echt een baantje voor een snijboon, de kaasafdeling. :(:)
Tenminste, ik zou het niet willen, verschrikkelijk.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:49

Mijn broertje heeft PDD-NOS.

Zit ik net sinds een tijdje weer rollercoaster te spelen en in dat spel is het Mei.
Dus ik kijk op een binnenkomend berichtje : in Juni komt er een nieuwe atractie.

Hoor je mijn broertje zeggen? Juni? huh het is toch November??

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:02

Mijn dochtertje van bijna 9 is klassiek autistisch. Dat is heel bijzonder voor meisjes, dat zie je niet vaak, het zijn vaker de jongens met deze vorm van autisme. Iedere mama met een autistje wordt op gegeven moment expert in autisme, door schade en schande worden we wijs :D
Mijn dochtertje lacht als iemand zich pijn doet, poept nog steeds in haar broek, heeft weinig gesproken taal, maar kan ontzettend goed computeren, is vreselijk slim, legt super moeilijke puzzels in no time. Autisme is gemeen, het veranderde mijn prachtige, gave, gezonde baby in een verstandelijk gehandicapt kind die de rest van haar leven intensieve zorg nodig heeft. Maar als mijn dochter haar kamer vol smeert met poep is het haar autisme waar ik boos op ben, niet op haar zelf. dat gedicht aan het begin van dit topic, daar kreeg ik tranen van in mijn ogen, dat is zooo waar!
Bij ons in de familie komt het meer voor, de erfelijkheids factor is bij ons wel bewezen denk ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=L4k96zudVG4
paul de leeuw zingt er prachtig over, een feest der herkenning voor iedere mama met een autistje om voor te zorgen!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:16

Naskapower schreef:
Ik baal heel erg want ik ben mijn baantje bij de AH achter de vlees/kaas kwijt. Dit kwam omdat ik te verlegen ben (ik zat nog in mijn proeftijd). Ik moet nu weer op zoek naar een ander baantje. Ze wisten trouwens niet dat is asperger heb.

Het erge is dat mijn moeder eigenlijk boos op me is omdat ik ben ontslagen. Alsof het nog niet erg genoeg is.

he verdikkie, da's nooit leuk, ontslagen worden. Is je moeder boos omdat je ontslagen bent, of meer teleurgesteld omdat het niet gelukt is met deze job? Ik vond het vroeger net als jij heel moeilijk met andere mensen te praten in een winkel, dan was ik ook erg verlegen. ik ben toen gaan werken bij een bloemen winkel. Eerst achterin de winkel, bossen maken van de rozen, sjouwen, en later mocht ik steeds meer. Toen mocht ik ook in de winkel helpen, en ging het vanzelf. Misschien moet je beetje vertellen hoe het zit, zodat je de kat wat uit de boom mag kijken op je werk, en dan langzaam los gelaten worden in het echte werk. We hebben wat meer tijd nodig te wennen, maar daarna gaan we als de brand! Succes meis!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:18

ik heb een tweelin broer met autisme

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:49

Mischien kan ik daar nog wel beginnen met vakkenvullen.
En anders zoek ik weer verder
Hiervoor heb ik anderhalfjaar bij de Jumbo achter de kassa gewerkt maar die konden mijn contract niet meer verlengen en wilde me niet voor vast aannemen.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:21

Bedrijven kunnen flink subsidie krijgen als ze jou aannemen, dat wil zeggen, als je de officiele "stempel " hebt gekregen. maar dan moet je ze het wel vertellen natuurlijk!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:45

Ja ik heb een officiel stempen. Maar ik wil niet dat de winkel mij aanneemt vanwege mijn asperger. Ik wil zo normaal mogelijk meedoen in de maatschappij. Dan heb ik het maar wat moeilijker als andere, ik kom er uiteindelijk wel. Ik wil later niet ergens werken omdat er subsidie voor krijgen maar omdat ik daar echt wat beteken. dat het gaat om wat ik heb bereikt.

Ik ben niet voor niets verder gegaan met de havo na het vmbo: ik wil verder.

Wel bedankt voor je reactie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:50

Naskapower schreef:
Ja ik heb een officiel stempen. Maar dat wil ik niet. Ik wil zo normaal mogelijk meedoen in de maatschappij. Ik wil later niet ergens werken omdat er subsidie voor krijgen maar omdat ik daar echt wat beteken. dat het gaat om wat ik heb bereikt.

Ik ben niet voor niets verder gegaan met de havo na het vmbo: ik wil verder.

Wel bedankt voor je reactie

In mijn ogen maak je het jezelf dan onnodig moeilijk. Mijn eerlijke mening.
Bij mij weten ze het ook, maar meer als een mededeling is het eigenlijk niet.
Ze merken het maar zelden en ik ben meer waard als menig personeelslid daar hoor.

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:47

Jouw waarde voor het bedrijf ga je daar bewijzen, die moet je net zo hard verdienen als ieder ander. Hard werken, trouw zijn, enthousiast. Dan zijn ze met jou net zo blij en kun je net zo trots zijn als ieder ander. Een ander heeft jouw opstart handicap niet, en zulke subsidies zijn er omdat ze in eerste instantie iets meer tijd en moeite in jou moeten stoppen, om uiteindelijk jou echte potentieel te kunnen zien. Dat geeft jou extra tijd om jezelf te kunnen bewijzen, en om jezelf te kunnen aanpassen. Die tijd heb je nodig, dus maak er gebruik van. Dat is niet misbruik van het systeem, maar gebruiken van het systeem, en dan mag je net zo trots zijn op wat je bereikt als ieder ander!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:49

mischien, maar ik wil dat labeltje liever niet

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:53

:D I know :(:) , ik heb het zelf ook niet gedaan, maar toen waren de tijden anders, dat was nog BC zeg maar!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:43

Wat bedoel je met BC?

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:18

before christ :D