Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:10

Carolinef schreef:
nou zeg Tobila, wat heftig, heb je de huisarts nog wel gebeld over het feit dat jullie niet zijn ingelicht?

ik lag met een gemiddelde suiker van 52 al in coma, laat staan hoe je man zich met 96 heeft gevoeld.

en nu spuit hij of zit hij aan de pomp?

Hij heeft z'n huisarts er nog wel over gesproken en hij zegt er altijd over: "Een fout gebeuren.." en ik denk er ook deels zo over, maar heb er toch rare gevoelens bij. Het was niet zomaar een fout natuurlijk!

Hij spuit nu 4 keer per dag en het gaat redelijk. Hij kan 't niet accepteren, waardoor het echt met ups en downs gaat.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:16

MI1990 schreef:
bij verliep het ook niet helemaal goed..
's nachts hadden mijn ouders de huisartsenpost gebeld en toen kwam er zo'n dokter en die zei dat ik een gewone 'griepje' had maar mijn ouders zeurden door en toen ben ik uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht en dat was maar goed ook want anders had ik wel in coma geraakt want er stroomde ook alleen nog bloed bij mijn hart en longen verder haast niets..

die arts heeft ons daarna nog wel gebeld maar verder nooit sorry gezegd ofzo

Jemig! Dat is ook weer zo'n fout, waar ik toch echt rare gevoelens bij zou houden, al is 't uiteindelijk toch "goed" gekomen

Ik zou om die reden ook geen arts kunnen zijn! Ik zou er absoluut niet mee kunnen leven, als een patient dood zou gaan, doordat ik een verkeerde beslissing heb genomen ofzo..

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:53

het accepteren van kan em moet je an toch echt alleen doen, denk dat we daar allemaal mee te maken hebben gehad en zeker van tijd tot tijd nog mee kampen, maar hij weet ook hoe het anders kan zijn dus zal ook wel weten dat het of het een of het andere is, over gaan is niet mogelijk, maar goed, we kunnen als diabeten nog zo veel en genioeten van alles, het akn altijd erger, maar dat wil niet zeggen dat hij t er niet mee eens mag/wil zijn, sterkte xx

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:35

Ik ga morgen voor het eggie over op de pomp ;) Spannend!

Wat een verhalen allemaal hier :( Wordt er bang van..

Sterkte ermee :(:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:22

Succes morgen, ik weet nog hoe spannend ik het vond, die overgang!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:02

Zo, ik ben aangesloten!

Ik was best wel zenuwachtig gisterochtend. Het ging eigenlijk heel snel bij de diabetesverpleegkundige. Ik had me heel goed voorbereid ;) Ik was niet echt zenuwachtig voor het plaatsen van de naaldjes enzo, maar meer hoe ik zou reageren op de pomp enzo. Me lieve vriendje was mee..

Daarna hebben we samen lekker de kerstboom neergezet enzo, leuke dingen gedaan! Waardes waren best goed voor de eerste dag..
Slapen vanacht ging ook best wel goed. Khad de wekker gezet om 3.00uur om een blds te meten.

Ik vind het nu al heerlijk dat ik niet meer hoef te spuiten :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:58

ja dat is een verademing he, vind ik ook het grootste voordeel eraan

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:09

Wat fijn dat het allemaal goed verliep. Het zal ongeveer 3 dagen duren voor je langwerkende insuline helemaal uit je systeem is. Soms moet je dan nog wel even wat aanpassingen aan je basalen doen.

Lekker he, niet spuiten? Ik zou gék worden als ze mijn pomp zouden afnemen!

Ik zet nu te wachten op een afspraak voor mijn nieuwe pomp en zelfs dat vind ik dan weer heel spannend :-)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:16

ik merkte vanmorgen bij mezelf op dat ik er eigenlijk helemaal niet meer zo mee bezig ben waar ikd e pomp moet verstoppen onder mijn kleren, hij hoort r bij, valt niemand op en geeft me stuk meer rust en zekerheid, ik ben best ijdel en vond de gedachte dat t mega duidelijk zou zijn dat ik ergens aan vast gesloten zit, en dat ik overduidelijke anders ben dan een ander, maar dat is dus niet, hoera, kleine overwinning behaald voor mezelf

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:55

het topic ligt eigenlijk een beetje op zijn gat, toch wil ik jullie allemaal nog eevn fijne dagen wensen, met goede waardes, veel bij spuiten en bolussen met al die lekkernijen en dan 2 jan weer strak in t gareel.

groetjes Caroline

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:09

Fijn dat je het topic weer even nieuw leven in blaast. Ik ben even druk met mijn nieuwe ADI pomp, waar ik een week héél blij mee was. Kleiner zijn ze er echt niet. Maar sinds 2 dagen storing na storing ... het lijkt nu te liggen aan de doos ampullen die niet goed zijn.

Zo meteen maar eens bellen met Boeren Medical dat de nieuwe doos wel goed is.

Voor jullie ook allemaal fijne kerstdagen en een spetterend 2010!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:12

oh balen joh, daar zit je, zeker nu niet op te wachten, sterkte ermee

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:50

Bah dat is inderdaad erg vervelend! Hopen dat het snel weer opgelost mag worden!

En ik wens jullie ook allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:19

ik zit weer in de put met mijn diabetes...
ik heb gewoon echt geen motivatie.. ik kan me er ook niet toezetten en het wil gewoon niet in mijn systeem maar dat komt denk ik ook omdat ik het nog steeds niet geaccepteerd hebt en er steeds tegen blijf vechten...

maar iedereen alvast prettige feestdagen! :)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 22:44

MI1990 schreef:
ik heb gewoon echt geen motivatie.. ik kan me er ook niet toezetten en het wil gewoon niet in mijn systeem maar dat komt denk ik ook omdat ik het nog steeds niet geaccepteerd hebt en er steeds tegen blijf vechten...

Ah wat rot voor je! :(:)
Het ging ook weer even goed bij mij, maar sinds de vakantie komen er ook weer hoge waardes uitspringen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:03

MI1990 schreef:

Ik voel zo met je mee.
Ik heb dat namelijk ook heel erg en dan ook echt heel onbewust.
Maar elke keer als ik mij klote voel en ik ga nadenken waarom uit het is daarop.
Ik ben gewoon niet dit, diabetes past gewoon niet bij mij, niet bij mijn levenstyle.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 00:52

Miiej;
precies, het pas niet bij mijn levenstyle. ik hou ontzettend veel van sporten, heb nooit een vast ritme(hou daar ook helemaal niet van) en dan moet je toch een ritme van prikken en bolussen hebben.

ik wil ook graag normaal zijn zoals mijn vriendinnen die gewoon lekker vanalles kunnen doen zonder erbij na te denken.
ookal is diabetes geen levendbedreigende ziekte maar je bent er wel 24uur per dag 7 dagen in de week er mee bezig of je nou wil of niet..

en dat stukje wil er bij gewoon niet in, simpelweg omdat ik niet kan accepteren dat ik 'anders' ben en ik word helemaal verdrietig als ik eraan denk dat ik diabetes waarschijnlijk mijn hele levenlang blijf houden...

pff zo kan ik ook even mijn frustratie's kwijt :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:14

haha je mag mij ook altijd pben als je je frustraties wilt uiten.
En ik heb inderdaad precies het zelfde probleem.
Houd van uitgaan lekkere wijnen drinken, eten.
Sporten, nachten doorhalen.
En stiekem doe ik het allemaal nog steeds, maar ik voel me zo bar slecht.
Ziek/moe hbca1 van 9.

En dit moet een keer ophouden maar hoe en waneer.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:01

ja meiden, been there done that, heb gefeest als een gek, nergens naar gekeken, spuiten , controlen? oh dat doe ik straks wel of niet of..... zo heb ik t n tijd lang volgehouden totdat ik na 3 dgn coma weer bijkwam in t zkh.

snap wat jullie bedoelen, controleer nu ook al 3 dgn mijn suikers even niet maar dat komt wel weer, zelfs mijn dpvk heeft gezegd sommige dagen niet zo scherp op mezelf te letten (ze moedigt niet aan om r niks mee te doen hoor, begrijp me niet verkleerd) maar hoe je t ook wendt of keert, het ligt in je eigen handen, je betaald zelf de hoogste prijs als je r niet goed mee omgaat.

ik ben elke dag nog dankbaar dat ik er op die coma na, behalve een niet goed werkende schildklier weinig aan over heb gehouden, ok ben heelmaal afgekeurd op mijn suikers maar elk nadeel heeft een voordeel.

gun jezelf de tijd om jouw manier te vinden, maar doe het wel.

dikke hug Caroline

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:44

Hallo mensen! ik ben hier ook al een tijdje niet geweest!
hoe gaat het inmiddels met iedereen?
heeft er iemand ervaring met het prefitas dieet toevallig?
http://www.previtas.nl/index.php?id=1
door dit dieet schijnt er bij diabetespatienten hele goede resultaten geboekt te zijn.
en aangezien ik bijna 20 kilo kwijt moet :o
iedereen hele fijne feesdagen en een super 2010 met hele goede bloedsuikers.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:21

meid ik heb nog nooit aan dieten gedaan, maar zal de link s volgen.

jullie ook fijne dagen nog, al ben ik wel al weer toe aan het gewone regelmaat emt egwoon eten

lovebonny, van jou langs niks gehoord, hoe gaat t met je pomp?

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:51

Carolinef schreef:
meid ik heb nog nooit aan dieten gedaan, maar zal de link s volgen.

jullie ook fijne dagen nog, al ben ik wel al weer toe aan het gewone regelmaat emt egwoon eten

lovebonny, van jou langs niks gehoord, hoe gaat t met je pomp?

Hey hallo,
Ik ook weer eens hier ;) Druk druk he met de feestdagen!

Het gaat best wel goed! Het is idd wel lastig met het eten enzo met de feestdagen, maar ik ben nog steeds blij hoor met mijn pomp! Ik had het misschien veel eerder moeten doen, maar misch was ik er toen ook weer niet aan toe! Ik vind het ideaal. Laatst een weekend weg geweest met mijn moppie en ik vond het heerlijk, niet meer moeten afzonderen voor het spuiten :D Mijn waardes zijn ook veel stabieler.

Ik wil natuurlijk ook iedereen hier een goed uiteinde toewensen en een goed 2010, hopelijk met goeie bloedsuikers!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 12:31

Iedereen nog de beste wensen! :*

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:38

Jij OOk MI1990 ook voor alle andere mensen een geweldig 2010 met natuurlijk Supergoede bloedsuikers/waardes!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:31

Ook nog allemaal de beste wensen van mij :o