verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 07:47

Ik moet vanmiddag...
Ben er zo naar van, dat ik zo mijn werk ga afbellen. Dat doe ik niet snel, maar nu ga ik het niet redden,.
Heb wel oxazepam liggen voor straks.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:45

AnnemiekvM schreef:
Ik moet vanmiddag...
Ben er zo naar van, dat ik zo mijn werk ga afbellen. Dat doe ik niet snel, maar nu ga ik het niet redden,.
Heb wel oxazepam liggen voor straks.

Sterkte! En neem de oxazepam ruim op tijd in! Ik was toevallig eerder aan de beurt, waardoor de oxazepam nog niet goed ingewerkt was. Dat wil ik jou besparen ;)

Je weet dat je niet mag autorijden hè, met oxazepam?

Succes vanmiddag!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:47

Mijn vader is zo lief om mee te gaan.
Zo neem ik mijn eerste pilletje in en later nog 1. Heb er 6 gekregen, maar dat lijkt mij wat veel..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:41

Dan heb je iig een voorraadje :')
Hopelijk heb je aan 2 genoeg. Heel veel succes straks!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:52

Dat is een aardige voorraad ja! Sterkte zo!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:27

Daar ben ik weer. Nou, het was niet makkelijk om de kies eruit te krijgen. Was veel wrikken en boren. Was wel goed verdoofd.
Nu heb ik er best last van, maar heb el pijnstillers meegekregen.

Morgen nog een dagje thuis. Wilde wel gaan werken, maar op school zeiden ze dat ik nog maar even rustig aan mocht doen.

Het bloed ook nog best, maar dat gaat vast gauw over.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:33

Na ze raden aan om zeker 3 dagen rust te houden. Als je teveel doet. Dan kunnen de bacterieen zich in het bloed vermengen en kun je je alleen maar slechter voelen.

Stond ook in de folder wat ik meegekregen had. En 5 dagen niet roken en geen alcohol drinken.

Alleen het eerste wat ik gedaan heb toen ik buiten was, was een sigaret opgestoken :P. Heb daarna pas de folder gelezen :P

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:54

Jakkie, ik moet ook mn kiezen laten trekken. Heb al een brief voor de kaakchirurg liggen. Moet alleen nog de moed verzamelen om te bellen een afspraak te maken :o . De ene dag denk ik, nu ga ik bellen dan ben ik er vanaf maar ja dan denk ik, ik kan best nog ff wachten. Maar ja hoe dan ook ze moeten er een keer uit dus ik moet maar eens contact opnemen.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:22

hey,
Nou ben dus ondertussen twee dagen verder, en voel mij nog steeds alsof ik met een hamer tegen mijn kaak aan ben geslagen. Ik moet toegeven dat de pijn 's nachts het ergst is.

Ik ben nu helemaal zeker van dat ik na vraag ga doen ivm narcose voor de volgende keer.
Ik zat te rillen en te trillen en te huilen op die stoel, zo bang was ik en nu ik weet hoe het allemaalvoelt krijg je mij daar niet weer naar binnen!! (sorry voor de gene die nog moeten) ik ben een beetje een mietje.

Ik hoop dat de pijn snel begint af te zakken zodat ik weer gewoon m'n dingen kan doen.

heel veel sterkte voor de gene die nog moeten!!! ff door bijten en het is weer voorbij!

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:24

Knavia schreef:
johanna84 schreef:
bij ons in de kliniek werkt een kaakchirurg die onder narcose werkt,
voor mensen met angst echt een uitkomst!

voor meer info zie http://www.amaliakliniek.nl

Haha, ik hoop niet dat ie echt werkt onder narcose! Zal veel claims opleveren. Ik neem aan dat je bedoelt dat ie mensen behandelt als ze onder narcose zijn gebracht.... :P

sorry idd MET narcose werkt . . .

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:36

cruesli schreef:
Haha inderdaad een lotgenoot! Ik kan de ene dag wel (harde) chocola eten, de andere dag ga ik weer door de grond van de pijn. Dus altijd maar heel voorzichtig beginnen met eten ;)
Ik heb ook al alle tandpasta's uitgeprobeerd die van alles beloven, maar 'gewoon' ijs eten gaat echt nog steeds niet, laat staan indd dat warm en koud samen eten, heel irritant!

ik poets met elmex groen en moet zeggen dat ze niet meer zo heel erg gevoelig zijn hoor.

ik heb ook heel lang last gehad van 1 kies waarmee ik echt niets kon eten, zoet,koud,warm,hard,zacht, alles deed pijn.
foto's laten maken ,nooit een ontsteking op te zien natuurlijk. (blijkt dat een ontsteking komt en gaat dus neit altijd te zien dan)
uiteindelijk bleek er een barst in die kies te zitten, en dus ook was afgebroken na verloop van tijd.
toen deed ie ook niet meer zo'n pijn.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:41

Kaygee schreef:
Mijn 2 bovenste komen scheef door :( zeg maar met het snijvlak richting wang en dan naast mijn laatste kies, zit nu nog wel tandvlees overheen... Mijn 2 onderste komen wel goed door. Maja door die scheve kies wordt mijn achterste kies wel weggedrukt.. Tandarts zegt dat ze mogelijk nog goed gaan staan... Maar geloof er nog geen bal van :P

Ben als de dood en mijn hoor je ook weinig klagen als ik er last van heb haha want wil niet dat ze getrokken worden.

ik heb precies het zelfde
echt super iritant

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:44

nikita, wat een grappig onderschrift heb je _O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:05

Haha ja die is wel leuk :P
Ik zit nou in de wachtkamer bij de tandarts, voor een gaatje weliswaar. Heb net vast twee paracetamol genomen, wie weet helpt het. Nu maar hopen dat ik daar dan niet misselijk van word :')
Nu zie ik er nog niet tegenop en dat valt me alles mee, normaal had ik nu al onder de tafel gezeten bij wijze van. Maar wie weet hoe ik er dadelijk bij lig :+

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:10

_Pien_ schreef:
hey,
Nou ben dus ondertussen twee dagen verder, en voel mij nog steeds alsof ik met een hamer tegen mijn kaak aan ben geslagen. Ik moet toegeven dat de pijn 's nachts het ergst is.

Ik ben nu helemaal zeker van dat ik na vraag ga doen ivm narcose voor de volgende keer.
Ik zat te rillen en te trillen en te huilen op die stoel, zo bang was ik en nu ik weet hoe het allemaalvoelt krijg je mij daar niet weer naar binnen!! (sorry voor de gene die nog moeten) ik ben een beetje een mietje.

Ik hoop dat de pijn snel begint af te zakken zodat ik weer gewoon m'n dingen kan doen.

heel veel sterkte voor de gene die nog moeten!!! ff door bijten en het is weer voorbij!

Jeetje, die van mij was ook ontstoken, ik moest zes weken later voor de linker kant, ik ben nog steeds niets geweest en dat was ruim een jaar geleden. Ik vond de kaakchirurg net een slager... Ik heb een week beroerd op bed gelegen tot de pus eruit kwam....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:48

Mijn kaakchirurg was heel aardig. En dat scheelt veel.
En ik moet zeggen, met een Oxazepammetje is het een stuk minder eng.

Nu heb ik wel het gevoel dat mijn kaak gebroken is. Maar dat gaat vast weer over.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:08

nou weer even een update, het gevoel: beursgeslagen kaak is vandaag al een stuk minder geworden, al ssta ik aardig slap van de pijnstillers, hahah.

En ja, ook ik had baat bij een Oxzazepammetje, alleen was die wel heel snel uitgewerkt toen ik eenmaal in die stoel zat. Vreemd genoeg voelde hij dubbel zo zwaar aan toen ik in de auto terug zat, ben m'n bedje in gekropen en heb even heerlijk twee uur geslapen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:10

Ik baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal als een stekker!

Kom net thuis van m'n werk, en ben vergeten oxazepam mee te nemen!!!!!!!!!! Nu heb ik dus niks voor morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Panic, SOS, HELP!

Ik ben bang dat het morgen niks wordt! Apotheek is al dicht natuurlijk en morgenochtend ook nog! $%^&*():@

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 02:34

Hoi ja daar moet ik beter op letten en natuurlijk kan iedereen fouten maken, maar tis wel vervelend als het bij jou gebeurd. Hoe dan ook sterkte. Ik vind je geen zeikerd.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:41

Tegen wie heb je het franka75?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:41

Noodapotheek in het ziekenhuis is 24 uur per dag open ;)
Nu heb je er misschien niks meer aan, maar voor de volgende keer misschien wel.
Ik kwam er vorig jaar, de avond voor we op vakantie gingen, achter dat ik geen pilstrip meer had :+ Erg dom natuurlijk, maar gelukkig is de apotheek in het ziekenhuis gewoon open en kon ik er daar eentje halen!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 10:55

Is het erg als een verstandskies scheef groeit? Boven komt hij bij mij uit, maar hij gaat richting mijn wang?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:35

@ Finnstar: Ja, dan zal die er waarschijnlijk uit moeten ja!

Verslagje van vandaag..
Ik ben net terug. Had afspraak om 9.20, maar was er 9.05 en werd 9.10 geroepen! Was dus erg snel! Meteen in de stoel zitten en werd verder niet heel veel uitgelegd, want ik was er al voor de 2e keer. Had nu óf andere chirurg+assistent, óf ze waren in een beter humeur...!! Ze waren heel relaxt en rustig en zeiden met alles wat ze gingen doen wat ik kon verwachten en dat ik niet moest schrikken (als ze bijvoorbeeld gingen boren). Als ik pijn had, moest ik meteen zeggen, dan stopten ze meteen. Ik dacht nog, jaja, die gaan gewoon door denk ik..
Ik dacht ook, als die prikken er eenmaal inzitten, dan is het zo gebeurd. Omdat ik die prikken het ergste vond de laatste keer. Dat zei de assistent ook, dat het met 10 minuutjes al lekker gedaan was, en ik weer lekker naar huis kon!

Dusss de verdoving begon te werken en de chirurg kwam weer binnen. Ik gaf aan dat ik dacht dat de verdoving onder niet goed ingewerkt was, en idd ik voelde nog wat daar, dus kreeg ik (ook al zat het misschien wel tussen m'n oren) nog een extra verdoving.. Heel lief.. Ze begonnen onder.. Ze begonnen vragen te stellen, heel lief, om me gerust te stellen, maar ja, zie maar is antwoord te geven als je met een mond vol boren, bloed, afzuigapparaat en een halve kies zit ;) Hij vroeg, wat voor werk doe je, dus ik zei epleehui, (verpleeghuis) na 4x snapte hijwat ik bedoelde.. Toen vroeg hij waar werk je? (welke plaats) dus ik zei eieuh, eerst verstond hij mijdrecht, maar later kwam hij er toch uit dat ik in leiden werk :P Was grappig communiceren! Maar toen begon hij met boven.. Onder was er inmiddels uitgehakt. Boven was goed verdoofd, dacht ik voordat ze begonnen, want daar voelde ik bijna niks. Maar toen hij zei, ik hou je in de houdgreep en ik ga even trekken, en toen hij begon te trekken, deed dat $%^&*(veel pijn! !!! Dus ik riep keihard Aauuu (handig zo'n woord zonder medeklinkers :P Roept een stuk makkelijker!)
Hij stopte meteen en overlegde met assistent, probeerde het nog eenkeer, weer pijn, toen gaf hij nog een extra verdovingsprik en even in laten werken. Toen weer allemaal vragen, maar ik was aardig van slag. Kon hij niks aan doen, maar ik had het helemaal gehad. Toen gingen ze weer verder en toen ging het beter. Die eruit gehakt en gaasje ertussen en klaar. Ik kreeg dit keer extra pijnstilling mee. daar was ik echt superblij mee! Vorige keer hadik net iets te kort en paracetamol werkt toch iets minder lekker dan ibuprofen. (mag geen ibu vanwege een chronische darmziekte)..Dus ik kreeg andere en extra pijnstilling mee! Met tramadol. Dat werkt altijd goed, dus ik denk dat ik nu wel aardig de dagen door kan komen. Door die extra verdovingen is wel mijn mond meer verdoofd dan de vorige keer ofzo. Ik heb echt al 3x gehad dat ik dacht wat zit er nou in m'n mond? En dan rustig kauwen, bleek het m'n tong/wang te zijn _O-

Dat wordt nog wat als de verdoving uitgwerkt is, dan zal ik de schade wel voelen, haha!

Zo, dit was mijn verslag. Morgen een verjaardag. Ze gaan de taart door de blender halen _O-

@ Brittkitt, noodapotheek was ook beetje lastig geweest misschien, kwam uit mijn werk gisteravond, 23.45 thuis, had ik dan nog naar Woerden moeten rijden voor oxazepam dan was ik heel laat thuis geweest, en moest vanmorgen vroeg al weer weg..

VOlgende keer zet ik mijnalarm op telefoon ofzo. Stond gister alleen op de afdeling en door alle hectiek vergeten pilletje mee te nemen.

Het is goed gekomen, ik had hele lieve mensen dit keer..

Sterkte voor degenen die nog moeten, ik ben blij dat dit mijn laatste keer was, wat een hel zeg!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:38

Je mag toch sowieso geen ibu? Dat is bloedverdunnend. Niet erg handig als je nog nabloed :')
Fijn dat ze zo meewerkend waren!

Zachte taart is best te eten hoor, slagroomtaart ofzo :))

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:40

ja hoor je krijgt altijd ibu mee!!!! paracetamol is toch ook bloedverdunnend trouwens???

ik kreeg ook voordat ze begonnen met de behandeling al 2 pcm, kon het vast inwerken, ik had ook almet dat plan gezeten thuis, maar had het niet gedaan omdat ik dacht datr het bloedverdunnend was!

haha slagroomtaart hou ik niet van ;) m'n oma heeft meestal appeltaart of monchou ofzo... :P