Storm schreef:Hoi iedereen, ik meld me hier ook. Misschien kunnen jullie me advies geven.
Ik ben 49 jaar, ben flink aan de maat, zo'n 90 kilo bij 170 lang. Ik heb in het verleden een gastric sleeve gehad, maar dat is al 14 jaar geleden. Ik ben toen afgevallen naar de 80 kilo maar zit dus inmiddels weer op de 90.
Ik heb adhd, ben in de overgang en wil dus heel graag afvallen. Liefst 15 kilo.
Wat zou voor mij geschikt zijn?
Hoi
Ik heb het zelfde als jij. Alleen een gastric bypass ipv sleeve. Iom internist van de Bariatrie werd mij verteld dat Mysimba het enige medicijn is wat vergoed kan worden na een ingreep. Ik volg nu het GLI traject en over 11 maanden start ik met Mysimba. Dit zijn tabletten Die je 1-2x per dag moet innemen en helpt tegen “hoofd honger” werd mij verteld.
Ik kies hiervoor en niet voor de andere genoemde hier, omdat ik verwacht dat je de medicatie eigenlijk je hele leven moet blijven gebruiken. En de betaalde versies met bijv spuiten wel erg duur gaat worden als je dit verder je hele leven moet gebruiken. Mysimba kon ik ook zelf betalen a 1300€ per jaar. Maar als ik dit voor de rest van mijn leven moet slikken vond het ik toch aardig in de prijzen lopen.
Want ondanks een gbp heb ik nog steeds honger en zit ik pas vol als het mijn “neus” uitloopt bijwijze van. Daarom zal dit medicijn best lang gebruikt moeten gaan worden. Mijn leefstijl is al anders. En ben al jaren stabiel op gewicht maar toch te zwaar. Diëten kan maar ik blijf honger houden. Ik hoop dat dit medicijn mij dus gaat helpen.
Succes met je keuze!