Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Enige oorzaak wat een trage wegzakking van vloeistof van oesophagus naar de maag verklaard is dat de cardiasphincter hypertoon is. Echter is het dan wel 'vreemd' dat je wel kunt overgeven. Of.... Datgene wat je inneemt, blijft even in de slokdarm staan, komt niet in de maag, en komt er dan weer uit via de ingang..
De cardia is een sphincter aan het einde van de slokdarm die toegang geeft tot de maag. Vanwege peristaltiek en zwaartekracht zakt (zeker een vloeistof) alles wat je inneemt naar beneden zonder al teveel moeite. Tenzij er een vernauwing zit, die er niet hoort of dus een te gespannen cardiaspier.ik heb een client gehad die had dat laatste en kreeg daar botox ingespoten. Echter dat ging mis en daarna lag de hele slokdarm plat. Maar die kon ook niet boeren of braken.
Ben benieuwd wat het nu daadwerkelijk is.
Hutcherson schreef:Oh genja toch... Bokt op zn best.
Het lijkt me vrij logisch dat ik inderdaad geen onderdeel ben van TS haar behandelteam en dat ik dat specifieke team alle ruimte geef om een passende conclusie en behandelplan op te stellen waar TS veel meer aan heeft dan mijn toevoeging... Zoals zeg maar 95% van alle posts op bokt geen echte toevoeging zijn of inhoudelijk kloppende info bevat.
Ik vind het als vrije bokker gewoon leuk om met mijn eigen achtergrond, ervaring en kennis naar dit soort topics te kijken en te reageren. Wellicht hoort er eens een post van mij bij de 5% die WEL iets veranderd voor iemand of waar iemand wel iets aan heeft. T zal je maar gebeuren.
Maar nee, ik ben me bewust van het verschil tussen dit bokt forum en een professioneel medisch team wat de casus goed kent. Hopelijk weet jij dat verschil ook want dan weet je dat TS hier enkel uit moet halen wat ze kan gebruiken.
Ir111 schreef:Ze legt toch gewoon uit wat ze precies bedoeld in de 2e alinea?
DuoPenotti schreef:Ik kon als leek goed begrijpen wat er staat.
Of ts er wat aan heeft. Geen idee.
Hoop dat ze het snel oplossen voor haar
Ik blijf het erg bijzonder vinden dat een lichaam nog functioneert, al is het zwak, met zo weinig eten en drinken.
Nooit geweten.
En dat artsen daar telkens zo rustig mee omgaan, lijkt wel.
En zou het met elkaar te maken hebben.
Een blaas die zijn werking niet goed doet en de keel die zijn werking niet goed doet?
Slmt9 schreef:Ik snap ook dat je het goed als meedenken bedoelt Hutcherson! Zelf zou ik niet fijn vinden, omdat het me onrustig zou maken en ik er over zou gaan piekeren. Ik zou zelf vooral behoefte hebben aan steun. Maar ik ben TS niet, misschien heeft zij dat wel helemaal niet
Tieneke schreef:Als je op het punt stond om dat te doen, wat maakt dan dat je het toch niet gedaan hebt?