Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:09

Bedankt voor de positieve berichten xladyx en eskimo! Fijn om ook positieve verhalen te horen over een ingeleide bevalling.
En idd een voordeel gegerandeerd een plekje in het gewenste ziekenhuis. Die is hier inderdaad nog wel eens vol.

Fijn Sweetgirl, geen geelzucht. Weer een zorg minder.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 14:59

Zebraatje schreef:
Bedankt voor de positieve berichten xladyx en eskimo! Fijn om ook positieve verhalen te horen over een ingeleide bevalling.
En idd een voordeel gegerandeerd een plekje in het gewenste ziekenhuis. Die is hier inderdaad nog wel eens vol.

Fijn Sweetgirl, geen geelzucht. Weer een zorg minder.

Ik riep ook altijd dat ik niet ingeleid wou worden. Hoorde veel negatieve verhalen van bevallingen die dagenlang duurden etc. En beetje bang voor de weeenopwekkers, bang dat het veel te hoog werd gezet en weeenstormen.
Uiteindelijk dus een hele soepele snelle bevalling gehad dmv inleiding. Maar ik denk dat m’n lichaam er ook klaar voor was vanwege de zwangerschapsvergiftiging

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 16:25

Wat jammer dat het strippen niet gelukt is zebraatje! Kan me voorstellen dat je het wachten wel zat bent nu. En ook met het ook op een inleiding. Snap dat je dat liever niet wil. Gelukkig hier dames met een positieve inleiding ervaring.

Fijn dat het geelzien binnen de grens was Sweetgirl. Jammer dat de gehoortest opnieuw moet

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 05:32

Lees na al die tijd nog steeds mee, al reageer ik niet vaak O:) maar wel leuk om ook geboorte nieuws te kunnen komen melden.

Ik zou dinsdag met 39 weken ingeleid worden, vanwege zwangerschapscholestase. Dat liep iets anders, want maandagavond braken spontaan mijn vliezen. Helaas was het vruchtwater niet helder, dus alsnog ingeleid. Heb een vrij lange en pittige bevalling gehad, maar met een morfinepompje erbij was het goed te doen. Dinsdag om 15.30 is onze dochter Yara geboren op dus exact 39 weken zwangerschap :D

Sinds vandaag is ze wat kramperig, maar verder doet ze het goed en ook met mij gaat het goed dus dat is heel fijn

Over het inleiden: ik keek er ook erg tegenop, maar het viel mij mee. Het infuus is niet fijn (toch net wat minder bewegingsvrijheid), maar denk dat het bij mij zonder inleiden allemaal nog langer geduurd had.

Verder voor iedereen op het wachtbankje: ik hoop dat het voor jullie ook niet lang meer duurt! Dat wachten vond ik echt verschrikkelijk en dan hoefde ik nog maar tot 39 weken :=

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:07

Van harte gefeliciteerd Maliejane met jullie dochter Yara! Veel geluk samen <3 leuk om nog geboortenieuws van je te lezen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:18

Gefeliciteerd! <3

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:20

Gefeliciteerd Maliejane!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:28

Proficiat! <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 10:39

Gefeliciteerd Maliejane met jullie dochtertje!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 11:57

Gefeliciteerd Maliejane! Wat fijn dat het goed gaat. Geniet ervan samen <3

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:44

Gefeliciteerd aan alle mama's met baby's <3 <3

Is het niet leuk om de lijst nu ook bij te gaan houden met de al geboren baby's??
Had hem vorige week al eens ergens gedeeld, lijkt mij ergens wel leuk om zo te zien wie er al zijn bevallen en wat straks het percentage jongens/meisjes is!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:42

Ik vind het goed :D

Geboren:

Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen - Geboren 1 oktober

Uitgerekend:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen - geboren
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen - geboren
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen - geboren
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen - geboren
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - meisje
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november -jongen
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht blijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Tucktuck - uitgerekende datum : 26 november - jongen
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Jongen
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december - Jongen
Jintexx - Uitgerekende datum: 20 december - Jongen
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Heleen06 - uitgerekende datum: 9 januari
Lucifertje - uitgerekende datum: 13 januari - Geslacht nog onbekend
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:47

Bedankt allemaal! En bij deze vul ik gelijk aan dan :D

Geboren:

Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje - Geboren 5 november

Uitgerekend:
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Masyo - uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:44

Wik iemand mijne even toevoegen? Ik doe het via mn telefoon

Sweetgirl1 - uitgerekende datum 2 November - jongen - geboren 31 oktober

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 13:37

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Yara !! *\o/* Die had ook duidelijk haar eigen plan dus haha. Jammer dat het vruchtwater niet helder was, maar dat het met het pompje wel te doen is. Gelukkig gaat het goed met jullie !! Geniet er lekker van! <3 <3

Geboren:

Maliejane - Uitgerekende datum: 12 november - Meisje - Geboren 5 november

Zira1994 - uitgerekende datum 11 november - Meisje - geboren 21 oktober

Sweetgirl1 - uitgerekende datum 2 November - jongen - geboren 31 oktober

Uitgerekend:

Heb je erin gezet Sweetgirl

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:58

Dank je wel

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:57

Ook hier een geboren meisje!
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - meisje - geboren 7 november

Het liep alsnog allemaal sneller en hectischer dan gepland.
Dinsdag nog afspraak bij verloskundige. En woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor CTG en gesprek over inleiden.

Op het CTG was te zien dat de hartslag wat rustig was en te weinig variatie. Ook had ze nog maar 1cm over in het vruchtwater en voelde ik haar minder actief bewegen. Nog wel subtiel, maar geen grote party meer in mijn buik.

Advies van de gyneacoloog was dan ook gelijk vandaag beginnen met inleiden ipv wachten tot het van zelf zou starten en evt inleiden later deze week. Dus dat was even schakelen! Gelukkig hadden we de koffer mee.

Om 17u werd het ballonnetje geplaatst en idee was dat ik zou blijven. Mijn partner snachts thuis zou slapen en we de volgende ochtend zouden kijken hoe ver de ontsluiting was gevorderd. In de tussentijd regelmatig aan de CTG.
Om 11uur savonds was de hartslag niet verbeterd, maar het ballonnetje had gewerkt en er was 2-3cm ontsluiting. Het voelen was elke keer wel heel pijnlijk, omdat de baarmoedermond nog schuin en hoog lag.

Besloten werd dus om te beginnen met de weeënopwekkers. Dus nogmaals omschakelen, want de bevalling ging nu ineens echt beginnen! Aan het begin gelukkig allebei nog wel een beetje kunnen slapen, voordat de weeënopwekkers echt toesloegen. De weeënopwekkers deden hun werk en de ontsluiting nam toe. Vanaf 2- 3 uur snachts werd het echt serieus en ook begonnen met gebruik vd TENS. Weeën kwamen echter steeds sneller achter elkaar en ook meerder achter elkaar. Wel alleen in mn onderbuik, als een flinke darmkramp, maar op een gegeven moment ook alsof een steen in mn onderbuik wilde draaien. Geen idee of de Tens echt werkte, maar het voelde in ieder geval als iets van controle en daardoor afleiding.
Het werd wel echt te pijnlijk dus daarom om 6u een ruggenprik gekregen. Had inmiddels 7-8cm ontsluiting. En wat een verademing! Daarvoor dacht ik hoe ga ik dit volhouden en ik neem nooit meer een kind. Daarna voelde ik bijna niks meer! Zelfs nog een beetje geslapen voor een paar uurtjes. Het monitoren via CTG en elektrode op babys hoofd ging inmiddels door. Maar de hartslag daalde soms en ook niet genoeg variatie verder.

Rond 8u/half 9 had ik voldoende ontsluiting. Maar de baby lag nog te hoog om te beginnen met persen. Een lactaattest werd gedaan en die was te hoog dus tekenen van stress. Conslusie snelle natuurlijke geboorte in combinatie met vacuumpomp gaat niet lukken. Dus een spoedkeizersnede. Vanaf toen ging het nog sneller allemaal. Heel veel personeel erbij, omkleden, plaatsen draadjes, vragen beantwoorden etc en door naar de OK.

Om 9.33 is ze geboren! 3010gram.
Kortom nogal een turbulente bevalling en heel anders dan ik had gedacht. Maar toen ik snelle geboren icm vacuumpomp hoorde dacht ik vooral aan een enorme ravage daar beneden. Dus een keizersnede leek mij een goede optie.

Herstellen gaat nog lang duren. Maar gaat naar omstandigheden goed.
Ze doet het erg goed. Zuigt goed. Eerste plas en poepluier gehad. Drinkt aan de borst. En het is echt een schatje. We zijn heel cliche helemaal verliefd.
De pijnen van de weeën ben ik alweer vergeten.

Als het goed is gaan we vandaag in de loop vd dag naar huis.
Het is nu dag 3, dus ik ben benieuwd hoe het met mijn emoties zal gaan en ik begin stuwing aan mijn borsten te voelen. We gaan het nieuwe avontuur aan :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:03

Gefeliciteerd zebraatje! Geniet van jullie kleine meisje! <3
Wat een bevalling zeg..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 10:17

Gefeliciteerd met jullie baby’s Maliejane en Zebraatje! Wat een heftige bevalling heb jij gehad Zebraatje, hoe kijk je er zelf op terug?

Hier gister weer controle gehad bij de gynaecoloog vanwege mijn placenta previa op 34+2. Helaas geen verschuiving, maar wel een beetje een vreemd beeld aan de rand van de placenta. Gynaecoloog heeft uitgebreid gekeken en het belangrijkste is dat het geen vruchtwater is en dus onderdeel van de placenta, wat maakt dat de afstand placenta-baarmoedermond nog steeds 1-2 mm is.

Omdat ze niet weet wat het is wil ze over twee weken nog een keer kijken. Maar omdat ik wel behoefte had aan een plan en een knoop doorhakken is de aanvraag voor de keizersnede al wel gedaan. Mocht er een wonder gebeuren en er over 2 weken ineens wel genoeg afstand zijn, dan zal de keizersnede afgezegd worden. Maar ik heb daar dus geen vertrouwen in.

Natuurlijk balen, het liefste zou ik gewoon vaginaal bevallen. Maar ik heb er vrede mee dat dat niet gaat. Veiligheid van mij en mijn kind zijn het belangrijkste.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 12:48

Jeetje wat een turbulente start en einde van de bevalling Zebraatje!! Jammer dat het na al je harde werk nog in een keizersnede is geëindigd. Maar snap ook wel dat je de vacuümpomp en bijbehorende ravage niet echt zag zitten. En de gezondheid van de kleine is natuurlijk het belangrijkste. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter !! <3 <3 Lekker genieten en hopelijk vandaag naar huis!!

Jammer dat de placenta niks is opgeschoven Sannens! Wel fijn dat ze de keizersnede vast in gaan plannen ook al is er nog en slag om de arm en over twee weken nog een keer controle. Nu kun je daar iig rekening mee houden

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 07:48

@Zebraatje: wat een rollercoaster! Proficiat met de geboorte <3 neem zeker je tijd om te herstellen, een keizersnede na zo lang proberen is niet niks!

@Sannens: spijtig dat er nog altijd geen 100% duidelijkheid is. Wel goed dat je voor jezelf al de knoop wat doorgehakt hebt.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 10:50

Van harte gefeliciteerd Zebraatje!! Pfoe zware bevalling en dan eindigt het ook nog in een keizersnede. Hopelijk herstel je snel en geniet met je gezinnetje

Sannens enorm balen dat de placenta nog niet is opgeschoven!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:13

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, Zebraatje!

Hier inmiddels 35 weken zwanger. Placenta ligt goed dus ik mag vaginaal bevallen. Wel vind ik het spannender dan mijn eerste bevalling, merk ik. Daar werd ik ingeleid en dat was een hele fijne ervaring waar we heel goed voorbereid waren. Nu hebben we al een peuter rondlopen en we hebben geen familie of vrienden dichtbij die de zorg kunnen overnemen als ik bijvoorbeeld 's nachts moet bevallen en naar het ziekenhuis moet. Ik merk dat dit mij best wat stress geeft. Mijn buren hebben het voorgesteld, zij hebben zelf ook jonge kinderen die samen met mijn zoontje naar dezelfde opvang gaan. Maar het idee dat ik mijn zoontje alleen moet achterlaten met mensen die hij niet goed kent... Ik zie dan allerlei beren op de weg. Wat als hij weer 's nachts huilend wakker wordt? Dat gebeurd soms nogal eens. En dan is het niet papa of mama die hem troost, maar voor hem een vreemde... En dan is er de volgende dag ineens een baby in huis. Pfff, mijn inner control freak kan dit maar moeilijk loslaten :+ . En laat staan als die een week later geboren wordt, dan is het kerst... Dan hebben we dus niemand voor ons zoontje -O- . Daar wil ik mijn buren namelijk niet mee lastig vallen. Dat vind ik dus nog best wel een dingetje...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 08:46

En nu al een paar x bij de buren op de koffie gaan zodat het voor zoontje vertrouwd wordt?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:19

Ik herken je gevoel heel erg Eskimo. Ik vond dat ook heel spannend. Wonen ze echt heel ver? Mijn moeder moest ook een eind rijden, maar die heb ik gelijk laten komen toen de weeën serieus werden. Ze is door het echte bevallen heen geslapen op de bank terwijl ik boven zat te gillen. :') Ik moest uiteindelijk voor mezelf naar t ziekenhuis, dus het was wel fijn dat ze er was.