Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:00

Wat een boel knie problemen hier. Mijn knieën zijn ook nog echt te gevoelig.

En betreft de kilo's. Ik kan al drie maanden niet fietsen en ben 6 kilo aangekomen. Ben er niet echt heel blij mee omdat het naar mijn buik gaat. Dat vindt ik echt verschrikkelijk XD.

Het zo nu en dan kleine stukjes fietsen naar de stad gaat nu wel goed. Dus als het minder waait ga ik ook weer proberen om naar de weide te fietsen. Hopelijk dat het dan langzaam aan wel beter gaat.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:26

maaikemuis schreef:
@ Time: wat vervelend dat je nog altijd geen uitslag hebt van de MRI. Ironisch ook dat de huisarts op trainingskamp is :') . Het voordeel is mogelijk wel dat je een huisarts hebt die snapt waar je passie vandaan komt. Die van mij die snapt er weinig van. En een dagje rust is ook niets mis mee!

Dat is idd ook zo , anders had ik ook nooit meteen een doorverwijzing voor een MRI gekregen :j

Zebrastreep schreef:
Is bij een aantal ook bekend waar de knieproblemen weg komen? Ik heb nu ook al een aantal jaar dat mijn rechterknie overbelast raakt. Vaak niet eens zozeer met en van het fietsen.

Ik heb tot vorig jaar nooit problemen gehad .
Ben gestart in Giesbeek voor een 1/8 triatlon , de looproute was veranderd .
Van 100 % verhard naar half onverhard en half verhard .Tot overmaat van ramp werd het ook nog eens een run bike run . -O-
Het ging van 5k run verhard naar 4 km verhard en 4 km onverhard .En ik loop echt niet graag of nooit onverhard .Ik sla veel te snel mijn enkels om .
En het onverharde was deels net als of je op een schuimmat liep .5 Dagen later begon mijn knie te zeuren . ( vage klachten )

Ben net terug uit de sportschool , was 15 min op de crosstrainer , daarna kracht en heerlijk 20 min in de sauna .
Nu lunchen en nog een stukkie fietsen .

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:26

Sorry, actief posten komt er niet van…

Maar hier ook heel bekend met knieproblemen (vooral rechts). Komt bij mij door (te) weinig kracht in mn bovenbeenspieren (quadriceps) en een beetje door te weinig flexibiliteit in mn heup. Daardoor compenseert mijn knie heel veel met snel pijntjes en blessures tot gevolg. Sterker maken van de spieren door kracht oefeningen (oa bulgarian split squads ~~}> ) en wat meer flex-oefeningen voor de heup verbeteren het wel. Maar dat doe ik natuurlijk niet altijd trouw….

Vervelend dat je nog moet wachten op de MRI uitslagen Time…

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:02

Hier vandaag de Run-Bike-Run gedaan in Rotterdam, normaal een parcours waar ik goed op kan fietsen maar we hadden vandaag een forse zijwind op de lange zijdes van de roeibaan en dan is het een grote open vlakte daar in Zevenhuizen(ondanks dat het RBR Rotterdam heet...)

Niet de gemiddelde snelheid gefietst die ik zou willen maar al met al mag ik niet ontevreden zijn met de prestatie voor een eerste race van het jaar

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:25

Goed gedaan Imay *\o/*
Je hebt wel progressie in je hardlopen gemaakt :j
En er stond gisteren idd een bak met wind , zijwind vind ik sowieso altijd lastig .

Ik heb gisteren na de lunch nog mijn programma gefietst .
De eerste 66 km was ik buiten , en vervolgens de laatste 35 minuten nog binnen .
Totaal iets meer dan 3 uur .Wel handig dat de TT nog op de indoor trainer staat .
Binnen was het iig windstil _O-

Vandaag , rustdag .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:23

Haha ja binnen is het windstil. Vind het echt knap dat je de motivatie kan vinden, om na een rit buiten, nog binnen op de trainer te stappen.

Netjes hoor Imay, eerste wedstrijd is toch altijd weer een eikpunt. En die zijwind maakt het niet makkelijk.

Hier was het dorp 80 jaar bevrijd en dat werd gevierd. Ben dus twee dagen in het dorp geweest en gisteren na alle geslenter wel zoveel last van mijn knie, dat we lekker een rondje gewandeld hebben op normaal tempo na het eten, ipv de fiets gepakt. De wind was teveel aanwezig voor een rustig ritje.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:40

Gezellig druk hier in het topic, opvallend hoeveel knie blessures helaas. Ik dacht eigenlijk dat fietsen niet zo belastend is voor knieën/ gewrichten, maar dat valt dus nog wel tegen. Toevallig hier op de club ook drie die er al langer last van hebben.
Ik hoop dat iedereen snel opknapt, lijkt me zo frustrerend nu met het voorjaar :knuffel:

Lekker weekendje gegraveld in de Achterhoek, met een clubje van acht ook niet zoveel last gehad van de wind. Wel mul zand, maar dat ging verrassend soepeltjes. Echt heel tevreden over de g-one bites met lage banden druk, ploegt overal doorheen :)

En lekker vlak na de hoogtemeters in Girona, daardoor lekker in zone twee kunnen blijven. Dat is wel echt mijn comfort zone, zal ik de komende weken helaas wel uit moeten als ik beter wil worden ~~}>

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:20

Zo , de uitslag van de MRI is binnen , echter in een Duits / medisch taaltje .
Ik kan nu wel dingen suggereren, maar morgen om 12:00 uur kan ik video bellen met een andere HA uit de praktijk , dan weet ik meer . :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 18:33

Aahh nog heel even geduld dus, lijkt me wel moeilijk! Maar beter even afwachten voor je de verkeerde conclusie trekt. Ik duim voor je

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:00

Thami schreef:
Aahh nog heel even geduld dus, lijkt me wel moeilijk! Maar beter even afwachten voor je de verkeerde conclusie trekt. Ik duim voor je

Thanks +:)+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 19:08

Nog even een waarschuwing (hopelijk niet nodig)

Twee type fietsendragers die in 2024 werden verkocht bij Dechathlon blijken niet veilig te zijn en hebben een kans op afbreken.

Om onze paradepaardjes geen risico te laten lopen op eventueel schade, toch maar even delen.

Op nos staat om welke typen het gaat. Het waren nogal veel cijfers, ben ik niet zo goed mee :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 19:53

Ik ben ook weer terug uit het bos! Wat een feestje was dat vandaag, echt heerlijk! Week 5 van de training is van start gegaan. Vandaag stond er 3:30 op de planning en ik wilde bij 35 km de route een beetje afsnijden dat ik anders te lang onderweg zou zijn. Mogen jullie eens raden wie zo lekker aan het rondtuffen was dat ze pas bij 40 km zich dat herinnerde. Het duurde iets langer vandaag }:0

Netjes gedaan Imay, zeker met de wind die er afgelopen weekend stond.

Ik ben gaan fietsen omdat hardlopen met mijn knieën niet meer ging. Ik heb bijna geen kraakbeen patella-femoral meer. Fietsen en krachtoefeningen moeten de ergste klappen opvangen. Gelukkig met fietsen weinig last! Ik hoop dat alle knieën snel weer mee willen werken bij iedereen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 20:14

Thanks @zebrastreep
Heb eerlijk gezegd nog nooit wat bij de Dechathlon gekocht .

De kans op slijtage /artrose is er natuurlijk bij mij gezien mijn leeftijd . :o
En die zal ik vast en zeker niet eerst sinds gisteren hebben .
Effe afwachten tot morgen nog .
Het doel is wel mijn halve triathlons te doen , desnoods met alternatieve training.
Hoe zei mijn coach zo mooi ;er zijn meer wegen die naar Rome leiden .
Het is iig balen , net nu ik zelf weer lekker op gang kwam , en alles weer beter ging .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 18:35

Hier een linkje naar een blog van iemand die een bike fit bij mijn coach heeft gedaan .
https://youtu.be/QWu-DBTnIp8

En geen gesprek met de HA gehad , die kon mij telefonisch niet bereiken ?
Ik denk dat ze er vanuit ging dat ik een Duitse mobiel heb en ze dus de +31 ervoor vergeten heeft.
Morgen een nieuwe kans om 11:30 .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:54

Heb je inmiddels de arts gesproken Time?
Ik hoop dat het meevalt en je gewoon verder mag sporten!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:09

Thami schreef:
Heb je inmiddels de arts gesproken Time?
Ik hoop dat het meevalt en je gewoon verder mag sporten!

Nee nog steeds niet . Echt ongelofelijk.
Het zou eerst 11:30 zijn , echter liep het spreekuur uit . Maar ik zou iig gebeld worden .
Later zag ik thuis dat ze op mijn vaste lijn hebben gebeld om 13:30 .
Terug gebeld , maar het is woensdag dus dan zijn praktijken dicht .
Ik heb via Artzt direkt maar verzocht om een afspraak in de praktijk.
Schiet niet op zo , en de week is ook al weer bijna voorbij .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 21:25

Jeetje wat een gedoe. Hopelijk heb je voor het weekend nog uitslag. Dit is niet tof.

Mijn mtb vanmiddag lekker gewassen, ketting gedaan enz. Die staat blinkend klaar voor een weekend op de Veluwe.
Vanavond even met mijn wederhelft wezen wandelen, ik alleen fietsen. Soms moet je even tijd nemen voor elkaar ;)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 22:39

Jeetje wat een gedoe Time. Hopelijk lukt contact morgen wel.

Maaike heeft lekker in het bos gefietst en Marlies aan de wandel :j

Ik heb gisteravond nog een rondje gemaakt van 50km. Ging super fijn, totdat ik op 32 km ineens geen weerstand meer had en ‘doortrapte’. Fiets aan de kant; bleek mijn steekas los te zitten. Echt hoe dan? }:0
Manlief had gelukkig een inbus mee (niet de goede maat), maar kon hem zo aandraaien dat ik ermee thuis kon komen. Was blij dat ik niet in m’n uppie op pad was. Het koelt ook echt snel af, dus was niet blij geweest als ik daar op vervoer had moeten wachten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 06:27

Padoertje schreef:
Jeetje wat een gedoe Time. Hopelijk lukt contact morgen wel.

Ik heb gisteravond nog een rondje gemaakt van 50km. Ging super fijn, totdat ik op 32 km ineens geen weerstand meer had en ‘doortrapte’. Fiets aan de kant; bleek mijn steekas los te zitten. Echt hoe dan? }.

Ik denk dat je de trapas bedoelt?
Heb eens gehad dat die tijdens het fietsen kapot ging , had ik ineens beide trappers beneden -O-

Heb bij de HA nu maar voor een afspraak in de praktijk gevraagd . -:(-
Zelfs gisteren een in Duitsland wonende vriendin gevraagd vanuit haar vaste telefoon mij te bellen .
Werkt gewoon !

Gisteren middag maar naar de sportschool gegaan , op de crosstrainer , wat kracht in 20 minuten
in de sauna .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 16:38

Nope, was echt de steekas in het achterwiel. Inmiddels aangedraaid en de goede inbussleutel in m'n zadeltasje gestopt hahaha. Even in de gaten houden of hij niet nog een keer los trilt ofzo, want dan bel ik de fietsenwinkel voor vervanging ervan.

Al denk ik eerder dat tijdens het zoeken naar een geschikte fietstrainer, mijn man de as misschien niet goed heeft aangedraaid. Ik ben toen namelijk best een paar winkels afgegaan met dat ding in m'n handen. Dus wie weet heeft hij hem er gewoon weer ingezet, maar nooit goed aangedraaid :')
Maar ja, het is goed afgelopen en het zit weer vast.

Heb je al een afspraak in kunnen plannen met de HA?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:29

Padoertje schreef:

Ja morgenvroeg om 09:30 :j

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:51

Dat is fijn! Gelukkig nog voor het weekend.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:07

Time2Tri schreef:
Padoertje schreef:

Ja morgenvroeg om 09:30 :j

Hopelijk inmiddels duidelijkheid.

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik stap zo in de auto voor het mtb weekend met de meiden. Iig vandaag en morgen heerlijk weer er bij.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:16

Gefeliciteerd Time! Weet je al meer?
Veel plezier Marlies!

Hier vandaag rustig aan. Morgen een rit van 80-100 km op de planning.
Allemaal alvast een goed weekend :j

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 13:09

Gefeliciteerd Time, hopelijk krijg je een mooi cadeautje van de dokter mbt je knie :):)
Morgen wordt het echt heel lekker weer hè, ik heb mijn lange rit van zondag verruild en doe die lekker morgen. Nou ja lang, ik heb mezelf een beetje rust week gegeven, dus ga lekker gravellen in het Reichswald. Rondje testen voor als Maaike muis komt :o
Jullie ook allemaal veel fiets plezier dit weekend!