Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_floor

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:58

Gefeliciteerd Suus_toes! Klinkt als een hele heftige bevalling.

Fijn Farjen dat jullie nu een diagnose hebben en het weer beter gaat. Jaa fietsen met de beentjes doen wij ook, als Bodi krampjes heeft.

Ik heb ook niet prenatal gekolft, maar achteraf heb ik daar wel spijt van gehad. Want misschien was daardoor de stuwing wel optijd gekomen en had ik wel gewoon borstvoeding kunnen geven. Als ik straks/ooit nog een keer zwanger ben, wil ik dat zeker ook gaan proberen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:06

Gefeliciteerd suus_toes en wat naar dat het geen fijne ervaring was! Als je erover wil praten mag dat altijd! Hopelijk gaat je herstel goed en mogen jullie snel naar huis.

Wat fijn dat het al beter gaat Farjen!

En gelukkig voel je je weer beter redbutton!

Ik ken best veel vrouwen die al melk lekten of prenataal gekolfd hebben en waar dan alsnog de productie niet goed op gang kwam en heel laag bleef. Ik heb nog nooit prenataal gekolfd en had juist een mega overproductie (maar ging alsnog niet met bv om andere redenen).
Je hebt dat helaas niet in de hand nicole_floor. Kan sowieso geen kwaad om het wel te proberen de volgende keer.

Ik kreeg vorige week vrijdag weer veel meer jeuk, dus medicatie is nu opgehoogd en nu eindelijk weer 2 dagen beter geslapen. Vorige week zat ik er aardig doorheen na al die vreselijke nachten. Halve nachten wakker en dan maar eruit gaan. Of uren erover doen om in slaap te vallen.

Nu bijna 35 weken en over 2 weken bespreken we in het ziekenhuis wanneer ik ingeleid ga worden. Ik zou graag de 16e willen nog, dan zijn alle 3 de mannen op de 16e geboren. Maar ligt er ook aan hoe ik me dan voel. Is wel bijna 39 weken dan. Maar ik kijk over 2 weken wel weer

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 13:41

Ik had ook giga overproductie. Bij de eerste overviel me dat een beetje. Nu direct met de kraamzorg gekeken hoe dat een beetje in te dammen was. Geef nu uitsluitend borstvoeding.
Net bij de ggd geweest en meneer was voldoende gegroeid. Dus dat is fijn.

Spannend Jasz, die datum bespreken! Lekker dat het richting het einde gaat wel. Zeker met die rotnachten.

Mooi dat er een diagnose is Farjen. Was het niet voor niets dat nachtje ziekenhuis.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 14:22

Jasz: het einde komt in zicht dus! Wat grappig dat ze allemaal op de 16de zijn geboren.

En je hebt gelijk hoor, dat het prenatale kolven niet meteen zegt dat het dan wel lukt. Maarja denk nog wel nogsteeds wat als. :=

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:38

Ik heb op de cursus begrepen dat het geen invloed heeft op de productie ma de bevalling, dus voel je niet schuldig nicole. Het loopt zoals het loopt.
Gaat het verder goed met jou en Bodi?

Ik ben beetje jaloers als ik social media iedereen naar de zwarte cross of op vakantie zie gaan :') niet dat ik in deze staat ergens anders als thuis iets te zoeken heb maar ben wel jaloers haha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 16:51

Met mij en Bodi gaat alles goed. We beginnen steeds meer een ritme te krijgen. Ik moet zeggen dat ik nu wel vrede heb en het wel makkelijk vind, die flesvoeding. :+

Mijn vriend en ik hebben dus nog kaarten voor de zaterdag van de zwarte cross. Want die hebben we gekocht voor ik wist dat ik zwanger was. En we willen eigenlijk nog heel graag een paar uur gaan. Wij wonen er namelijk niet zo heel ver vanaf. Maar we hebben nog geen oppas kunnen vinden. Mijn schoonouders hebben een feestje in Duitsland en mijn moeder is zelf op de zwarte cross. :')

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:26

Gefeliciteerd Suus_toes!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:47

nicole_floor schreef:
Met mij en Bodi gaat alles goed. We beginnen steeds meer een ritme te krijgen. Ik moet zeggen dat ik nu wel vrede heb en het wel makkelijk vind, die flesvoeding. :+

Mijn vriend en ik hebben dus nog kaarten voor de zaterdag van de zwarte cross. Want die hebben we gekocht voor ik wist dat ik zwanger was. En we willen eigenlijk nog heel graag een paar uur gaan. Wij wonen er namelijk niet zo heel ver vanaf. Maar we hebben nog geen oppas kunnen vinden. Mijn schoonouders hebben een feestje in Duitsland en mijn moeder is zelf op de zwarte cross. :')

Oh dat is ook balen. En zo een kleintje laat je niet bij iedereen achter.
Wij doen al jaren mee met een wagen maar kwamen dit jaar niet door de inschrijving heen en toen bleek ik zwanger en een andere vriendin uit de groep ook dus toen is besloten niet te gaan dit jaar. Maar nu begint het natuurlijk wel te kriebelen :') volgend jaar beter.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:04

Jaa mijn ouders en schoonouders vertrouw ik er wel mee, maar moet er nog niet aan denken om er iemand anders op te laten passen.

Ooh stoer, in welke klasse deden jullie altijd mee dan? En als ik nu hoogzwanger was geweest, waren wij ook echt niet gegaan.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:19

Zwaargewicht klasse hebben we 5 jaar meegedaan. Maar vorig jaar ook wat gedoe in de groep (in de loop van de jaren wat mensen aangehaakt die niet helpen bouwen en we alleen zien sochtends als ze uit bed komen en als er een kans is dat ze mee de baan op mogen). Dus een jaar overslaan is niet verkeerd.
Maar zwanger erheen gaan is niks, 6 jaar terug had ik 2 weken ervoor m'n arm complex gebroken en was geopereerd en omdat je dan toch voorzichtig moet doen drink je niet zoveel. Dan kom je er ook achter dat dat niet zo goed werkt op de zwarte cross. Na 23u is iedereen zo lomp dar zelfs gips en een mitella niet helpt. Dus zonder drank zou ik er ook niet meer heen gaan haha

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:35

Suus van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jelte-Jan! Heftig dat het zo pittig voor je is geweest. Hopelijk gaat het herstel goed.

Farjen: wel fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is. Ook dat het niet ernstig is en het over gaat.

Hoofdmoot van het prenataal kolven, voor mij, is dat je een voorraadje colostrum hebt mocht het voeden toch niet helemaal lekker gaan. Daarnaast zal de productie van het colostrum (hebben jullie ook dat je biest wil zeggen :') ) meer worden dus ik hoop dat de baby dan direct makkelijk kan drinken en dat het een mooie hoeveelheid is. De overgang naar de daadwerkelijke melk is dan wel weer anders.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:46

annepaardoes schreef:
Suus van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jelte-Jan! Heftig dat het zo pittig voor je is geweest. Hopelijk gaat het herstel goed.

Farjen: wel fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is. Ook dat het niet ernstig is en het over gaat.

Hoofdmoot van het prenataal kolven, voor mij, is dat je een voorraadje colostrum hebt mocht het voeden toch niet helemaal lekker gaan. Daarnaast zal de productie van het colostrum (hebben jullie ook dat je biest wil zeggen :') ) meer worden dus ik hoop dat de baby dan direct makkelijk kan drinken en dat het een mooie hoeveelheid is. De overgang naar de daadwerkelijke melk is dan wel weer anders.

Haha ja ik wil ook steeds biest zeggen. Maar ik werk met dieren dus heb ook gezegd dat ik drachtig ben en heb me ook al versproken bij afkalven/aflammen ipv bevallen haha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 19:30

redbutton schreef:
Zwaargewicht klasse hebben we 5 jaar meegedaan. Maar vorig jaar ook wat gedoe in de groep (in de loop van de jaren wat mensen aangehaakt die niet helpen bouwen en we alleen zien sochtends als ze uit bed komen en als er een kans is dat ze mee de baan op mogen). Dus een jaar overslaan is niet verkeerd.
Maar zwanger erheen gaan is niks, 6 jaar terug had ik 2 weken ervoor m'n arm complex gebroken en was geopereerd en omdat je dan toch voorzichtig moet doen drink je niet zoveel. Dan kom je er ook achter dat dat niet zo goed werkt op de zwarte cross. Na 23u is iedereen zo lomp dar zelfs gips en een mitella niet helpt. Dus zonder drank zou ik er ook niet meer heen gaan haha

Ooh dat is wel vet. Wij hebben ooit een keer geprobeerd er tussen te komen bij de brommerklasse, maar dat is ook nooit gelukt. Ik ben idd ook wel eens bob geweest, maar dan vond ik er ook niet zo veel aan.

Annepaardoes jaa ik wil ook altijd biest zeggen. Ik en mijn vriend werken ook heel veel met dieren. Hij heeft het sws altijd over biest, nageboorte en drachtig. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 07:21

Kan me voorstellen dat je de zwarte cross mist redbutton. Ik ben er maar een keer geweest met een vriendin die daar in de buurt woonde. Wat jij deed klinkt vet! En jammer dat je geen oppas hebt nicole_floor. Wel ook een voordeel van flesvoeding, jij kan al veel sneller weg. Fijn dat je er vrede mee hebt.

Ik ben inmiddels ook gaan kolven omdat de vrijheid wel roept. Gisteren heeft ie zijn eerste flesje gehad en dat ging goed. Ik mis alle feestjes al twee jaar ofzo. Onze eerste sliep lang niet zo goed. Roep wel veel dat ik zin heb in een borrel. Komt wel weer... ooit.

Biest is ook gewoon makkelijker dan colostrum. Ik vond vooral al die dikke buiken paardentopics ongemakkelijk. Blij dat niemand mijn buik, borsten en vulva zo op de foto zette...

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 05:22

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
De bevalling was inderdaad zeer heftig.
Maar goed, keizersnede zelf heb ik dan wel als positief ervaren. Had erg lieve mensen bij me!
Was zo van de wereld dat ik maar eens heb gevraagd of ze nog wat gaan doen, of dat ze alles nog moeten klaar leggen? Duurde voor m'n gevoel best lang.
Bleek dus dat ze alweer aan het hechten waren. _O-
Heb nu nog wel veel pijn, vooral van zitten tot staan. Of andersom.
Draaien in bed lukt nog niet... Dat vind ik nog wel het aller minste, lig zo graag op m'n zij, maar dat slaan we nog maar even over.

Wij zijn gister alweer thuis gekomen, ziekenhuis vond het ergens te vroeg, maar als ik bepaalde dingen zelf kon en niet duizelig ben.. dan kreeg ik groen licht.
Voel me dus verder wel Oke, alleen dus pijn. Wat logisch is.
En die pijn is in het ziekenhuis niet anders als thuis.

Vandaag begint de kraamzorg, had er gisteren zo geen zin in.
En bizar hoeveel mensen er even willen baby kijken.
Dit slaan we nog even af... Alleen de nieuwe opa en oma's zijn nu geweest en 2 komen zondag langs.

Afbeelding

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:09

Oooh wat een dotje Suus <3
En misschien een tip die ik heb gelezen van het babyforum: Voor sneller herstel, vooral na een keizersnede, het slikken van Arnica Montana D3 van VSM. Is een homeopathisch middel voor beursheid/blauwe plekken van binnenuit. Lees er veel goede reacties over dus daarom heb ik het maar ik huis gehaald. Je hebt tabletten en druppels.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:19

Wat een plaatje Suus_toes! Gefeliciteerd met je thuiskomst samen. Ook een mijlpaal. En al die babykijkvisite...goed dat je een grens trekt.

Eergisteren trouwens weer bij consultatiebureau geweest. Freek was gelukkig nu wel in die twee dagen voldoende gegroeid. Wel een mooie bijkomstigheid van dit gedoe is dat ik voor de zekerheid een beetje ben gaan kolven. Freek pakt de fles goed. Dus nu lonkt de vrijheid.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 07:21

Fijn Fenn! Zo zie je maar, gewoon je eigen gevoel volgen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 00:20

Gefeliciteerd suus_toes, wat een dotje! Jammer dat de bevalling niet zo prettig was, maar nu ondanks de pijn proberen te genieten!

Hoe gaan jullie verder op de warmte allemaal? Beetje uit te houden nog?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:21

Bij ons heeft gisteren de hele dag de mobiele airco aan gestaan. Dat is de enige manier waardoor ik het een beetje uithoud.
Die warme nachten zijn wel verschrikkelijk. Maken de slechte nachten nog oncomfortabeler :')

Vandaag 38 weken. Begint al op te schieten zo. Al mag ze van mij nog best even blijven zitten. Nog even genieten van de rust.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:04

Bij ons blijft het binnen redelijk koel door d'r rolluiken dus daar is het goed te doen maar om nu een hele dag in het donker binnen te zitten is ook zo wat. Probeer nu wat eerder op tr staan en dan op het warmst nog een paar uur te liggen.

Hier nu 39,5. De oma's hebben stress en daar wordt ik weer zenuwachtig van. Wel al heel weekend veel voorweeën maar het zet niet door. Dus we wachten gewoon maar af.

Wij hebben nu wel al afspraken gemaakt over kraam visite suus_toes. Alleen de gezinnen zijn welkom de 1e 2 weken. En omdat m'n schoonouders nogal eens 'in de buurt' zijn en dan op de bonnefooi binnen springen hebben we ook gezegd dat ze altijd moeten bellen. En nee is nee, en niet opnemen is ook een nee. Hoop dat dat werkt. Ze gaan half augustus op camperreis dus wil ze het ook niet onthouden om te komen maar wel op onze voorwaardes

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:22

Goed dat jullie duidelijk zijn over het kraamschudden. Wij hebben ook pas de geboorte kaarten na een week op de brievenbus gedaan. En idd de eerste week is er alleen familie geweest. En wij hebben ook even bellen of appen als je langs wil komen, dat geld ook voor mijn ouders en schoonouders. (Ik vind het nog steeds raar om opa en oma te zeggen, omdat mijn opa en oma's nog leven.)

Onze buurman zat van de week ook, jaa als naaste buur moet ik sws altijd langs kunnen komen. Dus mijn vriend ook weer, prima als je maar belt van te voren. :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:25

Mijn schoonouders die snappen soms niet zo goed dat het niet altijd uitkomt wat ze willen. Dus heb het wel met ze afgesproken want anders staan ze binnen als ik bv net lig te slapen of als ik net borstvoeding aan het geven ben. En ze snappen ook niet uit zichzelf wanneer iets niet uitkomt. Maar op deze manier zal het wel goed komen.
Mijn ouders wonen 1,5u weg dus die zullen niet zomaar op de stoep staan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:36

Lijkt mij echt verschrikkelijk. Onaangekondigd bezoek. Wij hebben ook al gezegd, de eerste week alleen direct familie (onze ouders en broer/zussen). Daarna zullen eerst goede vrienden welkom zijn en dan de opa en oma van mijn man. Opa vraagt erg veel energie dus daar moet ik echt even zin voor maken van te voren.
Ook onze ouders voorbereid op het feit dat we misschien niet willen dat ze de eerste dagen al wordt opgepakt. Dan kunnen ze ook niet teleurgesteld worden als we/ik mij daar niet prettig bij voel en als een soort tijgermama mijn baby wil bewaken.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 12:37

suus_toes gefeliciteerd! Klinkt heftig en hopelijk herstel je snel. Je mag je verhaal van mij delen hoor, als je daar behoefte aan hebt :)

Farjen fijn dat er een diagnose is en dat het nu wat beter gaat. Dat scheelt een heel stuk stress lijkt me

Prenataal kolven heb ik niet gedaan. Wil wel graag flesjes met gekolfde melk introduceren, iedereen hier zegt te wachten tot 4 weken minimaal, maar ik ben wel toe aan iets langer van huis weg kunnen of wat langer te slapen een keer. En mijn man kijkt ook uit naar een flesje kunnen geven :)

Fenn fijn dat hij nu gewoon goed gegroeid is!

Visite hebben wij niet zoveel omdat we in het buitenland wonen. Mijn schoonouders zijn wel langsgeweest, maar die wonen hier in de buurt, en mijn schoonmoeder heeft in huis geholpen. Mijn ouders zijn nog niet geweest, we wilden liever niet mensen direct vanuit het vliegtuig hier in huis hebben voordat baby gevaccineerd is, en voor hen was het het niet waard om langs te komen en baby niet vast te kunnen houden maar enkel buiten te kunnen zien. Misschien ben ik daar te voorzichtig in, maar kinkhoest en andere ziektes heersen hier ontzettend en mijn gynaecoloog vertelde dat er al meerdere baby’s overleden waren aan kinkhoest in het ziekenhuis in Nice :( dus mijn ouders komen in september pas op bezoek

Verder gaat hier alles wel prima. Ze is in de ochtend en in de avond even heel druk en overstuur, verder is ze heel relaxed. Ik weet niet waarom ze juist die uren aan het spoken is, het is even puzzelen wat precies te doen