Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(ik denk vanwege personeelstekort)
. Eén van mijn wensen is een meer intieme sfeer in de ziekenhuiskamer (mocht het onverhoopt toch weer medisch worden…) en wat is er nou knusser dan kerstverlichting
.
Noeps schreef:Yonker, welke cursus ga je doen? Op instagram geven @welkombijroom en teddyroorda fijne info.
Volgende week de 20 weken echo, vind ik stiekem toch wel spannend! 

Thuis hadden we het heel fijn en knus in de woonkamer en keuken, kaarsjes aan, gedempt licht, muziek, verloskundige zat aan de keukentafel met een kop thee. Jodym schreef:Hallo allemaal!
Mag ik ook meekletsen hier?
Ik ben zwanger van mijn tweede kindje en uitgerekend op 10 mei. Mijn zoontje is inmiddels alweer 3 jaar.
Ik heb maandag m’n 13 weken echo gehad en alles was prima.

Wat betreft sfeer, dat vind ik lastig. Ik ben daar wat te nuchter voor. Kind moet eruit en het liefst zo snel en gezond mogelijk en dan weer lekker naar huis. Dat is ieder geval mijn gedachte erbij. Kan mij niet voorstellen dat ik zoveel geef om geurkaarsen en lampjes op dat moment.
Noeps schreef:Welkom Jodym! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe voel je je?
Sfeer in het ziekenhuis, dit was mijn bevalkamer:
[ [url=m/cIWhxm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2586pa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het blijft nogal klinisch vind ik, hoeveel fotobehang ze ook op de muren plakkenThuis hadden we het heel fijn en knus in de woonkamer en keuken, kaarsjes aan, gedempt licht, muziek, verloskundige zat aan de keukentafel met een kop thee.
Dus stel dat ik weer naar het ziekenhuis moet, dan zou ik de kamer liever wat donkerder en intiemer hebben, ik denk achteraf dat ik me daardoor prettiger had gevoeld.
Ik heb de online cursus van Dubbelzen gedaan en het boek “positief over bevallen” gelezen (aanrader!!). Beide ga ik de komende tijd weer doornemen. Misschien nog de bevallen als een baas cursus, maar ik twijfel of die me nog veel nieuwe inzichten gaat brengen en of dat dan in verhouding staat tot de kosten.
maar toen ik beviel was het nacht en dus donker. Had enkel de sterretjes hemel boven het bad aan, muziek erbij (hebben ze daar Bluetooth systeem voor). Dat was wel veel intiemer en knusser dan met daglicht.
. Ze was nog steeds erg aan t bewegen maar de gyneacoloog was tevreden. Ze is iets groter dan gemiddeld maar nog steeds binnen de normen.
.