Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:08

Sorry! Was een paar weken radiostilte vanuit mijn kant :o.

@Saskia & Claudia, Me-time klinkt goed! Ik hoorde van een collega die aan haar verlof (met 36 weken) begon en na 2 dagen beviel, ik heb me toch wel ingesteld op wat me-time van minstens 2 weken.

@ Samir, lekker druk zo! En fijn dat je nog even de tip kreeg van die megasale van Prenatal, scheelt weer ;). Nooit gehoord van een placental laguna, maar zo te horen alles goed met de basketballer in spé.

@ Rebecca, fijn dat de kinderkamer (bijna) klaar is! Zo lief de reactie van je dochter, heeft ze er zin in om grote zus te worden?

@Goldie, gefeliciteerd met de kinderwagen! Ik wist trouwens niet dat je verplicht 6 weken van te voren met verlof moest als je eerder minder uren gaat werken. Wat een rare regeltjes toch allemaal.

@ Rebel, ook gefeliciteerd met de nieuwe kinderwagen! Toch de reis waard geweest zo te horen.

@Lisitano en Haasje ook aan de ijzertabletten, maar fijn om te horen dat het werkt! @lisitano, naar welke dierentuin was je geweest? (ik werk in een dierentuin dus altijd benieuwd :') ).

Hier genoeg te melden maar eigenlijk ook weer niet. Ook een te laag ijzer. Als in 5.3.. oops. Dus ook aan de tabletten, ferro ranja en opletten met de lactose inname. Beetje onhandig dat ik nuchter mijn schildklier medicatie moet slikken smorgens, maar daar zit lactose in, dus moet savonds een beetje afzien met mn vreetbuien voor de ijzertabletten. Merk gelukkig ook al verschil.
Op werk wat rustiger aan gaan doen, maar voel me wel wat stressie omdat ik nog maar 4 weken heb tot verlof en het idee heb dat ik nog zoveel moet afronden voor die tijd, maar dat loopt vast los.
Verder is baby afgelopen week door de groeiecho check gekomen, wederom een verwachtte grote baby, maar nadat onze dochter vooral lang en niet zozeer zwaar bleek (3375 gram met 38+2) laten ze het nu rustig aankijken, zeker omdat we ook uit families met lange mensen komen. Nog een anti resus spuit in mn been en dan is het nu rustig wachten tot mn verlof.

Oh, en niet geheel onbelangrijk, maar we zijn klaar met verbouwen. Alleen de babykamer moet nog geschilderd worden, maar onze kamer en die van onze dochter (over de top roze prinsessenkamer :') ) is klaar.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:23

Ilse, wij gaan eigenlijk altijd naar Blijdorp. In welke dierentuin werk jij?
5.3, daar heb je ook wel last van dan denk ik? Ik had precies dezelfde waarde. Irritant met die lactose en vreetbuien ja :))
Fijn dat de groeiecho goed was! Hadden ze anders ingeleid?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:49

Zo te horen druk bezig geweest Ilse! Fijn dat de ijzertabletten bij jou ook effect hebben.

Heb ook al regelmatig mensen gehoord die een paar dagen na het begin van hun verlof zijn bevallen. Waarvan een deel wel erg aan de vroege kant. Als we hier de 37 weken maar alvast aantikken en de baby er klaar voor is, zie ik het wel. Nog 6 dagen te gaan :')

Lisitano

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 20:55

Jeetje wat snel Saskia! Spannend!

Saskia89

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:46

Ja hè! Ben elke keer weer verbaasd over hoe snel deze zwangerschap gaat. Voelt als drie keer met je ogen knipperen.

Hebben jullie het gevoel (weer) klaar te zijn voor een newborn? Ik totaal niet, maar heb er stiekem ook wel weer zin in (de nachten daargelaten).

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 23:44

Nee :') Wij maken er ook aldoor grapjes over tegen elkaar. Dan staat R weer drama te maken omdat hij een komkommer kreeg en eigenlijk een tomaat wilde, the real deal inclusief op de grond vallen en ineens 30 kg wegen. Of als hij weer als een dolle stier op een drukke weg af rent en ik hem nog net bij kan benen met mijn bolle buik en hem in leven kan houden. Dan zeggen we weleens dat we ons zo klaar voelen voor nòg een kind :') Ik weet ook niet wat ons bezielt.

Maar als ik dan iemand zie lopen met zo’n wurm in de draagzak, met van die kromme pootjes lekker tegen moeders aan, dan kan ik weer niet wachten. Zo’n baby die lekker stil ligt en nog niet praat _O-

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 08:57

O ja heerlijk die peuter uitbarstingen. Hier kan ze boos op de grond gaan zitten en als je dan vraagt wat ze aan het doen is is het ‘huilen’. Maar dan huilt ze dus niet :').
Opzich heb ik heel veel zin in die eerste ieniemini baby tijd, alleen die periode 6 maand tot ongeveer een jaar vond ik erg heftig, met weer werken en een kind dat dingen wilt maar echt nog niks kan.

Vorige keer was de groei ongeveer hetzelfde, bij 35 weken ofzo een (eerste) suikertest en die week iets af (al kwam ik er laatst dus achter dat die de laatste weken niet zo betrouwbaar zijn) dus toen ingeleid. Nu al twee perfecte suikertesten gehad dus inleiden is nog niet aan de orde. Maar sta er niet onwelwillend tegenover als het straks echt een grote baas blijkt, toch handig met oppas regelen voor de peuter :') .

Ik werk trouwens in de Beekse Bergen, kom wel vaak en graag in Blijdorp :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 12:11

Waarom moet je vaker dan eens een suikertest doen eigenlijk? Ik dacht dat een keer genoeg was :o Tenzij afwijkende groei ofzo.

Van mij mag hij al komen met 38 weken hoor O:) Hoewel ik echt geniet van het zwanger zijn en de kleine frummel die lekker beweegt, beginnen de ongemakken nu wel meer te komen. Nooit gedacht dat een dikke pens ZO in de weg kan zitten met alles. Bukken, tillen, je schoenen aandoen.. Zelfs omrollen in bed, oef.
We weten waarvoor we het ondergaan O:)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-23 18:42

Goede vraag Rebel :'). Ik ben wel te zwaar en kwam vorige en deze zwangerschap veel aan (en dat was er met 4 maanden weer af) dus ze zullen wel extra zekerheid willen.

Ik heb gisteren geprobeerd m’n teennagels te lakken. Geprobeerd. :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:13

Haha ja en die buik is ook zo hard dus het veert niet bepaald mee. Ik ben blij dat ik voorlopig vooral slippers aan kan.

Ilse, fijn dat de suikertest goed zijn! Inleiden is wel handig qua planning inderdaad :))

Ik heb vrijdag de groeiecho, ik ben zo benieuwd. Ik denk eigenlijk dat ons meisje gewoon gemiddeld is. Ik vind het nu wel echt gezellig, dat gewoel in mijn buik zonder dat het pijn doet. Dat komt nog, dat weet ik :') Ik sta er deze zwangerschap wel vaker bij stil dat het zo speciaal is, dat gevoel. Het is ook de laatste keer en ik wil het zo graag goed onthouden <3 Mijn buik gaat denk ik wel harder groeien, ik heb al een paar dagen flink trekkende huid. Ik lig lekker veel in een oliebad en ik smeer.

Het is hier echt superrustig. Is iedereen naar die app-groep? Wat jammer!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:03

Peuteruitbarstingen zijn erg herkenbaar, heb nog gelukkig dat ze de bouw van papa heeft, lang en dun :)). Ze is nu 11 kg, dus tillen is nog een keer te doen, alleen ze is zo snel en sterk :').

Hier vooral niet heel veel te melden, druk op onze boerderij afgelopen week (kalverpiek, inkuilen, hooi en stro geoogst). Ben blij dat het straks wat rustiger wordt! Aankomende woensdag liggingsecho en controle bij de verloskundige. De baby lag laatst al volledig ingedaald, dus ik maak me er niet te druk om. Morgen een dagje dolfinarium, ben benieuwd hoe ik daar door kom, haha!

Spannend die groeiecho Lisitano! Ik duim voor je dat de baby lekker gemiddeld is! :D Olie is een fantastisch wondermiddel voor de huid, wat lastig dat je het ook zo voelt trekken! Hopen dat je er enigszins ongeschonden door komt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 22:23

Haha, de uitbarstingen zijn hier ook aan! En meneertje heeft nu naar mijn idee ook weer last van doorkomende tanden, dat zorgt af en toe ook voor rare aanvallen :')

Krijgen jullie standaard een liggingsecho Rebecca? Dat is bij ons niet.

Spannend hoor Lisitano! Duimen voor een gemiddelde baby. Blijven ze de komende weken groeiecho’s doen of is het eenmalig?

Teennagels lakken ga ik van de week nog even proberen. Heb gisteren nog op de grond gelegen om onze gangkast schoon te maken (vanwege muizenkeutels -O- ). Op het moment zelf gaat dat redelijk prima, maar bij iets te lang dubbelgevouwen zitten, wordt die buik inderdaad keihard.

Ik vond de periode rond 9 maanden best intens. Toen was er weinig sprake van een gezellig kind hier. Continu boos en gefrustreerd omdat het allemaal nog niet zo lukte.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 06:13

Dat klinkt heel druk Rebecca. Hard werken op een boerderij! Wel heel leuk voor jouw kinderen denk ik, lekker veel buiten en tussen de dieren.
Respect dat je nog naar zo’n dag uit gaat doen. Heel veel plezier! Hier is peuter altijd ontzettend braaf als we op pad zijn, hopelijk jouwe ook :))

Saskia, dubbelgevouwen :)) Dat red ik al niet meer. Balen van de muizenkeutels! Hopelijk hoef je niet meer op de grond vanaf nu.
De groeiecho’s worden nog drie keer gedaan voor de bevalling. Ze zijn bang voor opnieuw een totaalruptuur bij een grote baby.

Ik vond de babyperiode niet zo fijn. Misschien lag dat ook aan mijn bevalling, maar ik heb sowieso niet zoveel met echt kleine baby’s merk ik. Ze slapen of huilen en ze kunnen verder echt helemaal niks. Vanaf een maand of zes vind ik ze leuk worden. R was een heel blije baby, ik hoop dat zijn zus dat ook is. Alleen slapen was een dingetje. Overdag ging prima maar de nachten zijn heel lang erg zwaar geweest. Dat mag wegblijven nu :=

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:36

@Saskia, aaaaa muizen, ik vind ze schattig hoor, maar niet in huis. Succes met je teennagels!

@Rebecca, klinkt als een drukke periode, maar ook inderdaad wat Lusitano zegt, lijkt me voor kinderen een hele mooie plek om op te groeien. Hier midden in de stad (helaas zijn de dorpen hier nog niet te betalen) en het stukje buiten is wel echt een gemis. We gaan er wel zo vaak mogelijk tussenuit en de kinderopvang heeft een prachtige tuin (inclusief modder :+ ) en zit naast de kinderboederij.

@ Lisitano, fijn dat ze zoveel checken!

Ik loop een beetje tegen de rem aan merk ik... ik heb in mijn hoofd nog hele lijstjes zitten met dingen die ik wil doen, zowel op het werk als thuis en sociaal, maar ik krijg steeds meer last van mijn lijf. Overal steken als ik teveel wandel (zat afgelopen dagen ook steeds op 10.000 stappen) of te fanatiek aan de poets ga. Ik vind het erg lastig om zelf optijd te stoppen en wil ook niet zo'n aansteller zijn. Maargoed, vanochtend zo beroerd en pijn dat ik toch maar heb gemeld dat ik vanuit huis werk vandaag. Doen ze gelukkig ook niet moeilijk over maar ik doe het niet graag -O- .

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:56

Hoever ben jij nu Ilse? Ik begrijp je gevoel wel, maar doe ook rustig aan. En toch fijn dat je thuis kunt werken, zo kun je toch gewoon werken.
Wat leuk trouwens, een opvang naast de kinderboerderij.

Lisitano, dubbelgevouwen is misschien wat overdreven. Het voelt wel al snel zo :') .
Wel een prettig idee dat ze de groei blijven monitoren. Dan kun je altijd nog een plan maken mocht de baby toch groot uitvallen.

Wij hadden eigenlijk ook een hele blije baby. Behalve rond 9 maanden. Toen was ie dat even kwijt. Gelukkig is het weer goed gekomen haha.
Slapen ging hier lange tijd overdag juist niet zo, maar ‘s nachts over het algemeen best prima. Dat kun je beter hebben dan andersom.

Ik hoop toch stiekem gewoon op een makkelijk kind voor nummer 2 :Y)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 17:39

Ik zit nu op 32 weken, maar ben echt al heel erg bol :+ , ik heb nu al moeite met m’n schoenen.

Hier was dochterlief echt een huilbaby :'). Ze sliep alleen als ik der vast had of als we gingen wandelen. Voordeel van al dat lopen was wel dat ik vrij snel weer in redelijke conditie was. Maar ik hoop nu op een makkelijke baby :o :D.

En anders komt het met een huilbaby ook goed (voor ik iedereen bang maak :') ), het is nu, op wat drama uitbarstingen na, een hele makkelijke peuter.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 19:49

@Saskia, ohja, die tanden.... hier krijgt ze hoektandjes door en waar ze nog nooit gebeten heeft, heeft ze daardoor nu ineens bedacht dat je mensen kunt bijten :7

Bij ons is de liggingsecho standaard inderdaad, tenzij je extra groeiecho's of iets krijgt, dan nemen ze gewoon over wat daar uit is gekomen. Ze maakt deze ook zelf, gewoon bij de verloskundige dus.

Succes met je teennagels en balen van de muizenkeutels. Is de dader al wel gevangen?

Voor mij was de echte newborn-fase het meest heftig. Hartstikke lief kindje, maar ze wilde alleen maar bij mij slapen en nergens anders. Ik kon dr ook geen drie tellen neerleggen of ze was hysterisch en ze was toen zo snel overprikkeld. Vond dat heel heftig omdat ik echt helemaal niets kon doen.

@Lisitano, druk was het zeker, maar er is echt niets mooiers dan de vrijheid die kindjes hebben door op te groeien op de boerderij.

Ik snap jouw gevoel over de babyperiode helemaal!

@Ilse, wel heel fijn dat de kinderopvang dan wel lekker de ruimte heeft, kan me wel voorstellen dat je buiten mist.
Wat vervelend dat je tegen een rem aanloopt, maar probeer vooral goed naar je lijf te luisteren! :(:). Herken de gedachte wel dat je niet zo'n aansteller wil zijn, ik riep ook altijd 'ik ben zwanger, niet ziek, ik kan dit echt wel' maar deze zwangerschap heb ik dat toch echt wel flink afgeleerd :Y)

Dat laatste wat je schrijft trouwens is zo herkenbaar, hier sliep mijn dochter ook echt alleen maar op mij of als ik wandelde. Liep elke dag standaard van half 10 tot 12 buiten, door het bos, kilometer of 10, zodat ze in elk geval een goed dutje had gehad overdag :'). Wel echt recordaantallen stappen toen hahahah.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:03

Gisteren de hel in de vorm van Babypark. Beige, pastel en veel te veel keuze. Whaaaaa :')

Ik heb de reiswieg nu, adapters, een meerijdplankje voor zoon, allerlei fijne dekens, een omslagdoek, superzachte hydrofiel doeken en nog wat sokjes en prul. Heel blij mee dat ik nu bijna alles compleet heb. Volgende week de commode ophalen, die heb ik via Marktplaats en ga ik opknappen met knoppen en wat kleur.
De box en co-sleeper ga ik bestellen, hoef ik niet te sjouwen.

Ik heb bijna alle dekens en doeken alsnog in beige tinten nu :+ Ik voelde aan het merk Nanami en was meteen verliefd, zo zacht. Ik heb nu bijna alles van dat merk meegenomen. Het past ook wel bij de kamer dus vooruit :=

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:56

Haha, beige is soms ook leuk :). Vind het bij pasgeboren baby’s ook wel lekker sereen staan.
Fijn dat je alles zo goed als compleet hebt.
(En inderdaad, echt énig die babywinkels)

Ik had een groene voetenzak besteld. Normaal ben ik wel erg van het groen, maar vond deze kleur toch niet mooi. Denk dat ie ook een beigetint wordt :Y)

Hier de 37 weken gehaald. Stiekem toch wel erg blij mee. Geeft toch wat meer rust dat de baby nu ‘af’ is.

Afbeelding
Nog even genieten van de baby in de buik. Naar mijn idee is deze vriend veel beweeglijker dan meneertje 1. Of ik ben dat vergeten….
Ben ook wel weer blij als die buik straks wat minder is. Ik vind niks meer leuk qua kleding :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:47

@Rebel_Jits: Haha ja ik snap je keus voor deze wagen helemaal :)) <3

@Samir: Het is best hard werken, maar wel heel lekker. Ik ben er minder slecht aan toe dan ik dacht :+ Lekker dat je nu ook naar de maandag kan, al wilde je toch ook de latere les eigenlijk?
Slim om even de sale af te wachten dan :j Klinkt als een drukke periode zo, maar wel fijn als dat allemaal geregeld is :)
Wat apart om dat zo te zien, fijn dat jullie wel onder controle blijven dan nu in het ziekenhuis.

@Ilse_123: Op zich wel logisch toch, want dan is het blijkbaar te zwaar voor je lijf en kan je dan beter stoppen. En misschien ook om mensen aan de gang te houden, anders wil iedereen misschien wel minder werken _O-
Wat leuk dat je in Beekse Bergen werkt :D
Ik probeerde vorige week te scheren down under, dat is ook gewoon niet meer te doen :')

@Saskia: Fijn dat je de 37 weken hebt gehaald, kan me voorstellen dat dan meer rust geeft :j

Ik voel me gek genoeg steeds fitter qua conditie, zal ook komen door het weer herstellen van m'n opname. Voor mijn lijf wordt het wel duidelijk wat zwaarder nu.
Gisteren weer controle, was nog tijd over dus even snel baby kunnen spieken nog <3 Elke echo zwaait hij/zij even, dat is zo grappig _O-

Hebben jullie ook dat de een vindt dat je zo'n bescheiden buik hebt en dat de volgende dan zegt ooh voor zoveel weken heb je al best een buik _O-
Ik ben zo trots op mijn babybuik <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:12

37 weken alweer *\o/* Wat een keurige buik heb je! Ik ben al minimaal twee keer zo bol met 30 weken :)) Jeetje, je bent er gewoon al bijna. Spannend!

Goldie, wat fijn dat je je goed voelt. Lekker van genieten!

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:32

Lisitano fijn dat je alles bijna compleet hebt.

Saskia 37 weken *\o/* Zo leuk dat de eerste baby’s in dit topic eraan komen! Wat heb jij een bescheiden buik zeg.

Goldie fijn dat alles goed is en baby spieken is altijd leuk <3

Wij hebben dinsdag de eerste groeiecho gehad. Alles wat wat bovengemiddeld maar niet extreem behalve het buikje, die zat op P99. De echoscopiste vond alles echter goed in verhouding en vond het niet afwijkend qua groei. Ik heb de verloskundige echter nog niet gesproken, daar moet ik dinsdag weer heen. De echoscopiste zei wel dat de VK waarschijnlijk suiker zou willen testen voor de zekerheid maar dat zouden we dinsdag sowieso al doen.

Mijn buik is inmiddels zo dik dat ik continu de vraag krijg of ik bijna moet bevallen. Als ik dan zeg dat ik nog 4 weken moet werken en eind oktober uitgerekend ben dan krijg ik meestal een oo jeetje en kijken ze me vol medelijden aan. Ik kan er niks aan doen maar ik irriteer me er dood aan -O-

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:00

SennaS, dat lijkt me ook echt irritant zeg. Ik begrijp sowieso nooit zo goed waarom iedereen iets over je buik moet zeggen. Vraag gewoon of het goed gaat of zo :')

Goldie, wat fijn dat je je zo goed voelt zeg! Lekker fit de laatste periode in. Tof dat je verloskundige even een echo maakt tussendoor! Bij ons zijn de echo’s echt apart en zit dat er helaas niet in.

Vind het zo’n bizar idee dat de zwangerschap alweer bijna voorbij is. Heb zelf totaal dat gevoel nog niet…

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:15

Haha Senna, herkenbaar wel. Hier werd in de Babypark ook gezegd dat ik vast al bijna moest bevallen, kijkend naar mijn buik. Ik vind het nog meevallen eigenlijk :=
Fijn dat de groeiecho er goed uit zag. Suikertest viel mij alles mee, hopelijk voor jou ook.

Saskia, het vliegt voorbij! Ik heb dat gevoel ook wel maar ik zit dan nu op 30 weken. Sommige mensen reageren dan met “bijna!” en dan denk ik neeeeee joh. Maar ze hebben best wel gelijk. :))

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:39

Het gaat echt verschrikkelijk hard := Ik ben vandaag alweer 24 weken :oo
Ik vind het echt genieten nog, vind het al te snel gaan zo <3

@Saskia: was een arts in opleiding, die hebben wat meer tijd voor hun afspraken :))