Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 08:41

Dank je wel! Het is voornamelijk om mijn eigen conditie weer wat op te krikken, dus geen extreme wensen hierin gelukkig. Ik ga eens kijken of ik het op andere dagen kan doen. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:43

Ik heb nu ook van de lekkere crossfit spierpijn, als je daarmee wil gaan hardlopen doet dat wel eventjes pijn :Y) .

Momenteel voor deze winter een Urban Trail en twee keer Hyrox ingeschreven dus ik heb weer wat om voor te trainen :D.
Langzaam kom ik ook uit mijn trainingsdip.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 21:59

Ik heb de laatste tijd veel mensen die voor Hyrox trainen op mijn social feeds. Vind het zo knap. Mij nog niet gezien :=

Ik heb zaterdag PT gehad. Mijn linker boven is nog boos op me. Ondertussen van het ontlasten van de spierpijn kramp in mijn kuit _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:01

Ik had dus spierpijn afgelopen weekend na vrijdag... Jeetje :')

Vandaag de les milss releases gedaan! Dus die ga ik morgen ook wel voelen, twee uur lang sporten. En had nog wel iets spierpijn van vrijdag. Nu rust komende twee dagen en dan donderdag bodypump

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:05

Ik heb vandaag 26km op de stadsfiets gedaan. En kom net terug van kickboksen. Ik heb mijn beweging wel gehad voor vandaag ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 22:17

Ik heb afgelopen 4 weken om en nabij de 100.000 stappen gezet :o
Dankzij 10 dagen vakantie (stedentrips).

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 13:40

Vorige week maandag en dinsdag rust gehouden, druk met werk.
Woensdag een relaxt stukje gesupt.
Donderdag een proefles pilates gehad en ik vond het super. Ga ik volhouden deze winter. Daarna naar hardlooptraining geweest waar ik niet echt met een positief gevoel vandaan kwam.
Vrijdags thuis rustig aan gedaan.
Om zaterdags een leuke race te zeilen.
En zondag daarvan bij moeten komen. Ik was uitgenodigd om evt nog op een andere boot een wedstrijdje te zeilen maar trok het mentaal even niet.

Leuk om te lezen over jullie crossfit. Lijkt mij ook ooit nog wat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:54

Maandagavond twee uur lang de nieuwe release party gedaan. Woensdagavond wilde ik gaan paardrijden maar helaas voel ik me al de hele week niet echt fit. En gaf mijn lichaam woensdag een dikke nee.
Donderdagavond wel bodypump gedaan.
En vanmorgen crossfit.

Merk toch wel dat crossfit meer voldoening geeft dan bodypump.

Morgen paardrijden.
Zondagochtend bodypump

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:55

Oeps, niet heel actief met posten de laatste tijd. :o

Vorige week:
Maandag: krachttraining onderlichaam
Dinsdag: /
Woensdag: krachttraining bovenlichaam
Donderdag: naar een all-nighter geweest van mijn favoriete DJ. Was volop dansen van 23:00 - 05:00 dus dat was een goede cardiotraining :+
Vrijdag: De dag erna logischerwijs de hele dag bijgeslapen en dat was dus ook een rustdag :')
Zaterdag: krachttraining onderlichaam
Zondag: krachttraining bovenlichaam

En deze week :)
Maandag: krachttraining onderlichaam
Dinsdag: kickboksen
Woensdag: krachttraining onderlichaam
Donderdag: krachttraining bovenlichaam
Vrijdag: krachttraining onderlichaam

Het weekend gaan we naar een groot technofeest in Mannheim, dus dat wordt weer 2 nachten veel dansen :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:37

ADE donderdag? :D

Ik ben heel anders aan het trainen de laatste weken, was de motivatie een beetje kwijt dus tijd voor verandering. Train nu veel meer gericht op hypertrofie/beetje bodybuilding en 1x per week spinning.

Deze week wordt dat denk ik:

Maandag: rustdag, wandeling met de hond
Dinsdag: krachttraining
Woensdag: krachttraining
Donderdag: spinnen
Vrijdag: ook een feestje 00:00-06:00 haha dus veel cardio :')
Zaterdag: rustdag/bijslapen
Zondag: krachttraining

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 18:04

Afgelopen week wat minder kunnen sporten ivm ziekte en donderdag een bhv cursus. Dus ben alleen woensdagochtend en gisterochtend geweest.
Komende week ook druk. Dus ik heb me morgenavond wel ingeschreven, maar is pas om 20:00 dus betwijfel of ik dan de bank nog afkom :+
Vrijdagochtend en zondagochtend staan sowieso wel op de planning. En vanaf dan wordt het weer normaal en kan ik de 4x in de week weer oppakken :)

Ik kreeg gister wel de vraag of ik was afgevallen. Nou dat ben ik niet. :')
De persoon zag wel iets aan mij dus zei: dan ben je strakker geworden.
Ook een leuk compliment :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:46

Eulogy schreef:
ADE donderdag? :D

Was met ADE inderdaad! Charlotte de Witte all night :D

Jij ook veel plezier vrijdag *\o/*

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 23:45

Vorige week maandag lekker een lange wandeling gemaakt met de hond.
Dinsdags naar hatha yoga en ik vond het helemaal leuk.
Woensdag kundalini yoga en ook dat hou ik er voorlopig in.
Donderdags hardlooptraining gehad en een kwartiertje NL in beweging gedaan. Dat wil ik eigenlijk vaker doen, lekker laagdrempelig wat bewegen thuis. Maar ik kan mij daar niet echt toe zetten.
Vrijdags rustdagje, druk met wedstrijdvoorbereidingen voor het weekend.
Zaterdag een dagje wedstrijd gezeild waar ik eerste was, trots op deze super prestatie.
En zondag op een andere boot gezeild waarmee we laatste werden haha. Team met weinig ervaring. Gelukkig was het wel fijn weer!

Veel plezier feesters!
Zet hem op zertab!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:32

Heb me al uitgeschreven voor vanavond :+
Ik zie het nog wel.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:46

Wat betalen jullie en wat krijgen jullie er voor terug? Ik zit nu bij een sportschool, maar vind het niet leuk. Sfeer is wat mwha, groepslessenaanbod beperkt en op voor mij lastige tijden...

Ben nu naar een andere aan het kijken, maar vind het zo duur... Een jaar vastleggen, 70 euro per 4 weken, onbeperkt uitgebreid aanbod groepslessen, fitness, zwemmen (hoeft voor mij niet), sauna, 1xweek zonnebank. Misschien ben ik gewoon een krent haha

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:55

Krachttraining doe ik gewoon bij de Basic Fit. Ik zou op zich wel een wat "luxere" sportschool willen, maar aangezien ik vaak weg ben voor werk en de BF in heel Nederland én in het buitenland zit, is dat hierin wel een uitkomst. Hoewel het meestal in de praktijk toch lastig blijkt om te sporten als ik weg ben voor werk, vind ik de flexibiliteit toch wel fijn. Zeker ook omdat ik 5 jaar geleden naar de andere kant van Nederland verhuisd ben, en het fijn vind als ik kan sporten wanneer ik een weekend vrienden of familie bezoek.
Sauna in de sportschool zou ik wel echt heel erg lekker vinden. Zwemmen zou ik alleen fijn vinden als het een 50-meterbad is, maar het lijkt me sterk dat dat het geval is in een sportschool. Zonnebank doe ik niet, de grotere kans op huidveroudering en huidkanker is het me niet waard, dus dat zou voor mij geen meerwaarde hebben.

Voor het zwemmen heb ik een passe-partout. Dit kost € 50,- per jaar + € 2,- per bezoek. Dit is goedkoper dan iedere keer los toegang betalen, maar de abonnementskosten haal ik er niet uit.

Voor 4 lessen in de maand boksen betaal ik € 25,- per maand.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:04

Ik betaal €48 per maand, onbeperkt groepslessen volgen, gratis koffie en thee, zonnebank en sauna.
En een eigen fitness schema en weegmoment krijg je.

Groepsaanbod is ook echt heel groot!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-24 23:54

Twee weken geleden:
Maandag lange wandeling met de hond, en een proefles bij de pilates studio bij mij in het dorp. Nu geen abonnement daar genomen, want ik heb een tien rittenkaart bij een dorp verderop. Maar het beviel wel.
Dinsdag ca 7 km hardgelopen met een vriendin. Mijn vereniging stopt. En ik wel wel actief lopen deze winter. Twijfel om voor een nieuwe vereniging te gaan. Of zelf lopers met dezelfde interesses om mij heen te verzamelen.
Woensdag kundalini yoga, helemaal fan van. En leuk dat mijn winter nu zijn eigen ritme aan het vinden is. Andere invulling dan constant zeilen.
Donderdag laatste hardlooptraining gehad en yin yoga gedaan.
Vrijdags pilates.
Zaterdag heb ik een flinke wandeling gemaakt.
Zondag uitrusten.

Vorige week:
Maandag pilates
Dinsdag pilates, rondje van ca 8 km hardgelopen met een vriend en een yin yoga les. Doordat het drie verschillende soorten beweging waren viel het goed te combineren. Alleen de pilates wat snel op de pilates van de dag ervoor misschien.
Woensdag kundalini yoga.
Donderdag rust, merk dat ik regelmatig op een dagje rust in de week uitkom en dat fijn vind.
Vrijdags ruim 5 km hardgelopen met een vriendin. Tot nu toe dus inderdaad aan het lopen met maatjes even.
Zaterdag een wandel evenement gedaan, even wennen die drukte.
En zondag zelf nog een wandeling gedaan, lekker in het bos.

Ik heb geen sportschool abonnement.
En letten op het geld doe ik helaas niet echt. Mijn ene yoga volg ik bijvoorbeeld namelijk niet bij dezelfde school als de andere yoga. Goedkoper geweest als ik dat wel had gedaan. Maar merk gewoon dat allebei de plekken specifiek goed zijn in die ene soort.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:21

Ik loop hard en doe aan survivalrun. Dat is bij een vereniging en ik betaal 15 euro per maand. Kan ik 3x per week voor trainen. Maarja, buitensport...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:28

Hier afgelopen week niet gesport omdat ik ziek was. Wel beetje gewandeld toen ik me iets beter voelde, om wat conditie weer op te bouwen. Gister en vanmorgen wezen paardrijden.

Vanaf morgen weer gaan sporten. Morgenavond staat bodycombat op het programma.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:06

Sterkte @Zertab. Hopelijk vanaf hier lekker het sporten weer oppakken :j

Hier gaat alles rondom sporten ook eigenlijk altijd wel z'n gangetje. Afgelopen week:

Maandag - kickboksen
Woensdag - trailrun 15km
Donderdag - kickboksen
Vandaag - hardlopen, rondje 6,5km

Ik heb een abonnement bij mijn kickboksschool. 2x per week, €46 per maand. Altijd groepslessen die ik meedoe, vind het sociale daarvan heel welkom :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:38

Ik betaal 35 euro per maand voor 1x per week kickboksen als ik me niet vergis, betaal het altijd per kwartaal of per half jaar.
Ik krijg les van een voormalig wereldkampioen, ze is na haar kampioenschappen een bedrijf in weerbaarheid en traumatherapie begonnen en geeft daar ook small group kickbokstraining (max 12 personen, dan is de zaal nl vol).

Is verder geen sportschool bij ofzo.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:16

Hier ook best redelijk kosten voor de sportschool en crossfit, maar kan wel op meerdere locaties terecht en ook kiezen tussen verschillende groepslessen.
En dan toch afgelopen vrijdag lekker buiten gaan hardlopen :Y) .
Normaal niet mijn grootste hobby maar gezien ik wat wedstrijden of evenementen heb ingeschreven waarbij ook gerend moet worden wilde ik nu wel wat eerder beginnen met hardlopen.
Gelukkig samen met mijn sportmaatje dus dat is ook nog eens gezellig. Helaas merk ik het wel meteen aan mijn knieën, die moeten nog ff wennen aan die belasting.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:05

Vorige week
Maandag: rustddag, want bijkomen van het weekend :+
Dinsdag: kickboksen
Woensdag: volgens mij wilde ik toen naar de sportschool maar ben ik uiteindelijk niet gegaan want ik had thuis veel dingen te doen
Donderdag: kickboksen
Vrijdag: 3 kwartier gewandeld en krachttraining
Zaterdag: /
Zondag: krachttraining

En deze week
Maandag: Kickboksen
Dinsdag: Krachttraining onderlichaam
Woensdag: Kickboksen
Donderdag: Krachttraining bovenlichaam
Vrijdag: Krachttraining onderlichaam
Weekend: heel druk, dus rust

Ik zou eigenlijk donderdag en vrijdag in Valencia zitten voor werk maar gezien de omstandigheden gaat dat niet door := De positieve kant van het verhaal is dat ik nu wel wat meer ruimte heb om te sporten deze week.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 22:52

Even het topic uit het oog verloren.
Ik heb oktober afgesloten met mijn eerste hardloopwedstrijd van dit seizoen. En mijn laatste zeilwedstrijd van dit jaar.
Toerboot afgetuigd.
Verder gestart met pilates hier en daar.
Kundalini yoga en yoga nidra.
Bootcamp.
Twee rondjes hardlopen in de week.
Vooral op hardlopen ligt nu even de focus