Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:22

AMCM schreef:
Toch een vraag aan de succesvolle gewichtsverliezers hier (met oog op het weekend :Y) )

Is het nou wel of geen goede strategie om gedurende de week gezond te eten, en tijdens het weekend niet? (Dus fastfood, chocolade etc..)

:o vraag me dit oprecht af

Ik doe het niet, althans, ik maak er geen punt van om in het weekend los te laten. Ik eet gewoon alles en ook rustig eens een patatje of een pizza, maar daar heb ik geen vaste dagen voor. Ik denk dat dat tussen mijn oren verkeerd zou gaan, "het is nu weekend dus nu mag het", dan gaat er ook echt een hele reep chocolade in ben ik bang :+
Voor een ander werkt het wellicht wel.

Ik heb het wel eens eerder genoemd, maar ik eet dus alleen dingen die ik echt lekker vind. Ik geef het een cijfer en onder een 7/10 gaat mijn maag niet in. Dat maakt de drang naar snoepen en slecht eten ook minder denk ik, ik heb er in ieder geval weinig last van.

Morgen is mijn vriend jarig dus dan zal er wel het één en ander aan snaai in huis komen. Challenge accepted 8-)

BeFunny

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:44

Zijn er mensen die wel eens laat op de avond sporten? Ik ga dan het lekkerst. Net eerst 30 min op de Crosstrainer gestaan toen 35 min zumba waarvan 10 met gewichten. Heerlijk zo savonds.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 00:56

Ik hou gewoon mijn app bij zowel doordeweeks als in het weekend. Als ik denk dat ik die avond iets extra's wil dan hou ik er overdag rekening mee zodat die ruimte er is. Mijn dochter was deze week jarig en dat is ook keurig goed gegaan. Gebak overgeslagen en in plaats daarvan een bakje magere kwark met banaan genomen. Minstens net zo lekker. Van de hapjes heb ik alleen komkommer en tomaat gepakt, was ook prima te doen.

S avonds sporten gaat mij niet lukken. In de avond ben ik zo stijf als een hark door mn fybromyalgie. Dan kan ik alleen nog maar zitten of naar bed.

Ik heb deze week mijn eerste GLI training gehad. Eerst het intake gesprek en eigenlijk was de conclusie dat ik zelf al best goed bezig ben. Qua training.. ik ben 10 minuten op de crosstrainer geweest (nog nooit eerder gedaan) maar toen kreeg ik wel echt pijn in mijn knie. Die is volledig versleten en ik moet een nieuwe knie, vandaar dat het druk zetten zeer doet. Daarna 10 minuten op een handfiets. Dat ging prima maar de volgende dag wel een ontsteking in de aanhechting van een spier bij mijn schouderblad. Ik slik sowieso dagelijks ontstekingsremmers (diclofenac) dus hij is weer onder controle, maar ik ben bang dat het wel heel moeilijk gaat worden voor mij bij deze trainingen omdat ik zo beperkt ben in wat ik (pijnloos) kan doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:56

Nog een KG er af nu totaal -7 **\O/**

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:15

Ik blijf een beetje hangen qua gewicht, maar de laatste ook niet echt bewogen. Beetje off days zeg maar. Gaat wel weer over.

Ik probeer in het weekend ook gewoon gezond/bewust te eten. Zonde om alles wat er doordeweeks af gaat er in het weekend weer bij te eten. Uiteraard is het in het weekend wel lastiger vind ik.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:20

Ik ben gisteren uit eten geweest. Niet goed om dag er na op de weegschaal te gaan staan :')

Ik vind het weekend of doordeweeks niet anders. Als ik echt ergens zin in heb, echt veel zin in heb, dan mag ik het.
Maar als ik dan bijv. chips pak dan hoef ik niet meteen de hele zak op te eten.
Vorige week heb ik 1 week met 1 kleine zak chips gedaan. Was trots op mezelf :P
(Kan prima een pot B&J en nacho's, en chips, en chocolade, en, en doen :o )

Merk dat het niet/heel weinig snoepen hier best goed gaat.
Waar ik meeste moeite mee heb is mijn vriend die het liefst 3 x in de week uit eten gaat haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:57

BeFunny schreef:
Zijn er mensen die wel eens laat op de avond sporten? Ik ga dan het lekkerst. Net eerst 30 min op de Crosstrainer gestaan toen 35 min zumba waarvan 10 met gewichten. Heerlijk zo savonds.

Ik train op maandagavond met team van 9 tot half 11/11 en woensdag 8/half 10 :j
Weet niet of je dat als "laat" clasificeert?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:04

DideH schreef:
BeFunny schreef:

Ja hoor. Ik trainde van de week wel erg laat maar als ik savonds train probeer ik voor 11 klaar te zijn. Lukt helaas niet altijd. Maar meer interressant vind ik of dat anderen ook bevalt ;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:07

BeFunny schreef:
DideH schreef:

Ja hoor. Ik trainde van de week wel erg laat maar als ik savonds train probeer ik voor 11 klaar te zijn. Lukt helaas niet altijd. Maar meer interressant vind ik of dat anderen ook bevalt ;)

Ik sta meestal voor werk half 6/6u op, dus mijn nacht wordt op de maandag op dinsdag meestal wel erg kort. Ik douche nog na de training en dan nog naar huis, dus meestal pas half 12-isch thuis. En dan nog in slaap vallen als je nog half stuitert. Wat dat betreft vind ik 8-half 10 betere tijd.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:56

Ik vind alle tijden wel prima eigenlijk. Vaak in de ochtend +- 70 min bezig met de paarden en de hond wandelen, daarna 30 min op de crosstrainer, douchen en de rest van de dag chillen of werken.

Maar nu soms ook in de avond, rond 20:00-20:30 ffe op de crosstrainer, douchen en heerlijk warm met een dekentje op de bank. Dat is echt genieten en helpt mijn nachtrust ten goede!
Ik heb wat slaapproblemen dus veel later durf ik niet te sporten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:04

Dat is het hem juist ik heb ook slaapproblemen. Maar sinds ik dus ook laat sport val ik als een roos in slaap. Ook hardlopen gaat mij laat beter af hou het langer vol en als ik intervallen doe presteer ik net wat sterker. In de ochtend raffel ik alles meer af ofzo iets te snel afgeleid.
Ik sta wisselend op kwa tijd. Ook wel regelmatig om 6:00 maar slaap nooit voor 00:00 als ik eerder ga dan lig ik naar het plafond te staren dus dat doen we niet meer. Gister om 01:50 lag ik op bed en om 07:00 stond ik alweer naast mijn bed zonder wekker dus. Dan ben ik dus simpelweg uitgeslapen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:43

Nou, ik merk dat ik steeds minder gemotiveerd ben om hier mee te lezen. Gaat echt niet goed hier. Komende dinsdag ga ik naar de huisarts. Mijn gewicht blijft schommelen tussen dezelfde waarden, ik ben doodmoe en afgelopen donderdag flauwgevallen op mijn werk.
Dus ik vermoed toch iets met mijn schildklier of een ijzertekort oid. Ik val in ieder geval niet af, ondanks mijn voedingspatroon en voldoende sportmomenten/beweging.
Echt. Teleurstellend. -O- Moest het even kwijt hoor :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 13:58

Renee knuffel voor je. Verstandig om naar de huisarts te gaan. Even bloed laten prikken en dingen uitsluiten denk ik.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:05

Renee1991 schreef:
Nou, ik merk dat ik steeds minder gemotiveerd ben om hier mee te lezen. Gaat echt niet goed hier. Komende dinsdag ga ik naar de huisarts. Mijn gewicht blijft schommelen tussen dezelfde waarden, ik ben doodmoe en afgelopen donderdag flauwgevallen op mijn werk.
Dus ik vermoed toch iets met mijn schildklier of een ijzertekort oid. Ik val in ieder geval niet af, ondanks mijn voedingspatroon en voldoende sportmomenten/beweging.

Digitale knuffel vanuit hier!
Hoop dat ze een onschuldige oorzaak vinden zodat je in ieder geval weet wat er speelt!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:33

Renee1991 schreef:

Heftig, goed dat je naar de huisarts toe gaat! :(:)
BeFunny schreef:
Dat is het hem juist ik heb ook slaapproblemen. Maar sinds ik dus ook laat sport val ik als een roos in slaap. Ook hardlopen gaat mij laat beter af hou het langer vol en als ik intervallen doe presteer ik net wat sterker. In de ochtend raffel ik alles meer af ofzo iets te snel afgeleid.
Ik sta wisselend op kwa tijd. Ook wel regelmatig om 6:00 maar slaap nooit voor 00:00 als ik eerder ga dan lig ik naar het plafond te staren dus dat doen we niet meer. Gister om 01:50 lag ik op bed en om 07:00 stond ik alweer naast mijn bed zonder wekker dus. Dan ben ik dus simpelweg uitgeslapen _O-

Grappig, ik heb geen slaapproblemen, maar als ik 's avonds sport kan ik inderdaad na het douchen zo het bed in duiken en heerlijk slapen :j mijn man dan weer niet, die moet eerst nog even zitten, waarna hij vervolgens veel te laat naar bed gaat :+
Muronia schreef:
Ik heb deze week mijn eerste GLI training gehad. Eerst het intake gesprek en eigenlijk was de conclusie dat ik zelf al best goed bezig ben. Qua training.. ik ben 10 minuten op de crosstrainer geweest (nog nooit eerder gedaan) maar toen kreeg ik wel echt pijn in mijn knie. Die is volledig versleten en ik moet een nieuwe knie, vandaar dat het druk zetten zeer doet. Daarna 10 minuten op een handfiets. Dat ging prima maar de volgende dag wel een ontsteking in de aanhechting van een spier bij mijn schouderblad. Ik slik sowieso dagelijks ontstekingsremmers (diclofenac) dus hij is weer onder controle, maar ik ben bang dat het wel heel moeilijk gaat worden voor mij bij deze trainingen omdat ik zo beperkt ben in wat ik (pijnloos) kan doen.

Goed bezig! Maarre... waarom ga je niet voor die nieuwe knie? Zo te lezen heb je al zoveel beperkingen en dan ook nog die knie... sinds mijn moeder een nieuwe knie heeft is ze als herboren. Bovendien gaan die knieeen echt veel langer mee dan vroeger, dus leeftijd echt geen excuus meer om mensen dan maar door te laten lopen met een versleten knie :(

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:07

Renee1991 schreef:

Wat vervelend zeg! Ik heb 3 jaar terug met het zelfde probleem gezeten. Mijn schildklier waardes waren ook niet goed. Ik ben nu eindelijk goed ingesteld met medicatie en merk het aan alles!! Huisartsen zijn niet geheel op de hoogte van schildklier aandoeningen, dat maakt het lastig en nodig om proactief te zijn!
Als je wat wil weten mag je mij altijd een bericht sturen :) ik ben ondertussen zelf goed op de hoogte van wat er mogelijk is.
Belangrijkste is goed luisteren naar je eigen lijf!!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:33

Via marktplaats deze roeitrainer over kunnen nemen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 08:32

Renee, he wat oliebol dat het niet gaat. Goed dat je laat bloedprikken bij de HA, hopelijk geeft dat meer duidelijkheid en/of handvatten.

Ik zie hierboven een toffe roeitrainer voorbij komen. Is ie al uitgetest inmiddels? :)

Oeps, 0,4kg erbij op de weegschaal. Had het al een beetje verwacht, ik heb al een week lang stress voor de MRI die ik vanmiddag krijg, plus bijbehorend infuus, en ben daardoor een aantal keer gezwicht voor 'slecht' eten. Twee pizza's en een hele zak chips gehad deze week. Sinds vrijdag mezelf weer een schop onder mijn kont gegeven, maar ja.
Hopelijk is de ergste stress vanavond over, want deze week wil ik mezelf wel weer herpakken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:23

Ja. Ik heb gister eerst 40 min op de Crosstrainer gestaan toen 20 op de roeitrainer.

Dat moet ik opbouwen nog heb ik begrepen dus morgen mag ik weer ;)
Wel fijn ding en simpel in gebruik. Muziekje aan en gaan met de banaan.

Succes vanmiddag, kan me de stess daarvoor wel begrijpen.

Ik heb gister ook pizza gegeten.
Omdat ik vond dat dat een x mocht na al dat diëten en sporten wat zo lekker gaat.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:22

Marley, mag ik vragen wat je zo spannend vindt aan de MRI? En wat voor onderzoek moest je? Ik werk zelf op de MRI, dus daardoor geïnteresseerd ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:31

fannetje schreef:
Marley, mag ik vragen wat je zo spannend vindt aan de MRI? En wat voor onderzoek moest je? Ik werk zelf op de MRI, dus daardoor geïnteresseerd ;)

Ntuurlijk mag dat! Alleen maar goed als je je in de ervaringen van patiënten verdiept toch. :j
Ik vind niets naar aan de MRI zelf eigenlijk, maar anderhalf jaar geleden heb ik een aorta dissectie type B gehad. Sindsdien was ik bij iedere controle een paniekerig hoopje tranen, zelfs bij een simpele echo. Herkende ik mezelf totaal niet in, ik onderga alles eigenlijk altijd heel gemakkelijk, maar al het gedoe met die dissectie en de daaropvolgendr operatie was toch teveel. Ik heb toen hulp gezocht bij de medisch psycholoog, en dat heeft gelukkig zijn vruchten afgeworpen, blijkt nu. De scan ging super, en ik voel me nu weer een stuk meer mijn oude relaxte zelf. :D

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:12

Renee1991 schreef:

Succes bij de huisarts vandaag!
Ben benieuwd of er wat en wat er uitkomt!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:24

In het begin me hier eens gemeld en daarna alles weer laten verslappen. Typisch :+ .
Nu wil ik er toch echt weer mee aan de slag, ondanks dat het helemaal niet leuk is om er continue mee bezig te zijn.

Vorig jaar ben ik in het voorjaar ook 5 kilo afgevallen door gezond te eten en te sporten. Key daarin was gewoon alles bijhouden wat ik eet, daarin gezonde keuzes maken en zorgen dat ik niet over mijn caloriedoel ga. Geen speciaal dieet, maar gewoon gezond en eiwitrijk eten waarbij we inspiratie haalden uit een voedingsplan van Makemestronger.nl. Ook gewoon met uit eten etc.
Na zo'n 4 maanden alles invoeren ben ik daarmee gestopt, maar wel gezond blijven eten. Helaas bleek dat ik uit mezelf dan toch al snel meer eet en begon het afvallen te stagneren.
Door stressvolle gebeurtenissen in de zomer en herfst ben ik weer meer gaan emotie eten. Ook helpen de sluitingen van de sportscholen en een geblesseerd paard niet mee.

Inmiddels weer fijn 3x per week aan het sporten, maar helaas nog geen fit genoeg paard om mee te rijden.
Nu dus ook maar weer al mijn eten bijhouden, hoe stom het ook is maar ik kan het zelf dus duidelijk niet goed inschatten :( .

Succes bij de huisarts Renee :(:) .

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:39

Renee1991 schreef:

:(:)

Succes vandaag!!

Hier een kleine plus vandaag, ik ga nog wel eens weer wegen als mijn enkels zijn leeggelopen :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:41

Succes vandaag Renee!

Hier in een week maar -0,1. Dat was niet de afspraak hoor -O-