Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:(Voor mij is het niet duidelijk of ik er nou wel of niet toe behoor, maar ik gok toch op mijn leeftijd).
Ibbel schreef:bigone schreef:Helaas blijken er nog steeds oude mensen netjes op de brief te wachten want bellen mag pas wanneer je een brief hebt . Mensen dus uit de jaren 40. En er worden 50.000 brieven per dag verstuurd dus over een triljoen jaar is de laatste brief over.
Nou vraag ik me wel af hoeveel van die oudere generatie dan geen kinderen of andere familie of vrienden hebben die ze kunnen helpen. En zeker kinderen of familie, dan zit je er toch zelf bovenop?
Ik heb het ook in de gaten gehouden voor mijn buren (terwijl die verrekte handig met computers zijn, ondanks dat ze uit 1937 en 1947 zijn) en ze even een seintje gegeven dat ze aan de beurt waren. Die hebben dan ook direct een afspraak samen weten te maken, ondertussen 3 weken geleden.
Zouden er dan zoveel ouderen zijn die echt kind noch kraai hebben én het allemaal niet snappen én geen enkele andere manier om hulp te krijgen?
Degenen die werkten in de jaren 80/90 hebben voor een groot deel nog om leren gaan met computers ook, en die mensen zijn nu als ze in de jaren 90/00 met pensioen zijn gegaan ook al ruim in de 70 zo niet 80. Dus in die groep zit echt ook wel wat handigheid met computers ook. Al is het maar om te bankieren en je belastingaangifte te doen, je zal verdikke wel moeten.
Ibbel schreef:Nikass schreef:(Voor mij is het niet duidelijk of ik er nou wel of niet toe behoor, maar ik gok toch op mijn leeftijd).
Als jij op leeftijd in aanmerking komt voor de griepprik ben je allang aan de beurt, want dat is vanaf 60 (maw, bouwjaar 1961)
Dus de op basis van leeftijd griepprikgroep (verreweg de grootste) hoeft sowieso geen SMS, want die kunnen allang een afspraak maken.
Gaat dus alleen om degenen met een medische indicatie voor een griepprik die jonger dan 60 zijn.
bigone schreef:Uitleg over wie er een sms gaat krijgen van de site van het rivm :
Alleen mensen die eerste vaccinaties bij GGD kregen
Het gaat om mensen uit de griepprikgroep die de eerste twee vaccinaties bij de GGD hebben ontvangen en op basis van hun leeftijd nog geen uitnodiging via (sociale) media hebben gekregen. Door de sms-actie krijgen zij, afhankelijk van hun leeftijd, mogelijk tot 2 weken eerder de gelegenheid om een afspraak te maken dan hun leeftijdsgenoten. Omdat deze mensen bij de GGD bekend zijn, kunnen zij op deze wijze uitgenodigd worden.
Dus ben je een griepprik klant onder de 60
maar word je altijd via de huisarts geprikt krijg je geen bericht!