Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:53

Klinkt super!

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:54

Supervixen schreef:
Ik denk dat de Veluwezoomtrail van 17km erg leuk is, dan pakken we ook nog een stukje van de Posbank mee.
Misschien probeer ik hem binnenkort even uit. Er zitten 200HM in.
Je kunt ook makkelijk parkeren bij de start.
En wandelen tussendoor mag mensen en foto's maken ook, het gaat om de gezelligheid.

We komen op 8km langs paviljoen de Posbank, dus je zou dan zelfs wat kunnen drinken tussendoor voor degenen die even bij willen komen. Als er tenminste geen lockdown meer is.
Of op km 4 en km 14, dan kom je langs de carolinahoeve. Dat kan ook een pauzeplek zijn.

Wie ziet dat zitten?

Klinkt als een heel mooi plan :) misschien hebben ze in de lockdown periode wel een standje to go?

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 23:01

Klinkt als een prima plan :j

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 23:08

Dat paviljoen heeft inderdaad een to go standje.

Tof plan, nu al jaloers. Leuk.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 08:34

Klinkt heel erg leuk :)

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 09:07

Nou, ik heb mijn bejaardenrondje gelopen hoor :))
Een totaal van 2 km werd het :+

Mocht 10x 1 minuut op comfortabel tempo lopen (dat werd tussen de 6.00 en 6.30 min/km).
Heb in principe pijnvrij kunnen lopen. Kijkend naar de blessure an sich.
Voelde alleen wel de plek in mn kuit/knieholte waar ze gisteren met de naald in heeft zitten wroeten. Voelt als een blauwe plek/ spierpijn, maar daar had de fysio al voor gewaarschuwd

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 09:14

Ok.. misschien is het handig als ik een whats app groepje maak om daar een datumprikker in te kunnen gooien?
Wie mee wil kan zijn telefoonnummer dan even pben.
Leuk! Nu al zin in!

Sintara

Berichten: 7522
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 10:34

Hmm is voor mij echt nog te ver, maar wie weet ooit! :D

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:28

Ik twijfel heel erg... ik zit tegen de reisafstand aan te hikken. Ik moet 'helemaal' uit Friesland komen maar het lijkt me wel onwijs leuk. Ik ben niet zo'n held in de auto. :=

Het begin is er weer, Dilan. Toppie! *\o/*

Goede berichten van de fysio, gaucho. Fijn dat je weer mag opbouwen. +:)+

Ai, wat balen van je nierontsteking, Lien. Beterschap!

Nondeju, wat een snelheid, Musli! Ik ben al trots als ik dat tempo haal in de snelle stukken van een intervaltraining. :+

Over trailschoenen: ik vind het wel echt leuk maar doe het (te) weinig. Zou een paar schoenen van de Decathlon ook kunnen of is dat vragen om moeilijkheden? Op de weg loop ik op Mizuno's, en voor de langere afstanden doe ik het toch het beste op antipronatieschoenen.

Qua schoenmaat, altijd wat ruimer inderdaad. Ik heb per ongeluk een paar schoenen in mijn eigen maat aangemeten gekregen. Daar kwam ik te laat achter maar op de langere afstanden, kan ik het wel merken dat ze net wat te klein zijn. Komend voorjaar mag ik van mezelf nieuwe kopen, dan goed op de maat letten.

Ik kan me niet meer herinneren of ik ook nog actief reed toen ik last van shin splint maar volgens mij moet het geen kwaad kunnen. Als het niet goed voelt, dan afstappen inderdaad.

Hihi poes, jouw mannetje lijkt ook wel op een schaatser. :))

Gisterochtend weer bij de fysio geweest en ze is weer lekker bezig geweest met de naalden. Het was gelukkig een stuk minder gevoelig dan vorige week. Ze schrok alleen wel van de blauwe plek. Had ik achteraf niet iedere dag met de tennisbal mogen rollen. := Ik heb nu voor drie dagen een verbod op de tennisbal, en daarna om de dag. Mijn foamroller mag ik wel gebruiken.
Ik heb ook oefeningen voor kracht mee gekregen, die mag ik op de dagen doen als ik niet loop, drie keer per week.

Gisteravond gelopen en tot mijn blijdschap nauwelijks pijn gehad. *\o/*

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:31

Supervixen schreef:
Ik denk dat de Veluwezoomtrail van 17km erg leuk is, dan pakken we ook nog een stukje van de Posbank mee.
Misschien probeer ik hem binnenkort even uit. Er zitten 200HM in.
Je kunt ook makkelijk parkeren bij de start.
En wandelen tussendoor en foto's maken ook hè, het gaat om de gezelligheid.

We komen op 8km langs paviljoen de Posbank, dus je zou dan zelfs wat kunnen drinken tussendoor voor degenen die even bij willen komen. Als er tenminste geen lockdown meer is.
Of op km 4 en km 14, dan kom je langs de carolinahoeve. Dat kan ook een pauzeplek zijn.

Wie ziet dat zitten?


[ [url=m/hc7Ymg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja! *\o/*
Kun je ook zeg maar een opstapje maken halverwege voor wie de helft wil lopen? Voor mij is de afstand geen probleem, maar er zijn er een paar die dit nog te lang vinden (logisch). Wat wij ook wel doen is twee routes: je start met de lange lopers een rondje van 10 en komt dan weer terug op het beginpunt waar de rest aanhaakt en loopt dan nog een ander rondje van bijvoorbeeld 12? Ik denk gewoon even mee.

Ik had na de booster dus ook erg last van de lymfeklier onder mijn oksel. Heel irritant. Maar als dat het ergste is...

Ik heb mij ingeschreven voor een gezamenlijke lange duurloop voor de RM en mijn oude hardlooptrainer gaat een persoonlijk marathonschema voor me opstellen (heeft hij bij de vorige twee keer ook gedaan). *\o/* Met andere woorden: ik ga nu echt serieus werk maken van de RM. Ik schrijf me alleen (nog) niet in. Even wachten hoe het loopt met corona enzo en tegen die tijd zijn er nog genoeg startbewijzen over te nemen. Maar het kriebelt zo enorm en die 22 km trail van afgelopen zaterdag gingen zo lekker dat ik gewoon ervoor wil gaan.

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 11:56

Gefeliciteerd Duke

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:28

Van harte, Duke!

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:02

Ik heb m'n nummer al gestuurd! 't Is een eindje rijden maar ik vind autorijden niet zo erg, moest het een datum zijn dat ik me kan vrijmaken (en ik mag de grens over :+ ) ontmoet ik jullie graag!
Ik wil gerust mensen oppikken hoor. Wel op eigen risico.
Ik herken sommige routes, ben eens met de pony's in die regio op vakantie geweest.

@ Lien: veel beterschap!!!

@ poes: probleem is dus dat ik dan sowieso alleen moet en ik loop hopeloos verloren volgens mij! Mss dat ik de korte route wel probeer? Ik ga nog zien. Een andere vriendin ging normaal mee maar die is al aan 't afhaken, tja.

@ Soepblik: ik sluit me bij de anderen aan. Maar ik loop meestal wel elke dag als ik "in form" ben. Ik wissel wel af, heb dagen genoeg dat ik een kort rustig rondje doe, maar ik word echt slechtgezind als ik "lang" niet loop. Kan je m'n humeur voorstellen na m'n operatie hé...

@ F_Orumster: nieuwe schoenen = altijd goed idee. Met welk merk loop je normaal en ga je deze ook terug proberen, of eventueel iets helemaal anders?

@ Dilan: goed zo! Elke stap is er eentje hé. Beter nu rustig opbouwen toch.
't Is een goeie die het zegt, ik weet het...

@ Puera: mss zijn er nog mensen in de buurt en kan je carpoolen?
Ik voel overigens plaatsvervangende pijn, auwch. En die actie met de tennisbal zou ik dus ook voorhebben!
Wat voor oefeningen kreeg je?
Fijn dat je quasi pijnloos kon lopen, jippie!

@ Duke: wat spannend!!!

Ik liep vanochtend weer buiten, klein rondje van 4 km met vriendin en hond. Ging goed! We bleven op de weg wegens modder en schuifrisico, en 't was ook nog donker. Maar weer even bijgekletst :D

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 13:20

Duke, gefeliciteerd!
Enne, als de RM in april door gaat, doe me dan even een pb. ;) ik kan dan toch niet lopen maar heb wel al ingeschreven

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:23

Dat hoop ik eigenlijk ook, Memuska. O:) Mochten er mensen uit het noorden wel gaan en een plaatsje over hebben in de auto, dat zou geweldig zijn. Uiteraard tegen onkosten. :j

Qua oefeningen: de brug, volgens Runnersworld en eentje waarbij je op je zij moet liggen met de benen gestrekt. Het bovenste been moet je dan 3 x 10 maal optillen. Dit moet ik gaan uitbouwen tot 3 x 20 en eventueel later nog met elastiek. Eens kijken of ik het kan volhouden, mijn zelfdiscipline is niet meer zo goed als vroeger. :o

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:27

Duke, gefeliciteerd!

Puera: Mijn agenda loopt altijd vrij snel vol (vandaar dat ik geen prikker invul, ik kijk of ik kan ;) ) En anders dan mag je meerijden vanaf een handig punt. Weet niet waar in Fryslan je zit, maar daar is vast wel wat in mogelijk.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 13:59

Ik kruip ook weer vanonder mijn steen.

Muesli, wat een tempo joh! Duke, ook voor jou *\o/*

Ik wil wel eens naar de Veluwe, maar zal qua tempo en afstand achterop hinken vrees ik, afhankelijk wanneer het plaats vindt. Nog Belgen die willen gaan?

Heb trouwens in december in totaal maar 4 keer gelopen, zo geworsteld met mijn lijf na corona en het depressieve weer! Nu weer aan de slag met 2 keer lopen per week want ja, vroeg donker is nog een ding. Gisteren voor het eerst weer 7 km gelopen en opeens ging het gewoon goed, zonder inzinkingen en zeurende benen of lijf, echt blij met mijn (povere) 54'11". We zijn weer bezig en over dik 10 dagen loop ik de 10K met de Antwerp park run (we lopen oa door het Bosuil stadion, mijn CEO is fan haha). Ik kan dit. En ik kan stiekem ook niet wachten tot het zo ver is, na alle wanhoop van december.

Hoe gaan jullie eigenlijk om met het natte/koude/mistige/donkere van de wintermaanden? Houden jullie je vaste loopmomenten aan?

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:08

Thanks voor de tips! :) Ik weet niet zeker of het interval is of niet; momenteel bij het opbouwen is het nog 9 keer 2 minuten wandelen en 1 minuut hardlopen.

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:13

Veranderen van tempo = interval, toch?

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:27

Goed bezig, Foxy!! Leuk vooruitzicht, de Antwerpen Run.

Dat is inderdaad interval, Soepblik. :j

Ik loop nog steeds op dinsdag en donderdag. En ik het weekend op zaterdag of zondag. Deze winter voor het eerst dat ik steady 3 keer in de week door blijf lopen.

Bedankt, Winged! +:)+ Dan wordt het naar een handig punt rijden voor mij inderdaad want ik zit vrij ver van de grens met Drenthe.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-22 14:36

Foxy, ik ga gewoon lopen op de dagen dat ik wil/mag lopen. Alleen is dat nu vaak in het donker en pas ik dus wel mijn route zo aan dat ik niet over donkere, erg afgelegen polderwegen moet.

Maar met wat ik nu aan afstanden mag lopen, kan ik makkelijk in het dorp blijven

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:57

Duke gefeliciteerd! En gaaf dat je op de RM gaat richten, hopelijk gaat het door!

Puera fijn dat je pijnvrij hebt kunnen lopen! Rollen direct na een fysio behandeling klinkt pijnlijk, gelukkig heb je nu tips gekregen om dat pas na een paar dagen op te pakken.

Dilan het begin is er weer! Nu rustig uitbouwen :)

Foxy ik loop nu op 3 vaste dagen in de week. Liefst begin ik vroeg met werk zodat ik rond half 4 klaar ben en ga dan direct lopen, dan heb ik nog wat daglicht. Indien nodig kan ik in de avonden ook wel in de stad lopen ik word alleen gek van de stoplichten :D Ik merk wel dat nu ik een schema volg ik veel makkelijk de discipline heb om ook in slecht weer te lopen.

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:18

Poeh wat een berichten, gaat snel hier! Ik heb net een whats app groep aangemaakt, mijn telefoon deed moeilijk, dus het duurde even. Ik krijg alleen gaucho en memuska niet toegevoegd |o
Hopelijk lukt dat nog.

Wie verder aan wil sluiten, ook om gewoon te kletsen is welkom, pb dan je nummer even.

Ik heb vanmorgen 26.26km getraild en echt tientallen herten gezien en ook wat zwijnen.
Ging best lekker!

Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:32

foxy80 schreef:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met het natte/koude/mistige/donkere van de wintermaanden? Houden jullie je vaste loopmomenten aan?


Ik ben nog heel erg zoekende. Heeft er ook mee te maken dat ik nu langer loop en niet meer goed kan doen wat ik eerst deed, namelijk in de lunch lopen. Als mijn loop een half uurtje is dan kan ik dat in de lunch doen omdat ik thuis werk en best een uur kan nemen als ik in totaal maar mijn 40 uur in de week werk zegmaar. Ik loop nu na werk, en omdat het dan toch al donker is wissel ik wat af tussen direct na werk en eerst avondeten en dat laten zakken en dan later op de avond. Als het straks weer warmer word en langer licht is dan schuift hardlopen van flexibelere dagen terug naar een vast ma-wo-vr ritme omdat ik op di-do-za wil fietsen. Dan ga ik waarschijnlijk ook weer proberen voor werk te gaan, als het op zijn koelst is nog zegmaar...

Faringo
Berichten: 8330
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 15:34

Ik ben nog steeds meelezer en geniet van jullie loopjes (lang, kort, snel, langzaam). Vanavond heb ik mijn eerste afspraak bij het hardloopgroepje. Ben heel benieuwd, dat wil ik 1x in de week doen en dan nog 2x zelf op pad. Hoop dat ik door mijn oefeningen van de sportfysio netjes te doen het dit keer lichamelijk ook ga volhouden. We zullen zien. Hopelijk dat ooit een keer met jullie met trailen.

Klinkt weer als een super rondje Supervixen!