Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FrNo schreef:Maar is dan de oorzaak van de pijn wel bekend?
Lalidan schreef:Ik zet echt in op een schroef of plaat die moeilijk is gaan doen. Al was het maar omdat het dan tzt op te lossen is. Dat is je namelijk van harte gegund.
leintje_ schreef:FrNo schreef:Maar is dan de oorzaak van de pijn wel bekend?
Orthopeed zet al zijn geld op irritatie van mijn m. quadriceps door de platenLalidan schreef:Ik zet echt in op een schroef of plaat die moeilijk is gaan doen. Al was het maar omdat het dan tzt op te lossen is. Dat is je namelijk van harte gegund.
Ik hoop het ook echt, zou iig wel een hoop schelen
leintje_ schreef:Snel zal het niet worden. In augustus gaat de orthopeed beoordelen of de anterieure plaat, samen met een paar schroeven van de laterale, kunnen worden verwijderd. Op z'n vroegst wordt het iets in de richting van september, helaas en het evt. verwijderen van de laterale plaat zal dus nog later worden.
leintje_ schreef:Klopt. Zomer 2021 het ongeluk gehad en geopereerd. In de zomer van 2022, op de jaarcontrole, bleek dat de breuk niet was geheeld en er botresorptie was opgetreden, waardoor er een flink gat tussen de twee botdelen van mijn dijbeen zat. Verwezen naar het AMC, daar nog een keer geopereerd (dubbele plaatsosteosynthese en dubbele bottransplantatie. Herstel en revalidatie na die OK ging initieel heel goed, maar in maart 2023 begonnde contructie te falen (3 schroefbreuken). 2 maanden op krukken gelopen en daarna bleek dat er nog 4 schroeven waren gebroken en mijn been ook een scheefstand had. Toen ben ik een 3e keer geopereerd, weer een dubbele plaatosteosynthese en een bottransplantatie, dus mijn beide bekkenkammen zijn ook aardig gehavend uit de strijd gekomen.
Herstel gaat sindsdien heel goed, alleen sinds mei 2024 heb ik dus last van de platen, wat dan toch een beetje jammer is
leintje_ schreef:Nee daar hebben we het nog niet over gehad. Ik weet alleen dat de platen niet op hetzelfde moment mogen worden verwijderd, omdat de kans op refractuur dan te groot is, en de orthopeed schroeven uit die plaat wil halen, zodat er wat beweging in komt, wat de botheling/remodelleren verder moet stimuleren. Hij wil zoveel mogelijk tijd rekken, want zolang het materiaal op zijn plek zit gaat het niet kapot, dus er staat nog geen moment voor gepland