Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:50

Hier wel verkouden geweest in oktober. Toen laten testen, geen corona. Inmiddels dus wel corona gehad. Is echt niet te vergelijken met een verkoudheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:53

SusanH schreef:
Hier wel verkouden geweest in oktober. Toen laten testen, geen corona. Inmiddels dus wel corona gehad. Is echt niet te vergelijken met een verkoudheid.

In jouw geval niet. Ik heb meerdere collega's gehad die het juist wel vergeleken met verkoudheid, domweg omdat zij niet meer klachten hadden..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:55

SusanH schreef:

Ja snap ik, maar volgens mij is dat wel hoe het 9/10x begint

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:03

Hier begon het met keelpijn. En dat hadden er meer op het werk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:27

Ik durf het bijna niet uit te spreken omdat ik dan denk dat ik het krijg haha maar ik ben dit jaar ook veel minder verkouden geweest dan normaal. In februari dacht ik wel een fikse keelontsteking gehad , maar daar was ik verder niet ziek van. Toen was het testen ook nog niet echt op gang gezet en weinig bekend. Maar ik weet wel zeker dat dat geen corona was omdat er niemand waarmee ik de dag ervoor nog in contact was corona heeft gehad of ziek is geworden.

In juni nog een voorhoofdsholte ontsteking met koorts en toen wel laten testen omdat ik 1 dag enorme koppijn had. Dag erna was het over maar die avond werd het weer heel erg. Ook negatief getest gelukkig.

Ik ben dit jaar veel meer naar buiten geweest , heb meer bewogen en dus ook meer weerstand op gebouwd. Op mijn stage gaat er geregeld een verkoudheid rond wat wij als personeel eigenlijk ook bijna niet meer krijgen op een enkeling na. Ook de cliënten zijn soms spontaan ziek en dan de dag erna weer beter of al na een paar uur.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:58

Ik heb ieder jaar weken lang onhoudbare kriebelhoest en gek genoeg dit jaar overgeslagen. Ik duim enorm dat dat wegblijft. Maar wat bij mij ook past is iedere winter standaard 1 of 2 keer per week keelpijn en bij het slikken een ''ik word ziek'' gevoel. Niet te doen om dan elke keer te testen. Ik had dan zeker al 20 keer kunnen laten testen.
Daarom ook dat de vaccinatie me straks echt een geruststelling lijkt. Ik weet dat je bij klachten moet testen. Maar dit zijn voor mij chronische klachten. Met vaccinatie durf ik daar relaxed bij te zijn. Bij verhoging, koorts of andere niet bij mij passende klachten zou ik dan wel testen.

Ik vind het wel echt apart dat die kriebelhoest mij juist deze winter overgeslagen heeft.

Het zou fijn zijn als er een minder vervelende manier van testen komt. Bijv. op zo'n watje sabbelen zou ik veel makkelijker 2 of 3 keer per week doen, dan de huidige manier van testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:00

Vayo schreef:
Ik heb ieder jaar weken lang onhoudbare kriebelhoest en gek genoeg dit jaar overgeslagen. Ik duim enorm dat dat wegblijft. Maar wat bij mij ook past is iedere winter standaard 1 of 2 keer per week keelpijn en bij het slikken een ''ik word ziek'' gevoel. Niet te doen om dan elke keer te testen. Ik had dan zeker al 20 keer kunnen laten testen.
Daarom ook dat de vaccinatie me straks echt een geruststelling lijkt. Ik weet dat je bij klachten moet testen. Maar dit zijn voor mij chronische klachten. Met vaccinatie durf ik daar relaxed bij te zijn. Bij verhoging, koorts of andere niet bij mij passende klachten zou ik dan wel testen.

Ik vind het wel echt apart dat die kriebelhoest mij juist deze winter overgeslagen heeft.

Oh ik heb ook altijd een snotneus hoor. En vaak een kriebel door een brok in de keel. Het zijn meer hyperventilatie klachten maar soms weet ik het verschil ook niet meer. Vaak wacht ik dan een dagje en blijf dan lekker bij huis voor de zekerheid. Vaak verdwijnt het altijd binnen 1 a 2 uurtjes. Hoe meer ik erop focus hoe erg het blijft hangen. Als ik het los laat is het ook vaak zo verdwenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:28

IMJ schreef:
De ene groep is tot 60. Dus 59..
De ander vanaf.

Ja.. ergens moet grens getrokken worden..

Dat begrijp ik :)
Ik las alleen een andere volgorde, maar als mensen onder de 60 die in de risicogroep vallen voor gaan, vind ik dat wel terecht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:36

IMJ schreef:
Wie heeft 'm al gehad? Misschien een idee om ervaringen te delen om anderen over de streep te helpen?

Mijn zusje :j nergens last van en liep al meteen te grappen dat ze 5G kon ruiken en de overheid haar gedachten kon lezen :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:37

Vayo schreef:

Het zou fijn zijn als er een minder vervelende manier van testen komt. Bijv. op zo'n watje sabbelen zou ik veel makkelijker 2 of 3 keer per week doen, dan de huidige manier van testen.

Ik had hier nog een topic over geopend een paar maanden terug :') ik kon ook bijna elke dag wel naar de teststraat. Maar met frisse lucht verdwijnen mn klachten 99/100x gewoon :j en die ene keer heb ik laten testen (had geen covid toen)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:39

IMANDRA schreef:
IMJ schreef:
Wie heeft 'm al gehad? Misschien een idee om ervaringen te delen om anderen over de streep te helpen?

Mijn zusje :j nergens last van en liep al meteen te grappen dat ze 5G kon ruiken en de overheid haar gedachten kon lezen :))

Jou zusje is wel vaak weg he IMANDRA :+ handig dat iedereen haar nu kan volgen met die GPS

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:44

Moet het astra vaccin ook 2 keer gezet worden en moeten we ook een kwartiertje blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:45

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:51

purny schreef:
Moet het astra vaccin ook 2 keer gezet worden en moeten we ook een kwartiertje blijven?

Er is nog geen advies vd EMA of gezondheidsraad maar dit is wel de verwachting. En idd 2 prikken.

Begreep vandaag dat de eisen om in de instelling te mogen prikken ook fors strenger zijn dan bij de griepprik.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:02

Ik heb hem vandaag gehad. Stelt niks voor. Netjes een kwartier gezeten. Eennalaatste dosis van ons ziekenhuis gekregen. Volgens sommige mensen zou ik nu in de supermarkt contactdoos kunnen betalen of 5 G verbinding moeten hebben maar niks van dat alles.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:09

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:15

Napie schreef:
Ik heb hem vandaag gehad. Stelt niks voor. Netjes een kwartier gezeten. Eennalaatste dosis van ons ziekenhuis gekregen. Volgens sommige mensen zou ik nu in de supermarkt contactdoos kunnen betalen of 5 G verbinding moeten hebben maar niks van dat alles.

:') :D

Je chip moet nog wel even geactiveerd worden, nadat je gevaccineerd bent.

Even de app van je mobiel via NFC laten connecten met de plek in je arm.

Mocht jouw volgende bericht hier op bokt nou in het Engels zijn, dan weten wij zéker dat Bill Gates jouw handen bestuurt als je typt.... :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:03

secricible schreef:
IMANDRA schreef:

Jou zusje is wel vaak weg he IMANDRA :+ handig dat iedereen haar nu kan volgen met die GPS

Zeker handig, kan ik precies zien wat ze nu weer uitspookt :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:48

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:10

https://nos.nl/liveblog/2364005-lockdow ... dklok.html

Ik zie toch echt nergens staan dat 60- die in de risicogroep vallen voorrang krijgen. Eerst alle 60 plussers, gezond of niet gezond. Ik hoop zo dat ik het mis heb :=

"Voor de lente/zomer alle kwetsbaren" maar ik mis toch een belangrijke groep helaas. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:21

Wat ik net hoorde is het weer omgegooid en gaan idd eerst alle 60 plussers en daarna pas de 60 min met medisch probleem. Ze hadden het nu ergens in de lente voor die groep, ipv februari al -O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:28

Ik heb daar wel moeite mee. Ik gun iedereen een inenting uiteraard. Maar het gaat hier onder andere om relatief jonge mensen met bijvoorbeeld hart- of longklachten. Mensen die als ze corona krijgen nagenoeg geen schijn van kans hebben en soms nog jonge kinderen achterlaten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:37

Het stomme is dat je uiteindelijk niet weet wie achteraf toch risico groep bleek. Juist een vriendin waar iedereen enorm veel zorgen over had (zware diabetes en een kritische leverafbraak) kwam er goed door, idem met een aantal zeer oude kennissen van mijn moeder (90+) terwijl je dan hoort dat een voorheen gezonde jonge vrouw op sterven ligt.
Het is wat dat betreft allemaal maar statistiek en statistiek is nooit echt eerlijk als je niet binnen het gemiddelde valt.
Ik kan me dus ook niet echt opwinden over „voordringen“ eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 12-01-21 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:40

@Sizzle dat dus...
Wat maakt die evt paar weken extra uit voor je geënt bent..
Wij zien het wel
Tot die tijd voorzichtig en opletten
Het is toch rotweer

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:45

Sizzle schreef:
Het stomme is dat je uiteindelijk niet weet wie achteraf toch risico groep bleek. Juist een vriendin waar iedereen enorm veel zorgen over had (zware diabetes en een kritische leverafbraak) kwam er goed door, idem met een aantal zeer oude kennissen van mijn moeder (90+) terwijl je dan hoort dat een voorheen gezonde jonge vrouw op sterven ligt.
Het is wat dat betreft allemaal maar statistiek en statistiek is nooit echt eerlijk als je niet binnen het gemiddelde valt.
Ik kan me dus ook niet echt opwinden over „voordringen“ eerlijk gezegd.

Nee je weet inderdaad nooit precies hoe het loopt, en gezonde mensen kunnen ook heel erg ziek worden helaas.
Maar sommige mensen zijn bij voorbaat kansloos, maar alleen als je ouder bent krijg je voorrang. Terwijl sommige van deze mensen uit de risicogroep al sinds maart nauwelijks nog de deur uit komen.
Als je vindt dat het geen verschil maakt hoef je ouderen ook geen voorrang te geven.
Het woord "voordringen" heb je mij overigens niet horen noemen.

"Een paar weken" Echwel waar is dat op gebaseerd?? Het kan maar zo een paar maanden zijn. En ja, dat kan een verschil maken. Een essentieel verschil zelfs.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-01-21 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt