Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:38

Wat een ontdekking :Y)

Dat wordt morgen een feestje :D

Pfieuw jeetje, mijn handen zijn lam. Zal morgen wel spierpijn zijn :)) Wel een beetje gek.. Allemaal gele linten, apparaten zijn afgezet, alles moet constant ontsmet worden. En boven zijn ze aan het boksen :')

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:41

Ik vind die regels nu zo krom he.. Mijn ouders zijn zaterdag 40 jaar getrouwd en hadden ballonvaart voor ze geregeld. Dat mag dus nog niet.. Je mag naar de h*eren, je mag in een vol vliegtuig/trein reizen, maar in de buitenlucht met 15 man in een mand mag niet :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:45

Nou zou toch mooi zijn! 0,3 is best wel wat nog voor 1 dag, maar hopelijk lukt het!

haha Roosch nee het zit er echt!

Ja de regels zijn maar apart momenteel..

Ik ben net heel sterk geweest! Op mijn werk gaan ze italiaanse bollen halen en Viëtnamees. Heb alleen Viëtnamees besteld voor morgen avond ipv frietjes en dadelijk aan mijn maaltijdsalade uit To Good Togo app :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 20:02

Ik ben deze 2 dagen echt giga voor de bijl gegaan even -O- vanaf morgen weer met frisse moed verder!
Jullie zijn zoooo goed bezig allemaal! Echt een feestje om te lezen *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:11

Gewoon weer verder gaan Butterfly :j

Hier dagje les op stal met allemaal lekkers. Heb het keurig gehouden met 1 plakje cake 's ochtends en een croissant als lunch, met komkommer, tomaat en een gekookt ei erbij. Na mijn curry soep heb ik zelfs nog ruimte voor een mini magnum en daarna nog kcal over :D

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:23

Zijn er hier nog die keto doen? Ik ben maandag begonnen maar vraag me af of het nog bij me past.....
In het verleden altijd met super goede resultaten gedaan maar nu voelt het anders. Ik ben ook nog nooi zo zwaar geweest.

Ik las wat over de medische oorzaken.......Ik ben door de chemo (en prednison) en de hormoontherapie echt fors aangekomen. Waar ik vroeger door even wat op te letten weer makelijk op gewicht kwam moet ik nu eigenlijk lijnen (of iig heel erg goed oppassen) om niet aan te komen. Normaal eten zorgde voor aankomen. En bij dat normaal hoort ook best wel af en toe een koekje of wat lekkers. Zo frustrerend dit. Maar ik wil niet nog meer aankomen zeker niet omdat het er zo moeizaam afgaat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:31

Oei, hormoontherapie en chemotherapie, das geen grapje voor je lijf zeg.. :(:) en prednison ook niet. Pfoe.

Keto geen ervaringen mee. Naast verder klussen, werken, schoonmaken, opruimen en rommelen heb ik ook nog 50p kcal verbrand op de Foxy vandaag. Kon slechter.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 21:51

Wat is keto?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:27

justkid schreef:
Wat is keto?

Dat is dat je in ketose wilt komen en dat betekent dat je lichaam vet verbrandt in plaats van koolhydraten. Dan eet je maar heel weinig koolhydraten op een dag (weinig/geen brood, en zelfs met fruit en suikers oppassen enz).

Dat is volgens mij de heel korte samenvatting. Ik doe het zelf ook niet.

edit: zie ook dit topic [MWS] Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:38

Ik doe het ook niet.

Ik ben vegetariër en heb geen zin in een modern dieet met veel kaas 'want je moet veel eiwitten eten', weinig groenten en fruit begin ik ook niet aan.
En in hoofdpijn heb ik ook geen trek.

En vooral: het is niet nodig.
Voor het eten wat bewegen helpt om glycogeen uit je spieren te halen, en volwaardige voeding plus twee of drie 'eetmomenten' per dag (= gewoon ouderwets zonder tussendoortjes eten) zetten ook je vetverbranding aan.
(Accoord: ik beperk mijn koolhydraten wat.)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 23:28

Oh nee dat lijkt me niks. Ik eet alles maar dan de helft van wat ik eerder at. En nu is dat inmiddels genoeg en hoef ik ook niet meer. Als je minder weegt heb je ook minder nodig. Lekker handig :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:00

Keto heb ik ooit wel gedaan... toen noemde het Atkins-dieet. Ik vond het heerlijk! maar uiteindelijk ging ik toch het brood wel missen.

Elk dieet werkt, tot je er mee stopt.
Dus mijn motto is eet maar gewoon gezond (en misschien wat minder).

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:20

Janneke2 schreef:
Ik doe het ook niet.

Ik ben vegetariër en heb geen zin in een modern dieet met veel kaas 'want je moet veel eiwitten eten', weinig groenten en fruit begin ik ook niet aan.
En in hoofdpijn heb ik ook geen trek.

En vooral: het is niet nodig.
Voor het eten wat bewegen helpt om glycogeen uit je spieren te halen, en volwaardige voeding plus twee of drie 'eetmomenten' per dag (= gewoon ouderwets zonder tussendoortjes eten) zetten ook je vetverbranding aan.
(Accoord: ik beperk mijn koolhydraten wat.)

Veel kaas is niet aan te raden, en weinig groente al helemaal niet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:21

Ik eet juist veel groente en normaal fruit..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:21

Butterfly, vandaag goed begonnen?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 09:23

Vulina schreef:

Ja! Weer met frisse moed en een nieuwe dag *\o/* lief dat je eraan denkt! <3

Wat jullie zeggen over zoveel eiwitten en nagenoeg geen koolhydraten zou ik ook niet kunnen volhouden idd, helemaal eens met jullie!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:27

Butterfly schreef:
Vulina schreef:

Ja! Weer met frisse moed en een nieuwe dag *\o/* lief dat je eraan denkt! <3

Wat jullie zeggen over zoveel eiwitten en nagenoeg geen koolhydraten zou ik ook niet kunnen volhouden idd, helemaal eens met jullie!

Super!

Ik ben zo iemand die nagenoeg geen koolhydraten tot zich
neemt, mag 30 gram op een dag.

Wil geen snelle koolhydraten meer, ik haal ze dus uit mijn groentes en zuivel ( yoghurt )
zelf ga ik daar echt heel goed op, en natuurlijk eet ik heus ook nog wel eens een pizza op een bord patat.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:39

Keto hoeft ook zeker niet te betekenen dat je geen groente meer eet, het gaat veel meer om welke groente en fruit. Wortelen en tomaten bevatten relatief veel koolhydraten ten opzichte van bijvoorbeeld spinazie, boerenkool, bleekselderij enz. Ook qua fruit zijn er grote verschillen in de hoeveelheid suikers die het van nature bevat.
Het keto-dieet ken ik uit mijn opleiding met name om mensen met PDHC deficiëntie te helpen. Patiënten met PDHC deficiëntie kunnen koolhydraten niet goed omzetten tot energie en zullen dus om hun ziekte zo veel mogelijk te onderdrukken, ketogeen moeten eten.
Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan en ik kan me voorstellen dat het in meer of mindere mate wel een 'eenvoudige' aanpassing is in je eetpatroon, maar ik ben nóóit tot ketose gekomen en ik denk dat dat ook niet nodig is als je geen PDHC deficiëntie hebt. Veel Nederlanders krijgen nu eenmaal in verhouding véél koolhydraten binnen en dan is daarin minderen echt geen gek idee. Zelf ben ik wel meer voorstander geworden van aanvullen met eiwitten dan met vetten, maar ook dat is niet zaligmakend. Persoonlijk denk ik dat er geen 'slechte' macronutriënten zijn, de verhouding tussen die groepen is essentieel en uiteindelijk is het belangrijkste dat je niet meer binnenkrijgt dan je nodig hebt (over een langere tijdsperiode).

Anyway, kleine mijlpaal voor mezelf hier. Na het ongezonde eten tijdens onze verhuizing, ben ik sinds deze week toch weer wat aan het afvallen. Nu ik weer werk, kan ik mezelf beter houden aan mijn 'eetafspraken' met mezelf, want ik zit weer op mn luie gat, dus heb ik die extra's helemaal niet nodig. Betekent niet dat ik nooit iets lekkers mag, maar wel dat dat echt niet dagelijks en zeker niet meer dan eens per dag hoeft.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:48

Ik heb er geen verstand van hoor, maar zij nemen toch ook ketonen erbij om in ketose te komen?

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 09:54

Vulina schreef:
Ik heb er geen verstand van hoor, maar zij nemen toch ook ketonen erbij om in ketose te komen?

Heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb ook nooit iemand behandeld met PDHC deficiëntie. Ik ben na mijn diploma iets anders gaan doen, dus ik heb niet zoveel praktijkkennis.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 10:16

Ik ken wel iemand die echt met een soort testkit ging testen of ze in ketose was en daar toen heel blij mee was, maar die heeft bij mijn weten verder geen onderliggende problemen.
Weet ook niet of ze het nog doet overigens :D ze was een tijdje heel veel daarover aan het posten, maar nu zie ik al een poos niks meer. Niet daarover iig.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:21

Ik heb idd ook iemand op Facebook.
Begon met hoe goed ze zich wel niet voelde en hoeveel ze was afgevallen in een paar dagen. Natuurlijk mocht iedereen per pb weten hoe dat kon :D Ik zei meteen al; dit is een distributeur. En ja hoor, week later was ze 'overstag' gegaan en kon je al die happieness bij haar kopen :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:25

Vulina schreef:
Ik heb idd ook iemand op Facebook.
Begon met hoe goed ze zich wel niet voelde en hoeveel ze was afgevallen in een paar dagen. Natuurlijk mocht iedereen per pb weten hoe dat kon :D Ik zei meteen al; dit is een distributeur. En ja hoor, week later was ze 'overstag' gegaan en kon je al die happieness bij haar kopen :D

Wat butterfly noemt is wat anders, dan de influencers die jij bedoeld.

Testkit zijn keto strips, hier plas je over heen en kan je
dus testen of je al in ketose bent.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:27

Ja dat begrijp ik :) Maar ik bedoelde het verkopen van ketonen, mijn post ervoor had ik het er over. Zij slikken/eten dus echt ketonen om in ketose te komen. Ze gebruiken de test strips ook als bewijs..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:29

Wat een gedoe. Ik doe het wel op mijn manier.

Cheat day. Er staat wat lekkers in de oven en ik zie het verder wel. :+