Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:10

pumpina schreef:
Hier manlief met koorts (38,3) en diarree.. Verder geen klachten, behalve ziek gevoel dan. Om 19.00 uur gebeld, morgen om 12.00 uur een test.

Er blijkt diarree rond te gaan dit is al zeker de 3de die ik hoor over diarree klachten. Had ze zelf ook wel wat maar schoof het af op spanning en wat stress.

pumpina

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:32

Oh echt.. Nou ik hoop het want we hebben over 10 dagen een mini-vakantie staan -O- In mijn omgeving er nog niemand over gehoord eigenlijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:33

pumpina schreef:
Oh echt.. Nou ik hoop het want we hebben over 10 dagen een mini-vakantie staan -O- In mijn omgeving er nog niemand over gehoord eigenlijk.

Toevallig iets met kip gegeten? Diarree kan wel bij corona maar volgens mij komt het niet vaak voor. Collega en daar iemand van had het ook en is negatief getest. Wel fijn dat ze hem gaan testen! Ik werd de eerste keer gewoon geweigerd met koorts terwijl ik in de zorg werk....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:28

Ik ben ook net getest. Kon er super snel terecht. Heb de afgelopen dagen last van een dichte neus, of naja ik klink verkouden terwijl ik me niet zo voel. Ook geen snot. Wel 's ochtends wakker worden met keelpijn maar na wat gedronken te hebben stopt dat ook. Toch maar even het zekere voor het onzekere genomen aan gezien we volgende week gaan verhuizen en ik echt niemand wil aansteken.. Had vanochtend om half 9 gebeld en kon al om 10 uur terecht. De test valt inderdaad mega mee. Was echt zenuwachtig na de filmpjes. Maar in mn neus was dikke prima en ja in mn keel moest ik wel wat kokhalzen maar dat moet ik sowieso redelijk snel :')

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:30

na hoeveel uur kregen jullie ongeveer de uitslag?
Mijn vriend is vanmorgen getest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:42

10 uur na inleveren
Maar ik ben misschien niet helemaal representatief, ik ben getest door mijn werkgever en niet door de GGD

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 13:49

3 dagen later ik :=

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:05

LadyDaily schreef:
na hoeveel uur kregen jullie ongeveer de uitslag?
Mijn vriend is vanmorgen getest.

25 uur

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:15

Hier ook drie dagen later

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:29

met negatief getest op corona of positief?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:36

Bekende van mij kreeg na ongeveer een dag de uitslag, negatief.
Ze hadden 48 tot 96 uur tot hem gezegd...(Groningen, umcg)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:05

25 uur, negatief, vorige week

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:06

Wat fijn voor iedereen!
Kennen jullie nog negen die wél positief getest zijn? De besmettingen lopen zo op maar hier zie ik het niet terug :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:11

Sheran schreef:
Wat fijn voor iedereen!
Kennen jullie nog negen die wél positief getest zijn? De besmettingen lopen zo op maar hier zie ik het niet terug :)

Hier ook niet, wel veel mensen die zich laten testen maar volgens de berichten was dat hier in de omgeving sowieso een ding. Heel veel testen en relatief weinig positief.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:48

De zus van mijn tante had in maart corona en wordt nu kaal :(
Iemand die in een WZC werkt, ziet dat bij hen ook met regelmaat bij de mensen die besmet geweest zijn. Krijg je dat er ook nog eens bij :7

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:59

Pandora2 schreef:
Iemand die in een WZC werkt, ziet dat bij hen ook met regelmaat bij de mensen die besmet geweest zijn. Krijg je dat er ook nog eens bij :7

Dat lijkt dan wel een reactie van het immuunsysteem.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:00

Pandora2 schreef:

Dat is best heftig! Dan denken mensen al snel dat je een chemokuur hebt gehad... Maar dat is natuurlijk ook een soort reactie van het afweersysteem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:03

Zebrastreep schreef:
Pandora2 schreef:

Dat is best heftig! Dan denken mensen al snel dat je een chemokuur hebt gehad... Maar dat is natuurlijk ook een soort reactie van het afweersysteem.

Mensen moeten ook niet zo oordelen.
Ik heb een vriendin die in de winkel werkt en dus een auto immuun ziekte heeft waardoor ze haar verliest. (Haar, haar is nu redelijk terug gegroeid) maar ze kan eigenlijk zonder haar pruik niet werken zonder dat mensen haar sterkte wensen met de chemo :')
Wat denken mensen wel niet ....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:07

Sheran schreef:
Wat fijn voor iedereen!

Ja ik wel, allemaal redelijk jonge mensen die op apegapen liggen en doodmoe zijn. Ook bij de jongere generatie is het virus niet even uitzieken en klaar. Kennisje ligt al 4 weken plat en kan pas sinds een paar dagen weer een serie op tv kijken. Daarvoor kon ze amper door haar huis lopen en een normaal appje typen zo vermoeid was ze.
Een ander heeft er serieuze longschade aan overgehouden.

Voor mij blijkt wel dat het virus ook voor jonge mensen niet zo tof is om te krijgen, ook al hoef je niet naar het ziekenhuis. Het is te hopen dat die vermoeidheidsklachten weer overgaan, voor hetzelfde geld heb je daarna een chronische vermoeidheid. En die longschade is sowieso al blijvend :\

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:13

Ik heb via mijn werk in het begin van de eerste golf al zoveel jonge en hele zieke mensen gezien, dat hele prut praatje daar het alleen voor ouderen gevaarlijk is daar geloof ik niks van

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:59

Op een van onze afdelingen (ziekenhuis) zijn drie verpleegkundigen ergens in maart/april positief getest. Ze zijn nog steeds niet aan het werk.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:44

Ik heb mezelf net ook laten testen. Al een aantal dagen flink benauwd, kreeg er afgelopen nacht keelpijn bij die doortrekt tot mn oren.

Ben begin dit jaar (maart) ook al enorm ziek geweest alleen toen niet getest. Ik hoop dat ik het toen heb gehad en nu dus negatief test en dat het gewoon een ‘simpeler’ virus is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:04

Ik heb het zelf in Maart gehad. 5 dagen koorts en verder vermoeid. Benauwd als ik teveel deed, maar dat deed ik dan ook gewoon niet.
Van de griep vorig jaar ben ik 2 weken echt goed ziek geweest, hierbij irriteerde het me dat ik na een week nog niet aan t werk mocht " van een rothoestje".
Ik heb niet het idee dat ik restschade heb, net als mijn collega's die tegelijktijdig ziek waren( niet op dezelfde plek opgelopen trouwens).
Ik doneer nu plasma trouwens.

Collega van mij is nu ziek en positief getest, die heeft een beetje hetzelfde: moe en koorts, maar knapt na 1 week weer goed op.
Geen cliënten op werk zijn besmet geraakt ondanks dat mijn collega de dag dat ze ziek werd nog gewerkt had.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:41

Volgens mij gaat het nu wel een bak sneller: ik heb twee kennisen die vanochtend hebben laten testen en ze hadden beide binnen 10u de uitslag al! Via de mail. Dat motiveert! Moest zelf destijds 72 uur wachten...

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:20

Ik vind t eigenlijk ook wel bijzonder dat ik maar 1 iemand ken die corona heeft gehad en dan nog 2 mensen via via. Ik zit ook in de randstad dus niet echt afgelegen ofzo.. Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat ik de cijfers niet geloof oid, maar wel dat ik het best raar vind.