4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:01

Omg Maanlicht wat fijn dat je weer kunt beginnen!!! Wordt het via jouw sportschool geregeld? Ik denk dat ik ook maar even ga Googelen of dat in mijn buurt zit! Zal voor jou mentaal ook wel fijn zijn om weer wat te kunnen doen :)

Super net lijstje hierboven. Je lunch klinkt to die for :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:33

@Lis_Ol: Je ontbijt en lunch klinken echt heerlijk!

@Castilja: Ja, mijn CrossFit box heeft een buitenterrein waar ze nu gebruik van kunnen maken. Wel met maximaal 10 mensen, maar het is super fijn! Als ik wil kan ik gewoon elke dag gaan, maar ik begin rustig met 3 keer deze week.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:51

Ik kan mijn sportschool bijna zien vanuit mijn raam. Jammer dat ik er niet heen mag. En thuis work-outs heb ik mij nog niet toe kunnen zetten. Beweeg wel heel veel dat scheelt. Afgelopen week niet super erg op mijn eten gelet. Veel chips wel. :=

Dus deze week weer een beetje normaal

O/L: 2 dikke plakken oude kaasbrood met groene pesto
T: peer
A: penne met broccoli
T: denk beetje chocola

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:49

200 ML ongezoete amandelmelk
2 TL cacaopoeder
1 scoop chocolade eiwitpoeder

Melk en cacao verwarmen
Eiwitpoeder in de blender
Verwarmd mengsel van melk + cacao bij eiwitpoeder in blender
Blenden

Drink smakelijk

Graag gedaan

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:51

@Sneeuwvlok, Oooh die koeken zou ik ook echt niet kunnen weerstaan! Af en toe moet je ook lekker kunnen snacken om daarna weer fris je doelen na te kunnen streven. Niets mis mee dus :)

@Maanlicht, Wat super fijn zeg dat je weer kan starten met CrossFit! Ik snap dat dat ook qua eten een stok achter de deur is. Ook fijn dat je daarmee gelijk weer wat om handen hebt! Vind je lijstje overigens wel wat karig klinken, ik zou denk ik mega honger hebben na je lunch haha

@Lis_Ol, Je bent zeker niet de enige! Een wijntje en wat chips met mate past helemaal prima binnen een gezond eetpatroon toch! De kwarktaart was geslaagd! Ietsje te compact, als ik een opmerking zou moeten maken, dus volgende keer wat meer opkloppen/wat minder gelatine. Lekker lijstje had je!

@Marlinde, Oude kaas brood, is dat iets speciaals? Of was het gewoon brood met oude kaas? Anders ben ik wel benieuwd namelijk :')

@Castilja, Oeh toevallig spookte het echt in mijn hoofd deze week om die combi eens te proberen. Geslaagd dus? Dan ga ik het zeker ook een keer doen!

Mijn planning voor vandaag:
O: 30gr havermout met kersen, 1 blokje 99% chocolade, 5gr lijnzaad en 10gr whey crispy
T: 200gr magere kwark met 10gr whey crispy en wat aardbeien en peer
L: 2 zelfgemaakte sushirollen met kip/avocado/komkommer
T: Stukje gezondere zelfgemaakte 'fudge'
D: Pasta met rucolapesto, geitenkaas, gegrilde paprika en pijnboompitjes
T: Stukje speculaascake van Beukers met 100gr magere kwark
Totaal 1773 kcal

Beetje offtopic, maar vanavond ga ik met mijn nieuwe paard een proefje opnemen en insturen om te kijken waar we staan, heel benieuwd naar!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:12

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:55

Het was een beetje druk de afgelopen dagen maar ik ben er weer :). Ik heb alles bijgelezen en zal vanaf nu weer reageren, alleen 2,5 pagina is niet te doen op mijn mobiel :=

Het verhogen van mijn kcal met 100 gaat echt goed! De ene keer is het 50, de andere keer 150 maar wel zeg maar dat het gelijk loopt door de week.

Mijn nieuwe doel is om nog 1 kilo af te vallen en dan op gewicht te blijven. Volgens MFP moet ik dan 300 kcal meer gaan eten per dag. Echt heel spannend hoe dat gaat worden. Ik heb echt het idee in mijn hoofd dat ik dan gelijk 3 kilo aan ga komen ipv op gewicht ga blijven.

Lijst van vandaag:
M - dimsum van de AH
T - H&C koek <3
A - bonenschotel met focaccia brood en chipolataworstjes (in de schotel verwerkt)
T - pannenkoek (kant en klaar) met nutella of Griekse yoghurt met een speculaasje

Ik smacht naar de pannenkoek met nutella maar miss kan ik beter voor de yoghurt gaan omdat ik ook al die H&C koek op heb :=

Altijd als ik hele dagen aan het leren ben dan smacht ik een eens naar zoet terwijl ik hartige dingen echt veel lekkerder vind.

Vrijdag ga ik een stokbroodje rookworst eten en daar heb ik zo veel zin in dat ik het even moest vermelden :')

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:47

- MarlindeRooz, dat brood klinkt en ziet er echt heel lekker uit! Jammer dat ze dat niet regulier in de winkel hebben liggen, zeg.

- Mjwb, goed om te horen dat het opbouwen met calorieën gelukt is. Fijn om te horen :) Ga zo door!

Mijn lijstje van vandaag:
O: Yoghurt Griekse stijl, muesli en kiwi
L: kibbeling en wortels met erwtjes en aardappel. Rijstepap als toetje.
A: spinaziesalade met mango, geitenkaas en bacon
T: cracotcracker met chocolade pasta en druiven
Dan kom ik rond de 1700 kcal uit.

Merk trouwens dat de laatste dagen mijn concentratie/motivatie voor school zo ver te zoeken is... Juist nu dit de laatste loodjes zijn en ik nog een paar grote opdrachten moet afmaken, lukt het gewoon niet. Lig zowat echt al drie dagen in bed zelfmedelijden te hebben, maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar om mezelf een schop onder m'n kont te geven en aan het werk te gaan. Heb dat best vaak als ik veel stress heb en deadlines; juist als ik het echt niet kan gebruiken dus... En heb dan zo'n zin om te gaan snacken :( In dat opzicht wel blij dat ik weinig buiten kom, dan is de verleiding om wat lekkers te halen in de winkel veel kleiner.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:15

Sorry jongens! Dit weekend heel slecht gegeten, dus hier even niet geweest. Nu maar beter voor motivatie hier wel zijn haha!

Castilja, trouwens tomatensap, ik heb het nog nooit op, maar klinkt niet bepaald lekker :+ Dat klinkt dan wel weer heerlijk, wijn en bbq! Die combi klinkt heel lekker!

Lis_Ol, oeh lekker dat ijsje! Goede beloning voor het skaten! 4 stuks is zeker netjes voor een borrelavond! Ik kan het nooit daarbij houden hoor, zelfs als ik het mezelf voorhou wordt het meer, als het namelijk toch onder je neus staat... Supernet lijstje! Je ontbijt en lunch klinken heerlijk! Je bent zeker niet de enige hoor! Vandaar dat ik hier ook een paar dagen niet was :+

Lisa_22, fijn dat je al wat hebt aan de tips!

Dit weekend trouwens wel heel leuk gehad. Zaterdag lekker gerelaxt en in het zwembad gelegen (kun je je nu niet meer voorstellen met dit weer haha!) en zondag moederdagontbijt en moederdagdiner (gehaald bij delicatessenzaak uit het dorp) echt heerlijk! Verder zondag gevoetbald met paard, die het wonder boven wonder totaal niet eng vond. Normaal vind hij dit soort dingen echt doodeng, dus heel leuk dat hij al wat dapperder is geworden.

Mara, lekker hoor die high tea :9 Sowieso lekker lijstje! Hoe was je kwarktaart?

Oeh, snacks uit de oven :9

Sneeuwvlok, oeh die M&M koekjes klinken heel goed! Die zou ik ook zeker niet hebben kunnen weerstaan!

Jip, wat fijn dat je weer kunt beginnen!

Ik had me net voor corona ingeschreven bij de sportschool en op 25 maart zou ik mijn intake hebben. Maar toen was helaas alles al dicht. Nu dus nog steeds een tijdje wachten totdat ik daar aan de slag kan gaan.

Marlinde, hmmm dat oudekaasbrood klinkt interessant. Ik lust geen oude kaas, maar met jonge kaas lijkt het me heerlijk!

Mjwb, goed om te horen dat het opbouwen van kcal gelukt is!

Gisteren me overdag prima aan mijn planning kunnen houden, maar 's avonds te veel gegeten. Daarna kreeg ik ook nog door mijn moeder en zusje gemaakte taart, echt heerlijk, maar gewoon echt veel te hoog in kcal. Ben daarom ook gestopt met bijhouden tijdens het avondeten.
O: twee boterhammen met hummus en Philadelphia, aardbeien. (300)
T: boterham (wilde eigenlijk roggebrood halen, maar dat was ik vergeten) met kaas. (126)
L: drie boterhammen met kalkoenfilet van de ah, grilworst en rosbief, een banaan en cup a soup tomaat. (524)
T: appel, komkommer en cherrytomaatjes. (111)
T: druiven. (66)
A: witte asperges, Italiaanse pastasalade, kipkluifje, bbq worstje, kwart stokbrood en satésaus. (Iig meer dan 1000 kcal)
T: stuk monchoutaart met ananas.
B: hele dag school online, dus ook maar 1000 stappen.
Totaal kcal: veel te veel :') Meer dan 2000 iig.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:05

@ Maanlicht: Hoe was je eerste crossfitt weer vandaag? Fijn dat je de motivatie weer heb gevonden.

@M9ara: Hoe ging je proefje?

@Mwjb: Fijn dat het ophogen goed gaat! En geniet alvast van de voorpret van je broodje rookworst haha. Zo grappig hoe je nu dan ergens echt naar uit kan kijken.

@ Sneeuwvlok: oei, zo herkenbaar van het schoolgebeuren... heel veel succes, hier geen tips helaas.

@Kimmie: Klinkt als een geslaagd weekend!
en jouw avond eten van vanavond, zo lekker :9

Ik kwam gisteravond thuis van werk, helemaal gesloopt (ben mijn uren aan het opbouwen na ziekte) en voelde me zo rot... heb ik aardig wat chippies weg zitten eten.. Vanmorgen werd ik wakker (al om 6 uur :z ) met onwijze buikpijn, die is nu nog de hele dag een beetje aan het zeuren..
Baal wel, want had (buiten die chips om) echt wel een heel net lijstje gister.

Vandaag weer een nieuwe poging:
O: Smoothie van 150 ml magere yoghurt, 1 banaan, 10 gr ongezouten walnoten, theelepel kaneel en 5 gr agave siroop.
T: 1/2 peer.
L: 2 "kleine" volkoren tortilla's met in totaal 25 gr kruidenkaas, 4 plakjes kipfilet, 60 gr komkommer en 20 gr veldsla.
T: 45 gr oven bakes crispy thins cheese.
T: 1 delicate wasa cracker met gril worst.
A: 150 gr zoete aardappel, 75 gr prei, 75 gr courgette, 1/2 paprika, 75 gr champignons, 1/4 ui en een teentje knoflook, een roomschijf.
T: 150 ml vanille kwark met 60 gr aardbeien.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:53

@Marlinde, Oh klinkt echt heerlijk!

@_mjwb, Top dat het verhogen van kcal goed gaat! Ik zie op je insta mega veel lekkere dingen voorbij komen <3 Ik kan me nog herinneren van mijn studie dat ik tijdens hele dagen studeren ook altijd de gekste cravings had :') Wat is het geworden? En ik snap je helemaal met de rookworst, ik ga vrijdag frietjes halen en ik kan ook echt niet wachten :')

@Sneeuwvlok, En als je het even helemaal loslaat? Vandaag (of bijv. vanochtend) zonder schuldgevoel even iets heel anders gaat doen en niet denkt aan wat er allemaal gedaan moet worden. Juist wel even naar buiten bijvoorbeeld, en dan daarna vol goede moed eraan beginnen? Ik denk dat het kan helpen om jezelf mentaal even op te frissen zegmaar, anders blijft de drempel en tegenzin zo enorm hoog.

@Kimmie, Je weekend klinkt inderdaad echt super! Ik wou dat het weer zo heerlijk weer was als zaterdag. Ik kan me voorstellen dat je net gemaakte taart niet afslaat. Leuke combi, monchou met ananas. Mijn kwarktaart is echt geslaagd! Doet niet veel onder voor een 'echte' vind ik zelf en is toch qua voedingswaarden ideaal. Blijvertje dus!

@Lis_Ol, Mijn proefje ging niet helemaal goed, omdat de zon niet meewerkte :') Uiteindelijk vanaf de verkeerde kant moeten filmen, waardoor de bak niet klopt. Ik heb de knhs een berichtje gestuurd of ze het zouden accepteren en anders moet ik vanmiddag maar illegaal onder werktijd een nieuw filmpje opnemen om tegenlicht te voorkomen..
Ik kan me voorstellen dat het energie slurp, opbouwen na ziekte en je daarom echt wel eens met een dipje thuiskomt. Herkenbaar om dan naar wat lekkers te grijpen als troostvoer. Dat je je er nu rot over voelt helpt de volgende keer weer om juist voor een betere keuze te gaan! Hopelijk gaat het snel wat beter, vandaag inderdaad weer nieuwe kansen!

Hier gisteren wat minder gegeten. Ik was echt pas laat thuis van de paarden en daardoor gelijk naar bed gegaan in plaats van mijn laatste tussendoortje te nemen. Zat op 1700 kcal.
Gisteravond een hek recht op mijn knie gehad en ik heb er helaas nu nog veel last van.. Beentraining die ik vandaag op de planning had gaat dus niet door.. Hopelijk trekt de pijn snel weg.

Mijn lijstje van vandaag (veel baksels opmaken :') )
O: Stukje gezonde appelcake en Beukers speculaascake met 100gr magere kwark
T: Stukje gezonde kwarktaart en een halve mango
L: Bananenpannenkoek met kwark en aarbeien
T: 200gr Melkunie protein
D: Prei-spinazie stamppot met parmezaan en een filetlapje
T: banaan-havermout koekje
Totaal 1621 kcal (eigenlijk iets te weinig, dus misschien voeg ik nog ergens wat toe)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:57

@m9ara: Balen dat de zon niet meewerkte bij je proefje, erg onhandig.. Sterkte ook met je knie. Fijn lijstje vandaag!

@Marlinde: Ohhh dat brood lijkt me super lekker.

@_mjwb: Wat fijn dat de ophoging van je calorieen zo goed gaat! Goed bezig! Ik mis wel wat fruit en groente in je lijstje.

@Sneeuwvlok23: Ja, lastig is dat. Ik herken het zelf ook heel erg.. Helpt het om 's ochtends direct te beginnen? Dan kun je het niet uitstellen, helpt bij mij nog wel eens. Je had wel een lekker lijstje gister!

@Kimmie25501: Hier hetzelfde, ook slecht gegeten dus hier afwezig haha. Is een beetje een patroon denk ik. Je weekend klinkt heel fijn!

@Lis_Ol: Als je heel moe bent is het lastig om verleidingen af te slaan. Ik hoop dat je jezelf er niet te veel op afstraft.

De Crossfit training was gisteravond erg zwaar maar gaf ook weer veel energie en voldoening! Ik had alleen een te zware dumbbell gepakt en we mochten eigenlijk niet wisselen in de workout omdat dat een heel gedoe was met schoonmaken etc. Na de training voelden mijn armen als spaghetti :+.

Ik had voor het eerst in 2 maanden weer een proteïneshake gemaakt na de training, maar die is helemaal verkeerd gevallen. Ik denk dat ik de hoeveelheid eiwitten in 1 keer niet meer gewend ben. Heb de hele nacht vreselijke buikpijn gehad en lag er helemaal van te rillen en dus ook niet echt geslapen. Ik baal nogal, want ik heb er eerder toen ik nog wel dagelijks een shake nam nooit last van gehad en wilde eigenlijk straks voor mijn eerste maaltijd weer een shake nemen. Misschien dat ik gewoon de helft van de eiwitpoeder gebruik, kijken of dat minder klachten geeft en dat ik het weer kan opbouwen.

Lijstje voor vandaag:
O: proteïneshake met magere kwark, handje bosbessen
L: vega shoarma bowl
T: kiwi gold, aardbeien, cup-a-soup kip
A: asperges met gekookt ei, schouderham en aardappelpuree
T: Ben & Jerry's topped Love
Totaal 1700 kcal

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:02

Maanlicht, mijn lijf trekt teveel proteïne ook heel slecht dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat het nogal invloed heeft. Als ik een tijdje weinig eiwitten binnen heb gekregen en dan bijv. een eiwitshake en kipfilet eet kan ik echt op de grond gaan liggen :') :') Heb je de grammen bijgehouden? 2 Keer je lichaamsgewicht is ook gewoon behoorlijk veel. Als je dat aanhoudt tenminste. Wat heerlijk dat je weer gewoon lekker hebt kunnen trainen trouwens, ik kom echt een keertje mee doen bij je hahaha. Alleen lijkt me dat nu nog niet zo verstandig.

Superlekker alle lijstjes. :9 :9

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:13

Oh das niet handig van de zon @M9ara, hopelijk accepteren ze het, of ga je zo toch onder werktijd _O-
Geen straf trouwens om je baksels op te eten vandaag, lekker hoor!
Sterkte me je knie trouwens.

Maanlicht: Buikpijn weer een beetje weg? lekker lijstje heb je vandaag :j

Ik heb mij gister goed aan mijn lijst kunnen houden :D
Planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 15 gr muesli, 1/2 appel en wat kaneel.
T: 2 delicate wasa crackers, 1 met 100% pindakaas, andere met een plakje kipfilet en komkommer.
L: 2 spelt boterhammen, 1 met een plakje gebraden gehakt, andere met kipfilet en komkommer.
T: 2 chocolade koekjes, blikje redbull sugar free.
T: 3 maïs wafels paprika
A: Salade van 100 gr gekookte penne, veldsla, ei, gerookte kip, komkommer, zongedroogde tomaatjes, goji bessen, ui en dressing van olijfolie, basilicum azijn, provocaanse kruiden, tijm en peper :)
T: 185 gr vanille kwark met 50 gr aardbeien.

En nu hopen dat ik me vanavond als ik weer thuis kom van werk kan inhouden en niet zo gesloopt ben :Y)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:38

Castilja schreef:
Maanlicht, mijn lijf trekt teveel proteïne ook heel slecht dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat het nogal invloed heeft. Als ik een tijdje weinig eiwitten binnen heb gekregen en dan bijv. een eiwitshake en kipfilet eet kan ik echt op de grond gaan liggen :') :') Heb je de grammen bijgehouden? 2 Keer je lichaamsgewicht is ook gewoon behoorlijk veel. Als je dat aanhoudt tenminste. Wat heerlijk dat je weer gewoon lekker hebt kunnen trainen trouwens, ik kom echt een keertje mee doen bij je hahaha. Alleen lijkt me dat nu nog niet zo verstandig.

Superlekker alle lijstjes. :9 :9

Nee, ik heb geen grammen bijgehouden, maar gok dat ik gister rond de 100 gram eiwit zat totaal. Dus niet bijzonder veel, maar misschien juist door die shake in een keer (43 gram) dat het dwars ging zitten. Ik eet sowieso minder eiwitten op dit moment. Toch maar rustiger opbouwen denk ik.

Leuk dat je een keer mee wil doen! :D Kan altijd!

Lekker lijstje Lis_Ol
Mijn buikpijn is gelukkig weer helemaal weg, ik heb van die Tempocol capsules met mint en die werken super goed!

Hebben jullie ook weleens dat je een eetlijstje maakt en dan totaal andere dingen eet? :+

Lijstje voor vandaag:
L: vier rijstwafels met Slankie smeerkaas, 4 Werther's snoepjes, zelfgemaakte ijskoffie
T: magere kwark met bosbessen, aardbeien en een klein beetje honing, kiwi gold, cup-a-soup kip
A: vega shoarma bowl
T: Ben & Jerry's topped Love
Totaal 1700 kcal

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:15

Sneeuwvolk - Ohh zo herkenbaar! Ik stel het leren al weken uit en heb het wel geweten met al die tentamens die ik al heb gehad. Wat een drama was dat! De komende twee weken heb ik nog 4 grote tentamens en 2 essays |(. Maar wel super dat je het kan weer staan om naar de winkels te gaan om te gaan snacken! En nog even doorzetten en dan zijn de laatste loodjes ook klaar en kunnen we lekker genieten van de vakantie :D

Kimmie - Wat een leuk weekend heb je gehad! Beetje veel kcal maar je avondeten klinkt wel heel erg lekker. Als je maar genoten hebt!

Lis_Ol - Haha gek he! Heb er nog steeds zo veel zin in. Of bijvoorbeeld toen het nog kon als mijn moeder dan zei dat we volgende week uit eten zouden gaan dan was ik al een week van te voren aan het uitkijken naar het uiteten gaan haha.
Wat rot van je buikpijn, beterschap!! Lekker lijstje!

Mara - Dankje!! <3 Het is uiteindelijk Griekse yoghurt met druiven en aardbeien geworden. De speculaasjes waren nergens te bekennen := Lekker patat! <3
Wat rot van je knie! Ik kan je pijn voelen -O-
Ik zag je bananen pannekoek net; zag er zo lekker uit!!

Maanlicht - Dankje!! In de bonenschotel zaten heel veel bonen en tomaten, was echt heerlijk! Fruit heb ik later nog door de yoghurt gedaan.
Wat balen van de shake zeg! Misschien kan je het weer langzaam opbouwen?
Ben&Jerry <3
Oh ja zo herkenbaar!! :')

Vanochtend gewerkt en toen naar huis gehaast om mijn tentamen te maken en daarna weer verder geleerd, dus dat was mijn enige beweging. Ik weet nog niet of ik vanavond ga hardlopen.

Mijn lijst:
M - 3 geroosterde boterhammen met oude kaas en avocado
T - aangepaste Happiness Smoothie van Rens Kroes
A - spaghetti met geraspte kaas en sla (met komkommer, tomaatjes, etc.)
T - protein shake of een bak Griekse yoghurt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:53

Jip, je eerste crossfit gister klinkt heftig maar heerlijk! Gelukkig is je buikpijn weer helemaal weg! Wat balen zeg, van die shake.

Mara, irritant van je proefje zeg. Ging je proefje verder qua je rijden wel goed? Monchou met ananas is echt een familierecept bij ons, zo lekker! Lekker, friet :9

Sneeuwvlok, heel herkenbaar dat schoolgebeuren. Ik ben zelf ook echt veel minder productief en loop nu constant achter :') Voor mij helpt het inderdaad ook om het gewoon helemaal even een dagje los te laten. Daarna heb ik meestal wel weer motivatie om door te gaan.

Lis_Ol, als je heel moe bent, is het ook veel lastiger om gezond te blijven eten. Wat rot van je buikpijn, beterschap!

Superlekkere lijstjes!

Ik plan meestal mijn lijstjes globaal, maar dat kan inderdaad soms echt helemaal anders worden!

Gisteren mezelf weer gewogen en ai :') Weeg nu 67.3, de laatste keer dat ik 's avonds woog (7 maart, ik weeg mezelf niet echt vaak) woog ik 65.2. Ben nu dus twee kilo aangekomen, dat was niet de bedoeling :') Nu heb ik in ieder geval wel weer meer motivatie om door te gaan. Gisteren ook hele lekkere kippensoep zelf gemaakt, is echt heerlijk.
O: twee boterhammen met hummus en Philadelphia, aardbeien. (300)
T: boterham met kaas. (126)
L: twee boterhammen met rosbief en kalkoenfilet ah, een tijgerbroodje met ene helft halvarine en hagelslag en andere helft aardbeien, halfvolle melk. (709)
T: appel, komkommer en cherrytomaatjes. (111)
T: druiven. (66)
T: boterham met pindakaas. (184)
A: broccoli, aardappel en blinde vink. (270)
T: beetje kip gesnoept bij het maken van de soep. (28) (was echt maar mini beetje)
B: 1000 stappen.
Totaal kcal: 1794.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:55

Kimmie - Dat is echt balen! Wel knap dat je niet vaak op de weegschaal staat. Ik sta er elke dag op en kan gewoon geen dag overslaan. Ik moet echt uitkijken dat het geen obsessie gaat worden. Je soep klinkt heerlijk! <3

Ik had totaal geen zin om te gaan hardlopen maar moest nog een route gaan verzinnen voor aankomende zaterdag. Dan ga ik meedoen aan de CoronaSolo10K. Dus sportkleding en schoenen aan getrokken en gaan lopen. Uiteindelijk toch een PR gelopen; 10 km in 54:15. Ik ben heel blij dat ik toch ben gegaan! :D

Oh en ik heb dus een schaaltje chips gegeten ipv yoghurt dus ik moest wel gaan hardlopen. Met hardlopen 712 kcal verbrand dus had wel twee schaaltjes chips kunnen nemen :')

Mijn ouders en broertje eten morgen entrecote met aardappels en iets van mais. Ik lust echt geen aardappels dus ik eet alleen het vlees en dan ook een paar scheppen mais. Nu zat ik te denken om een entrecote sandwich te maken. Iemand een idee wat voor saus er lekker bij is?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:57

Ravigotte? :D Ik heb nooit entrecote gegeten maar ik vind die saus eigenlijk bij al het vlees wel lekker.
Goed van je hardlopen trouwens, hallelujah. Ik ben echt een sprinter in plaats van lange afstand dus tien kilometer rennen kan ik alleen maar van dromen :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:48

@Maanlicht, Nou dat was in ieder geval een goede workout dan :+ Wel balen dat je jezelf minder lekker voelde na de eiwitshake. Ik kan me wel voorstellen dat het even wat teveel werd voor je lichaam, na een periode met wat minder eiwitten.
Ik heb eigenlijk nooit dat mijn lijstjes compleet anders worden, behalve dan in het weekend. Iets met controlfreak.. :Y)

@Lis_Ol, Hoe voelde je je gisteren toen je thuiskwam? :)

@_mjwb, Wauw wat goed zeg van je PR, echt een nette tijd ook! Hoe lang ben je nu gestart met hardlopen? Nog relatief kort toch?
Als je een entrecote voor een sandwich gaat gebruiken zou ik zelf voor iets als zacht gebakken balsamico rode ui erop gaan of er misschien een Italiaanse sandwich van maken met rucola en parmezaan (beetje zoals tagliata di manzo). Veel saus zou ik zonde vinden van de entrecote :+ Iets minder gezond maar wel lekker is Philly cheese steak trouwens!

@Kimmie, Qua rijden ging het mwa. Mijn paard heeft veel kwaliteit, maar is 1.80 en hiervoor weinig gereden. Dus balans en veel oefeningen achter elkaar zijn nog een beetje lastig :Y) Ik ben benieuwd wat de jury ervan vind!
Ik kan me voorstellen dat de weegschaal even schrikken was, maar het is inderdaad goede motivatie om weer aan de slag te gaan :D Je lijstje ziet er in ieder geval erg netjes uit!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 200gr Melkunie protein
T: Speculaas cake van beukers en een halve mango
L: Restje zoete aardappelschotel
T: 2 banaan-havermoutkoekjes
D: Salade met o.a. biefstuk, blauwe kaas, haricots verts en amandelen
T: Womens best reep
Totaal 1741 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:10

@ Kimmie: balen van het resultaat op de weegschaal! maar dat ga jij er vast wel weer vanaf krijgen :D
Wel goed dat je er zo weinig op staat, ik zou het liefst elke dag gaan, maar heb nu 1 vaste dag per week met mezelf afgesproken.

@Mwjb: wauw wat knap je PR met hardlopen, ik doe het je nog geen 500 meter na :')

@Mara: Lief dat je het vraagt, ik kwam best goed thuis. Wel moe, maar niet zo versleten als maandag! ook wel lekker bezig geweest dus geen tijd gehad om mijn laatste tussendoortje (kwark met aardbeien) te eten, dus die heb ik nog op toen ik om 22.00 uur thuis kwam :)
Even off-topic: Tof, jij heb ook zo'n grote reus staan! zo herkenbaar qua balans en vele oefeningen achter elkaar rijden. Hoe oud is jouw paard nu?
Ik heb er 1 staan van net 10 en die red de 1.90 nu wel ben ik bang :=

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 75 gr diepvries blauwe bessen en framboos, 10 gr walnoten, 5 gr agave siroop. 200 ml optimel drink.
T: een peer.
L: 2 kleine volkoren tortilla's met 4 plakjes kiprolade, 25 gr kruiden kaas, komkommer en sla.
T: 2 choco cookies <3 redbull ligt.
A: (ik heb dit echt nog nooit eerder mee genomen naar werk, meestal pasta of salade. ben benieuwd of het bevalt) 125 gr snijbonen met 90 gr champignons en 55 gr rode paprika. een kipschnitzel en 200 gr aardappelpuree.
T: 150 ml kwark met appel en kaneel

Ohja, vanmorgen ook op de weegschaal gestaan. -0.9 sinds vorige week! ik ben blij, eindelijk weer onder die 70 (nu 69.6)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:40

Nu heb ik zin in een Philly Cheesesteak :Y)

@Kimmie25501: Ik weeg meestal 's ochtends. Overdag kan het nogal verschillen wat je in je maag hebt zitten. Ohhh kippensoep, dat heb ik lang niet gehad. Heerlijk!

@_mjwb: Super goed dat je een PR hebt gelopen! Heel knap. Vooral ook omdat je er eigenlijk geen zin in had. Zelf let ik nooit op de calorieën die ik verbrand, zorgt er alleen maar voor dat ik meer ga eten en vaak klopt het ook niet helemaal.

@m9ara: Ja, ik moet ook wat gedisciplineerder zijn in wat ik eet. Uiteindelijk nog een vreetbui gehad gisteravond, ik moet echt meer mijn lichaam gaan voeden in plaats van alleen vullen -O-. Net lijstje weer!

@Lis_Ol: Ook een mooi lijstje. Goed bezig met je gewichtsverlies!

Ik ben vanmorgen ook maar weer op de weegschaal gaan staan. 63,3. Ben dus weer wat aangekomen maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Wil echt graag weer gedisciplineerder aan de slag gaan. Vanmorgen weer een hele zware workout gehad, en dat helpt me wel met beter op mijn voeding letten.

Lijstje voor vandaag:
O: proteïneshake met magere kwark en een kleine banaan
T: schaaltje coco pops met magere melk
L: salade van tonijn, bleekselderij, cannellinibonen en rode ui
A: asperges met gerookte zalm en aardappelpuree
T: grapefruit, kiwi
B: uur Crossfit, misschien nog een uur wandelen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 13:11

Mjwb, dat deed ik ooit ook, maar ondertussen hecht ik een stuk minder waarde aan de weegschaal, dus is het niet zo'n probleem meer. Goed van je hardlopen! Nette tijd!

Ravigotte? Huh? Dat eet je toch meestal bij vis? Zou ik dus niet doen haha! Een lekkere champignonsaus of truffelsaus zou ik je aanraden.

Lis_Ol, fijn dat je nog vrij goed thuiskwam. Mooi lijstje!

Oeh grote paarden, hou ik ook van! Mijn eerste was 1.87 en ik heb er nu nog een van 1.85 (en een van 1.66, een kleintje dus). Die van 1.85 rij ik nu niet op, maar ben nu wel bezig met hangen, dus misschien komt dat ooit nog wel goed. Hij wordt in ieder geval steeds weer een stukje braver en minder bang.

Wat is een Philly Cheesesteak?

Jip, ja dat weet ik. (deze zin bedoel ik niet bot, nu ik het nog eens nalees klinkt dat wel zo :+ ) In principe maakt het niet heel veel uit wanneer je weegt, als je het maar met hetzelfde moment vergelijkt. Vandaar dat ik op ieder moment van de dag kan wegen en zo mooi het verschil kan bekijken.

Mara, ik ben ondertussen weer wat meer gedisciplineerd wat lijstjes betreft. Hopelijk blijft dat zo :')

Gisteren heerlijk mijn kippensoep op als lunch. Vrij veel op, maar gelukkig viel het in kcal heel erg mee.
O: 37 gram krokante muesli noten en 5 gram basis muesli (krokante muesli op), 100 gram kwark en 50 gram Griekse yoghurt 0.1% vet (idem, kwark op :') ), druiven. (329)
T: lichte cracker spelt met hummus. (120)
L: zelfgemaakte gevulde kippensoep en als 'toetje' yoghurt met bosbessen fruitspread. (380)
T: -, die soep vulde flink, dus zat nog vol.
A: kikkerwertensalade met paprika, verse tomaat, wat extra vergine olijfolie en feta kaas. (334)
T: ovengebakken krokante ontbijtgranen (cranberry). (104)
B: 20 minuten fietsen, 20 minuten lopen met paard.
Totaal kcal: 1269.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:05

Maar dat klopt toch niet helemaal Kim? Als je elke dag na het avondeten zou wegen, en je eet/drinkt de ene dag veel en de andere dag minder, dan geeft dat toch een heel ander resultaat? Of als je iets eet wat zwaarder is?

Je salade klinkt lekker!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:21

Castilja - Ravigotte hebben we wel in de koelkast staan maar geen idee of het lekker is bij vlees. Misschien dat ik een heel klein hapje ga proberen. Misschien is het wel lekker haha! Thanks voor de tip!

Zo denk ik over al die mensen die een halve marathon zonder enige moeite lopen :') Dat is wel echt mijn doel om ooit een halve of zelfs een hele te lopen!

Mara - Dankje!! 18 maart liep ik voor het eerst en sindsdien ben ik echt heel hard vooruit gegaan. Nooit gedacht dat ik nu al 10 km zou lopen.
Ohnee dat had je niet moeten zeggen, nu heb ik zin in een Philly cheese steak <3 Maar dat gaat hem niet worden vandaag. Wel een lekker idee voor een cheatday! Dankje voor de tips! Ik denk dat het iets met een sla mix en miss iets van paturain (als saus) gaat worden.
Lekker je salade!!

Lis_Ol - Dankje!! Je lijstje ziet er heel erg lekker uit en wat super goed van je gewicht! :D

Maanlicht - Dankje!! Dat is ook waarom ik eigenlijk altijd na 8 uur ga hardlopen want dan mag ik toch niet meer eten :')
Ik zag je work out van vanochtend en het zag er echt goed uit. Heel gaaf gefilmd ook! Lekker lijstje! Vallen de eiwitten al wat beter?

Kimmie - Dankje! Een Philly cheese steak is eigenlijk gewoon een steak met heel veel kaas eroverheen (wel speciaal gemaakt). Moet je maar eens googlen. Ik krijg al honger als ik er plaatjes van zie <3 Lekker lijstje!

Mijn lijst:
M - 4 bolletje knäckebröd crackers met oude kaas, tonijn en avocado
T - Griekse yoghurt met druiven
A - entrecote op stokbrood (een halve) met sla en een sausje
T - eiwit smoothie (denk ik) of een pannenkoek met nutella