Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amira_ schreef:Ik doe normaal alles ook 8-12, maar ik merk geen progressie meer dus ben begonnen met squats 20 keer te doen. Elke legday doe ik 10 kg extra, dus de volgende moet ik 60 kg 20 keer doen, vrij heftig. Maar ik heb wel weer het gevoel dat ik mn spieren op een andere manier trigger, dus hopelijk ga ik nu weer vooruit.
linoleum schreef:Ze moet zelf de oefeningen bedenken, dus nogal lastig om dan te delen, ze vraagt om ideeen.
5 oefenen (A tm E). En dan A dus push, B pull, C lower. -30% van wat ze normaal aan gewicht heeft met deze oefeningen.
Mama3 schreef:linoleum schreef:Ze moet zelf de oefeningen bedenken, dus nogal lastig om dan te delen, ze vraagt om ideeen.
5 oefenen (A tm E). En dan A dus push, B pull, C lower. -30% van wat ze normaal aan gewicht heeft met deze oefeningen.
Klopt helemaal.
Wat de reden van 10x10 precies is weet ik niet. Maar daar zit vast een goede reden achter.
Ik krijg wel vaker een opdracht in mijn schema. Bv 100 walking lunges en 100x opdrukken. Het aantal sets en de oefening opdrukken kan ik dan zelf bepalen.
De andere 2 dagen doe ik 4 setjes van 10-15, afhankelijk van de oefening;
- romanian deadlift
- bb squat
- banded pollof press
- incline sit ups
- incline bb press
- trx reverse fly
- incline db tot
- trx bodyrow
Ik heb inmiddels wat oefeningen uitgeschreven waar ik op di avond een keuze kan maken voor de woe, zodat ik niet ter plekke hoef te bedenken wat ik ga doen.
Maar ideeën blijven welkom.
Amira_ schreef:Ik doe normaal alles ook 8-12, maar ik merk geen progressie meer dus ben begonnen met squats 20 keer te doen. Elke legday doe ik 10 kg extra, dus de volgende moet ik 60 kg 20 keer doen, vrij heftig. Maar ik heb wel weer het gevoel dat ik mn spieren op een andere manier trigger, dus hopelijk ga ik nu weer vooruit.
Eulogy schreef:20 squats? Waarom?Juist als je vooruitgang wil zien kun je beter gewicht verhogen ipv aantal herhalingen.
Een compound zou ik sowieso eigenlijk nooit voor meer dan 10 hh doen, is imo onwijs tegenstrijdig
Bovendien, ga je dan binnen een paar weken 100kg voor 20 herhalingen doen?
Amira_ schreef:Omdat weinig herhalingen met veel gewicht bij mij niet werkt en ik gewoon dingen wil uitproberen. Ik squat normaal 80 kg 10 keer, dus ik denk ook niet dat ik onredelijk mijn gewichten verhoog. Maar goed, ik heb het vanuit de Mens Health en ik wil gewoon wat anders proberen.
Meer dan 60 kg wil ik het niet gaan doen.
Amira_ schreef:Ik heb wel filmpjes/foto’s van mn vorm, ook eerder op bokt geplaatst, maar waarom zou mijn vorm slecht zijn omdat ik het daar vandaan heb![]()
Wil er verder niet meer op in gaan, duidelijk hoe erover gedacht wordtOverigens niet slecht bedoeld.