2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:44

Eerste 1,2 kg is er af Is meer vocht maar het resultaat klinkt wel leuk haha.

Beste vriend op dit moment: de keukenweegschaal haha! Eigenlijk meer een haat-liefde verhouding. Hiermee weer ff goed bewust worden van de porties die goed zijn.

Ik weeg mezelf 2 x per week. Vrijdags en maandag. Ben er achter dat dit het beste voor mij werkt. Zo houd ik me doordeweeks overal netjes aan en ga ik in het weekend niet helemaal los zodra ik iets meer mag.

Vraag voor de experts. Ik heb naar dat BMR en PAL gekeken. Volgens BMR mag ik 1719 en met PAL tussen de 2040 en 2210. Ik heb nu een inname tussen de 1800 en 1900 in. Dan klopt dat toch? Bedoel dat je met deze inname gezond afvalt?

Nies_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:50

Klopt

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:53

Net m’n BMR + PAL berekend, en als ik aangeef dat ik af wil vallen, kom ik precies uit op het calorieën aantal wat ik volgens MFP mag. Stom geluk denk ik, maar dan ga ik er van uit dat ik goed zit :)

Ik weeg ook niet alles af, woon ook nog thuis dus avondeten is dat al lastiger mee. Maar ben er wel eerlijk in voor mezelf met bijhouden. En had gister ook nog 400 kcal over, dus ook na m’n avonddienst nog even wat lekkers gepakt. Zo blijft het voor mij bij één ding, en hoef ik me er ook niet schuldig over te voelen, heerlijk!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:56

Ik ben nu ook sinds 1 januari 1 kg kwijt. was stiekem al bezig vanaf 20 december en sinds dien 1,7 kwijt.
Ga rustig zo door maar dit is wel een lastig punt voor mij, ben hier al hele tijd niet meer onder geweest dus moet nu even doorzetten. ~~}>

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:00

Op aanraden van iemand in dit topic heb ik een notieblokje gekocht waarin ik opschrijf hoeveel ik weeg.
Ik weeg mij elke dag, vind ik wel leuk en dan blijf ik gemotiveerd.
In het notitieblok schrijf ik ook wat voor beweging ik heb gedaan die dag, bijvoorbeeld wandelen of sporten of tennissen. En of ik een cheat heb gehad, zoals gisteren heb ik pizza baguettes als avondeten gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:01

SdaphneS schreef:
Op aanraden van iemand in dit topic heb ik een notieblokje gekocht waarin ik opschrijf hoeveel ik weeg.
Ik weeg mij elke dag, vind ik wel leuk en dan blijf ik gemotiveerd.
In het notitieblok schrijf ik ook wat voor beweging ik heb gedaan die dag, bijvoorbeeld wandelen of sporten of tennissen. En of ik een cheat heb gehad, zoals gisteren heb ik pizza baguettes als avondeten gehad.

Als je elke dag weegt is het misschien leuk om een grafiekje te maken? Dan kan je de trends naar beneden wat duidelijker zien dan als je het alleen opschrijft.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:02

Ja, dat doe ik dan via zo'n app op de telefoon. :D

Helemaal niet dubbelop ofzo hoor. :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:02

Een fijne app om je gewicht in bij te houden vind ik 'monitor je gewicht'. Lekker simpel en overzichtelijk. En maakt er een mooi grafiekje bij.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:03

In de app Food waar ik mijn eten in bij hou kun je ook je gewicht bijhouden, dus dan zit alles in één. Wel makkelijk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:04

Dat doet MFP ook, daarom ben ik zo'n fan van die app, kan mijn eten erin bijhouden, kcal checken, mijn macro's zien, gewicht bijhouden waar hij dan mooie grafiekjes van maakt enz :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:06

Dat doe ik met sHealth. Die is ook helemaal volledig en heeft zelfs workouts die je makkelijk zelf kan doen thuis

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:12

Genoeg geschikte apps dus :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:12

Ik zag gebruiker Mars net langskomen in een topic en nu heb ik zin in een Mars. {:)-:(

Hebben mensen ervaring met zo'n weegschaal die ook je vetpercentage opmeet? Zijn die dingen een beetje betrouwbaar?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:13

wat goed dat iedereen al afgevallen is! bij mij is er niets af.. demotiverendddddd haha. Wel nog steeds ongesteld misschien doet dat ook wat.

net een fanatieke sportsessie gehad van anderhalf uur (begeleid voor mn rug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:13

topsylover schreef:
Ik zag gebruiker Mars net langskomen in een topic en nu heb ik zin in een Mars. {:)-:(

Hebben mensen ervaring met zo'n weegschaal die ook je vetpercentage opmeet? Zijn die dingen een beetje betrouwbaar?

Nee, dat zijn ze niet. Ze zullen een indicatie geven en dat zal in sommige gevallen misschien net wel of net niet kloppen, maar over het algemeen zou ik het niet vertrouwen.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:15

Ik kom me hier ook nog even melden. Ik heb vanaf m'n 12e altijd problemen gehad met eten en daar heb ik een heel raar eetpatroon en een veel te hoog gewicht aan overgehouden. In 2017 ben ik met vallen en opstaan ongeveer 10 kilo afgevallen en ik hoop in 2018 eindelijk een gezond gewicht te gaan bereiken. Ik moet nog ongeveer 20 kilo afvallen voor een gezond BMI dus dat wordt mijn doel voor dit jaar.

Vanmorgen stiekem even op de weegschaal gekeken en er was nu al 1.2 af sinds 1 januari maar dat zal vooral vocht zijn denk ik.

Heel veel succes iedereen in 2018, jullie kunnen het!!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:19

Emmaa_ schreef:
topsylover schreef:

Nee, dat zijn ze niet. Ze zullen een indicatie geven en dat zal in sommige gevallen misschien net wel of net niet kloppen, maar over het algemeen zou ik het niet vertrouwen.

Wij hebben er 2 op de zaak staan en doen een handmatige test en gebruiken daarvan het gemiddelde maar zeggen er altijd bij dat het nooit 100% is idd :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:20

Gebruik trouwens de Food app, vind k t fijnst :D

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:29

jaimy10 schreef:
Emmaa_ schreef:

Wij hebben er 2 op de zaak staan en doen een handmatige test en gebruiken daarvan het gemiddelde maar zeggen er altijd bij dat het nooit 100% is idd :))

Bedankt! Ik overwoog om er een aan te schaffen want ik ben wel benieuwd naar mijn vetpercentage momenteel, maar dan moet ik een andere manier daarvoor vinden.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:30

Even aankloppen bij een sportschool of diëtiste :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:31

Dan eet ik de lijnzaad gewoon :P

Ik heb steeds trek gevoel en het is gewoon nep , net gegeten en nu een trek gevoel . Lijf moet nog wennen geloof ik , op het werk geen rookworst gesnoept tijdens het snijden ervan . Krijg altijd vlees mee en vandaag kipfilet naturel maar ook kipfilet met spek eromheen, denk dat ik het spek eraf haal en dan de kipfilet als kipfilet gebruik (beetje van de marinade laten zitten ,moet mijzelf wel wat gunnen)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:33

Huidplooimeting is toch het meest nauwkeurig nog?

Heb ergens keer gelezen dat die vetpercentage weegschalen enkel via je benen meten, en niet via je hele lichaam.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:36

ze meten de weerstand van je lichaam, wel je hele lichaam, maar 100% nauwkeurig is het niet omdat het ook scheelt wat je voor stoffen in je (spier en vet weefsel)hebt vanuit voeding, medicatie e.d.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:51

Rebecca schreef:
Dan eet ik de lijnzaad gewoon :P

Ik heb steeds trek gevoel en het is gewoon nep , net gegeten en nu een trek gevoel . Lijf moet nog wennen geloof ik , op het werk geen rookworst gesnoept tijdens het snijden ervan . Krijg altijd vlees mee en vandaag kipfilet naturel maar ook kipfilet met spek eromheen, denk dat ik het spek eraf haal en dan de kipfilet als kipfilet gebruik (beetje van de marinade laten zitten ,moet mijzelf wel wat gunnen)

als je nog een hongergevoel hebt, probeer dan eens een glas water te drinken. soms kan het hongergevoel ook zijn omdat je dorst hebt.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:01

topsylover schreef:
Bedankt! Ik overwoog om er een aan te schaffen want ik ben wel benieuwd naar mijn vetpercentage momenteel, maar dan moet ik een andere manier daarvoor vinden.

Ik heb die van de Lidl. Vetpercentage komt aardig overeen met de weegschaal van de diëtiste.
Is dan misschien een schatting, maar dat is toch beter dan helemaal niks weten?
Ik zit qua cijfers allemaal prima, alleen mijn vetpercentage is wat hoog. Nu kan ik iig zien of die omlaag gaat, nauwkeurig of niet!