3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:00

Vandaag weer een vreemde dag qua eten, is hier vaak zo in het weekend. Ik heb het ijsje (alweer) niet kunnen weigeren :o

O 7:00u; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
B; werken & trainingsrit 2,5 uur
T 13:00; Bolletje stevige havermoutreep (altijd een paar van die dingen in het dashboardkastje liggen voor gekke dagen)
L 15:00; barbecue - aardappelsalade, patatjes, 3 kipspiezen en 4 stukjes stokbrood met knoflooksaus.
T 19:00; bolletje brownie-ijs en bolletje salted caramel ijs :9
A; -

En door zo'n debiele dag heb ik nu dus zin in slecht en zit ik met een bus Pringles op de bank...
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 09-07-17 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:02

Oooh salted caramel! Dat is ook moeilijk te weerstaan! :9

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:42

Oooo ja, dat is heeeeel slecht te weerstaan.

Morgen is mijn eerste weg moment. Vorige week maandag toen ik begon, woog ik 72,3. Ben benieuwd of er wat vanaf is, maar ben er bang voor na mijn gezellige dag gisteren. :=

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:06

Ik wil hier ook weer graag meepraten, ook als stok achter de deur. Aantal moeilijke weken achter de rug en een vakantie maar desondanks toch 1,5 kilo afgevallen.

Zondag 9 juli
10:00 - Koffie + alpro yoghurt (245 kcal)
12:15 - 1 pistolet met avocado en mayolijn + kom paprika-zoete aardappelsoep met seroendeng (537 kcal)
14:30 - Cassave kroepoek + ranja (205 kcal)
18:00 - 2 pistoletten + kwart kom paprika-zoete aardappelsoep met seroendeng (333 kcal)
20:00 - Oatly pannenkoek (132 kcal)
21:00 - Pinda's (98 kcal)

Totaal: 1556 kcal (K: 207g / V: 59g / E: 43g)
Beweging: 7453 stappen (- 229 kcal)

Iemand nog tips voor eiwitrijke producten (niet dierlijk)? Ben op de hoogte van peulvruchten, noten etc. maar goede recepten of producten zijn altijd welkom!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 09:58

Bah ik heb de afgelopen dagen een flinke dip. Voel me echt een tientonner, en het afvallen wil maar niet.
Ik eet doordeweeks op mijn BMR (1550), op sportdagen iets meer (1650) en in de weekenden soms gewoon 1550/1600 en soms is zaterdag een treatday (als er bijv. een feest is, maar ik denk dat m'n treatdays meestal nooit meer dan 2500 kcal zijn).

Net dus uitgerekend hoeveel dat gemiddeld is: 1700-1800 per dag als er een treatday bij zit, zonder treatday (ik probeer op zaterdag de friet + snack gewoon binnen de 1600 kcal te plannen) gemiddeld 1600 per dag.
Met een treatday zit ik dus op een aantal kcal wat ik op een gemiddelde dag verbruik. Zonder zit ik er onder.
De meeste weken zit ik dus onder mijn verbruik, maar toch val ik niet af. Ik blijf gelijk, of ik kom een paar honderd gram aan (maar oké dat kan vocht zijn).
Ja ik ben begonnen met sporten maar ik geloof niet dat ik enkel en alleen spieren ben aangekomen (aangezien ik geen verschil zie in m'n lichaam, wat eerst wel was).

TLDR: ik voel me prut want ik val maar niet af. Maar ik wil eigenlijk ook niet minder gaan eten aangezien ik ook maar net boven m'n BMR zit. En treatdays heb ik af en toe nodig om gemotiveerd te kunnen blijven.. Maar dit werkt zo ook niet :(. Dus ik weet het even niet meer.

Meh.

Sorry, even een gefrustreerde rant hoor. Had zo gehoopt om deze zomer op gewicht te zijn, maar ik 'moet' nog 13-18kg... Bah.

@Kelpie: lekker zeg! Ik haal zulke dingen al niet in huis haha. Heb ik het niet in huis, kan ik het ook niet eten (A).

@YellowLeaf: Volgens mij heeft spinazie ook wel een mooi aantal eiwitten. Not sure though ^^.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:42

Wat vervelend Imandra...
Soms wil het helpen om het totaal anders aan te pakken, maar hoe, dat weet ik ook niet zo goed.

Mijn vakantie was erg fijn, alleen wel heel lui haha!

Lijstje voor vandaag:
O: Griekse yoghurt met nectarine
L: 2 Maisbroodjes, eentje met ossenworst en eentje met ham
T: Nectarine, cup-a-soup kip, nog iets?
A: Linzen-curry met bulgur, kipfilethaasjes en granaatappelpitjes
T: blokje extra pure chocolade met sinaasappel

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:00

Ik heb al lang niets meer gepost in dit forum, maar ik ga even toch wel eens (misschien een domme) vraag stellen.

In hoeverre hangt gezond eten / afvallen in verbinding met je maandstonden? Misschien niet echt een leuke vraag, maar ik wordt gek. Ik heb jaren kunnen rondlopen zonder enige echte pijntjes, mezelf amper bewust dat het weer die tijd van de maand was, maar de afgelopen maanden is dat compleet omgedraaid. Ik ben ondertussen 11kg afgevallen, en ben goed gezond aan het eten. Maar ondertussen heb ik echt een maandelijkse hel. Dit weekend ook, amper uit het bed kunnen, lopen is een ramp. Het zweet breekt mij uit, ik ben compleet misselijk, eten wordt een opgave. En het is nu elke maand terug van dag. In het begin ging het omhoog in intensiteit, maar nu heb ik elke maand dat ik mij echt een paar dagen geen mens voel. Ik moet pijnstillers nemen om deftig rechtop te kunnen rondlopen. Ik vraag me af of het nu gewoon toevallig is, of niet :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:05

Het kan zijn dat je hormoonhuishouding wat uit balans is of juist meer in balans doordat je gewicht kwijt bent geraakt. Ik zou het even in de gaten houden met een app als Clue (sowieso gigantische aanrader), daarmee kan je alles tracken en invoeren zodat je meer inzicht krijgt in je eigen cyclus en ook in de pijn. Als dat niet normaliseert na een tijdje zou ik er persoonlijk mee naar de huisarts stappen om even te bespreken wat er aan de hand is en misschien even bloed te prikken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:12

Misschien een idee om het inderdaad eens te vragen bij mijn jaarlijkse controle binnenkort. Stiekem hoop ik dat het misschien maar iets tijdelijks is, want anders dan ga ik nogal leuk wat ziekendagen tegemoet :p

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:17

Clue is inderdaad heel fijn.
Lekker overzichtelijk, geen hartjes, bloemmetjes en andere frutsels.
Ik heb het ook gebruikt tot het duidelijk werd dat ik niet door mn spiraal heen ging menstrueren

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:18

black_kelpie schreef:
@Amyll, normaal eet ik tussendoor ook regelmatig wel wat, maar gisteren was het de hele dag ren- en vliegwerk en tussendoor echt geen tijd om wat te pakken.

Oh jee ja met ren en vliegwerk heb ik ook moeite de regelmaat te houden. Verklaart een hoop in elk geval :)

Annikoe schreef:
@Goldwynn komt wel weer goed :(:) misschien kun je op zulke momenten kijken of je jezelf op een andere manier bezig kan houden? Of kijken dat je misschien een gezond alternatief in huis hebt? Of als je écht zin hebt in chips, om dan een klein schaaltje te pakken en dan de zak gelijk weg te leggen waar je het niet meer ziet.

@maanlicht, welkom terug! Fijne vakantie gehad? 2 avondjes pasta en 1x pizza valt wel mee toch?

Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gr skyr bosfruit + glas coolbest
L: 3 volkoren crackers met kipfilet en huttenkase
A: Knorr bobotie :9
T: Flesje apple bandit en een handje naturel chips

B: gestaan/gelopen op mijn werk de hele dag en 's avonds nog 3 kwartier paardgereden

Vandaag:
O: Worstenbroodje en 200 gr Skyr bosfruit
L: Maisbrood met warme geitenkaas, bacon, truffelhoning, sla en balsamico. Met als drinken cassis met spa rood en vers fruit.
A: Kipvleugels en zoete aardappel frietjes

Vandaag niet zoveel bewogen, naar de stad gelopen en terug om daar te lunchen en de hond uitgelaten :+

Gelukkig weet ik mezelf weer beter in de hand te houden. Gisteren ook een cakeje afgeslagen en de snoepjes laten staan op het werk.

Je lijstjes zien er verrukkelijk uit! Ik voel me altijd enorm trots als ik iets afgeslagen heb, heb jij dat ook?

welmoed__ schreef:
Amy, ik heb gisteren toch wel behoorlijk gecheat. Vandaag is het dus weer compenseren en kom ik bij lange na niet bij mijn kcal. Het is normaal patat dag vandaag, maar ik heb een broodje filet american. Toch wel erg moeilijk om me dan in te houden geen vette bek te nemen.

Knap van je dat je de teugels weer strakker pakt!

Moeilijk he Annikoe, die snoepjes etc afwijzen. :=

Lastig is dat hè, om na een cheatdag weer op te pakken. Ik heb een enorme cheatdag gehad en er daarna twee dagen over gedaan om weer op dit niveau te komen.

Wat goed Fleurtjeuh dat je die cornetto toch afgewezen hebt!

Lekker Mama3, pizza ben ik gek op!! Daar kon je me voorheen voor wakker maken ;) ik hoop dat je op vakantie gebruik gaat maken van de fitnessruimte, dat geeft je daar toch wat meer ruimte qua eten natuurlijk.

Imre schreef:
Hoop mensen met een dip, lees ik :(:) Volhouden jullie! Komt goed! Ik ben na mijn 30km wandelen vorig weekend echt nog niks afgevallen en het is megafrustrerend. De weken ervoor ging het namelijk best lekker! Kost me wel moeite om dan streng voor mezelf te blijven. Bovendien had ik vrijdag een etentje (geen toetje genomen!) en gister een feestje met bbq. Beide dagen wel de gezonde dingen gekozen, maar ik heb de weegschaal maar even overgeslagen vanmorgen. :=

Ik had vandaag les en vriendinnetje had foto's gemaakt. Pony was heel knap, jammer van de ruiter. :+

Laibadji die hongermomenten heb ik ook weleens, maar probeer ik te negeren. Lukt niet altijd... Meestal neem ik een kop thee en ga ik iets doen waarbij ik geen tijd heb om aan honger te denken. Na een minuut of tien is het wel weer weg. Op stal kan ik ook uren zonder eten, denk ik dan maar.

Toch goed van je dat je beide dagen voor de gezonde dingen hebt kunnen kiezen, zo beperk je toch de schade. Zo te lezen ben je hartstikke goed bezig en onthou: spieren wegen meer dan vet, ik gok zomaar dat je met die 30Km wandelen nogal wat spier opgebouwd hebt ook.

black_kelpie schreef:
Vandaag weer een vreemde dag qua eten, is hier vaak zo in het weekend. Ik heb het ijsje (alweer) niet kunnen weigeren :o

O 7:00u; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
B; werken & trainingsrit 2,5 uur
T 13:00; Bolletje stevige havermoutreep (altijd een paar van die dingen in het dashboardkastje liggen voor gekke dagen)
L 15:00; barbecue - aardappelsalade, patatjes, 3 kipspiezen en 4 stukjes stokbrood met knoflooksaus.
T 19:00; bolletje brownie-ijs en bolletje salted caramel ijs :9
A; -

En door zo'n debiele dag heb ik nu dus zin in slecht en zit ik met een bus Pringles op de bank...

Dat ijsje had ik ook niet af kunnen slaan hoor, dat wil ik op zijn minst proeven! En zo herkenbaar; na een rare dag krijg ik ook enorme snackdrang.

YellowLeaf schreef:
Ik wil hier ook weer graag meepraten, ook als stok achter de deur. Aantal moeilijke weken achter de rug en een vakantie maar desondanks toch 1,5 kilo afgevallen.

Zondag 9 juli
10:00 - Koffie + alpro yoghurt (245 kcal)
12:15 - 1 pistolet met avocado en mayolijn + kom paprika-zoete aardappelsoep met seroendeng (537 kcal)
14:30 - Cassave kroepoek + ranja (205 kcal)
18:00 - 2 pistoletten + kwart kom paprika-zoete aardappelsoep met seroendeng (333 kcal)
20:00 - Oatly pannenkoek (132 kcal)
21:00 - Pinda's (98 kcal)

Totaal: 1556 kcal (K: 207g / V: 59g / E: 43g)
Beweging: 7453 stappen (- 229 kcal)

Iemand nog tips voor eiwitrijke producten (niet dierlijk)? Ben op de hoogte van peulvruchten, noten etc. maar goede recepten of producten zijn altijd welkom!

Knap dat je ondanks de mindere weken èn de vakantie toch afgevallen bent! Tips voor niet dierlijke eiwitrijke producten heb ik niet echt, ik haal mijn eiwitten voornamelijk daaruit, vanwege vit. b12 tekort.

IMANDRA schreef:
Bah ik heb de afgelopen dagen een flinke dip. Voel me echt een tientonner, en het afvallen wil maar niet.
Ik eet doordeweeks op mijn BMR (1550), op sportdagen iets meer (1650) en in de weekenden soms gewoon 1550/1600 en soms is zaterdag een treatday (als er bijv. een feest is, maar ik denk dat m'n treatdays meestal nooit meer dan 2500 kcal zijn).

Net dus uitgerekend hoeveel dat gemiddeld is: 1700-1800 per dag als er een treatday bij zit, zonder treatday (ik probeer op zaterdag de friet + snack gewoon binnen de 1600 kcal te plannen) gemiddeld 1600 per dag.
Met een treatday zit ik dus op een aantal kcal wat ik op een gemiddelde dag verbruik. Zonder zit ik er onder.
De meeste weken zit ik dus onder mijn verbruik, maar toch val ik niet af. Ik blijf gelijk, of ik kom een paar honderd gram aan (maar oké dat kan vocht zijn).
Ja ik ben begonnen met sporten maar ik geloof niet dat ik enkel en alleen spieren ben aangekomen (aangezien ik geen verschil zie in m'n lichaam, wat eerst wel was).

TLDR: ik voel me prut want ik val maar niet af. Maar ik wil eigenlijk ook niet minder gaan eten aangezien ik ook maar net boven m'n BMR zit. En treatdays heb ik af en toe nodig om gemotiveerd te kunnen blijven.. Maar dit werkt zo ook niet :(. Dus ik weet het even niet meer.

Meh.

Sorry, even een gefrustreerde rant hoor. Had zo gehoopt om deze zomer op gewicht te zijn, maar ik 'moet' nog 13-18kg... Bah.

@Kelpie: lekker zeg! Ik haal zulke dingen al niet in huis haha. Heb ik het niet in huis, kan ik het ook niet eten (A).

@YellowLeaf: Volgens mij heeft spinazie ook wel een mooi aantal eiwitten. Not sure though ^^.

Oh wat een ellende Imandra, ik moet bekennen dat als ik jouw kcal inname zo lees ik ook niet echt tips meer voor je kan bedenken, zijn je macro's in balans?
De spinazietip is een goede, daar had ik nog niet aangedacht. Overigens hoorde ik laatst dat de 'werking' van spinazie voor een groot deel verloren gaat wanneer het met room geconsumeert wordt.

Mooi lijstje Maanlicht! En lui zijn in de vakantie mag van mij (met mate!) we hebben tenslotte niet vaak vakantie en een mens(elijk lichaam) verdient ook gewoon rust van tijd tot tijd.

The_Cat schreef:
Ik heb al lang niets meer gepost in dit forum, maar ik ga even toch wel eens (misschien een domme) vraag stellen.

In hoeverre hangt gezond eten / afvallen in verbinding met je maandstonden? Misschien niet echt een leuke vraag, maar ik wordt gek. Ik heb jaren kunnen rondlopen zonder enige echte pijntjes, mezelf amper bewust dat het weer die tijd van de maand was, maar de afgelopen maanden is dat compleet omgedraaid. Ik ben ondertussen 11kg afgevallen, en ben goed gezond aan het eten. Maar ondertussen heb ik echt een maandelijkse hel. Dit weekend ook, amper uit het bed kunnen, lopen is een ramp. Het zweet breekt mij uit, ik ben compleet misselijk, eten wordt een opgave. En het is nu elke maand terug van dag. In het begin ging het omhoog in intensiteit, maar nu heb ik elke maand dat ik mij echt een paar dagen geen mens voel. Ik moet pijnstillers nemen om deftig rechtop te kunnen rondlopen. Ik vraag me af of het nu gewoon toevallig is, of niet :p

Of het last ervan hebben meespeelt weet ik niet, wel weet ik dat afvallen (indien te snel of teveel) wel invloed kan hebben op je vruchtbaarheid.

Goede tip van de app Emma! Ik ga er ook even naar kijken.

Vandaag overdag ruimschoots onder mijn BMR (ik fiets vandaag 2x wat ik dagelijks fiets) en vanavond buffet op het werk. Vaak eet ik dan niet heel veel en wat ik eet 'heeft zin' zeg maar, maar ik hou toch een beetje een slag om de arm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:19

Ik heb het een tijdje gebruikt met de pil en ben er nu weer mee begonnen nu ik door m'n implanon heen bloed ( |( ). Inderdaad hele fijne volwassen interface zonder al te veel fratsen en goed inzicht in wat je nou wel en niet kan doen. Vind het ook fijn dat er zoooo veel informatie in die app zit, en dat je een nieuwsbrief krijgt waar echt interessante artikelen in staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:20

Amy je BMR is wat anders dan je kcal doel he! Je BMR is een vaststaand getal, dat verandert niet als je meer of minder sport. Je PAL verandert dan wel, dus wat je nog extra moet eten met je dagelijkse beweging erbij. Als je vandaag 2x zo veel fietst maar je blijft wel boven je BMR is dat helemaal prima, geen man overboord. Juist fijn, dan verbrand je wat extra's en val je dus ook sneller af. Wel goed opletten dat je geen honger krijgt natuurlijk, volgens mij is het best warm en dan zijn dat wel snel valkuilen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:54

Ik vind het wel moeilijk om na 2 cheat avonden weer gezond verder te gaan en een bak yoghurt te pakken.
Dus het zijn 2 maisbroodjes geworden, een met pate en een met huttenkase

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:08

Soms is het idd moeilijk om het 'gezonde' weer op te pakken. Gewoon een kwestie van doen, achteraf ben je er alleen maar blij mee!

Mijn lijstje van vandaag:

O: Volkoren cracker met kip-kerrie salade (voor het sporten)
T: Laatste restje bobotie :+
L: Soort omelet met champignons, beetje gehakt en prei. Maar in plaats van te wachten tot het een omelet werd, heb ik twee eieren gewoon er doorheen geroerd :')
T: Eiwitreep
A: Gevulde portobello's met roerbakgroente

B: 30 minuten krachttraining, 20 minuten fietsen

Zonder avondeten zit ik op 980 kcal. Ik moet nog even kijken waar ik de portobello's mee ga vullen, dus als iemand nog een lekker recept heeft :Y)

Zometeen nog werken half 1 tot 6 zonder pauze, vandaar mijn grote lunch. Ik heb geen zin, bleh :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:22

Emmaa_ schreef:
Amy je BMR is wat anders dan je kcal doel he! Je BMR is een vaststaand getal, dat verandert niet als je meer of minder sport. Je PAL verandert dan wel, dus wat je nog extra moet eten met je dagelijkse beweging erbij. Als je vandaag 2x zo veel fietst maar je blijft wel boven je BMR is dat helemaal prima, geen man overboord. Juist fijn, dan verbrand je wat extra's en val je dus ook sneller af. Wel goed opletten dat je geen honger krijgt natuurlijk, volgens mij is het best warm en dan zijn dat wel snel valkuilen.

Honger heb ik gelukkig nog niet gehad en nu zit ik met een verdoofde mond van de tandarts, dus eten zit er nu toch nog even niet in :').

Annikoe, misschien kan je de portobello vullen met kaas en spinazie? Ik heb het nog nooit gemaakt dus ik heb echt geen idee wat er lekker bij is...

Fleurtjeuh, die maïsbroodjes zijn geen doodzonde toch om die te nemen? Ik merk idd als ik koolhydraatrijk heb gegeten dat ik daarna vaak alleen maar meer behoefte heb aan koolhydraten. Daarom vermijd ik ze een beetje, ik eet ze wel (kan niet zonder) maar met mate en zeker niet meer dan nodig (zo'n 60-70gr. per dag)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:29

Is ook lastig fleurtjuh, moet je weer rustig oppakken.

Ik ben ik 1 week 1 kilo afgevallen. Weegschaal gaf precies 71,3 aan vandaag, waar ik vorige week 72,3 was. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:39

Ah Imandra, wat balen zeg! Ik heb helaas geen tips voor je.

Onlangs kwam er een vraag over honger voorbij, ik heb dat eigenlijk nooit, of ik moet een tussendoortje vergeten zijn. Zoals vandaag, krijg trek en dan is het al lunchtijd, dus zojuist mijn wrap en tussendoortje opgegeten.

Voor de wrap liefhebbers onder ons; niet in ee pan opwarmen, maar na het beleggen even onder de grill, heerlijk! Zelfs na 4u op kantoor, niet meer warm, maar nog wel lekker. Soort panini idee... weer eens iets anders...

Ik heb niet het idee dat ik op vakantie heel anders ga eten, ik neem wraps mee en sla hebben ze overal. Ik moet alleen zorgen dat ik de cappuchino en het stokbrood links laat liggen (vinden mijn darmen ook fijner). Wijn daarintegen...

En over cheatdays; ik doe daar dus niet echt aan. Ik eet friet op de dag dat ik het zwaarste heb gesport en zorg dan voor een lichte lunch met weinig calorieën ter compensatie. Het is bij mij of het één of het ander en niet dubbelop.

Maar dat gaat ook niet vanzelf, het hele gezond leren eten en leven is een groeiproces. Gaandeweg leer je wst wel of niet voor je werkt en wat bij de één werkt hoeft voor een ander niet te werken.

Succes allemaal aankomende weken

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:42

We hebben nu zo'n grote groep en ik heb het altijd megadruk, ik heb echt moeite om alles bij te houden, te volgen, op te slaan en te reageren.

Dus excuses voor als ik ergens niet op reageer, dat is niet bewust..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:44

In het show je maaltijd topic is net een leuk recept geplaatst met portobellos, die ga ik binnenkort ook eens proberen. Ik vul ze zelf altijd met geitenkaas, honing en pijnboompitten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:46

Pfff jaloers, ik heb altijd honger...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:55

The Cat: vet en soja hebben een grote invloed op je vrouwelijke hormonen. Mss ligt daar het verband?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:57

Ik heb ook altijd honger, waardeloos...

Op vakantie eet ik (helaas) ook echt heel anders dan thuis. Deels doordat ik de verleiding niet kan weerstaan (ijs, wijn, de heerlijke nougat van de markt, franse kaasjes :9 ) deels omdat ik niet veel koel kan bewaren en de opties dus wat beperkt zijn. Maar goed, t is vakantie, t duurt maar 3 weken en genieten mag :) t gaat al stukken beter dan eerdere vakanties, incl veel meer beweging, dus denk dat de schade nog wel mee gaat vallen. Zodra ik thuis ben ga ik direct weer strak in het gareel :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:59

Ik heb gelukkig niet altijd honger, ook al lijkt dat soms wel zo :')

Ik zit in een vreselijke dip, en dat is wel te zien aan mijn lijstje. Ik ga zo denk ik maar een foto van mezelf maken, voor de motivatie :') :
O: twee boterhammen met pindakaas en hagelslag en een kop thee.
T: sultana.
L: drie boterhammen met kaas en sla, viervruchtenjam, en pindakaas, één cracker met hagelslag en twee met nutella, beker melk.
T: water en een dextro (voor paardrijden).
A: stukje zalm van de bbq, twee scheppen coleslaw, een schepje huzarensalade, drie broodjes met gezouten boter, een derde biefstukje en een derde varkenslapje.
T: fruit met slagroom en wss ook chocolademousse.
B: 30 minuten fietsen, 30 minuten springles.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:42

Haha, dat is een erg gezond, ahum, lijstje. :')
Als je er maar van genoten hebt.