Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:24

Nou, we gaan voor de Lunette 2 :+ Toch maar een bredere uitproberen, volgensmij heb ik toch die ruimte wel..Verbaast me eigenlijk gezien m'n postuur en leeftijd. 1.67, slank gebouwd, 24 jaar.. en met gemeenschap is het regelmatig gevoelig omdat het zo strak is allemaal Schiet mij maar lek, ik snap er niks meer van :D

Bij de Meluna classic M liep het er gewoon kei hard langs... zou natuurlijk ook de reden kunnen zijn waarom de sport M ook blijft lekken, maar iets minder omdat die steviger is en breder blijft..

Nou, op naar cup poging 4 :Y) Organicup A, Meluna sport M, Meluna classic M, en nou op naar de Lunette 2. Als deze niet werkt weet ik het ook niet meer haha. De Ladycup L is precies hetzelfde qua formaat, ietsie zachter maar wel grotere gaatjes. Of dat dan echt verschil maakt met deze..

Hopelijk heb ik hem morgen binnen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:53

Haha fingers crossed dat dit hem wordt!

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:02

Vanaf 5:49 :+

laughterline

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:39

Haha die had ik ook al gezien ja :') Nsmbl ask a guy filmpjes _O_

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:03

Succes laughterliner!
Hopelijk is het nu wel de goede!

Ik wil erg graag de organicup uitproberen. Helaas te laat voor de actie.
Misschien komt er nog een kerstactie.
Mijn Lunette is wel goed, maar op sommige dagen loopt het er toch gewoon langs.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:16

Ik heb nog wel een organicup voor je :') _O-

Pffff ben net zó stom geweest om tóch voor een tampon te kiezen vannacht. Op t moment dat ik m in deed, deed het meteen al pijn. Laatste x dat ik tampon gebruikte kreeg ik ineens een schimmelinfectie en dat wil ik echt nooit nooit meer... ;( toch maar er uit gehaald en cup in maar voel t nu nog.. hopen dat t hier bij blijft.... :(

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:39

Volgende keer beter een maandverbandje doen dan!
Hopelijk vind je de lunette fijn!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:28

laughterline schreef:
Ik heb nog wel een organicup voor je :') _O-

Pffff ben net zó stom geweest om tóch voor een tampon te kiezen vannacht. Op t moment dat ik m in deed, deed het meteen al pijn. Laatste x dat ik tampon gebruikte kreeg ik ineens een schimmelinfectie en dat wil ik echt nooit nooit meer... ;( toch maar er uit gehaald en cup in maar voel t nu nog.. hopen dat t hier bij blijft.... :(

Ik heb ook een tijd last van gehad van schimmelinfecties na tampongebruik, mijn oplossing: even je tampon in Biogarde smeren voordat je m in doet. Jup, lekkere smeerboel, maar het is écht verzachtend en de zuurgraad zorgt ervoor dat de bacteriën de overhand houden ipv de schimmels. En hij glijd er ook nog eens een stuk makkelijker in.. :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:03

Ik heb t maar 1 keertje gehad en dat was de laatste keer op een van de laatste ‘drogere’ dagen. Nu dus weer helemaal klaar met tampons haha, maar wie weet blijft het bij een beetje irritatie. Die yoghurt tampon heb ik ook eens gedaan, mega gek gevoel haha!

Nou, hopen dat m’n Lunette op tijd binnenkomt voor ik naar m’n werk ga :Y)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:44

Yes yes yes, Lunette 2 is helemaal goedgekeurd *\o/*

Gister voor t eerst vanaf begin tot eind een helemaal lekvrije dag én nacht gehad :D heb m 10u ingehad, alleen een heeeel klein druppeltje maar dat was een ‘restje’ van wat er al zat zeg maar. Oh ik ben zo blij!! Hij klapt ook echt heel goed uit (schrok er zelfs van _O- ) en heb echt meteen vacuüm. Geweldige uitvinding dit :D

4e poging en 90€ verder :roll: maar toch goed gekomen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:42

Wat een goed nieuws laughterline! Kost wel wat inderdaad, maar dan weet je ook voor de toekomst welke je nodig hebt!

Hoe vond je de organicup trouwens?
Ik denk dat ik cc ook eens een mail stuur om te vragen of ik een andere cup zou moeten of een andere techniek.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:27

De organicup is echt helemaal niks voor mij. Heb hele sterke bekkenbodemspieren en drukte hem helemaal plat. Cupje zelf is wel lekker soepel/soft maar dus geen match met mij :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:26

Super Laughterline :)
Ik snap je euforie :x :x

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:37

Dag dames!!
Wat een stilte hier! Allemaal de beste wensen.

Hier met organicup het nieuwe jaar in. Ben nog niet heel enthousiast. Ik krijg hem niet altijd fatsoenlijk uitgeklapt terwijl hij toch prima stevig aanvoelt. En die grote gaten zijn handig met schoonmaken maar ik heb het idee dat het extra sterk vacuüm trekt.
Nu 2 x ermee door gelekt dus vannacht (zwaarste nacht) en morgen met sporten maar gewoon de diva in :x

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:41

Ik ben nog altijd tevreden met mijn meluna short. Laatst het steeltje korter geknipt. Had ik toch echt last van. Wel een bolletje laten zitten. Ik trek eraan om te voelen of ie vacuüm zit.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:42

Ik krijg het ook nog niet voor elkaar om em goed vacuum te krijgen. Vorig periode was het 1x gelukt. Maar elke dag erna lekte er toch steeds nog wat langs. Maar ik geef nog niet op.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:38

Is de cup dan wel volledig uitgeklapt? En draaien jullie het rond, nadat het is uitgeklapt?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:48

Ik draai niet rond nadat hij is uitgeklapt. Voel met 1 vinger langs de rand. Als de rand rond is dan zit alles goed.

Als ik de vouw naar achter laat wijzen dan klapt hij altijd goed uit hier. Met de vouw naar voren of opzij niet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:31

Ik draai wel rond. Ik breng hem met vouw naar achter in, doe zachtjes mijn vinger wijd en dan klapt hij ineen keer uit. Ik voel dan dat hij weer bol wordt, draai een rondje en klaar is kees...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:12

Ik voel altijd of hij is uitgeklapt, en dan trek ik eraan en ik denk dan vaak oeh dat voelt niet fijn, alsof ik de hele binnenboel naar buiten probeer te trekken. Dus dan ga ik er wel vanuit dat hij goed zit, maar blijkbaar gaat er toch iets mis.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:35

Ik bracht hem de eerste paar keren te diep in, sinds dat ik hem niet meer diep in breng, gaat ie goed op die twee druppels die in de tijd van het schoonmaken er voorbij zijn gedruppeld na. Dus ik draag nog wel steeds maandverband eronder, maar in plaats van dagelijks tig keer te moeten verwisselen, verwissel ik nu die alleen 's ochtends. Ik gebruik overigens de seven-fold met inbrengen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:52

Ik gebruik de punch down fold en duw hem uit als hij er half in zit (met de bovenkant dus), dan kan ik er nog goed bij en voel ik duidelijk dat ie uitklapt. Doet ff pijn want je voelt hem echt ploppen maar dan weet je zeker dat ie goed zit. Voor de zekerheid nog even met je vinger langs alle randen en dan zit ie netjes op z'n plek. Op wat druppels na ben ik dan ook helemaal lekvrij!

Verder met koud water spoelen vooraf zodat ie wat stugger is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:07

Ik moet eerlijk toegeven dat afgelopen maand ook ik ben doorgelekt met mijn meluna... Moet deze week weer ongesteld worden, ben er een beetje bang voor, zeker met werken...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:24

Ik zweer bij de meluna, maar gebruik deze dan ook al een jaar of 10.
Hier ook hele hevige menstruatie en eindelijk na 28 jaar door gynaecoloog geholpen. Ik slik op recept bloedstollers en naproxen om de dag door te komen en sindsdien gaat het redelijk.......

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:00

Nou ik denk dat ik mijn organicup maar lekker terug stuur.
Heb vanmorgen crossfit gedaan met de diva in, nergens last van.
Ik lig met de organicup op de bank... lekken :x voor mijn gevoel had ik hem toch echt goed geplaatst.
En ik heb eigenlijk niet zo'n zin meer in een learning curve wanneer iets anders gewoon wel werkt...