Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:06

@Noisy leuk shirt heb ik ook, lekker fel kleurtje, past alleen totaal niet bij mijn schoenen :+

@Lillith ik denk wel dat goede schoenen de basis is, vooral icm de stand van je voet en ze moeten een goede demping hebben omdat je gewrichten veel te verduren hebben. Of het dan de allerduurste moeten zijn denk ik ook weer niet. De combinatie goede schoenen met een goede techniek is uiteindelijk het belangrijkste denk ik. Ik denk dat je op de allerduurste schoenen met een belabberde techniek nog voor geen meter loopt.

Wat betreft de pasfrequentie: idealiter zou je tussen de 170 en 180 stappen per minuut lopen. Ik heb een metronoomapp gedownload op mijn telefoon en hiermee loop ik nu. Heel irritant steeds tik-tik-tik-tik in je oor. Ik moet er wel heel erg aan wennen en op de loopband gaat me beter af dan op de weg. Maar het positieve effect is dus gelijk merkbaar, heup is niet meer pijnlijk, het loopt makkelijker en ik ga ook sneller :)) Morgen ga ik weer een rondje op de weg lopen, maar even een saai recht stuk uitkiezen want anders is het nog lastiger om in het ritme te blijven als je steeds bochtjes en stoepjes hebt.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:26

Noisy, leuke outfit heb je.

Ik heb wel makkelijke voeten met schoenen, maar denk dat ik een schoen nodig heb met meer demping, binnenkort maar eens even langs de sportwinkel om te informeren. Kunnen ze bij een interpretatie ook opmeten of kom je dan bij een echte speciale winkel uit.
Deze hier in de buurt is wel meer verschillende sporten gericht met kleding en schoenen enz,voetbal,tennis,hardlopen, fitness enz niet te vergelijken met bv actiesport.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:59

Ik ben met de goedkoopste schoenen naar buiten gekomen bij runnersworld. Die pasten me het beste en nog geen seconde spijt van gehad. Uiteraard is het zo dat als je een slechte manier van lopen hebt je snel blessures loopt, of je nou een dure schoen hebt of niet. Dat kan mijn oma je ook wel vertellen :+

Ik heb een rustig duurloopje gedaan van 10km en daarbij 180 bpm aangehouden. Het was even wennen maar het liep me toch lekker! Ik had, geloof ik, zo nog wel een uurtje door kunnen lopen. Wel tot 3x toe flink nat geregend waarbij bij de laatste bui ook hagel naar beneden kwam. Gelukkig was ik bijna thuis en had ik nog wel wat over, dus maar even een eindsprintje ingezet. En maar goed ook haha. Ik stond tegen de voordeur aangeplakt om te schuilen voor de hagelstenen.
Afbeelding

Anna79, ik heb op Spotify hardloopmuziek gezocht op 180 bpm. Lekker muziekje in je oor en gelijk de juiste beat :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:17

Even ego post, want jullie gaan veel te hard!
Whoop Whoop! Vandaag 5.1 km gelopen in 33 minuten!

Nieuw snelheidsrecord op die afstand! Dacht dat ik helemaal niet hard ging, bleek ik ruim boven de 9 km per uur te lopen! Na 5 minuten 9.9, na 20 nog 9.6. Jammer van de laatste 13 minuten. Daar toch veel verloren. Ben wel heel erg tevreden! Later meer en dan ga ik ook even teruglezen.

_Juudith

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:37

wat goed Zucchero! goed bezig!
Lekker bezig Noisy

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:52

Super goed Zucchero!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:00

Jullie zijn lekker bezig zeg!!!

@Noisy Gaaf dat je zo lekker ging op 180 per minuut! Ik had idd ook al bedacht om geschikte muziek op te zoeken, beter dan dat getik :Y)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:15

Is dat voor iedereen gunstig? Die 170-180 stappen per minuut? Ik heb namelijk best lange benen en kan me zo voorstellen dat je met kortere benen meer kleinere passen zet dan met lange benen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:31

@Nelleke dit geldt idd voor iedereen maar voor langere mensen wat meer rond de 170 en kortere mensen rond 180

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:11

Judith
Lekker knal kleurtje hebben je schoenen.
Fijn rondje en verbetering, netjes.

Noisy
Mooie Niels,kleurencombinatie is leuk.
Leuke outfit.ik hou van kleurtjes
Knap de tien km en een mooie tijd.

Djilna
Leuk die blog.
Knap paard heb je onder je kont.

Lillith
Fijn dat het is meegevallen.
Later toch pijn, beter even een paar dagen pijnstilling nemen en een stapje terug doen.
Bij ibuprofen volgende keer gewoon een maag beschermer vragen.
Ik ben van mening dat schoenen hun demping verliezen dus om de twee jaar vervangen moeten worden.
Goedkope schoenen kunne zeker goed ,zijn als ze bij je voeten en manier van lopen passen.

Hyawatta
Goede schoenen zijn zeker vangroot belang om blessures te voorkomen.
Lekker rondje gewandeld.

Roosvanblue
Fijn dat je discs goed bevallen.
Mijn trail asics ben ik nog niet weg van helaas. Pak elke keer mijn oude Nikes maar heb daar niet veel grip mee in de blub.

Anna
Fijn dat het zo goed gaat en de loopanalyse zo goed bevallen is.

Zucherro
Gefeliciteerd met je pr. Netjes.

Zo ik ben weer bijgelezen.
Morgen lekker mid weekje naar limburg. Sportspullen gaan mee.
Vandaag 17 km gereden met de paarden en nog een grote ronde met de honden gewandeld.

Ik heb een paar hardloopschoenen de zwarte Nikes en twee paar trail schoenen. Nike en asics
Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:54

Ik heb nu wel een beetje pijn in mijn linker knie. Maar even voorzichtig blijven en misschien dagje extra rust pakken...

Nu ga ik nog even terug lezen en hopelijk morgen reageren. Moet morgen weer voor het eerst werken na 2 weken vakantie. Hoop dus dat ik snel in slaap val. Hmmm.... misschien kan ik ook beter morgen teruglezen dan. O:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:40

:wow: Lillith, ik doe het je neit na om zo'n bijleesactie en reactie te doen

idd djilna, op wedstrijd gaan met een paard, vergt veel meer georganiseer en al helemaal als je zelf geen vervoer hebt. Dat is 1 vd redenen dat ik gestopt ben met wedstrijden.

verder ook even een egopost: gisteren wegens tijdsgebrek een "kort" rondje gedaan: 5km in 33min, waarbij ik de eerste en laatste 300m als wijze van opwarming en cool down gewandeld hebt. Betekent wel dat het gemiddelde van 10km/u in bereik komt (althans voor de "kortere" sessie)
Nu eens een afspraak maken bij de osteo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:32

Hallo allemaal! Mijn weekend is even anders gelopen dan gepland. Vrijdag erg lekker gelopen nadat ik eerst 10km had gefietst op de mountainbike. Daarna gaan lopen dus spieren waren lekker warm. 4km in 19.40
Direct nadat ik thuis kwam na het lopen belde mijn vader dat m'n broertje een zwaar ongeluk heeft gehad. Heel bizar en onwerkelijk, gelukkig is zijn situatie inmiddels stabiel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:34

Daan_O schreef:
Hallo allemaal! Mijn weekend is even anders gelopen dan gepland. Vrijdag erg lekker gelopen nadat ik eerst 10km had gefietst op de mountainbike. Daarna gaan lopen dus spieren waren lekker warm. 4km in 19.40
Direct nadat ik thuis kwam na het lopen belde mijn vader dat m'n broertje een zwaar ongeluk heeft gehad. Heel bizar en onwerkelijk, gelukkig is zijn situatie inmiddels stabiel.

jeetje
Sterkte. Ik hoop dat hij er niets aan over houd.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:45

Jeetje Daan dat is flink schrikken zeg ;(
Hoop dat hij goed hersteld, sterkte met je broertje :(:)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 06:55

Jeetje wat heftig. Sterkte en Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:37

Jeetje wat een vreselijk nieuws! Hopelijk komt alles weer goed met je broertje en hersteld hij snel! Sterkte!

Ik ben vorige week 2x wezen lopen. Verder niet, omdat ik dit weekend ging wandelen. Zaterdag pieterpad etappe #1 (13km) en gister #2 (21km). Kreeg precies vrijdag met de wei mesten alleen weer last van mn achillespees. Doet niet echt pijn, maar voel m wel zeg maar. Dus even voorzichtig doen... vanavond heel rustig trainen. En woensdag heel rustig blijdorp run lopen (strompelen of kruipen haha).

Dit keer geen lange bijleespost ervan gemaakt :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:48

@Daan Heel veel sterkte voor je broertje!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:50

Hoi allemaal!

Hopelijk allemaal een fijn weekend gehad! Ik ben van het weekend verhuisd en wilde eigenlijk gisteren nog gaan hardlopen, maar had nog zoveel op te ruimen en schoon te maken… En was daarna echt heel moe. Misschien vanavond weer een klein rondje.

@Nelleke: Precies als je schoenen maar lekker lopen! Dat is zo fijn he, als je eigenlijk geen zin hebt om te gaan en dan toch een hele fijne run hebt! Zeker als je dan gevoel hebt nog veel over te hebben. Ik denk dat deze week er in zit om het te bevestigen? Flitsende schoenen! Daar kun je mee vooruit!

@Anna: Dat lijkt mij ook heel erg wennen, een metronoom app. Hoor je dan telkens een piepje of zo? Fijn dat het de goede kant op gaat!

@Horsii: Wat een super leuke foto van jou en je honden! Ik zal ook eens wat vaker een foto van de omgeving gaan maken. Veel plezier in Limburg!

@Roos: Hopelijk heb je snel goede schoenen, welke bij jou passen. Mooie schoenen zie ik nu!
@Marall: Gaaf dat je zo’n horloge hebt! Ik weet niet of ik met zulke gadgets om kan gaan, maar zeker mooi om zo alles te kunnen aflezen.

@joyca: Wat goed dat je een hardloop coach hebt! Dat zal je zeker helpen. Toch heel anders dan bootcamp.

@Juudith: Wooww wat een kleurtje! Jammer dat Nederland niet mee doet met het EK! Knap dat je zelfs nog een gedeelte van een les er achter aan hebt gedaan!

@Noisy: Hoe kun je je pas frequentie meten? Speciale app?

@Lilith: Geweldig jou lange bijlees actie! Ik heb nooit eerder van Star Shoe gehoord, maar lees hier veel goede verhalen over. Ik heb een keer een training met een hardloop coach gedaan en (tegen betaling uiteraard) heeft ze voor mij een persoonlijk schema gemaakt. Om op te bouwen naar een 5 km wedstrijd. Ik denk het dribbelen voor conditie en spieren opbouwen, maar zeker weten doe ik het niet. Wel echt flink dribbelen op 1 plaats, inderdaad buiten.
Balen dat je pijn had! Hopelijk nu wel over? Oei wat een voorbeeld van je vader, wat de andere ook al zeggen dan moet hij wel iets van techniek hebben.
Ik denk dat tegenwoordig de gemiddelde mens geen beste voeten hebben, dus wel bepaalde schoenen nodig hebben. Jaren geleden was ik een paar maanden in Zuid-Afrika, daar deden de kinderen juist hun schoenen uit als ze gingen hardlopen. Dat ging dan veel beter zeiden ze. Ahhh en over steentjes en alles heen…

@Hyawatta: Super dat je ook aan yoga en hoepelen doet! Zoiets zou ik er ook eigenlijk bij moeten doen.

@Noisy: Super leuke kleding! En wat een mooie foto zo met dat licht!

@Zucchero: Mooie prestatie!! Ik ga ook eens op andere muziek lopen.

@Daan: Wat een verschrikkelijk nieuws! Hopelijk herstelt hij volledig! Sterkte.

@Idinn: Heb je lekker gewandeld? Succes met je run!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:02

Veel beterschap voor je broertje Daan.

Succes met je Run Idinn en hopelijk geen overbelasting van je achillespees.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:09

DAAN Getver wat een naar nieuws. Hopelijk houdt ie er niet wat aan over en heeft hij een voorspoedig herstel.

Tja schoenen. Ik ben ook van mening dat je een schoen moet hebben dat bij jouw voeten en lopen past. En dat is voor iedereen anders. Ik heb niet de beste voeten en heb een blessure gehad die heel makkelijk chronisch kan worden. De blessure is ook een overbelasting dus best wel iets wat zo op kan komen. Om die reden wil ik dus graag een goede schoen die bij mij past. Ik ga vrijdag passen en meten en ik wil eigenlijk wel graag twee paar. Loop namelijk ook op de loopband en buiten en zand is niet zo goed van de band. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:25

Bedankt allemaal!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:56

Idinn
Beter even rustig aan doen voordat je een blessure te pakken heb
Wel lekker actief bezig geweest.
leuk de blijdorp run, het is dat ik op vakantie ga zometeen, anders was ik de run ook gaan lopen.

Fabienne
Gefeliciteerd met je nieuwe huis.

Egnie
Twee paar schoenen is altijd fijn zeker voor verschillende doeleinden.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:56

Idinn@ doe maar voorlichting als je last hebt van je achillespees, ik had last van de aanhechtingen naar de achillespees en is nu na 3 weken met veel rust helemaal over.

Ik wil volgende maand toch is gaan kijken voor schoenen met een goede demping. Waar moet ik dan goed opletten en welk merk bv staat bekend om goede demping?

Ik ga zo weer 5 km lopen, mooi weer en lekker rustig nu.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:57

HORSII fijne vakantie!!
Waar ga je heen?