Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:13

Waarom sla je ontbijt over? En hoe doe je dat? :') Ik word wakker met honger... Dus eet altijd direct een flink bord met havermout (overnight oats, week in rijstmelk met gedroogd fruit en voeg s ochtends nog banaan en noten toe), en heb dan om 10.00 alweer honger... En dan om 12.00 weer... En om 15.00 weer... En om 17.30 weer :') 's Avonds meestal niet meer :D

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:35

Hahaha wauw jij krijgt een hoop weg :P

Nou in de ochtend heb ik eigenlijk geen tijd (gun geen tijd) om te eten en word er eigenlijk altijd misselijk van. Dus dat laat ik dan mooi zitten, moet ook 1 uur rijden om op het werk te komen en dan als ik aankom krijg ik meestal wel iets trek maar begin meteen met allerlei dingen te doen dus dan is dat gevoel zo weg :P
Meestal ook pas tijd om zo laat op de dag wat te nuttigen. Vorige week had ik een dagje er tussen zitten dat ik pas om 14:30 voor het eerst wat at.

Maar probeer normaal gesproken 1300 uur aan te houden. En dan eet ik 's avonds weer een lekkere maaltijd. Tussendoortjes niet echt, is per dag verschillend eigenlijk. Heb geen vaste dagschema's :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:38

Ik durf op drukke (weekend)dagen ook wel eens ontbijt overslaan. Vind het ook wel heerlijk dat ik dan een extra grote lunch mag :Y)

Phor, ik eet nog steeds zo sinds ik er mee begonnen ben. Nu alleen met de kleine variatie van gering te cutten + 1 dag niet tellen (waarop ik dan wel veel beweeg). Ik eet maar wat meer proteïne vandaag, mijn lichaam schijnt het nodig te hebben: rammelhonger + spierpijn. En ik blader door de bakrecepten van Oh She Glows (zéér nuttig nu mijn oven stuk gegaan is :') )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:41

wow ik kan alleen ontbij overslaan als ik om 11 opsta :') ik functioneer niet zonder eten _O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:13

Ik droom al 3 dagen over koekjes en snoep.. Heb net maar een pot van mijn favoriete eiwit-poeder gehaald zodat als ik weer zulke cravings heb, ik daar gewoon een glaasje van kan nemen na mijn work-out :')
Fruit hielp gewoon echt niet..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:20

Ooooh geen honger na sporten ken ik wel en dan de dag erna vreetkick!
Diaan, veel plezier en niet teveel schransen, das ook zonde van de moeite!
Phor. Alweer legpress gedaan?

Gister rare dag met eten, ontbeten met kwark en pittenmix maar daarna pas vergeten dus kon geen lunch kopen op werk. Had gelukkig eitje en banaan mee maar had ook uur pittig gefitnesst. Gisteravond per ongeluk uit eten met heerlijke vleesjes uit the big green egg en patatjes maar dat kon dan ook best.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:10

-O- ik zit even in een hele grote dip. Sporten komt er niet van en mijn eetpatroon is echt om te huilen. :\ Hopelijk kan ik er verandering in brengen maar pfoeh wat lastig...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:36

Gianti :')

Dreamy, een keer zondigen kan vast geen kwaad. Maar knap dat je probeert vol te houden!

Klinkt wel lekker Danoesje!

He lastig zeg Muurp! Maar natuurlijk lukt het jou om er verandering in te brengen! Zit je mss in een moeilijke periode?

Pfff, hier is het ook druk. Gisterenmiddag wat gesport (niet super intensief) in de middagpauze, was pas klaar met alle huishoudelijke dinges om 22.00 uur, dus geen workout meer. Vandaag een halve dag vakantie genomen omdat ik anders niet bij de paarden raak om iets leuks er mee te doen (ipv alleen verzorging). Dan thuis komen, broertje en zusje op bezoek want die willen vanavond pokemon vangen in de Zoo. En morgen het hele huis poetsen voor een BBQ :Z

Allemaal op zich wel leuk, maar ik baal er zo enorm van dat ik niet aan sporten kom gedurende drie dagen. Ik ben wel lekker actief, maar ben nu net zo goed bezig dat ik gewoon weer aan de slag wil *\%/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:38

Ja danoesje! Laatste keer zat ik op 200kg :D

Hier ook even geen sport. Peuter is van de week keihard met haar hoofd op de betonnen vloer gevallen (keuken wordt gerenoveerd) en nu durft oma niet zo goed meer op te passen :') Overigens denk ik niet dat ze echt vol op d'r kokosnootje is gevallen want er is niets te zien of voelen en ze doet 't prima :D
Hopelijk durft oma snel weer en anders kan ik pas de 22e weer, dan gaat ze voor het eerst naar de opvang.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:56

Wow, 200 kilo! Heftig hoor! Arm peutertje... En arme oma :') Mijn moeder is laatst met kleine neefje van twee met de fiets gevallen... Die wilt nu ook niet meer fietsen.

Als je eetmotivatie slecht is, is t dan niet een leuk idee om dan naar lekkere gezonde recepten te gaan zoeken? Op blogs, in kookboeken, etc? Ik vind t dan zo lekker lijken dat ik ook niks anders wil.
Al had ik gisteren ook een moment van zwakte, twee grote gevulde koeken van de supermarkt naar binnen gewerkt, s avonds bij ouders nog een stuk chocola en een biertje :D (normaal drink ik rode wijn, maar die bij m'n ouders is niet te zuipen). Maar ach, vanmorgen weer een nieuw dieptepunt qua gewicht bereikt... 66,2. Soms schrik ik er zelf van. Ik hou m'n gewicht al meer dan twee jaar bij in een app, en zie laatste maanden een behoorlijk sterke daling. Kan ik wel verklaren, maar soms gaat t me bijna te hard...

Edit: voor mensen zich zorgen maken: ik eet dus veel, maar gezonder en beweeg meer. Voel me super fit, niet moe ofzo. Dus wat dat betreft is er niks mis mee...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:28

Lon83, superchill! Als die koeken dan maar lekker waren is er niks mis mee toch?
Phorretjepowerrrrr das echt heeeeel erg veel!
Bhri, frustrerend is dat zeg! let it go, je kunt er toch niks aan veranderen!
Muurp, wat vervelend is dat! Helpt het om meer water/thee te drinken? En idd lekker fruit halen (dikke zwarte kersen, frambozen, wat je maar lekker vindt) en stukje te fietsen/lopen? Das soms net weer even de trigger om uit je dip te komen. En heb je een rotperiode en dus aan t emo-eten...soms is dat gewoon even zo, komt wel weer goed. Goeie tip idd, lekkere recepten opzoeken en proberen wat makkelijks en lekkers te maken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:33

Bij moeilijke eet motivatie ga ik altijd lekkere recepten bekijken en mezelf voorhouden dat niets voor eeuwig duurt, dat ik zooi mag eten als ik dat wil en dat ik vanzelf wel weer trek krijg ik gezonder voedsel. Kortom, lief voor jezelf zijn! Van harde woorden en een harde behandeling is nog nooit iemand beter geworden.

Op tastemade, 24kitchen en Jamie Oliver zijn zat heerlijke recepten te vinden die ook gezond zijn. Dat soort maaltijden zijn een feestje en stiekem krijg je ook nog voedingsstoffen binnen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:10

:j Van een dag vieze vettige zooi eten krijg ik spontaan weer trek in gezonde voeding! En een paar dagen op de bank in pyjama moet kunnen, nadien krijg je echt wel weer zin om te sporten.

Succes met je kleintje, de oma en het babysitten Phor!

Lon, van gezonde voeding moet je dan ook een hoop naar binnen werken eer je aan je kcal komt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:13

Kom op Muurp, je kan het wel! Hoe lastig het ook is jezelf te herpakken!

Gisteravond een handje zoute popcorn gegeten bij een vriend. Voelt gelijk als cheaten (en ik voel me nu serieus weer even niet lekker in m'n vel :') ), terwijl ik nog 500kcal overhad die dag en een handje popcorn volgensmij niet eens heul erg is :=
Hebben jullie dat ook? :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:15

Het zit 'm bij mij vooral in de tijd. Weinig tijd, dus snel geneigd om slecht te eten. Daarbij ook wat gedoe met werk waardoor het allemaal niet lekker loopt.
Nu gelukkig wel weer aan de quinoa en vanavond heb ik rijst op het menu staan. Ik ga inderdaad proberen in de kleine dingen wat te zoeken en niet mezelf te 'straffen', maar te kijken naar wat wel lukt. Thanks :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:22

De fitheid van mijn lichaam en gezondheid vallen of staan niet bij een handje popcorn, een pak frieten, een reep chocola of croissantjes van de bakker. Een gezonde levensstijl is net ook van die zaken op tijd en stond leren genieten. We leven maar één keer :)

Muurp, lastig soms he!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:24

Muurp, ff lief voor jezelf zijn inderdaad. Voor mij helpt door recepten bladeren en motivatiequotes bekijken.
Ik heb gisteren even kort gesport. Vandaag actief ivm huishouden en wil minimaal 30min gaan fietsen voor het avondeten. Mosselen en ik wil er graag wat (noten)brood bij eten :+:

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:37

Dreamy schreef:
Kom op Muurp, je kan het wel! Hoe lastig het ook is jezelf te herpakken!

Gisteravond een handje zoute popcorn gegeten bij een vriend. Voelt gelijk als cheaten (en ik voel me nu serieus weer even niet lekker in m'n vel :') ), terwijl ik nog 500kcal overhad die dag en een handje popcorn volgensmij niet eens heul erg is :=
Hebben jullie dat ook? :')

Let op dat dat niet te sterk wordt. Dat is zo'n gevaarlijk gebied! Aan eten hoort eigenlijk geen negatieve gevoelens te hangen. Elke soort voedsel, ook minder gezonde voeding, heeft z'n plaats. Van alleen maar ' gezonde' voeding eten word je geen beter mens en van 'slechte' voeding mag je ook zeker genieten. Het gaat om de balans en een patroon dat een leven lang vol te houden is. Alleen maar weinig en gezond eten is niet vol te houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:42

Amen *\o/*
Ongezonde voeding bestaat niet, alleen een ongezond voedingspatroon. En een ongezond voedingspatroon kan ook bestaan uit gezonde voeding :)

Morgen ga ik naar de kermis, als ik mijn plan kan volhouden heb ik dan 500kcal over om mee los te gaan daar :D nog even bedenken wat... Wil het het liefst wel khd-arm houden.... Anders ben ik na een uur een zombie

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:09

Oei word je zo naar van de kh Sec?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:42

Ik word vooral moe, die suikerdip. Was altijd wel moe na het eten, maar realiseerde me nooit zo dat dat door insulineresistentie kwam. Maar nu zijn er wel wat dingen op z'n plek gevallen ja, dus wil proberen het zoveel mogelijk vast te houden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 04:09

secricible schreef:
Amen *\o/*
Ongezonde voeding bestaat niet, alleen een ongezond voedingspatroon. En een ongezond voedingspatroon kan ook bestaan uit gezonde voeding :)

Dit vind ik een hele goeie!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:46

Idd een hele sterke!!

Ook al is t heel erg off-topic: ik heb een nieuwe baan!! Ga van Groningen naar Nijmegen verhuizen... Als iemand nog woning of stalling in de buurt van Nijmegen weet...
Date was leuk, maar niet perse te herhalen ;) zie wel hoe t loopt...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:39

Ok, ik ga de vermoeidheid vanavond maar voor lief nemen. Mijn dag werd zo anders dan gedacht. Zou vanochtend gaan sporten, maar in plaats daarvan begon onze hond weer neurologisch gek te doen tijdens het uitlaten dus heb haar achter in de auto gekiept en naar DA gereden. Overigens niet veel wijzer geworden daar, maar iig geen acute problemen.

Daarna dan maar even op de MTB geklommen en uurtje getrapt, daarna nog netjes gegeten met een peer, een sneetje khdarm brood met kaas, wat noten en komkommer met pindakaas.
En toen had ik mega ruzie met het avondeten en was het zo beu allemaal dat toen mijn man voorstelde iets te bestellen ik ja heb gezegd. Dus ga zo lekker een kleine kapsalon eten.

Grappig, nu ik dit lees valt het verder eigenlijk toch nog reuze mee. Misschien vanavond toch maar gewoon normaal doen met wat lekkers zonder meteen de suikerspin te kiezen :') zal ook nog wel lekker km maken :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:25

Gefeliciteerd Lon!! Leuk dat je het hier post, ben benieuwd naar wat je zoektocht oplevert!

He Sec, wat een ellendige dag... Wees maar lekker lief voor jezelf! Hopelijk vind je alsnog wat er met de hond aan de hand was.