[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:52

Verticale tragus, is een surface piercing (net zoals bijv een navelpiercing). Ze zijn wel bitches met helen, je kunt er vanuit gaan dat ze uitgroeien eigenlijk. Bij sommige mensen past een 'gewone' dubbele tragus, beetje dezelfde look maar met minder risico's. En rising bastards ga ik niet naar terug al kreeg ik er geld bij, mn lichaam is me toch wel wat meer waard :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:02

25 euro is voor mij nog prijzig en heb idd al geen beste verhalen over de shop gehoord dus ik sla ook over :P

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:52

Volgens mij is dat een surface, dus die wordt net onder de huid (als in: surface = oppervlakte) door geplaatst.
Of een dubbele tragus, dan gewoon 2x door je tragus heen geprikt. Maar ziet er meer uit als een surface.

Edit: ik zie dat anderen mij al voor waren :Y)

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:56

Wat was er zo slecht dan, als ik vragen mag? De laatste piercing die ik er heb laten zetten is heel goed bevallen!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:33

Mijn ervaringen met de Rising Bastards zijn prima, zag ook al de actie voorbij komen, helaas niet zo slim met een festival komende week. :=

Maar goed, ik heb alleen ervaring bij die shop bij een specifiek persoon die er nog maar een half jaar werkt. Zou niet weten wie er verder werkt. Al snap ik dat je liever overslaat als je slechte verhalen hebt gehoord, heb dit ook met een shop hier in Arnhem waar ik bij voorbaat al niet heen ging door de verhalen. :')

Die vertical tragus wil ik ook heel graag, maar eerst even mijn rook laten helen. Vind 1 oor waar ik de meeste nachten niet op kan slapen wel genoeg. En ben ergens ook bang dat het uitgroeit, wat een lelijk litteken achter kan laten.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:49

Ik wil graag een neuspiercing laten zetten! Hoeveel pijn deed het bij jullie op een schaal van 1 tot 10. Iedereen heeft natuurlijk een andere pijn grens, maar ben er toch benieuwd naar. Hoe was het genezingsproces en hoeveel kostte hij bij jullie?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:14

Ik had toen een navelpiercing bij the Rising Bastarts laten zetten en die is scheef gezet. Vond ook niet dat er echt de tijd voor me werd genomen. Nee, ik ga er ook niet terug, zelfs niet als ik geld toe zou krijgen inderdaad.

Dan ga ik liever naar skin-a-matic. Iets duurder maar een superservice +:)+

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:47

Ik ben ook bij Rising Bastards geweest maar er werd netjes de tijd voor me genomen en de piercing is netjes gezet. Fijne ervaring.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:21

Wat je laat zien is een skindiver, een surface piercing dus :) Een dubbele tragus is een gewone tragus maar dan twee keer boven elkaar, een verticale tragus is echt verticaal door dat flapje heen.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:05

Bedankt Dames!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:41

Kwal schreef:
Wat je laat zien is een skindiver, een surface piercing dus :) Een dubbele tragus is een gewone tragus maar dan twee keer boven elkaar, een verticale tragus is echt verticaal door dat flapje heen.

Dit klopt niet helemaal wat je zegt :).
Een skindiver is geen surface piercing maar een MD waar je het plaatje niet van kan verwisselen.
En verticaal door het flapje zelf ( Tragus) heen is niet mogelijk. Daar is het te dun voor.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:44

Het kan wel hoor Lous, google maar eens :j Ik denk alleen wel dat het uit gaat groeien.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:50

Grrr mijn vogel trok gisteren aan een van mn MDs en die is nu dus heel boos (de MD, niet de vogel). Vrees dat ik er binnenkort afscheid van moet nemen, hij rommelt wel vaak de laatste tijd, lijkt aan het uitgroeien.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:24

Franciee schreef:
[ [url=m/tzAYKP.png]Afbeelding[/url] ]

Hoi! Iemand enig idee hoe deze piercing heet? En ook hoe deze gezet wordt? Kan het me niet voorstellen :') Alvast bedankt!

Morgen is er trouwens bij Rising BastArts (Nijmegen) een piercingactie: alles zetten incl sierraad voor 25 euro!

Komen ze nu mee ! 2 weken geleden de smiley laten zetten.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:31

Hoi! Ik mag me eindelijk ook hier melden :D

Ik heb gisteren een Helix en een Rook laten zetten (niet heel slim in 2 oren want ik kan nu niet normaal slapen :')

Nu heb ik alleen een vraagje: mijn piercer zei geen sterilon oid. Ook niet draaien maar goed spoelen met gekookt water met zeezout. Nu kwam een andere piercer (wel bij een juwelier) en die zei dat ik wel alcohol er op moest doen en elke dag 2 keer draaien..

Ik las op internet ook heel veel verschillende meningen en wil vragen wat jullie nu het meest verstandig vinden?

Edit: ik heb de OP gelezen maar hoor toch graag jullie ervaringen! Ook qua draaien van de piercing

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:46

Ik zou het advies opvolgen van de piercer die de piercings gezet heeft. Absoluut geen alcohol en onnodig gepiel aan een piercing ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:22

Eensch met Marlies.
Ik gebruik nu voor het eerst de litha metode (gewoon met rust laten) en ik heb nog nooit zo'n fijne rustige piercing gehad.

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:24

Ik heb vanmiddag mijn neuspiercing laten zetten! Deed veel minder pijn dan verwacht :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:28

Bedankt! :)
Gebruik jij nog iets om het schoon te houden judass?
Ik heb net de zeezout oplossing gemaakt die nu staat af te koelen maar geen idee hoe ik dat over mijn oor ga gooien :')

Kidrauhl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:30

xZiva_ schreef:
Bedankt! :)
Gebruik jij nog iets om het schoon te houden judass?
Ik heb net de zeezout oplossing gemaakt die nu staat af te koelen maar geen idee hoe ik dat over mijn oor ga gooien :')

Ik heb er geen verstand van hoor :') maar moet je niet met een wattenstaafje er in dippen en dan rond je piercing doen?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:45

Ik zag dat wattenstaafjes kleine haartjes achter kunnen laten. Ik heb nu gekozen voor een steriel gaasje :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:24

Gewoon lekker vanaf blijven, als ie gaat kloten kun je altijd nog beginnen met zeezout :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:19

Hier ook de tip om de piercing met rust te laten, wel dagelijks onder de douche even afspoelen met lauwwarm water. In een enkel geval volstaat één of twee druppels sterilon. Mocht je piercing echt moeilijk gaan doen, dan kun je - zoals Kwal al zegt - altijd nog met een zoutoplossing gaan werken.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:06

Bedankt voor de tips!
Ik ga hem niet meer wassen dan :) heb hem vanmiddag gewassen en sindsdien is hij gaan steken (alleen de rook) hij doet nu flink pijn en begint te kloppen.. zo maar even een icepack zoeken

Voel me wel een aansteller zo :+ heb ook alleen ervaring met tattoo's dus geen idee wat normaal is bij piercings :=

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:56

Ik zou ook niet continue zeezouten! Dat droogt gigantisch uit wat er weer voor zorgt dat het niet lekker geneest.

Met m'n septum kreeg ik het advies om sochtends te wassen met unicura en elke avond 5 minuten in het zeezout. Dat zeezouten heb ik overgeslagen en na een paar keer ook gekapt met unicura, m'n huid werd zo droog er van.