Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
linoleum schreef:Heb wel eens Sonja Bakker boek van schoonzus doorgekeken. Wel al een ouder boek, maar vond eigenlijk niet echt goed dieet. Veel koolhydraten en suikers, weinig eiwitten en groenten. Daarnaast ook echt erg weinig kcal per dag. Al zou het maar zo kunnen dat inmiddels ze wat betere menu's gemaakt heeft.
vibabu schreef:Weinig groenten? je mag zoveel groenten eten als je wilt.... Ik vind sonja bakker eigenlijk wel een goed "dieet". Je eet normale dingen alleen wat minder. Ik geloof dat het aantal kcal in haar weekmenu's zelfs hoger liggen dan sommige lijstjes die hier voorbij komen.
Het nadeel vind ik dat het niet te doen is in je eentje aangezien ze zo afwisselend alles neerzet kan je veel dingen weggooien.
SonjaBakker schreef:In haar eerste boek, die werd uitgegeven in 2005, bevat het Sonja Bakker dieet ongeveer 800 tot 1000 calorieën per dag. In het tweede boek zijn de calorieën iets verhoogt tot 1000 tot 1300 calorieën per dag. Daardoor valt het Sonja Bakker dieet, nog steeds onder de categorie van de crashdiëten.
klik
IMANDRA schreef:Over Sonja Bakker:SonjaBakker schreef:In haar eerste boek, die werd uitgegeven in 2005, bevat het Sonja Bakker dieet ongeveer 800 tot 1000 calorieën per dag. In het tweede boek zijn de calorieën iets verhoogt tot 1000 tot 1300 calorieën per dag. Daardoor valt het Sonja Bakker dieet, nog steeds onder de categorie van de crashdiëten.
klik
IMANDRA schreef:Klopt. Maar iemand z'n gewoonte zal niet zomaar veranderen. Overal waar ik zoek kom ik de bovengrens van 1300 binnen haar boeken tegen.. onder je BMR en dus per definitie ongezond.
Edit: heb even de maandag van hierboven gerekend.. ruim geteld en kom op 1400 kcal uit. Veel te weinig als je dit standaard eet... Daarnaast bestaat het voor 56% uit kid, 31% vet en 13% eiwit. 54gr suiker, 14gr vezels.