En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-16 15:10

Ben gebelt door me eigen oogarts uit Utrecht,hoe het met me oog ging,of de Prednison geholpen heeft.
Niet dus,oog blijft flink rood,slijm is nu wel wit/geel,niet meer groen/geel.Maar dit gebeurt steeds zo bij zowat elke druppels of zalf.Maar zodra een kuur voorbij is komt het weer terug.
Ze weet niet wat ze moet met het oog.Toen begon ik over Lyme i.c.m. oogproblemen,daar wisten hun verder weinig tot niets over,over Lyme en oogproblemen.Daarbij kwam dat niet uit de kweek,volgens mij hebben ze daar ook niet speciaal op gekeken? en eenmaal chronisch [na 6 jaar] vind je die bacterie niet zomaar.
In ieder geval gaan ze nu op zoek naar Lyme versus oogproblemen.
Dit gaat een lange weg worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:22

Wel fijn dat ze er voor open staan iig.
Er zijn toch ook artsen speciaal gericht op lyme? Waarom niet zelf rechtstreeks contact leggen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:41

Gaan ze dan samenwerken met andere artsen? Toen ik bij een andere oogarts kwam, liet zij long foto's en een tbc test doen. Puur omdat het heel af en toe in combinatie met tbc kan voorkomen en ze dat sowieso wilde uitsluiten. Wel fijn als ze dan verder gaan denken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 10:16

Ik heb geprobeerd via mijn H.A. met Lyme artsen in contact te komen,je moet toch een verwijzing hebben,maar mijn H.A. werkt hier niet aan mee. Ook via Pro Health een goede test doen gaat niet,mijn H.A. wil het formulier niet tekenen en mede invullen.
Ik heb ook geen idee waarom mijn H.A. niet wil meewerken,normaal werkt hij mee in alles. Het zal toch niet zijn omdat hij 6 jaar geleden een fout heeft gemaakt toen ik bij hem kwam met die tekenbeet? er zat een grote rode vlek omheen die groter werd,maar hij zei toen dat het niks was,want er zat geen kring omheen.
Zelf alles doen moet ik ook zelf betalen en dat kost honderden euro's.Ik betaal genoeg premie voor de zorg, waarom moet ik honderden euro's betalen? Ze snappen niet dat het nu veel meer geld kost.

Ik heb geen idee hoe en wat ze gaan doen.Ik vermoed wel dat ze overleggen met artsen die meer weten over Lyme? want zelf weet ze er niks vanaf.
Ze weet het ook niet meer w.b.t. het oog, zei ze ook zelf.
Als je TBC hebt heb je toch duidelijke symptonen? ik heb als kind TBC gehad,weet niet of je het nóg een keer kan krijgen?

Sinds gisteravond,na 1 dag gestopt te zijn met de prednison,weer geel slijm en traanoog.
Tijdens een kuur is de groene of gele kleur weg,maar zodra je kuur af is en je dus moet stoppen,is het gelijk na een dag weer terug.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:16

Voor ILADS artsen heb je geen verwijzing nodig.

Heel veel sterkte gohya!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:23

als je het geld kán betalen, dan zou ik het zeker doen. ja, dat doet zeer en ja, dat voelt heel oneerlijk, maar zo ga je de strijd ook niet winnen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 17:54

Ik heb gegoogled op ILADS artsen in Nederland,en enkele hebben een patiëntenstop.
Eentje die staat niet goed aangeschreven las ik,die uit Epe geloof ik.
Ik kán het wel betalen als het moet.

Ik heb ook gesproken met mijn zorgverzekering Zilveren Kruis en ik kan via de Zorg coach een second opinion regelen, dat wist ik helemaal niet. Ik heb het tel.nr. gekregen en ga dat na de feestdagen eens bellen.Ze hebben n.l. ook eigen artsen die een second opinion geven.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:28

Hoe gaat het nu met je?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 11:53

Slecht.Pijn,knalrood,traant,gele prut,lichtfobi.In de avond begint het ergste pas,ook ga ik dan wazig zien.Moet op gegeven moment de t.v. uit zetten,dat licht doet gewoon pijn.
Ik weet het niet meer,krijg zoveel tips,dat ik daarheen moet gaan,dat ik dát moet doen,of dat ik dit moet doen.
Ik ga zo Utrecht bellen om de afspraak van Febr. te vervroegen.Als dat niet kan,dan zeg ik dat ik dan mijn Zorgverzekering ga bellen en hun het verhaal ga voorleggen. Ik wil niet dat ze in Utrecht boos worden als ik dit doe achter hun rug om,ik wil ze een kans geven om zelf met iets te komen.Ik wil gewoon niet dat er slecht contact is straks,aan een boze of geirriteerde oogarts heb je ook niks.Ik kan dan wel naar een andere gaan,maar Collega's vallen elkaar niet af.
Heb deze mnd. 2 x Herpes op mijn bovenste ooglid gehad.
Iriscopist was ook een tip,nooit van gehoord en ik weet niet of dat wel opschiet.

Ik maak me ook zorgen,ik ben steeds zo bang dat er op andere plaatsen een tumor zit,dat het uitzaaiing is.Ze zeggen dat een Plaveisel Celcarcinoom Zelden uitzaait,maar deze tumor zit ook Zeer Zelden op de plek waar die bij mij zat.Voor mij is dat gewoon geen garantie dat er echt niks is uit gezaait.
Ik heb al 3 mnd. iets in me keel zitten,ik krijg het niet weg,het is geen slijm,maar zo voelt het wel.De keel is schoon,geen slijm.Ook soms problemen met slikken en soms kokhalzen om niks.Ook die bloedneuzen steeds vind ik maar niks,omdat ik ze voorheen nooit had.
24 Januari moet ik naar de KNO arts,die moet dan met een cameraatje in me slokdarm/keel gaan kijken.

Ik heb nog een lange weg te gaan en ik ben soms best wel bang.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:57

Er zit ook een ILADS arts in overdinkel, dr meyer, ik weet alleen niet of hij patienten stop heeft of niet.
Ik hoop dat je snel beter voelt

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:14

Wat een elende Goya! Ik hoop dat je snel een arts vind die je wel goed kan helpen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:57

goya, angst en ellende of niet, maar JIJ moet hier echt door gaan pakken. neem echt NU contact op met je zorgverzekering en laat hen de vervolgstappen zetten. Op deze manier zet je zelf je gezondheid op het spel (om het heel hard te stellen).
Denk je echt dat artsen boos worden? welnee! voor jou 10 andere patienten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:01

Ik zit te wachten tot Utrecht terug belt,ze gingen overleggen. Daar moet ik wel effe op wachten voor ik naar de Zorgverzekeraar bel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 13:32

Ik probeer mijn zorgverzekering te bellen,al een paar dagen,kom er gewoon niet doorheen.Ik blijf proberen,ik wil een second opinion,UMC weet het echt niet meer.
Gister geweest,weer slijm op kweek gezet en er is 1 wimper electrisch ge-epileerd.Die verdovings injectie onder mijn ooglid deed me toch pijn! de wimperm is in ieder geval weg,ze dacht dat het miss. daardoor kwam.
Dat denk ik niet,want die wimper is er al 2 x eerder uit getrokken en verwijderd.Ook toen bleven de klachten.Nu groeit die voorlopig niet meer aan.
Mijn zicht is slechter geworden,had ook een oogtest gedaan.
Over 2 weken een belafspraak over de uitslag v.d. kweek.
Nu las ik dit in mijn dossier:
Zie microscopie: In een
doorsnijding is er een klein veldje atypische plaveiselcellen, die nog
in contact staan met de overliggende epidermis. In diepere
doorsnijdingen verdwijnt dit veldje uit het materiaal.

Dit is van de vorige afspraak nog op 7 dec. 2016 bij die andere oogarts.Wat bedoelen ze hiermee? ik kan het via googlen niet echt vinden.Zien ze dit veldje door de microscoop? en als ze dieper kijken verdwijnt het weer? Snap er niks van,zag het net pas staan.

Mijn oog na het epileren.
http://i64.tinypic.com/29kp9n8.jpg

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:31

Jeetje wat een ellende zeg!

Heeft die camera in je keel meer info gegeven? Niet dat ik wil weten wat, maar gewoon voor jezelf, dat je mss daarin dan toch wat gerust gesteld werd.

Probeer de moed erin te houden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 16:18

Ow ja,de KNO arts,heel apart verhaal.Hij denkt dat de keel is geirriteerd door opkomend maagzuur.Maagzuur dat ongemerkt omhoog komt zei die,want ik heb 2 x gehad dat maagzuur omhoog kwam en terug liep in mijn luchtpijp.Ik ben toen ook zowat gestikt,dit is 2 x gebeurt in ruim een half jaar,verder nooit iets gemerkt w.b.t. maagzuur.Maar het schijnt dat het ongemerkt omhoog kan komen.
Ik heb nu voor 1 maand maagzuur remmers gekregen,gewoon om te testen of het idd. daardoor komt.Ik denk zelf dat het echt niet door maagzuur komt,ik heb dit in me keel pas sinds 3 mnd.
Hij heeft ook met een cameraatje via de neus gekeken in de keel,zag volgens mij niks.
Ik heb slik klachten,verslik me vaak,en voedsel wat blijft hangen halverwege de slokdarm en me dan benauwd maakt en pijn geeft.Daarom denk ik dat het met de slokdarm te maken heeft en niet met de keel.
Mja over 6 weken moet ik terug komen en dan kijken of het weg is in me keel/slokdarm. Zo niet,dan kijken ze verder.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 17:44

Vanmiddag mijn oogarts gesproken door de tel. er is niks uit de kweek gekomen,wat ik al wel had gedacht. Geen bacterie in het oog,maar ze heeft me wel weer een AB créme voor geschreven.
Is dat niet raar,een AB i8s toch voor ontstekingen? maar er zit geen ontsteking volgens de kweek.
Snap het sowieso niet meer,in het dossier staat dat er een chronische ontsteking zit volgens oogarts 2 en volgens oogarts 2 zit er geen ontsteking. Ik moet nu 4 weken de créme smeren,2 weken 2 x daags en dan 2 weken 1 x daags.

Er zitten idd. ook atypische Plaveiselcellen in het ooglid,op de bovenste laag,ze zitten [nog] niet diep.
En daarom laten ze ze nu nog zitten,kan nu nog geen kwaad.Pas als ze dieper gaan en/of een Tumor worden,word er in gegrepen.Je zou toch denken:haal ze nu al gelijk weg?

Ik las ook dat Plaveiselcellen ook slokdarmkanker kunnen veroorzaken,je snapt dus dat ik van die cellen af wil.Helemaal nu ik de slokdarm klachten heb.De maagzuur remmers helpen niet,morgen de laatste 2 in nemen nog.

Ik heb gebeld met mijn zorgverzekeraar,morgen moet ik naar me H.A. voor een verwijzing voor het oogziekenhuis in Rotterdam.Dit ziekenhuis is speciaal voor 'moeilijke' oog gevallen.Ik weet wel zeker dat ze mijn oog willen nakijken. Utrecht weet het niet meer en doet nu zomaar wat.

Er komt nog steeds geel/groene prut uit het oog en heb erge lichtfobie.
Ik heb ook mijn ogen laten testen en kwam uit op -1½ volgende week me bril ophalen.

Stel dat Rotterdam ook niks kan vinden,dan moet het ergens anders vandaan komen dan mijn oog?
Het kan toch ook ergens achter de oogbol vandaan komen? wat ik al heeeel lang denk.

Mja we gaan weer verder en wachten maar weer af.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:46

Het is een verhaal zonder eind zo. Goed dat je eindelijk contact hebt gehad met je verzekering en naar Rotterdam kan. Ben benieuwd wanneer je daar terecht kan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 17:51

Weet je,ze zeggen zomaar wat in Utrecht.
Gaat ze aan mij vragen bij welke créme,zalf of druppels ik de meeste baad had.
Ik heb zoveel gehad,ik weet dat niet precies meer,ik dacht Terra Cortril.Dus heeft ze die maar voorgeschreven.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:55

-O- ..."piieeep" daar zakt toch je broek van af ! ze kunnen tegenwoordig zo veel maar jouw vertellen wat er is is schijnbaar erg moeilijk . ga zo hard duimen dat dat oogziekenhuis eindelijk de oplossing voor je zal zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 20:44

Ze hadden ook kunnen zeggen: we weten het niet meer,we sturen je door naar Rotterdam.
Er is een klein beetje bloed uit mijn oog gekomen.Ik dep het altijd als die gele prut er zit,en opeens zat er wat bloed.Ik weet niet precies waar het vandaan komt,óf uit de ooghoek, óf linksboven waar ik dat scherpe stukje zo vaak voel.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:20

Het is nu niet meer te achterhalen denk ik maar toch: was je toen het pas gebeurde aan het opstrooien oid of waren er veel pollen in de lucht? Je zou zou denken dat er iets in je oog is gewaaid en toen achter de oogbol terecht is gekomen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 11:21

Ik was toen idd. wél met hooi bezig en het waaide toen best wel.Ik kreeg toen ook hooi in mijn ogen,ik ben toen ook dezelfde avond nog naar de H.A.P. geweest omdat het heel erg traande en pijn deed.
Ze heeft toen gekeken,maar zei dat het een ontsteking was,ze kon niets vinden in het oog zelf.
Maar als er iets achter de oogbal zit,kan je dat nooit zien lijkt me? je kan daar zo niet bijkomen toch?
Het rare is ook dat het niet constant linksboven zit,dat scherpe ding,met tijden voel ik het.

Nou Rotterdam mag het gaan uitzoeken,die mogen zich helemaal uitleven.Die vinden aparte gevallen zeer intressant,en mijn oog is een apart geval zei de oogarts in Utrecht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 09:35

Ik kan morgen de verwijzing voor Rotterdam ophalen.
Ik moet ook mijn dossier uitprinten.
het oog traant s'avonds weer heel erg,kan helemaal niet tegen het licht v.d. T.V. ook niet met zonnebril op,en er komt veel troep uit. En s'morgens is het oog wat dicht geplakt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 11:30

Gister de verwijskaart opgehaald voor Rotterdam,even kijken w.b.t. afspraak maken,gister op de parkeerplaats bij de H.A. ongeluk gehad met de auto.We hebben 5 auto's geramt waarvan er 2 Totall Loss zijn.De auto stond [zonder dat we dat wisten] op Cruise Control en schoot er opeens keihard in zijn achteruit vandoor! We zijn ons dood geschrokken! gelukkig geen mensen op de parkeerplaats op dat moment,geen gewonden of doden dus.Door de harde klap ben ik nu wel de ergste pijn in mijn nek kwijt [voor hoelang?] mijn nek kraakt best wel.
Het gaat lekker allemaal met mij,maar niet heus. ;(
Dinsdag naar de H.A. in mijn andere oog [rechts] zit een kratertje [linksonder] wat verdacht veel lijkt op een Tumor.Ik ben er voor 99% zeker van dat het een tumor is,het plekje groeit n.l. supersnel.In 2 dagen is het al weer groter geworden en verkleurd ook meer.Zucht, ik ben er zo klaar mee,met álles! ik wil niet meer. |( |(

Naar de KNO arts moet ik begin Maart pas heen,die pillen hebben niks geholpen,het zit er nog steeds in mijn keel/slokdarm.
Ik maak me nu drukker om mijn oog en hoe ik straks in Rotterdam moet komen.De auto duurt wel ff voor die gemaakt is.Mensen die ik ken met auto werken allemaal,die kunnen niet mee rijden.
Het zit niet mee allemaal. ;(