Quir schreef:We zijn wijzer geworden nu, maar niet wat ik had gewild en heeft t zeker niet beter gemaakt. Gaan kijken of t beter gaat als ik af val en aan de onder grens van een gezond gewicht kom. Dus eigenlijk ondergewicht. Kijken of de druk in mijn buik dan afneemt. Dus zo'n 10/15 kg eraf. Hoop zo dat dat dan gaat werken. Dan kunnen de drains ook gaan aflopen als de druk in mijn buik lager wordt.
Ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen, maar persoonlijk vind ik het een wat onduidelijk plan. Er is helemaal geen sprake van overgewicht bij jou, en het is (voor mij) toch wel duidelijk dat de overdruk om andere redenen plaatsvindt dan teveel gewicht. Zoveel afvallen lijkt me in jouw positie alleen maar ongezond, de kans dat het je darmen nog meer verstoort lijkt me reeel, en straks kun je met zo weinig gewicht zelfs niet meer goed geopereerd worden voor bepaalde dingen. Ook kost het veel tijd, zoveel afvallen op een verstandige manier is meer een project van maanden. Maar je kunt, heb ik het idee, helemaal niet maanden zo door. (Wat gebeurt er met de hersendruk in de tussentijd? Steeds puncties?)
Het is lastig, want ik heb geen beter idee over wat dan wel te doen, ik ben geen medicus en weet hier ook niet heel veel van. Maar het is misschien toch een idee om nog wat rond te kijken of er andere artsen zijn (waar ook ter wereld) die nog andere mogelijkheden zien.