Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:50

ooh bah dat is niet waar ik voor gehoopt had. Ik hoop toch dat ze nu wel gaan kijken of ze de blinde darm er uit kunnen krijgen. Maar dat klinkt niet goed dat die organen op zo'n hoge druk staan. Hoop voor je dat ze daar wat aan kunnen doen.
Voor nu rust uit!! Vraag om veel pijn medicatie en hopelijk brengen ze binnenkort nog wat nieuws om het wat beter te laten worden.

Miran

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:21

Ik snap eigenlijk niet waarom die blindedarm er niet al uit is, juist omdat die drain in je buik eindigt?
Ook ik had zo gehoopt op positief nieuws... Ik hoop dat ze nog wat slims verzinnen en je echt kunnen helpen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:24

Jeetje...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:42

Och nee :( Ga je zo hoopvol om het resultaat (8x is scheepsrecht!) erin, en happy met je nieuwe merrieerin en dan kom je zo bedrogen uit... Jeetje wat vind ik dit verschrikkelijk voor je. Verdomme.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:57

Ik lees eigenlijk alleen maar mee, maar hebben ze nu wel de blindedarm eruit gehaald? Of willen ze dit nu weer afwachten?

Heel veel sterkte komende tijd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 22:15

Ik ga even een poging proberen te doen. Flink morfine gehad voor de pijn in m'n buik, maar ze vertrouwen het niet dus dadelijk komt er nog een arts langs. Durf bijna te zeggen dat de pijn van afgelopen weken niets geweest is vergeleken met nu. Het is ook niet de wond die pijn doet. Mag ook nog absoluut niet overeind.

Maar goed. De operatie.
De rug ging vrij goed en gemakkelijk, hersenvocht spoot er wel uit en de druk was niet te meten. Maar de drain zat vrij snel in het spinale kanaal (ruggenmerg dus zeg maar). In mijn zij hebben ze t ook open gemaakt om de drain goed te krijgen.

Buik was dus probleem. Hij maakte de buik open en gelijk kwam m'n buik inhoud er uit. Hierdoor ook een grote wond op m'n buik.

De druk in mijn buik was dus enorm, vaak is dat bij hele zware mensen (200+ kg, met mijn 65 haal ik dat toch nog lang niet) die heel veel vet in de buikholte hebben. Ik heb sowieso heel erg weinig vet in de buikholte, bij mij zit alles er om heen zeg maar. Onder de huid dus haha.

Maar goed dat was dus heel erg raar, chirurg had het nog nooit eerder meegemaakt en heeft andere erbij gehaald.

De druk komt waarschijnlijk door dat het buikvlies geïrriteerd/geprikkeld is. Kan door infectie komen, zoals de blinde darm (misschien toch zelfs nog de drain?) of omdat mijn darmen steeds minder goed werken (ook altijd heel goed te zien op beeldvorming). Chirurg dacht eerst iets met mijn lever/galblaas. Wat overigens nog steeds kan, maar blinde darm (of niet werkende darmen) lijkt voor nu meest voor de hand liggend omdat die al heel lang irriteert. En ook op de beeldvorming niet een normaal beeld geeft.

Door de hoge druk in de buik ontstaat er een hoge veneuze druk. Dus hoge druk in de aders naar het hart toe. Als die druk hoog is, kunnen aders in de hersenen geen hersenvocht absorberen. Dus te hoge liquor druk en dus hersendruk.

Klinkt vrij logisch toch?

Door de hoge veneuze druk is ook de kans op trombose groot, nog een mysterie opgelost samen met de stollingsstoornis.

Normaal is er in de buik een onder druk, hierdoor kan een drain hersenvocht afvoeren. Nu moet de druk zo hoog zijn wil er liquor de buik in lopen. Er is daar voor nog een oplossing en dat is de drain in het hart liggen, maar doordat de kans op infectie al zo groot is moet je dat niet bij t hart willen. Gevolgen zijn dan niet meer te overzien, kunst kleppen en die dingen. Dus dat gebeurd voorlopig niet. Sowieso drain operatie voorlopig niet.

De blinde darm zit er dus nog wel in. Neurochirurgische ingreep is strikt steriel. Darmen is dat niet (in de darm is het namelijk nooit steriel). Maar die gaat er dus wel uit. Maar eerst hiervan beetje herstellen.

Nu dan ook heel flink gaan laxeren, dagelijks spoelen en grote klysma's (bah bah). In de hoop dat de druk in de buik al wat gaat afnemen...

Nou heel verhaal aan t typen, komt de arts langs. Krijg veel pijn medicatie, maar t mag zeker niet meer pijn gaan doen want dan gaan ze verder kijken. Ze gaan er nu vanuit dat t spieren zijn, maar dan mag t niet meer pijn gaan doen. Hopelijk is t geen (na)bloeding, daar is ie ook beetje bang voor.

Krijg zo ook nog blaas katheter, omdat ik niet kan plassen maar de blaas wel helemaal vol zit.

En dan even slapen, ben gebroken, moe en ontzettend veel pijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:23

Zo kapot en dan nog zo'n verhaal plaatsen. Ik heb weer eens geen woorden, hopelijk kn je wat slapen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:25

Duidelijk, maar ook hier echt geen woorden...

Heeft iemand nog een adres? Wil graag een kaartje sturen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:26

Zie pb

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:43

Lielle, mag ik ook een pb ?

Jesus Quir... Ik hoop dat je kan slapen vannacht en de pijn afzwakt.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:50

Het valt weer niet mee meis, maar wel fijn dat er nu eindelijk een coherent verhaal lijkt te zijn voor wat je allemaal door moet maken. Hopelijk kan dat het leven uiteindelijk weer wat fijner en makkelijker maken voor je! Heel veel sterkte met de pijn, ik hoop dat er niet meer complicaties komen!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:58

Jeetje, wat heftig allemaal weer. Vervelend dat die blinde darm er niet gelijk uitkon (als ze dan toch bezig zijn..) maar wel begrijpelijk dat dat niet kon.
Super poedersuiker, dat je nu nóg meer pijn hebt. Ik hoop dat echt dat je vannacht een goede nacht hebt.
:(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:49

Heb toch zo veel respect voor je. Je hebt de ergste pijn die een mens kan hebben over zijn hele lichaam en jij zet hier even een super duidelijk verhaal, spelfout loos, neer. Ongelovelijk.

Meid, Super veel sterkte en hopelijk kan je een beetje uitrusten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:21

Hopelijk is de nacht niet te slecht geweest.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:48

Quir, ik heb er gewoon geen woorden voor. Ik blijf voor je duimen voor in ieder geval iets van een positief wonder.

Lielle,

Zal je mij ook een pb willen sturen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 11:18

Heb een vreselijke nacht gehad. Door medicatie af en toe wat geslapen, maar elke beweging en ik was klaar wakker.

Pijn had niet erger mogen worden, juist minder. Maar t tegendeel is waar. Heb veel meer pijn. Ook een hele harde dikke opgezette buik. Net of er een voetbal in de rechter kant zit.

Arts komt zo. Heb zo ongelooflijk veel pijn, nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad. Pijnstillers doen ook helemaal niets, ik baal er ontzettend van.

T had beter moeten worden, ik wist dat ik eerst meer pijn zou krijgen (in mijn hoofd), maar mijn hoofd heb ik nergens last van. Als ik wat langer overeind blijf klein beetje lage druk pijn. Maar t is niets, niets vergeleken de pijn in mijn buik. Alleen als ik wat langer overeind blijf moet ik braken.

We zijn wijzer geworden nu, maar niet wat ik had gewild en heeft t zeker niet beter gemaakt. Gaan kijken of t beter gaat als ik af val en aan de onder grens van een gezond gewicht kom. Dus eigenlijk ondergewicht. Kijken of de druk in mijn buik dan afneemt. Dus zo'n 10/15 kg eraf. Hoop zo dat dat dan gaat werken. Dan kunnen de drains ook gaan aflopen als de druk in mijn buik lager wordt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:29

Jeetje, ik hoop voor je dat de arts iets kan doen aan de pijn! Ik zou dat echt niet vol kunnen houden hoor. Je bent echt sterk!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:36

Meis toch... Ik weet niet wat zeggen. :(:)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:45

Nou idd wat ben jij sterk! :*

Hopelijk kan de arts wat doen!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:48

Weet niet wat te schrijven...
Hoop dat de arts iets kan betekenen voor je. Heb zoveel respect voor jou.

Lielle, mag ik ook een pb?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:57

Quir schreef:
We zijn wijzer geworden nu, maar niet wat ik had gewild en heeft t zeker niet beter gemaakt. Gaan kijken of t beter gaat als ik af val en aan de onder grens van een gezond gewicht kom. Dus eigenlijk ondergewicht. Kijken of de druk in mijn buik dan afneemt. Dus zo'n 10/15 kg eraf. Hoop zo dat dat dan gaat werken. Dan kunnen de drains ook gaan aflopen als de druk in mijn buik lager wordt.

Ik vind het moeilijk om daar wat over te zeggen, maar persoonlijk vind ik het een wat onduidelijk plan. Er is helemaal geen sprake van overgewicht bij jou, en het is (voor mij) toch wel duidelijk dat de overdruk om andere redenen plaatsvindt dan teveel gewicht. Zoveel afvallen lijkt me in jouw positie alleen maar ongezond, de kans dat het je darmen nog meer verstoort lijkt me reeel, en straks kun je met zo weinig gewicht zelfs niet meer goed geopereerd worden voor bepaalde dingen. Ook kost het veel tijd, zoveel afvallen op een verstandige manier is meer een project van maanden. Maar je kunt, heb ik het idee, helemaal niet maanden zo door. (Wat gebeurt er met de hersendruk in de tussentijd? Steeds puncties?)

Het is lastig, want ik heb geen beter idee over wat dan wel te doen, ik ben geen medicus en weet hier ook niet heel veel van. Maar het is misschien toch een idee om nog wat rond te kijken of er andere artsen zijn (waar ook ter wereld) die nog andere mogelijkheden zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:01

och meis. Ik heb zo met je te doen. Wat een verschrikkelijke toestand zo...kan me gewoon niet voorstellen hoe je je moet voelen.
Heb ook weinig zinnigs te zeggen. Veel sterkte.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:30

Jemig.. Ik weet eigenlijk niks te zeggen. Wat afschuwelijk en wat een tegenvaller weer.. Heb het echt heel erg met je te doen, had je echt wat anders gegund.. Heel veel sterkte en kracht toegewenst.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:55

Heftig zeg om in deze noodsituatie OOK nog af te gaan vallen. Hoeveel signalen willen ze nog extra in het rood?

En die blinde darm is ook nummero 1 om eruit te halen lijkt mij?
Je spreekt hier al maanden over dat rotting.
Geloof in je eigen intuïtie.

Wat willen ze bereiken met ondergewicht?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 14:05

Door af te vallen neemt waarschijnlijk de druk in de buik af, maar dat weten ze niet zeker. Normaal gebeurd dat wel, maar dat is bij mensen met extreem veel overgewicht.

Artsen zijn geweest. Net bloed geprikt, zo foto's maken en gewone chirurg komt nog naar mijn buik kijken.

Chirurg raakte m'n buik aan en zakte door de grond van de pijn. Huilen van de pijn, als een klein kind.

Kan niet eten, door de pijn. Heb zo ontzettend veel pijn.

Buik is dik, hard en er naar kijken doet haast al pijn. Chirurg gaat kijken of er acute buik is, darm geperforeerd of iets anders.