Jildau schreef:Die ik heb heet Zoely. Vast per persoon verschillend maar ik heb geen bijwerkingen! Eerste halfjaar wel acne maar dat heb ik zonder pil ook dus dat bleef gelijk maar is inmiddels ook bijna helemaal weg nu. Fijne is ook dat je bijna niet meer ongesteld wordt en sommigen zelfs helemaal niet meer. Ik ben het twee dagen heel licht! Voorheen wel 5 dagen met bijbehorende klachten.
Ik zie nu je reactie pas. Thanks voor de info! Dit is dus een combinatiepil lees ik. Dat is dus anders dan de meeste andere pillen?
Voor degenen die het interessant vinden en ervaringen willen lezen van pil-stoppers:
Ik ben nu ruim een maand gestopt met de pil (na ongeveer 8 jaar slikken) en ik ben gisteren alweer netjes vanzelf ongesteld geworden. De mensturatie is gelijk een heel stuk heftiger dan toen mét pilgebruik alleen nu geheel zonder pijn en krampen. Dat is best opvallend want ik ging ooit juist aan de pil omdat de pijn en krampen zo erg waren 
Verder heb ik het idee dat mijn eetlust wat verminderd is (dat is een plus), en qua libido durf ik er nog niet zo veel over te zeggen. Die is op dit moment dikke prima maar dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik een hele leuke scharrel heb 
Ik ben aan het overwegen om een Mirenaspiraal te nemen, maar denk er nog even over na. Zijn er mensen met Mirena spiraal die van hun vriend horen dat ze 'em voelen zitten? En dan gaat het om de touwtjes...