"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:19

Hier ook onregelmatig en veel tijd ertussen. Maar de pukkels zijn ook weer teruggekomen en das toch wel zwaar minder := het wordt nu eindelijk minder, mede dankzij een zwaar schoonmaakregime, dus ik hoop dat dat het dan was. Toch wel een reactie op al die hormonen denk ik. Ik heb gelukkig nooit last gehad van die gedragdsdingen die jullie noemen, en voel me nu zonder pil ook eigenlijk niet anders dan met pil. Had wel een tijdje erg last van 'spierpijn', vooral in mijn bovenbenen en rug. Door tips van meiden hier om magnesium te slikken is dat vrijwel weg, dus thanks! _/-\o_

Maar: de reden waarom ik ben gestopt (libido) is eigenlijk ook onveranderd, en das wel errug jammer... had ik toch wel een beetje mijn hoop op gevestigd.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:43

Geen idee of deze bronnen hier al geplaatst zijn, maar bij dezen:

"Toedienen van geslachtshormonen, bijvoorbeeld de anticonceptiepil, doet de meeste van de cyclische fysiologische en psychologische veranderingen verminderen of verdwijnen. Vrouwen die de pil gebruiken kunnen (eventueel) veranderingen verwachten in stemming en seksueel gedrag. Voor een aantal vrouwen kan deze ‘afvlakking’ een reden zijn om met de pil te stoppen. Zij willen hun ‘ups’ en ‘downs’ tijdens de cyclus blijven ervaren." (Folkeringa-de Wijs & van Dijk, 2004)

"Geneesmiddelen met een hormonale werking kunnen het vrij testosteron verlagen,waardoor het seksueel verlangen minder kan worden. Geneesmiddelen kunnen dit veroorzaken door verhoging van het sekshormoon bindend globuline (SHBG). Hierdoor is er meer testosteron gebonden aan SHBG en niet werkzaam. Alleen het vrij testosteron is actief. Oestrogenen, zoals in de orale anticonceptiepil, verhogen het SHBG. (...)
Orale anticonceptiva kunnen het seksueel verlangen van vrouwen verminderen door de oestrogenen in de pil. Exogene oestrogenen verhogen het SHBG en verminderen de ovariele androgeenproductie, met als gevolg een verminderd vrij testosteron. Enkele onderzoeken hebben inderdaad laten zien dat vrouwen die een combinatiepil gebruiken een lager totaal testosteron en een lager vrij testosteron hebben. Onderzoek liet echter geen eenduidig effect zien van dit door de pil verlaagde testosteron op het seksueel functioneren van de vrouw. Een review van dertig onderzoeken naar het effect van orale anticonceptie op het seksueel verlangen van vrouwen liet zien dat in zeventien retrospectieve studies er zelfs een toename was van het seksueel verlangen van vrouwen met orale anticonceptie. In dertien andere studies, waaronder vijf gerandomiseerde studies, bleek er weinig verandering in het seksueel verlangen door de anticonceptiepil." (Drs. P. Dielissen, 2011)

fleurtjeuh

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:09

Ik had gehoopt dat de puisten mij voorbij zouden gaan, maar misschien door de korte zwangerschap en miskraam dat de schommelingen toch teveel zijn geweest, want in 2 dagen zijn er 3 puisten op komen zetten...
Hopelijk is het niks en gewoon stress gerelateerd en zijn ze zo weer weg..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:09

De conditie van je huid wordt door zoveel meer bepaald dan de pil/hormonen... Zou zeker geen reden moeten zijn om aan de pil te gaan.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:34

Dat ben ik ook niet van plan.
Ik moet er nogsteeds achteraan bellen om een spiraaltje te laten zetten..

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:03

Moet je een spiraaltje echt vlak na je ongesteldheid laten plaatsen? Ik ben nu echt om en wil het liefst morgen een spiraaltje laten plaatsen alleen het duurt nog wel even voordat mijn strip is afgelopen.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:37

Ik dacht dat het het beste was tijdens je menstruatie. Omdat je dan vloeit hij makkelijker zou glijden. Kan natuurlijk ook eerder maar dan heb je grote kans dat het flink pijn doet

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:50

Volgens mijn gyn had het niks met glijden te maken maar vooral met het feit dat je niet zwanger kan zijn als je menstrueert.

Ik heb mijn (koper)spiraal buiten mijn menstruatie laten zetten (kon geen afspraak maken ivm werk enzo) en het was geen probleem volgens hem. Nee het was geen pretje maar echt heel erg was het ook niet hoor. Even doorbijten en klaar.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:04

Ik ben sinds zaterdag voor het eerst ongesteld sinds de miskraam en alles. Wil deze week gaan bellen voor een afspraak om de spiraal te laten zetten.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:00

Hallo allemaal. Ik volg dit topic al van het begin en ook al een paar keer gepost.

Nu heb ik weer een vraag... sinds vorig jaar mei ben ik gestopt met de pil (diana35). Regelmaat werd ik de eerste 6 maanden ongesteld... wel maar een korte ronde van ongeveer 21 dagen. Echter begint het nu de laatste 3 á 4 maanden te kwakkelen. Ruim 2 weken overtijd, nu om de 2 weken ongesteld ( hele erge menstruatiepijn) normaal nooit zo erg last van.

We zijn nog niet aan het gaan voor een kindje maar hebben we wel vaak onveilige sex... wel bij twijfel een test gedaan maar negatief.

Heeft nog iemand zo'n onregelmatige periode?

Aanstaande vrijdag moet ik voor m uitstrijkje... bevolkingsonderzoek, komt als geroepen :)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:27

Ik ben nu sinds het stoppen precies om de 5 weken ongesteld, ook 8 kilo kwijtgeraakt en voel me echt zoveel beter! Ben echt blij dat ik er mee gestopt ben.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:25

Mensen! Ik ben eindelijk ongesteld!!! Ik had het zelf niet meer verwacht maar jeej. Nu moet ik alleen wel gaan bloedprikken :( en laat me nu doodsbang zijn voor naalden haha. Maar ach het is voor het goede doel!!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:28

Hier nog steeds blij dat ik gestopt bent. Zit nu op week 3 (of was het nou 2? :') ) ben al wel wat vocht kwijt. Mijn heupen zijn smaller heb ik het idee en mijn borsten zijn ook kleinerder geworden.

Zit te wachten op mijn eerste ongesteldheid zonder pil. Ik dacht het vanmiddag te voelen maar er is nog niets

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:40

Ik zit op 2 bijna 3 weken... tot nu toe weinig verandering. In positieve en negatieve zin. Dat smaller lijken komt wel bekend voor. Mss wil ik het gewoon zien haha. De weegschaal ziet het nog anders ;)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 09:18

Fijn dat het bij jullie allemaal goed verloopt. Ik ga donderdag het spiraaltje laten plaatsen dus echt super spannend :o

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:06

Ik ben al 63 dagen over datum, en 3 zwangerschapstesten verder.
Niet zwanger, maar ook nog steeds geen ongesteldheid.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:17

eenitraM schreef:
Hier nog steeds blij dat ik gestopt bent. Zit nu op week 3 (of was het nou 2? :') ) ben al wel wat vocht kwijt. Mijn heupen zijn smaller heb ik het idee en mijn borsten zijn ook kleinerder geworden.

Zit te wachten op mijn eerste ongesteldheid zonder pil. Ik dacht het vanmiddag te voelen maar er is nog niets

Buuuup. En ik Ben ongesteld. Jeetje, dat ik nog niet doorbloed zeg :') echt superveel... Ook had ik kleine krampen, maar niet pijnlijk.

Denk dat ik snel de HA ga contacten

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 20:33

Helaas beginnen de pukkeltjes wel lichtelijk terug op m'n schouders/bovenrug.. -O- Geen last in m'n gezicht gelukkig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:49

TuttiFrutti_ schreef:
Hallo allemaal. Ik volg dit topic al van het begin en ook al een paar keer gepost.

Nu heb ik weer een vraag... sinds vorig jaar mei ben ik gestopt met de pil (diana35). Regelmaat werd ik de eerste 6 maanden ongesteld... wel maar een korte ronde van ongeveer 21 dagen. Echter begint het nu de laatste 3 á 4 maanden te kwakkelen. Ruim 2 weken overtijd, nu om de 2 weken ongesteld ( hele erge menstruatiepijn) normaal nooit zo erg last van.

We zijn nog niet aan het gaan voor een kindje maar hebben we wel vaak onveilige sex... wel bij twijfel een test gedaan maar negatief.

Aanstaande vrijdag moet ik voor m uitstrijkje... bevolkingsonderzoek, komt als geroepen :)

Hoe kan je nou niet gaan voor een kindje en wel vaak onveilige seks hebben? Als jullie allebei vruchtbaar zijn... :+

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:29

Doubtless schreef:
TuttiFrutti_ schreef:

Hoe kan je nou niet gaan voor een kindje en wel vaak onveilige seks hebben? Als jullie allebei vruchtbaar zijn... :+

Officieel zijn we nog niet bezig maar als het raak is is het helemaal niet erg. Het is sowieso de bedoeling om in mei ervoor te gaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:46

En ik ben juist zo blij dat ik weer aan de pil ben! Afgelopen zomer door dit topic ook besloten om te stoppen en wat een hel was dat.. Ik kon mijn haar in dikke plukken tegelijk uittrekken en overal waar ik was geweest lag haar. Ging van een dikke bos lang haar naar een heel dun bosje en heb het toen ook flink kort moeten knippen want het zag er niet uit. Daarnaast uiteraard weer onder de acne op m'n 24e en ik ben nog nooit zo depressief geweest als toen. Echt elke ochtend wakker worden en mijzelf afvragen waarom ik nog leef, vreselijk! Ik kende mijzelf niet meer.

Nu ruim een halfjaar aan een nieuwe pil gebaseerd op lichaamseigen hormonen en mijn acne is bijna weg, mijn haar is uiteraard nog niet zo dik als toen maar valt niet meer uit en groeit supersnel en ik ben weer mijzelf zonder depressieve gedachten. Daarbij uiteraard de bescherming tegen zwangerschap en het kunnen plannen / uitstellen van de menstruatie. Helemaal top! :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:14

Jildau schreef:
En ik ben juist zo blij dat ik weer aan de pil ben! Afgelopen zomer door dit topic ook besloten om te stoppen en wat een hel was dat.. Ik kon mijn haar in dikke plukken tegelijk uittrekken en overal waar ik was geweest lag haar. Ging van een dikke bos lang haar naar een heel dun bosje en heb het toen ook flink kort moeten knippen want het zag er niet uit. Daarnaast uiteraard weer onder de acne op m'n 24e en ik ben nog nooit zo depressief geweest als toen. Echt elke ochtend wakker worden en mijzelf afvragen waarom ik nog leef, vreselijk! Ik kende mijzelf niet meer.

Nu ruim een halfjaar aan een nieuwe pil gebaseerd op lichaamseigen hormonen en mijn acne is bijna weg, mijn haar is uiteraard nog niet zo dik als toen maar valt niet meer uit en groeit supersnel en ik ben weer mijzelf zonder depressieve gedachten. Daarbij uiteraard de bescherming tegen zwangerschap en het kunnen plannen / uitstellen van de menstruatie. Helemaal top! :D

Oeh, welke pil is dat? Is dat heel anders dan een 'gewone' pil?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:20

Die ik heb heet Zoely. Vast per persoon verschillend maar ik heb geen bijwerkingen! Eerste halfjaar wel acne maar dat heb ik zonder pil ook dus dat bleef gelijk maar is inmiddels ook bijna helemaal weg nu. Fijne is ook dat je bijna niet meer ongesteld wordt en sommigen zelfs helemaal niet meer. Ik ben het twee dagen heel licht! Voorheen wel 5 dagen met bijbehorende klachten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:56

Jildau schreef:
Die ik heb heet Zoely. Vast per persoon verschillend maar ik heb geen bijwerkingen! Eerste halfjaar wel acne maar dat heb ik zonder pil ook dus dat bleef gelijk maar is inmiddels ook bijna helemaal weg nu. Fijne is ook dat je bijna niet meer ongesteld wordt en sommigen zelfs helemaal niet meer. Ik ben het twee dagen heel licht! Voorheen wel 5 dagen met bijbehorende klachten.

Ik zie nu je reactie pas. Thanks voor de info! Dit is dus een combinatiepil lees ik. Dat is dus anders dan de meeste andere pillen?

Voor degenen die het interessant vinden en ervaringen willen lezen van pil-stoppers:
Ik ben nu ruim een maand gestopt met de pil (na ongeveer 8 jaar slikken) en ik ben gisteren alweer netjes vanzelf ongesteld geworden. De mensturatie is gelijk een heel stuk heftiger dan toen mét pilgebruik alleen nu geheel zonder pijn en krampen. Dat is best opvallend want ik ging ooit juist aan de pil omdat de pijn en krampen zo erg waren :')

Verder heb ik het idee dat mijn eetlust wat verminderd is (dat is een plus), en qua libido durf ik er nog niet zo veel over te zeggen. Die is op dit moment dikke prima maar dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik een hele leuke scharrel heb :=

Ik ben aan het overwegen om een Mirenaspiraal te nemen, maar denk er nog even over na. Zijn er mensen met Mirena spiraal die van hun vriend horen dat ze 'em voelen zitten? En dan gaat het om de touwtjes...

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:58

Ik heb de mirena en ik voel sinds een weekje ofzo ineens het touwtje heel erg zitten, hoef amper naar binnen te gaan zeg maar ( :+ ) en ik kan m al vastpakken. Dit was eerst niet zo, dus ik bel morgen even de huisarts :=