Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:40

Niets fruit in huis?? Dat moet toch haast :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:42

k_m schreef:
Niets fruit in huis?? Dat moet toch haast :D

Nope.. :(
Ben de enige die waarde hecht aan gezond eten thuis..

Plak brood is er ook, maar dan houdt het op..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:44

Beetje groenten niks? :oo mss peperkoekje toevallig?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:45

k_m schreef:
Beetje groenten niks? :oo mss peperkoekje toevallig?

Peperkoekjes ook niet..
Ik kan zo wel gluren, maar denk dat het erg niet beter op wordt!

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:49

Heeft iemand misschien een goede tip voor mij?
Ik eet in de ochtend 2 boterhammen
Lunch 4 boterhammen
Wanneer ik thuis kom een tot 2 stukken fruit
En savonds eet ik elke dag verschillend maar het is meestal wel gezond wand mijn moeder lijnt dus die wil elke avond gezond eten. Vandaag was het zelfgemaakte groentesoep.
Maar nu is mijn probleem dat ik honger blijf houden... Ik heb nog geen maaltijd of lunch gevonden waarvan ik een tijdje genoeg heb en toch gezond. Zijn hier mensen die een grote eter zijn maar toch een gezonde maaltijd hebben die wel vult?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:52

Ik moet zeggen dat het ook wel vrij hard went. Ik krijg belange na niet meer zo een grote porties op als vroeger, en ik kon echt veel eten! Verdeel je 2 stukken fruit over de voormiddag en namiddag ipv 's avonds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:00

Of eet ipv brood een goed gevulde salade met mozzarella, komkommer, tomaat, tonijn/kip, etc. Iig met zo min mogelijk koolhydraten zodat je geen insulinepiek krijgt. Door die piek ervaar je vrij snel weer een hongergevoel, terwijl je in principe genoeg voedingsstoffen binnen hebt gekregen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:02

Sowieso valt het me op dat de meeste hier vrijwel geen vet eten, veel koolhydraten en wat eiwitten.
Probeer eens wat minder producten te eten (niet kcal), en wat minder vaak op een dag (3-4mltd ipv 6) en dan volwaardigere dingen eten met veel eiwitten en vet... Koolhydraten geven minder verzadiging als vetten en eiwitten... Ik ben niet pro koolhydraatarm eten ofzo, maar wel verzadigd zijn na de maaltijd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:04

Handje popcorn en een paaseitje is de schade, erg vervelend dat er niks in huis is!

Ik moet er maar snel weg! :P

Ik heb de rest van de dag goed gegeten en gedronken, dus er is geen man overboord!

Morgen wordt het beter, dan kook ik zelf :)

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:17

O: 200 ml halfvolle yoghurt + klein handje musli
T: smoothie met handje bramen en handje frambozen, 200 ml water en 1 et chia zaadjes
L: 2 plakjes roggenbrood
T: 1 havermout koek
T: bounty
A: chili con carne

redelijk gezond gegeten volgensmij, misschien straks nog bakje yoghurt nemen of bakje ananas

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:19

Hmm ik las broccoli! Ik ga morgen avond broccoli quiche maken, ben heel benieuwd. Komt uit het boek van sonja bakker!
Morgenochtend ook maar weer is wegen :)

Zie weer goede resultaten voorbij komen, goed hoor!!
Verder heb ik niet heel veel moeite met 'slechte' tussendoortjes. Kan momenteel heel goed nee zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:28

Ik weet het niet zeker meer, maar dit was mijn schema vandaag:
O: 1 Boterham met ossenworst, glas mangosap
T: 1 Boterham met chocoladepasta (geloof ik)
L: 2 Boterhammen met pindakaas
T: 2 kaasjes (van die babybel dingen geloof ik)
A: Geen idee, gehakt en wat groentes bij elkaar met een soort dun sausje en sla. :')

Ik ben wel redelijk trots op mezelf, op enkele uitzonderingen na de afgelopen weken vrijwel geen frisdrank gedronken of zoete/voorbewerkte dingen. :D Niet zo veel als eerst tenminste. Al heb ik niet echt het gevoel dat ik echt gewicht door verlies, juist het tegenovergestelde. -O- Wat doe ik fout?

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:29

K_m ik eet het fruit als ik thuis kom van school. Dit is voor mij om maximaal 4 uur. Dan eet ik 2 fruit stukken. Maar dan heb ik ookal vanaf 12 uur niks meer gehad.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:37

Heel verhaal getypt, is het weg.. Opnieuw dus.

O: Geroosterd volkorenkapje met jam, 2 volkorenbeschuiten met hagelslag
T: Trosje ( zure :r) druiven + kleine pannenkoek
L: Beetje gemengde sla met komkommer + 2 volkorencrackers met smeerkaas
T: Volkorenboterham met appelstroop, paar 'brokjes' cruesli
A: Volkorenspaghetti met spinazie, tomaat, paprika, champignons en een beetje geraspte kaas
T: Plakje ontbijtkoek

Het liefst wil ik een ander ontbijt, maar ik krijg 's ochtends echt géén yoghurt, havermout etc door m'n keel, dus ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar voor in de plaats zou kunnen doen. Daarnaast wil ik minderen in kh en die pannenkoek en cruesli zijn natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling :o . Voor de rest vind ik het op zich wel netjes. Drinken is alleen maar water en thee. Woensdagochtend weer wegen.. !

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:53

Ik zal ook eens een lijstje plaatsen, misschien hebben er mensen nog goede tips..

O: smoothie met 200 ml yoghurt, een banaan en ongeveer 100 gram frambozen
T: beschuitje met muisjes omdat een collega papa is geworden
L: 3 bruine, zelfgebakken boterhammen met Philadelphia kruiden en een peer
T: mueslireep banaan van de Lidl
A: broccoli, 100g frietjes en een kroket (had ander vlees, maar dat was niet meer lekker)
T: twee crackers een met runderrookvlees en de andere met kipfilet

Niet mijn gezondste dag, maar dat vind ik soms heel lastig als ik nog gauw avondeten moet maken. Anders heb ik geen tijd om naar de paarden te gaan of te wandelen ofzo.
Verder nog 3km met de hond gewandeld en 1 uur en 15 min paardgereden.

Hoe doen jullie dat als je laat thuis komt en ff vlug iets wilt koken? (M'n vriend is overigens een hele grote eter, dus daar moet ik ook wel flinke maaltijden voor maken)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:29

Zo ik heb tegen mijzelf gezegd per 1 april ga ik weer aan de bak incl. hardlopen :D

Stiekem toch al vandaag begonnen.
Vandaag nog niet gesnoept en zelfs al klein stukje hardgelopen :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:34

Debbels schreef:
Heel verhaal getypt, is het weg.. Opnieuw dus.

O: Geroosterd volkorenkapje met jam, 2 volkorenbeschuiten met hagelslag
T: Trosje ( zure :r) druiven + kleine pannenkoek
L: Beetje gemengde sla met komkommer + 2 volkorencrackers met smeerkaas
T: Volkorenboterham met appelstroop, paar 'brokjes' cruesli
A: Volkorenspaghetti met spinazie, tomaat, paprika, champignons en een beetje geraspte kaas
T: Plakje ontbijtkoek

Het liefst wil ik een ander ontbijt, maar ik krijg 's ochtends echt géén yoghurt, havermout etc door m'n keel, dus ik weet eerlijk gezegd niet wat ik daar voor in de plaats zou kunnen doen. Daarnaast wil ik minderen in kh en die pannenkoek en cruesli zijn natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling :o . Voor de rest vind ik het op zich wel netjes. Drinken is alleen maar water en thee. Woensdagochtend weer wegen.. !

Havermout krijg ik s'ochtends ook echt niet weg, ook al doe ik er lekker fruit doorheen ofzo. Het blijft niet te eten s'ochtends. Ik ontbijt dan ook lekker met een boterham pindakaas/smeerpate

Lijstje van vandaag, ging redelijk goed, de broodjes bij de lunch hadden helaas wat meer kcal dan verwacht haha, maar heb lekker een stuk gefietst dus dat maakt het deels goed:

O: halve tarwe boterham met pindakaas (had haast)
T: Bakje bologische aardebeienyoghurt
L: Twee Milano broodjes met Paturain (deze broodjes waren samen 496 kcal.. oeps)
A: Macaroni met gehakt, biologische kruidenmix, paprika, prei, paksoi en knoflook
T: Glas cola (oeps, maar aten vroeg avondeten en heb straks om 11 uur een sollicitatiegesprek. Dus even wat cola aangezien ik anders echt in slaap val haha)

B: 50 minuten actief fietsen (half tegenwind jeeh :')) met de honden.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 23:52

secricible schreef:
Sowieso valt het me op dat de meeste hier vrijwel geen vet eten, veel koolhydraten en wat eiwitten.
Probeer eens wat minder producten te eten (niet kcal), en wat minder vaak op een dag (3-4mltd ipv 6) en dan volwaardigere dingen eten met veel eiwitten en vet... Koolhydraten geven minder verzadiging als vetten en eiwitten... Ik ben niet pro koolhydraatarm eten ofzo, maar wel verzadigd zijn na de maaltijd.

Dit viel mij ook bij mijzelf op toen ik vandaag etiketten ging lezen. Wat zijn gezonde producten met meer vetten? Heb je wellicht wat voorbeelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:02

Er wordt wel heel selectief gelezen in dit topic valt me op......

Producten met gezonde vetten zijn noten/pinda's, avocado, volle zuivelproducten, kokos, etc. Ook Google kent heel veel producten.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 00:53

Welke verhoudingen zouden meer ideaal zijn WB k/v/e dan? Hij staat nu bij mij op 50/30/20 (automatisch door de app).

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 01:20

Welke noten zijn dan precies gezond? :) Ik vind noten wel lekker maar die zijn ook weer zo duur! Vol zuivel mag ik helaas niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:08

Alle noten zijn gezond, ze hebben wel allemaal hun eigen specifieke voedingswaarden en daar moet je zelf maar uit besluiten welke het beste bij jouw behoeften passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:18

Ik bedoel daarmee trouwens onbewerkte noten, dus niet die enorm lekkere gezouten versies ;) Het best is ook nog ongebrande noten omdat die alle voedingsstoffen nog bevatten, terwijl bij gebrande noten vaak voedingsstoffen verloren gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:19

LizMD schreef:
Welke verhoudingen zouden meer ideaal zijn WB k/v/e dan? Hij staat nu bij mij op 50/30/20 (automatisch door de app).

Ik hou aan:

1,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht
Rest koolhydraten

Maar deze zaken zijn niet te bepalen voor iemand anders, omdat elk lichaam anders is en iedereen andere behoeften heeft. Bovendien kennen wij jou niet dus weten we niet waar jouw lichaam behoefte aan heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:31

Hmm. Ik hou niet van noten of pinda's en ook niet van zuivel (kaas en vla... meer niet).

Havermout heb ik te weinig tijd voor 's morgens, en eerder opstaan is geen optie omdat ik dan geen hap wegkrijg (wel geprobeerd), en qua douche gezinsleden in de weg zit.

Salades als lunch. Wat zijn lekkere recepten zonder tomaat, fetta of noten? En praktisch mee te nemen in een rugtas naar school?

Ik eet nu veel koolhydraten en te weinig eiwit, weet alleen even niet wat ik daaraan kan doen.