Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:12

Welkom!!!

Hahaha goed bezig, nu nog even met je hw knallen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:13

Succes met huiswerk. Op dat soort momenten ben ik zo blij dat ik werk. Als ik de deur dicht trek ben ik ook echt klaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:14

Dankje, moet een reflectieverslag gaan typen over afgelopen periode met leerdoelen etc erin. Hier ben ik zo slecht in.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:50

Welkom!

Succes met je hw.

Hier twijfel morgenochtend wel of geen groepsles proberen. Heb nog steeds buikpijn pas net 1 pil van antibiotica kuur op. Dus weet niet of t wat uithaalt twijfelsss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:54

Ik denk dat het slimmer is om je lichaam even te laten herstellen. De energie die je met sporten gebruikt kan je lichaam zelf goed gebruiken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:54

Ik zou even wachten tot je echt weer goed voelt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:05

Eerste avond fitness is een feit, woehoe! *\o/*
Begonnen met een kleine warming up op een crosstrainer, daarna werd een lesje crossfit circuit gegeven en dat was wel lachen dus ook meegedaan, duurde een half uur. Vervolgens buikspierkwartier gedaan en nog even de beentjes op een aantal apparaten met gewichten (armen waren redelijk taai van dat circuitje). Donderdag weer de sportschool in, dan wil ik echt de gewichtenkant in. Hopelijk kan iemand me leren squatten. :j

PS. Ik ben nu ook op zoek naar een routine/schema. Wat gebruiken jullie? Ik wil m'n hele lijf beter bespieren, maar als ik een schema probeer te vinden krijg ik meteen dingen met deadlifts e.d. erin, lijkt me niet zo'n goed plan voor een beginner als ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:37

Gisteren weer aquafitness gehad en het ging stukken beter. *\o/*
Oefeningen met mijn armen gingen nog niet zonder teveel strubbels dus dat heb ik gelaten, maar wel benen en het zwemmen en dat soort dingen gedaan.
Dat kon vorige keer ook bijna niet meer dus dit is okee, maar erg motiverend is het niet.

Ik ben echt onwijs veel kracht verloren afgelopen weken met die behandeling. -O-
Echt gigantisch veel, je hebt 2 soorten dumbells voor in het water, 2 rings en 3 rings.
De 2 kon ik in het begin amper aan, maar ik zat vier weken geleden op de 3 rings en dat ging easy.
Nu kan ik de 2 niet eens hebben zonder zwaar verzuren in no time. :z
Dat is knap poedersuiker maar goed ik ben qua functioneren algemeen wel fiks verbetert dus dat is veel waard.

Morgen weer aan de bak, gewoon verder waar je mee bezig bent. :D
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-02-15 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:38

Simoonzel schreef:
Eerste avond fitness is een feit, woehoe! *\o/*
Begonnen met een kleine warming up op een crosstrainer, daarna werd een lesje crossfit circuit gegeven en dat was wel lachen dus ook meegedaan, duurde een half uur. Vervolgens buikspierkwartier gedaan en nog even de beentjes op een aantal apparaten met gewichten (armen waren redelijk taai van dat circuitje). Donderdag weer de sportschool in, dan wil ik echt de gewichtenkant in. Hopelijk kan iemand me leren squatten. :j

PS. Ik ben nu ook op zoek naar een routine/schema. Wat gebruiken jullie? Ik wil m'n hele lijf beter bespieren, maar als ik een schema probeer te vinden krijg ik meteen dingen met deadlifts e.d. erin, lijkt me niet zo'n goed plan voor een beginner als ik.

Hoezo niet.... bij een les als bodypump doe je ook een boel deadlifts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:42

Als je het met lichte gewichten doet is het niet zo erg :) Ik ging gelijk mijn eerste dag in de sportschool naar de bodypump les. Daar ook veel deadlifts toen gedaan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 01:00

Zolang je maar goed doet simoonzol, dan juist is deadliftwn en squats aan te raden als beginner.. Maar eerst die techniek goed leren!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:28

Als je in een les zit vind ik het ook niet raar, dan wordt de techniek je wel aangeleerd. :)
Ik heb nu dit schema gevonden, is dus zonder deadlift. Maar eventueel kan ik die er natuurlijk gewoon aan toevoegen.

Afbeelding

Dan wel 2 sets van alles waar 1-2 bij staat anders vind ik het wel erg weinig. Ik heb alleen geen idee hoeveel gewicht ik kan tillen. Meestal wordt aangeraden om heel laag te beginnen om eerst de techniek goed aan te leren dus dat lijkt me een goede start. Maar mijn sportschool is erg zelfstandig ingesteld dus ik hoop dat ik dan iemand kan vinden die me dat wil aanleren anders kom ik nergens. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:30

Pfoe vind wel erg weinig reps voor beginner.. Sowieso zou ik naar 3 sets gaan.. 3x 15/20

Hoe vaak per week wou je trainen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:33

http://www.fitsociety.nl/krachttraining ... ntal-sets/
Voor de achtergrond kennis. Ik heb er niet heel veel verstand van, alleen de uitleg van de trainer bij crossfit.

Ik zou n.a.v. Dit artikel 1 set met 20 reps doen ofzo, gewoon omdat je beter vaak kan doen met licht gewicht voor de techniek. Als de techniek is ingebakken kun je omhoog gaan in gewicht en dalen in je reps (en omhoog gaan in je sets). En thuis ook rechniek trainen, gewoon met een stok of bezemsteel...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:38

Gianti schreef:
Aah op die manier!! Op zich kan ik wel dieper, maar iets met durven :').. Ging vandaag stuk beter!! 39 kg met nette gewicht, knie werkte braaf mee en had MN gewicht goed op hielen.. Volgende keer even paar sets met minder reps en dan echt diep gaan.. Moer gewoon stuk angst overwinnen

Super!

Angst waarvoor dan, als ik vragen mag?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:40

Niet meer omhoog kunnen, achterover klappen, dat ik niet kan etc.. Gisteren bij set met 40kg ook bik 6de herhaling gestopt omdat ik echt niet meer durfde |o en vervolgens haat ik mezelf omdat nog besr 2 reps in MN benen had zitten minimaal..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:41

Herkenbaar gianti...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:42

Heb iemand die gewoon naar me schreeuwt dar ik moet doorgaan :') met nadruk op schreeuwt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:42

Ik heb echt geen tijd om alles bij te lezen, sorry! Heb inmiddels nog geen betaalbare sportschool gevonden waar je een kwartaalabonnement kunt nemen.. -O- M'n laatste keer sporten was vorige week donderdag. Ben bang dat ik meteen m'n hele conditie kwijt ben zo :')

Heb overigens wel een leuke Amerikaanse profvoetballer ontmoet (hij speelt in het Valenciaanse team) en die wil wel met mij gaan trainen op het strand. Maar zijn conditie is natuurlijk 100% beter dan die van mij :') dus dat durf ik niet. We hebben wel vanavond een date :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:44

Aaaaah leukkkkk!!!! Gewoon doen!! Sport dates are the best :D veel plezier vanavond

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:51

Nou vanavond wordt het een simpele date: wandelen in het park en wat drinken :') maar de volgende keer wil ik wel met hem sporten haha.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:14

Gianti schreef:
Niet meer omhoog kunnen, achterover klappen, dat ik niet kan etc.. Gisteren bij set met 40kg ook bik 6de herhaling gestopt omdat ik echt niet meer durfde |o en vervolgens haat ik mezelf omdat nog besr 2 reps in MN benen had zitten minimaal..

Dat is inderdaad wel wat jammer.... Vreemd ook wel, één van de eerste dingen die ze mij geleerd hebben met het squatten, is hoe je je bar op een veilige manier kan laten vallen als het te zwaar wordt. Dus, drie opties:

1. Je zoekt een spotter die achter je komt staan op zware momenten (soms wat akward, heel blij dat mijn vriend ook mijn trainer is en die taak op zich neemt :+ )
2. Je doet front squats in plaats van backsquats (dan is het droppen iets makkelijker, en het voelt veiliger aan omdat het gewicht voor je zit. Extra voordeel: frontsquats werkt veel meer op je core)
3. Je leert een goeie exit voor als het echt niet meer lukt (is echt niet moeilijk)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 09:50

Gianti schreef:
Pfoe vind wel erg weinig reps voor beginner.. Sowieso zou ik naar 3 sets gaan.. 3x 15/20

Hoe vaak per week wou je trainen

Ik ga sowieso twee keer in de week (dinsdag en donderdag) en als ik tijd heb op zaterdag. Ik zal eens informeren wat handiger is qua reps. Als ik meer reps doe met minder gewicht heb ik wel meer tijd om de techniek te oefenen, maar ik denk dat mijn spanningsboog dan te kort is en het weinig nut heeft. Veel beginner routines doen maar 3x5 reps, maar dan moet je er echt al te veel gewicht aan hangen denk ik en ik wil ook een beetje de middenweg vinden tussen uithoudingsvermogen en explosieve kracht.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:39

Emita, lekker gaan en van genieten ;) Ook al is zijn conditie veel beter, kun je veel van leren :).

Hier vanavond proeflesje Crossfit ! Zin in !

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:09

Veel plezier Renée, waar ga je?