[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:29

Ik kom hier even binnenvallen :) Wil zelf namelijk nog steeds heel graag een septum, maar ik blijf nog twijfelen.. Inmiddels ben ik oud genoeg om zelf te doen wat ik wil dus ouders hebben niet zoveel meer te zeggen :Y) Ben alleen zo bang dat het mij niet staat.. Een eskimo vind ik trouwens ook nog steeds enorm gaaf. Maar die lijkt me meer in de weg zitten dan een septum.

marlies85

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:35

Je kan nog altijd ff zo'n fake piercingringetje proberen op de plaats van een septum, weet je zo of het staat of niet ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:24

Ik heb toch maar die vrouw gemaild van de piercingshop. Het korstje van mijn "sneetje" blijft nu plakken aan het korstje van het wondje vd piercing, dus zodra ik de piercing schoonmaak, trek ik beide korstjes los.
Hij gaat er sws uit, maar heb haar wel om haar mening gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:20

_Dominique schreef:
Even binnenvallen, het bobbeltje achter mn helix was bijna weg door zeezouten nu is ie ineens helemaal terug en zelfs groter.

Hij is paars van kleur en erg droog (losse velletjes)..

Wat kan ik het beste doen? Blijven zeezouten? Overigens heb ik er een ringetje in.

:D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:44

Ik denk dat het bloed is en geen vocht. Het extreem uitdrogen zal derhalve ook geen zin hebben. Maak je de zeezoutoplossing zelf? Hoe dan ook het is dus open en zal daarom wel iets een ontsmetting nodig hebben, maar ik zou het niet te enthousiast uitdrogen. Misschien overschakelen naar met Unicurazeep wassen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 04:27

mariekekroon schreef:
zijn er hier mensen met een smiley piercing? ik wil er nu zelf graag 1tje

Ik heb hem en ik raad het je af. Hij staat echt leuk maar hij is poedersuiker met eten (appel afhappen) poedersuiker met zoenen en het voelt alsof ik een beugeltje heb. Ik ben er emotioneel afstand van aan het nemen en dan haal ik hem er uit.

:')

Ghostattack schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :) Wil zelf namelijk nog steeds heel graag een septum, maar ik blijf nog twijfelen.. Inmiddels ben ik oud genoeg om zelf te doen wat ik wil dus ouders hebben niet zoveel meer te zeggen :Y) Ben alleen zo bang dat het mij niet staat.. Een eskimo vind ik trouwens ook nog steeds enorm gaaf. Maar die lijkt me meer in de weg zitten dan een septum.

Heb je een foto van jezelf?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:16

Lieveli, even de meest recente foto van mijn hoofd gepakt :') Ik heb overigens 8mm tunnels, op de foto een houten tunnel is dus niet echt duidelijk te zien.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... fe2fb50ac1
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1066b96638
Deze is misschien nog duidelijker? Maar is niet echt recent. Wel lekker charmante foto's, normaal loop ik er net iets anders bij haha. Ik ben trouwens totaal geen mode persoon, meer richting metalhead. Haar wordt binnenkort weer een leuk kleurtje geverfd.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:17

Ohw ik denk dat je dat makkelijk kan hebben!! En anders idd gewoon zelf even creatief doen met een ringetje er voor houden haha!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:41

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 19:18

Ik vind het tof en ik denk dat het je heel gaaf gaat staan!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 20:03

Wat is een normale diameter voor een septum ongeveer? Ik wil zo'n ball closure ring bestellen om te kijken of het staat. Alleen geen idee wat normaal is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 02:49

Hoi piercing dames! Ik heb besloten dat ik een neuspiercing wil. Heb wel een paar praktische vragen.

Kan je ook gelijk een ringetje ipv een knopje laten zetten? Lijkt mij wel maar anders houdt het voor mij op, vind knopjes niet zo heel erg mooi.

Verder ben ik wel benieuwd naar hoe veel pijn mensen hier hebben ervaren bij het zetten van een neuspiercings. Heb twee grote tattoos en die vond ik qua pijn reuze meevallen. Neem alleen wel aan dat het gepierced ipv geschoten moet worden en dat lijkt me lastig? Zit nu Op m'n telefoon dus kan niet zo lekker lezen, maar ik zal morgen sowieso even een gedeelte van het topic doorlezen. Thanks alvast!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 03:51

Ringetje is niet gangbaar geloof ik, kan wel maar mijn ex is dat vreselijk gaan ontsteken. Ik kon mijn knopje na 2 weken wisselen voor een ringetje, de pijn is oké, alsof je een oorbel laat schieten.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:56

Mijn neuspiercing is toen nog geschoten zelfs....Maar tegewoordig wordt het gepierct, dat voel je even 1 tel en dan is het klaar. Meteen een ringetje kan wel, maar zul je wel om moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:40

Dat steentje dat ik hier laatst plaatste is geen succes geweest. Kon het niet goed schoonmaken (of iig, ik kon het vuil niet goed zien zitten dus ik dacht dat het schoon was). Ik kon er ook totaal niet op liggen en ik slaap onbewust op die kant, dus iedere ochtend was het rood en pijnlijk.

Heb niet gewacht tot het weer rustig was (want iedere keer als ik ging slapen verpestte ik het weer) en heb er mijn oude ringetje weer in gedaan. Die kreeg ik niet goed door de andere kant van het gat heen dus bloedde natuurlijk... :=

Straks in de douche maar goed schoonmaken met unicura. Op dit ringetje kan ik wel lekker slapen namelijk.
Het is verder niet ontstoken want het doet sinds het ringetje er weer in zit, meteen geen pijn meer en er kwam alleen maar troep uit die ik er dus niet uit kon halen door die vorige piercing. Helaas, miskoop!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:43

Even een vraagje tussendoor, hoe lang moet je wachten tot je weer onder de zonnebank kunt?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:20

@ Danique, dan is je gaatje gewoon nog niet goed genoeg genezen geweest.
Ik heb namelijk nooit ergens last van en zo voorzichtig ben ik er niet mee.
Of misschien zit je er juist wel te veel aan qua schoonmaken en dergelijke.

Ik voel het trouwens ook wel als ik er op lig hoor. Doet niet echt pijn, maar heel prettig is het ook niet.
Ligt ook wel een beetje aan de dikte van de voorkant zeg maar.

Afbeelding

Afbeelding

Deze bijvoorbeeld, heb ik zelf ook. Is zoals je ziet echt helemaal plat.
Daar voel je echt helemaal niks van als je er op ligt!!
Andere die wat boller zijn, zijn wat gevoeliger.

Dus mocht je er een andere in willen, zou ik zo 1 eens proberen. Gewoon te koop bij KV of Six. En is nog hartstikke leuk ook :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:30

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:31

Ik heb kort even de op gelezen en niet uitgebreid gezocht. Maar ik heb sinds een week een navel piercing. Zetten deed geen pijn en daarna is het 3 dagen wat gevoelig geweest (geen bloed) nu blijft het toch een beetje rood en er komt ietwat vocht af ? Niet echt prut maar meee wondvocht denk ik. Ik was het 2 maal daags met de zeep die ik erbij heb gehad en vraag me af of het kwaad kan de roodheid en het vocht. Ik kan de piercing prima aanraken en draaien dat doet geen pijn . Alvast bedankt voor het lezen en evt oplossingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:52

Ik denk niet dat het komt door het wisselen (ik heb al meerdere keren gewisseld namelijk en nooit problemen gehad.) Ik denk dat het komt omdat hij vrij groot/dik was inderdaad. Misschien was het staafje wel iets te kort, dat zou ook nog kunnen. Het bloedde ook van binnenuit omdat er vuil in de weg zat waardoor ik 'm dus door een 'muurtje' van vuil heb moeten drukken.

Die vind ik erg mooi Skessa, daar ga ik binnenkort eens voor kijken! Mijn steentje lag ook op die 'bolling' (die zie je op jouw foto mooi, echt in je oorschelp) en als ik dan op mijn zij lag (ik heb een loeihard kussen) dan drukte dat er pijnlijk in.

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan! :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:16

little_birdy schreef:
Ik heb kort even de op gelezen en niet uitgebreid gezocht. Maar ik heb sinds een week een navel piercing. Zetten deed geen pijn en daarna is het 3 dagen wat gevoelig geweest (geen bloed) nu blijft het toch een beetje rood en er komt ietwat vocht af ? Niet echt prut maar meee wondvocht denk ik. Ik was het 2 maal daags met de zeep die ik erbij heb gehad en vraag me af of het kwaad kan de roodheid en het vocht. Ik kan de piercing prima aanraken en draaien dat doet geen pijn . Alvast bedankt voor het lezen en evt oplossingen

Het is niet raar dat ie rood is en er wat vocht uit komt. Als je geluk hebt is dat zo over en als je pech hebt blijft dat nog enkele maanden doorgaan. Er is een staaf door je navel gejanst, die hoort daar niet.. Dus je lichaam probeert m nu af te stoten. Gewoon schoonmaken met de zeep die je van de piercer hebt gekregen, of gewoon alleen met water en verder zo veel mogelijk afblijven. Vooral niet draaien als de korstjes niet zijn losgeweekt onder de douche.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:39

Ik heb in mei 3 forward helix piercings tegelijk!! laten zetten.
Sterke afrader :')

De bovenste genas niet goed ondanks goede verzorging. Naar een andere piercingshop geweest, probleem voor gelegd en verklaarden mij + de piercer voor gek om er 3 te gelijk te laten zetten. Er wordt aangegaden om er maximaal 2 tegelijk te laten zetten. Heb er een groter bolletje en langer staafje in laten zetten want door de zwelling en het korte staafje zakte het kleine bolletje er in..

Begin januari toch besloten om de bovenste piercing eruit te halen, iedere keer ging hij ontsteken en eraan zitten deed veel pijn vergeleken de andere 2, daar kan ik gewoon aan zitten zonder dat het zeer doet.

Het bovenste gaatje zit dicht en de zwelling die aan de onderkant zat is ook aan het afnemen :)

Ik ben van plan om van de zomer of na de zomer een tongpiercing te laten zetten, maar dat ga ik niet meer bij de piercer doen van mijn forward helix!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:52

Er zijn er hier meer die een tfh in één keer hebben laten zetten.. De genezing gaat dan idd wel wat moeizamer.
Maar als ie na zo'n 7 maanden nog steeds veel pijn doet kan je m er idd beter uithalen. Het staafje verwisselen voor een bioplast wou bij mij ook altijd wel goed werken.

Welke piercer ben je geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:59

Ik heb er ook 3 tegelijk laten zetten, maar ik heb er geen problemen mee :n Het geneest super! Heb ze nu 2/3 maanden en heb er geen last van, kan er gewoon op slapen etc. Merk wel dat de bovenste inderdaad het langzaamst geneest, maar dat komt ook doordat mijn staafjes nog steeds te lang (en krom) zijn waardoor die veel schuift en er haar achter blijft hangen. Overweeg het dan ook om over een paar maanden andere staafjes in te doen. Maar echt pijn heb ik er alleen in het begin aan gehad en ze zijn nooit ontstoken geweest, zou het zo weer doen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:51

Dankjewel gewoon aankijken dus. Ben er wel super blij mee en staat ook goed