Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Anoniem

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:20

Wat knap, al die mensen die de oksels durven epileren! Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten! :D

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:27

Nou, ik heb de philips ook voor het eerst geprobeerd. Eerst mijn onderbenen, alles oké. Bij mijn bovenbenen kreeg ik wel een soort van zeurende/jeukende pijn maar toch doorgezet. Ach ja, waarom dan ook niet mijn oksels. Ik heb ze maar alletwee ineens gedaan, kwestie van ervan af te zijn en ja, het deed zeer, maar niet ondraaglijk. Ze zien er wel uit als een slagveld nu, maar zó zacht <3

En toen dacht ik mijn bikilijn te doen... fout! dat probeer ik later nog wel eens Ik durf de grote epilator ook niet op de harde stand te zetten, hij maakt zo al genoeg lawaai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:37

Is bikinilijn dan erger dan oksels bij jou?
Ik vind bikinilijn namelijk helemaal niet zo'n pijn doen!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:46

Stral schreef:
Kana schreef:
Maar als je het hele kopje gewoon recht op je oksel zet en heen en weer gaat is het echt zo gepiept! :D

Vind ik nog niet zo makkelijk met dat bewegend bovenstuk eigenlijk! Heb ook soms het gevoel dat dat 'massagegedeelte' iets te ver uitsteekt en hij daardoor de korte niet goed meeneemt. Massagestuk zorgt wel voor minder pijn heb ik de indruk :)

Die ik heb beweert zelfs haartjes te kunnen pakken van een halve mm. En de echt kleine stoppels op mijn been heeft hij wel gepakt met het massage opzetgedeelte.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:52

Maarre, ik lees hier volgens mij niemand die ook de onderkant van de foef mee neemt met epileren ... lijkt mij trouwens vrijwel onmogelijk om er goed bij te kunnen en daarnaast ontzettend pijnlijk. :/ Dat zou voor mij een reden zijn om er niet aan te beginnen met een epileerapparaat.

Ik ben gisteren bij een salon geweest voor een wax met warme en koude wax. Ik was altijd suikerhars gewend dus die warme was even wennen! Het is heel netjes geworden en gezellig gekletst met het meisje (grappig dat je met iemand die je net ontmoet gewoon over elkaars pijnlijke wax ervaringen kunt praten :)) ). Maar ik merk wel dat die warme wax zich ook aan mijn huid heeft gehecht en niet alleen aan de haren zoals suikerhars dat doet. Heb nu 24 uur later nog steeds een beetje rode huid en dat had ik eerder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:54

Ik heb dat inderdaad ook eens gehad in een salon. Mijn bikinilijn is toen ook gewaxt met warme wax en mijn huid is daar twee weken lelijk van geweest. Dan geeft scheren nog beter resultaat. Was echt enorm teleurstellend!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:00

Kana: We hebben dezelfde he.
Misschien zijn mijn haartjes te 'dons'achtig ofzo, 't zijn echt de dunnetjes die hij niet goed meeneemt precies. En als ik het onder de douche doe heb ik toch de indruk dat ik kop niet zo goed recht kan houden door dat dat meebeweegt (en ik heb blijkbaar niet zo smooth benen waar zo'n machine superglad overbeweegt ofzo :D )

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:07

Oh dat had in niet gelezen, dat we dezelfde hebben. :D
Heb je blonde zachte haartjes? Kan me voorstellen dat ene apparaat daar moeite mee heeft.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:07

Nouka schreef:
Maarre, ik lees hier volgens mij niemand die ook de onderkant van de foef mee neemt met epileren ... lijkt mij trouwens vrijwel onmogelijk om er goed bij te kunnen en daarnaast ontzettend pijnlijk. :/ Dat zou voor mij een reden zijn om er niet aan te beginnen met een epileerapparaat.

Ik heb het geprobeerd........

:x

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:09

Wat bedoelen jullie met onderkant foef? De liesstreek?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:11

Kayleigh_ schreef:
Is bikinilijn dan erger dan oksels bij jou?
Ik vind bikinilijn namelijk helemaal niet zo'n pijn doen!

Het was misschien meer de schrik van zo'n groot apparaat down under dan de pijn zelf :+
Maar nu durf ik dus niet meer

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:22

Wat bedoel je met de onderkant?
Ik doe weleens aan de onderkant, net naast de lippen zeg maar.
Alleen is het uitkijken dat ie niet toevallig een haartje aan de lip grijpt, want dat is echt te pijnlijk.

Ik heb vorige week donderdag mijn oksels gedaan, en zaterdag weer (niet alles groeit gelijk op ofzo), en nu is het donderdag en heb nog steeds zachte oksels.
Had ik echt veel eerder moeten doen, epileer al jaren benen en bikinilijn.
Nooit gedacht om de oksels mee te nemen.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:26

merrylegs schreef:
Nou, ik heb de philips ook voor het eerst geprobeerd. Eerst mijn onderbenen, alles oké. Bij mijn bovenbenen kreeg ik wel een soort van zeurende/jeukende pijn maar toch doorgezet. Ach ja, waarom dan ook niet mijn oksels. Ik heb ze maar alletwee ineens gedaan, kwestie van ervan af te zijn en ja, het deed zeer, maar niet ondraaglijk. Ze zien er wel uit als een slagveld nu, maar zó zacht <3

En toen dacht ik mijn bikilijn te doen... fout! dat probeer ik later nog wel eens Ik durf de grote epilator ook niet op de harde stand te zetten, hij maakt zo al genoeg lawaai.

Ik vond het op de hardste stand minder pijnlijk. Misschien n goeie om de volgende keer te proberen?

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:33

Lippen bedoel ik inderdaad. Dat lijkt me gewoon te pijnlijk.

Met die warme hars vond ik het vooral vervelend dat het er niet makkelijk af ging onder de douche, het bleef een beetje plakkerig. Denk niet dat mijn huid zo vurig blijft, op mijn benen is het alweer normaal gelukkig. Had je geen allergische reactie dan Kayleigh_ dat het zo lang duurde?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:02

Nouka schreef:
Lippen bedoel ik inderdaad. Dat lijkt me gewoon te pijnlijk.

Met die warme hars vond ik het vooral vervelend dat het er niet makkelijk af ging onder de douche, het bleef een beetje plakkerig. Denk niet dat mijn huid zo vurig blijft, op mijn benen is het alweer normaal gelukkig. Had je geen allergische reactie dan Kayleigh_ dat het zo lang duurde?

Ja, zoals ik hier had gepost, ik dacht dat mijn huid eraf getrokken was. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:26

Ik weet niet of ik een allergische reactie had. Het was gewoon oerlelijk, ik had beter mijn geld kunnen versnipperen. Wilde mijn bikinilijn geharst zodat ik veilig en zonder onzekerheden een normaal bikinibroekje aan kon, toen kon ik alsnog met zo'n zwemshort naar het zwembad. GRRR.

Het deed totaal geen pijn (de rode huid) maar het zag er gewoon niet uit.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:50

net toch maar mijn bikilijn gedaan met de grote epilator en het viel best mee :) alleen moet je wel uitkijken dat hij niet 'uitschuift' naar de binnenkant, want hij gaat zo snel dat hij vanzelf vooruitgaat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:21

Met onderkant wordt bedoelt op de schaamlippen neem ik aan. Ik heb me net gewoon maar weer geschoren, heerlijk zacht! :D Mijn oksels werden helaas helemaal niet zacht van de epilator, alleen maar pijnlijk. :(

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:41

Ik heb nog een epilator set die hier zo populair is liggen.
Had 'm besteld via Bol.com maar durf er toch niet aan te beginnen aangezien ik niet zo handig ben :+

Heb a.s. dinsdag een afspraak voor mijn eerste brazilan wax dus als iemand interesse heeft voor de Epilator set. Laat het mij dan weten :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:53

Mo0wtjee schreef:
Ik heb nog een epilator set die hier zo populair is liggen.
Had 'm besteld via Bol.com maar durf er toch niet aan te beginnen aangezien ik niet zo handig ben :+

Heb a.s. dinsdag een afspraak voor mijn eerste brazilan wax dus als iemand interesse heeft voor de Epilator set. Laat het mij dan weten :)

PB. :j

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:47

Vorige week vrijdag eerste ronde gedaan, nu net tweede x oksels gedaan, niks aan het handje qua pijn :D
Benen tweede ronde lukte nog niet echt volgens mij, de achterblijvers zijn nog te kort, en ik zit 's avonds voor de tv ook nog met pincet te vissen :')

Ik was benieuwd of hier mensen bekend zijn met waxen met het middel Lycon?
Daar krijg ik volgende week mijn bikinilijn/braz (als ik durf door te zetten :') ) mee gedaan nl.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:18

Nouka ik heb het een paar dagen geleden gedaan. Niet volledig, maar na het scheren de overgebleven haren. Het wa te doen, ik vond het minder erg dan mn oksels!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:20

Zo net weer mijn benen gedaan met de franse slag, maar het blijft toch echt behoorlijk veel pijn doen hoor :')

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:03

Ik heb de epilator van Philips en dan de Wet & Dry versie.
Met de kleine mijn oksels gedaan wat me best meeviel qua pijn, alleen denk ik dat er iets mis is met de kleine epilator? Hij gaat niet echt snel en stopt er uit zichzelf mee, ook wanneer ik nog niks epileer. De batterijen die meegeleverd waren zitten er in, dus ze kunnen niet leeg zijn.. Soms gaat 'ie zelfs niet eens aan..
Mailtje naar bol.com sturen om een andere te krijgen? Of kan de kleine toch niet tegen water? Ik epileer onder de douche.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:06

Even voor de zekerheid mailen met bol.com? Ik ken de wet en dry versie verder niet..

Net voor t eerst m'n andere oksel gedaan, na t sporten. Volgensmij staan dan je poriën ook wel open :P en t was veel makkelijker dan de andere. Maar bij deze waren de haartjes wat korter, volgens mij scheelt dat heel veel qua pijn :')

Heb wel overal verdeeld (benen/bikinilijn) ingegroeide haartjes/rode bultjes... Misschien nog beter scrubben? Heb ik 1 keer gedaan in 1 week haha :')