Moos, ik ben eigenlijk net zo begonnen indertijd. Toen op Nijdam skeelers 4 wielen 10 cm. Dat beviel prima ! Ze waren iets van 100 euro. Maar na een tijdje wilde ik wat meer aan de techniek werken en ben trainingen gaan volgen bij een vereniging. Merkte wel dat deze skeelers niet optimaal waren en ben overgestapt op skeelers van het merk Powerslide van zo rond de 300 euro. En dat is toch wel een heel verschil.
Met 150 euro kan je prima beginnen Daar koop je gewoon goede skates voor, voor recreatieve doeleinden. Ik heb ook 4 wielen en rijd variërende tochtjes van 5 tot 45km. Kan je wel aanraden voor grote(re) wielen te kiezen, dat is zoveel fijner
Tigra_
Geplaatst: 06-05-16 16:15
Mijn skates waren rond de 120 euro denk ik. Ze waren in de aanbieding. 150 euro is naar mijn idee voldoende voor recreatief. Ik rijdt afstanden van 15 tot 30 km. Maar wil dit nog wel gaan opbouwen naar ongeveer 40 km. Mijn eerste skates had een wiel grootte van 80 mm en nu heb ik 90 mm. Bevalt goed. Misschien ga ik nog groter het frame wat ik heb kunnen grotere wielen in. Handig om op te Letten want hoe groter de wiel hoe onstabieler en als je pas begint is dat niet voor iedereen fijn als het niet stabiel voelt.
Vandaag een ritje gedaan van 23,8 km. Hopelijk van de week met het goede weer kan ik richting de 30 km. heerlijk om even uit te waaien.
Vandaag het seizoen heerlijk geopend met de Utrecht Skate Parade, super 21 km gereden. Ditmaal met maar liefst 600!! deelnemers, echt weer geweldig
Sting
Geplaatst: 08-05-16 08:52
600 deelnemers?! Wow! Is dat nog wel leuk? Doe je dat dan in een paar groepen? Want in één keer oversteken bij een verkeerslicht wordt je niet in dank afgenomen... Wij hebben afgelopen vrijdagavond ook weer 25 km geskate met de Friday Fun Skate. Wij hadden 60 man 'opbrengst' .
Ik heb m'n eerste rondjes er ook weer opzitten. Ik ben verhuisd & woon nu in de binnenstad, dus hele andere uitvalswegen komende weken dus op zoek naar de mooiste routes!
Tezzy
Geplaatst: 08-05-16 12:12
De USP is onder politie begeleiding Daardoor zijn de wegen tijdelijk voor ander wegverkeer afgesloten Gelukkig is de sfeer nog wel altijd top! Maar wel even wennen vergeleken de 150/200 man van 'normaal'.
Doubtless; nieuwe regio, nieuwe kansen toch?!
Thrive
Geplaatst: 08-05-16 12:43
Hee wat leuk, het topic is weer actief!
Wat tof Tezzy! Ik vind het zo jammer dat ik zo'n lange reistijd heb om in Utrecht te komen De sfeer tijdens Skate for MS in Utrecht was zo goed dat ik ook graag met de Skate Parade mee zou willen doen. Maar ik geloof dat er iets soortgelijks in Groningen zou moeten zijn, daar zal ik nog eens naar googlen.
Ik ben ook verhuisd en nog zoekende naar nieuwe routes. Helaas is het hier een en al bouwput, dus ik ben nu voornamelijk op de skeelerbaan te vinden, die is gelukkig nog prima bereikbaar vanaf hier.
In Groningen heb je de eerste vrijdag van de maand de Friday Fun Skate, 25 km onder begeleiding van blokkers. Niet met politie, maar bij de meeste kruispunten kan je toch wel lekker doorskaten ipv wachten. Een nog groter skate-evenement in Groningen ken ik niet?
Thrive
Geplaatst: 08-05-16 13:00
Ah oke, dankjewel Sting! Dan ga ik daar eens naar kijken
De 608 lagers zijn de standaard lagers toch? Voordat ik de verkeerde bestel
Tasserd; aanrader is dan de wel de avond van de Haarzuilens route, dat is 25+ km echt de moeite waard! Maar snap wel dat het te ver is om regelmatig te doen.. Jup, ik moet er altijd op letten dat ik geen 608 bestel
Sting; aah oke ook tof! Misschien dat ik die kant ook nog eens een keer op ga
Er zijn inmiddels in verschillende steden friday night skates, super leuk!
Babsiej
Geplaatst: 14-05-16 15:54
Ik heb ook vorige week mn eerste echte skates gekocht. Vroeger wel veel gedaan en leek mij leuk het weer op te pakken. Heb Fila's gekocht met 90mm wieltjes geloof ik. En ze zijn roze
Ze waren afgeprijsd van 189,00 voor 150,00.
Deze week 2 ritjes gemaakt van 12km en nog een ritje van 6km... Maar ben toch nog wel erg onzeker. Als ik 22km per uur ga vind ik dat echt te hard en wil ik toch weer terug naar liefst 16-17. Remmen gaat iets beter en dat oefen ik ook best veel.
Hoe vinden jullie mooie wegen uit, die goed zijn om te skeeleren ?
Ben nu deze week begonnen, heb Roces skates gekocht. Ze skaten fijn maar krijg wel drukplekken bij mijn enkels omdat ik niet echt recht sta. Hopelijk wordt dit minder. Ik heb een fijn fietspad bij mij in de buurt die soepel is waar ik heerlijk kan skaten maar daar komen over wegen die niet bestemd zijn is echt minder leuk zeg.
Hallo dames! Mag ik mij hier ook melden? Ik wil na mijn examens ook graag gaan beginnen met skaten, omdat hardlopen en dat soort gedoe nooit een succes is met mijn lijf. Ik hoop dat skaten een stuk beter gaat! Hebben jullie enig idee hoe ik het het beste op kan bouwen om niet meteen alles te overbelasten? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Mijn advies is rustig aan opbouwen, kijk hoe ver je kan gaan. Begin save met een rondje van 5 km pak 'm beet een half uurtje. Is dat easy ga lekker door! Heb je er moeite mee, bouw lekker rustig op Maar er wordt gesteld dat in principe iedereen met een basis conditie zat een 15 tot 20 km op een rustig tempo kan rijden.
Tigra_
Geplaatst: 17-05-16 16:08
Leuk dat je ook gaat skaten. Zelf heb ik wel wat opstart problemen gehad maar dat komt waarschijnlijk door mijn zwakke plekken. Dus als je die hebt is het even uitvogelen wat nodig is. Zelf heb ik daardoor in het begin maar langzaam/niet kunnen opbouwen tot dat ik besloot dat ik er gewoon even door heen moest en nu heb ik niet zoveel last van bepaalde spieren als ik eens 20 km doe na een langere tijd. En met wat opbouw kom ik toch aan de 30 zonder problemen de bedoeling is om richting de 35/40 te gaan.
Als ik nieuwe weg pak kies ik die meestal omdat ik daar al weleens langs gereden ben met de auto en dan kijk ik vaak via google maps hoe ik een leuk rondje kan maken. En dan gewoon uitproberen als ik een keer meer tijd heb.
Wat ik me afvroeg is hoe jullie te werk gaan met onderhoudt van de lagers. Doen jullie dit zelf? Ik heb echt 2 linkerhanden als het daar op aankomt.
moyra
Geplaatst: 17-05-16 16:14
Ik koop gewoon ieder jaar nieuwe lagers Verder haal ik ze eens in dr zoveel tijd even uit de wieltjes en maak alleen de buitenkant schoon
Ik wil ook weer binnenkort skeleren. Zit nu nog met een gebroken kaak. Mag nog 3 weken niet sporten daardoor. Maar erna wil ik het weer oppakken
Tigra_
Geplaatst: 17-05-16 23:29
moyra schreef:
Ik koop gewoon ieder jaar nieuwe lagers Verder haal ik ze eens in dr zoveel tijd even uit de wieltjes en maak alleen de buitenkant schoon
Dat je er al een jaar mee doet is al heel wat. Bij mij gaan ze hooguit een half jaar mee. Heb er al 2 kapot gereden. Een keer liep de lager helemaal vast en de keer daarvoor kwam er iets van ijzerdraad uit waardoor ook het wieltje blokkeerde. Zou dat graag willen voorkomen de volgende keer. Ik heb nu wel gesloten lagers daarvoor waren ze half open maar daar kwam dus teveel vuil in. Gaan jouw lagers nooit stroef lopen?