Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:27

Eliine schreef:
De vaccinatiegraad van polio is al jaren stabiel op 93% in België
Dus met allll die mensen die celstraf riskeren valt het ook wel mee

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... uigelingen

Van Nederlandse kinderen is 92,6% gevaccineerd voor dktp(dus polio).

Dus dat verschilt niet veel.

Eliine

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:28

Ja maar er zijn in België Dus niet ineens talloze mensen meer naar de rechtbank gerend de afgelopen jaren. Dat bedoel ik. Het percentage is niks veranderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:34

BigBen schreef:
[naam] schreef:
En met al die verplichte rijbewijzen in gekeurde auto's gaan ze met een beetje pech zitten appen en rijden ze zo op je in. Schijnveiligheid heet dat.
Net als vaccins.

https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf

As for any vaccine, vaccination with M-M-R II may not result in protection in 100% of vaccinees.

Dus wie weet is jouw gevaccineerde kind wel net zo'n smetbak als de mijne :+

Je snapt er niets van.
Verplicht rijbewijs en verplichte autokeuring garanderen een zekere graad van veiligheid.
Net zoals vaccinaties een zekere graad van bescherming garanderen,
die trouwens nog veel hoger zou liggen als vaccineren algemeen verplicht was.

Maar 100% veiligheid, en 100% bescherming bestaan niet.

Dus....
(Heb je kinderen?)
Kan jouwe net zo'n smetbak zijn als de mijne.
Met het verschil dat jij denkt dat jouw kind geen schade meer kan aanrichten en jij dus veel roekelozer om gaat met infectieperiodes.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:37

Wat is dat met jullie antivaccers ?
Lezen jullie nooit andermans argumenten ?
Alsof ze dan niet bestaan of zoiets ?

BigBen schreef:
Ben je gevaccineerd, dan is je immuunsysteem geprimed om de besmetting aan te pakken.
De besmetting wordt opgeruimd voor ze de kans krijgt zich te ontwikkelen,
meestal zo snel dat er nauwelijks klinische symptomen zijn,
en in ieder geval snel genoeg om eventuele verdere besmetting tot een minimum te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:47

BigBen schreef:
Wat is dat met jullie antivaccers ?
Lezen jullie nooit andermans argumenten ?
Alsof ze dan niet bestaan of zoiets ?

BigBen schreef:
Ben je gevaccineerd, dan is je immuunsysteem geprimed om de besmetting aan te pakken.
De besmetting wordt opgeruimd voor ze de kans krijgt zich te ontwikkelen,
meestal zo snel dat er nauwelijks klinische symptomen zijn,
en in ieder geval snel genoeg om eventuele verdere besmetting tot een minimum te beperken.

Heb je een titerbepaling laten doen dan dat je daar zo van uit gaat??

Hoe zat het ook alweer met besmetting? Dat was toch tijdens de incubatietijd wanneer er nog geen symptomen zijn?
Gezien gevaccineerden asymptomatisch de infectie opruimen is een incubatietijd knap lastig bij ze te herkennen.
Er staat geen bordje verboden toegang bij een gevaccineerd kind hoor, daar gaat een virus of bacterie niet met een grote boog omheen. Die dringt net zo goed eerst het gevaccineerde lijfje binnen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:55

Natuurlijk kan een gevaccineerd kind net zo goed besmet raken.
Maar de besmetting wordt veel en veel sneller door het immuunsysteem herkend, en opgeruimd.

Wordt de infectie sneller opgeruimd, dan is er ook minder kans op verdere besmetting.
En daar mag je nu nog alle mogelijke spin rond verzinnen, dat blijft gewoon een feit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:07

Even snel want nu heel weinig tijd:

Misschien staan hier nog een paar interessante tussen als je het hebt over het besmettingsgevaar door gevaccineerden :)

https://medscienceresearch.com/shedding/

Zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/9850133/

Citaat:
Vaccinees had approximately 2 days’ shorter incubation time than unvaccinated persons. Vaccinated and unvaccinated students were equally able to infect their siblings.

Of deze:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/12208153/

Citaat:
“Pregnant rubella-susceptible women are often revaccinated during the postpartum period with the Measles, Mumps, and Rubella vaccine (MMR). It is known that the rubella virus from vaccine is secreted in breast milk and persists in the nose and throat for up to 28 days but it is not known whether the measles and mumps viruses are similarly secreted. It is probable the measles virus from vaccine is.”

Of deze:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23363872/

Citaat:
Out of the 16 measles patients with vaccination history, 3 were negative and the other 13 all belonged to measles virus genotype A, and were confirmed to be vaccine virus by sequencing method.

CONCLUSION: Multiplex real-time PCR method is accurate, rapid and sensitive to identify measles vaccine virus and wild virus. The method could greatly help us to find measles patients and to identify the vaccine-related cases.

Het is echt niet allemaal zo zwart-wit BigBen :)

Het lijkt allemaal zo simpel, maar hoe meer je beseft dat er veel meer nuance zit in alle beweringen die iedereen maar altijd ingestampt heeft gekregen, hoe begrijpelijker het wordt dat met al die nuanceringen bij elkaar, het niet meer zo vanzelfsprekend is dat iedereen maar altijd voor die vaccinaties kiest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:44

Wat niet weet wat niet deert, toch :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:51

Anoniem schreef:
Wat niet weet wat niet deert, toch :+

Kun je nog iets sarcastischer zijn? De meeste mensen hier proberen van beide kanten wat op te steken dus houd op met deze loze opruiende kreten. Nergens voor nodig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 20:57

BigBen schreef:
Leer lezen.
Ik weet dat polio niet automatisch verlamming betekent.
Ik weet ook dat het een risico is dat geen enkel zinnig mens bewust wil nemen.
En 1 op 100 vind ik verschrikkelijk veel.

Klopt , stel je voor dat doordat er geen enting zou bestaan alle inwoners polio zouden krijgen. Dan hadden we heel veel vernielde levens zonder het over de zorgvraag door naasten te hebben. Vorig jaar nog een interview gelezen van een jong polio gehandicapte , ze nam het haar ouders niet kwalijk maar vond haar leven wel flink k@t.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:08

Huh, die eerste quote bevestigd precies wat BigBen zegt.
Die andere twee hebben niets te maken met hij schreef maar zijn een ander ‚probleem‘.
Geeft mij vooral de indruk dat je niet precies weet wat je nu eigenlijk gequote hebt heel eerlijk gezegd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 21:19

pmarena schreef:
Laat jouw kind de mazelen doormaken, hou het daarbij thuis zodat het niemand kan besmetten, en het heeft vrijwel zeker een levenslange immuniteit en kan vrijwel zeker geen mazelen meer oplopen.

Hoe zie je dat voor je?
Je weet toch hoe het werkt met de mazelen? Incubatietijd? Dan ben je wel 4 dagen te laat thuis gaan zitten met je zieke kind..

En nee. Ik hou mijn kind nergens weg. Ze is gevaccineerd en ja.. Ik heb daar vertrouwen in.

Overigens ga ik ook niet op visite bij iemand wat griep in huis heerst. Ik zoek het niet bewust op zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:05

Lijkt me gezellig...
Een keer een meeting met de deelnemers van bokt vaccinatie topics in een Intratuin café bij een high tea :9k
En dan tijdens die high tea over vaccineren discussiëren :Y)
Iedereen de kids mee die zich dan gezellig samen in de speelhoek vermaken :))
Dan sponsor ik de high tea wel :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:08

Daar ben ik absoluut niet bang voor.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:16

pmarena schreef:
Even snel want nu heel weinig tijd:

Misschien staan hier nog een paar interessante tussen als je het hebt over het besmettingsgevaar door gevaccineerden :)

https://medscienceresearch.com/shedding/

Je bent ervan op de hoogte dat je in al je eerste link juist bevestigd wat BigBen zegt (en dat deze anti-vax website dus bewust disinformatie verspreidt)?

Neem al hun eerste voorbeeld:
Vrouw krijgt polio type 3 epidemische variant, er zijn nog twee ongevaccineerde kinderen in huis die in alle haast alsnog de vaccinatie krijgen. Man van vrouw was al beschermd door vaccinaties.

De ongevaccineerde vrouw (besmettingsbron) scheidt nog zeven weken polio type 3 uit (het niet vaccin gerelateerde virus).
De twee in haast gevaccineerde kids scheiden beiden zowel de vaccin gerelateerde polio virussen als het type wat mama aan hun gaf uit.
De al door een vaccin beschermde man scheidt geen virus uit, behalve later, als er in het laboratorium deeltjes gevonden worden van Type 3 en type 1 in zijn ontlasting.

MAW als het hele gezing gevaccineerd was volgens plan had je alleen met de niet vaccin gerelateerde epidemische variant van polio in contact kunnen komen als je heel bewust en flink in hun poep had zitten roeren, daar had je dus best een beetje moeite voor moeten doen.

Daarmee bewijs je dus alleen mee dat het veel beter was geweest als het hele gezin al gevaccineerd was geweest.

Bovendien is dit (zoals in heel veel gevallen op anti-vax sites) een beetje een selectieve manier van links gebruiken als een vaag bewijs. De studie geeft namelijk alleen aan hoe lang de vrouw nog het virus uitscheidde, en geeft die duur niet aan in het geval van de kids en de man.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:44

pmarena schreef:
Citaat:
Vaccinees had approximately 2 days’ shorter incubation time than unvaccinated persons. Vaccinated and unvaccinated students were equally able to infect their siblings.

Wat Sizzle al zei, dit bevestigt exact wat ik aangaf.
Bij schoolkinderen die gevaccineerd waren was de incubatietijd 2 dagen korter,
wat eenvoudigweg betekent dat het immuunsysteem 2 dagen vroeger tegen de infectie in actie kwam.

Ik heb het idee dat jij onrealistische verwachtingen tov vaccinatie hebt.
Mensen die gevaccineerd zijn kunnen net zo goed besmet raken, en net zo goed ziek worden.
Wat vaccinatie doet is het immuunsysteem 'ervaring' laten opdoen met bepaalde pathogenen,
zodat het 'gewapend' is, en veel sneller reageert als het met die pathogenen reëel in contact komt.

Vaccinatie versterkt met andere woorden het zelfgenezend vermogen van het lichaam,
en dat is toch een concept waar iedereen, en vooral alle alternatievelingen, gelukkig moet van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:46

Als er geen bijwerkingen aan vaccins zouden zitten wel ja +:)+
Maar dat krijgen ze tot nu toe nog niet voor elkaar helaas.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 22:51

Anoniem schreef:
Als er geen bijwerkingen aan vaccins zouden zitten wel ja +:)+
Maar dat krijgen ze tot nu toe nog niet voor elkaar helaas.

Niets is 100% vrij van bijwerkingen. Als je alleen iets wil accepteren als het volledig vrij is van bijwerkingen heb je hele onrealistische verwachtingen, en kun je dus ook geen enkel medicijn meer slikken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:01

Gevallen van mazelen in één jaar verdrievoudigd
Hoewel het aantal gevallen van mazelen en de hieruit volgende sterfgevallen in de wereld afnemen, werden in 2017 14.451 gevallen van mazelen gemeld in de EU, dat is drie keer meer dan in 2016 (4643). Roemenië en Italië waren de landen met het grootste aantal gevallen en 87% van de gevallen was bij niet-gevaccineerde personen (2017). In België waren er 368 en in Nederland 16 gevallen van mazelen in 2017. Mazelen zorgden voor 50 sterfgevallen in de EU in de afgelopen 2 jaar.

Ik weet wel waar ik mijn geld op inzet.
Daarnaast 1 op de 400 besmettingen eindigt met een sterfgeval.
Het zou inderdaad maar in deze verhouding met de vaccins moeten zijn dan was het huis te klein geweest.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:06

Anoniem schreef:
Lijkt me gezellig...
Een keer een meeting met de deelnemers van bokt vaccinatie topics in een Intratuin café bij een high tea :9k

Laat maar zitten.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om met doorwinterde complotbedenkers op een terrasje te gaan zitten.
En dat mag je gerust stigmatisering noemen.

En trouwens, ik drink geen thee. Koffie hier. Sterk. Zwart.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:08

BigBen schreef:
Anoniem schreef:
Lijkt me gezellig...

Laat maar zitten.
Ik heb er geen enkele behoefte aan om met doorwinterde complotbedenkers op een terrasje te gaan zitten.

Ik kom je wel helpen, cappucino graag.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:09

:D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:12

Ik vind het wel prettig dat ik weet dat mijn dochter antilichamen heeft tegen mazelen en rode hond die gelijk staan aan een natuurlijk doorgemaakte infectie (ofwel levenslang).
Wel moet ik er bij zeggen dat ik niet klakkeloos een herhaalenting heb laten zetten zoals vaak ‚voor de zekerheid‘ gedaan wordt. Net als dat ik een zuigeling echt niet met HepB heb laten enten, dat mag ze dadelijk kiezen voordat ze aan de sex en drug gaat :+

Er zou waarschijnlijk al veel minder weerstand zijn als het programma wat meer gepersonaliseerd zou worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:17

bigone schreef:
BigBen schreef:
Laat maar zitten.

Ik kom je wel helpen, cappucino graag.

High coffee of high wine voor mijn part :P
Denk dat de laatste variant de gezelligste is :=
Beats verbeten achter je schermpje zitten hoor :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 23:18

Sizzle schreef:
Ik vind het wel prettig dat ik weet dat mijn dochter antilichamen heeft tegen mazelen en rode hond die gelijk staan aan een natuurlijk doorgemaakte infectie (ofwel levenslang).
Wel moet ik er bij zeggen dat ik niet klakkeloos een herhaalenting heb laten zetten zoals vaak ‚voor de zekerheid‘ gedaan wordt. Net als dat ik een zuigeling echt niet met HepB heb laten enten, dat mag ze dadelijk kiezen voordat ze aan de sex en drug gaat :+

Er zou waarschijnlijk al veel minder weerstand zijn als het programma wat meer gepersonaliseerd zou worden.

Dat dus....