"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:47

Wieke86 schreef:
Ik denk dat je XX bedoeld? :D

:o? }:0

:o

Yep.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:47

NatasjavE schreef:
Nou Lusitana, ik kan je zeggen dat als er op de manege over je geroddeld wordt dat je annorexia zou hebben of dat je zelfs drugsverslaafd zou zijn dat echt door je ziel snijdt.
Dus wat wil ik(moet zeggen dat ik me zeker nu niet aangevallen voel maar dat terzijde).....datniemand aangevallen wordt om diens uiterlijk.
De camagnes over echte vrouwen zijn mollig denk ik ook weleens van tja....hoezo echte vrouw. Een echte vrouw draagt de combinatie XY en kom verder in alle vormen, kleuren en maten voor.

Ik ben het wel met lusitana haar bericht eens.
Dat er zulke domoren bestaan dat ze zulke uitspraken naar jou doen is te erg voor woorden.
Maar die "perfecte" mensen doen dat ook naar de dikkerds.
Die "perfecte mens roddelt ook over de grote oren van iemand, de relatie van iemand of noem maar op.
Niet in de gaten hebbend dat ze zo perfect niet zijn en zelfs verre van met hun veroordelen.

Maar dat neemt niet weg dat wat lusitana schrijft in algemene zin wel klopt.
Ik ben te dik, maar niet gevaarlijk dik en dat ook nog eens door ziekte, waarom dan zo ongeveer een maatschappelijke hetze tegen iedereen met een maatje meer?
Iemand veroordelen die dun is is niet netjes, maar dat geldt andersom ook, terwijl dat tegenwoordig wel zo is dat het maar heel gewoon is dikke mensen te kakken te zetten.
Er verschijnt 1 plaatje over botten zijn voor honden, tegenover 1000 plaatjes met afbeeldingen van dikke mensen die voor gek gezet worden.
Dus wie heeft er dan eigenlijk recht van klagen?
Laten we elkaar allemaal in de waarde laten, welke maat we ook hebben en in het midden laten waarom we die maat hebben.
Iedereen wil gewaardeerd worden, iedereen is mens met gevoelens. En gelukkig zijn we allemaal anders en bestaat perfectie alleen maar bij oelewappers tussen de oren.

NatasjavE

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:00

Dat is toch ook wat ik zeg? Laten we allemaal elkaar in waarde laten. Maar ik mag ook wel uiten wat gefrustreerde andere tegen mij geuit hebben. En dat waren echt niet allemaal mensen met overgewicht.

En het is niet een keer tegen me gezegt he. Ook ik moet mijn hele leven al commentaar horen op mijn postuur. Kan een lijst voor je maken met grapjes over mijn postuur maken. (onder douche blijf droog, uitkijken met het doucheputje he Sidonia, ojee, zij neemt geen taart ...zeker bang dat ze dik word)

Iedereen leeft in z'n eigen realiteit. Ik kom de vooroordelen die dikke mensen tegen komen niet tegen simpelweg om dat ik een dunne ben. Voor dikke is dat net andersom.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:08

Nee dat doen mensen die of jaloers zijn of mensen die zich zelf perfect vinden.
Het is walgelijk als er op uiterlijk geoordeeld wordt, dik, dun, grote neus, flaporen of wat ook.
Maar om die reden vind ik het wel apart om in dit topic te lezen dat er gesteigerd word over dat botten plaatje, dat is echt het eerste wat ik ooit heb gezien wat spottend is over dunne mensen. Tegenover honderden spottende prentjes naar dikke mensen.
Dus om dan te concluderen dat mollig de standaard wordt?

Ik schreef het eerder ook, eindelijk is de standaard niet meer dat de modellen echt anorexia hebben om model te zijn.
Daar zijn ze door de Dove campagnes en zo van af aan het gaan.
En dat vind ik een goed iets. Maar dat is nog steeds niet mollig en al helemaal niet gevaarlijk ziek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:30

Komt me bekend voor Natasja:
Als je haar tegen het licht houdt kun je het hart zien kloppen,
Een röntgenfoto heb je niet nodig, een kaarsje ernaast houden is genoeg,
Oh er stond een lantaarnpaal voor ik zag je niet,
Vind je het gek dat je het koud hebt met zo weinig vet,
Je kunt een trouwring wel om je bovenbeen dragen....
Etc etc

Ik ken ze helaas ook allemaal -O-

Naar mate je ouder wordt gaat het langs je heen, maar zeker als puber gaat het dwars door je ziel.
Dat geldt natuurlijk ook omgekeerd. Ook mollige mensen willen niet voor sneeuwbal uitgemaakt worden op de skipiste.

Dus inderdaad lusitano: als ieder zich nou eens met zijn eigen lijf bemoeid ipv met een ander, dan zou het allemaal een stuk prettiger zijn :j

En dat geldt natuurlijk ook voor kleine mensen, lange mensen, flaporen, scheel kijken enz enz.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:29

Afbeelding

sorry maar deze mannen met een 6-pack moet ik even laten zien....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:33

Haha :D
Geweldig.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:38

:D
Hoe komen ze op het idee? :D

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:26

wel strakafgetrainde buikjes.. en klaaar voor de vakantie...

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:28

delvira schreef:
[ Afbeelding ]

Was even aan het rondsnuffelen en kwam toen deze foto van je tegen! Geweldig. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:39

little_king schreef:

Kijk; op de keper beschouwd beíden wanthetgeeft gewoon helemaal geen pas doch als je persé om een weging vraagt, dan:
degene die met een gezond gewicht te horen krijgt te dun te zijn :)*

Die zou slímmer die afgunstige kritiek opvatten als een defacto compliment, maar het blijft dat kritiek op overgewicht feitelijk correct is en kritiek op gezond gewicht wegens incorrect vermeend te mager potentieel schadelijk is.

Het toenemende overgewicht is alleen maar in het belang van de commercie. Een belang wat het welzijn van het individu schaadt, dus dikkerds hoedt op uw seack; uw overgewicht spekt het bedrijfsleven en verkort het uwe.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:40

delvira schreef:

Je kent hun recept voor tacos?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:58

nee, vertel.....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:13

Stukkie harder duwen en dan is het vlees alvast klaar :))

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 23:27

@Huertecilla :
Ik dacht toch juist,van andere uitlatingen,elders van jou hand,op te kunnen maken dat jij juist een groot liefhebber bent van de wat gevuldere vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 03:45

papagroom schreef:
@Huertecilla :
Ik dacht toch juist,van andere uitlatingen,elders van jou hand,op te kunnen maken dat jij juist een groot liefhebber bent van de wat gevuldere vrouw.

Dat heb je onvolledig gelezen dan en verkeerd gedacht.
´Horses for courses´ vind en schrijf ik.
Verder is míjn situationeel afhankelijke voorkeur volstrekt irrelevant mbt wat gezond is voor die vrouw.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 03:46

delvira schreef:
nee, vertel.....

1. Men neme een big mama.
2. Zij maakt de tacos voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 04:21

Huertecilla schreef:
little_king schreef:

Kijk; op de keper beschouwd beíden wanthetgeeft gewoon helemaal geen pas doch als je persé om een weging vraagt, dan:
degene die met een gezond gewicht te horen krijgt te dun te zijn :)*

Die zou slímmer die afgunstige kritiek opvatten als een defacto compliment, maar het blijft dat kritiek op overgewicht feitelijk correct is en kritiek op gezond gewicht wegens incorrect vermeend te mager potentieel schadelijk is.

Zou je mij die potentiele schade, specifieker kunnen/willen uitleggen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:12

ohjajoh6 schreef:
Zou je mij die potentiele schade, specifieker kunnen/willen uitleggen?

It´s elementary my dear ohjajoh; peer pressure leidt vaak tot aanpassing en dat is dit geval schadelijk voor die persoon. Het tegengestelde van druk op overgewicht.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:16

En mentale schadelijkheid rekenen we voor het gemak maar even niet mee? Wat is er overigens per definitie zo schadelijk aan overgewicht?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:45

Killyenn schreef:
En mentale schadelijkheid rekenen we voor het gemak maar even niet mee?

Dat is gelijk voor dik en dun dus in deze irrelevant.

Citaat:
Wat is er overigens per definitie zo schadelijk aan overgewicht?

Onder de streep van de samenvattende optelling: Het verkort je leven. :)*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:55

Ondergewicht kan ook schadelijk zijn. Zelfs net zo schadelijk als overgewicht :)

Dus dat zou ook irrelevant zijn

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 11:58

Als ik 75 wordt met een paar pondjes teveel, dan teken ik ervoor. Ik hoef geen 85 te worden en continue op alles gelet te moeten hebben. Jarenlang plankgas sporten en op me eten letten om maar binnen het juiste BMI te blijven.

Nope dan maar 75 jaar worden!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:01

Mogen we ook nog gewoon van het leven genieten of moeten we constant bezig zijn met het vormen naar de eisen van eh, wie eigenlijk? "De maatschappij?"

Nogmaals, er kan gewezen worden op risicos bij enorm overgewicht (morbid obese) (en flink ondergewicht)en dat je het dus beter niet zover kunt laten komen. Er kan gewezen worden op ongezonde voeding en leefwijzen.
Je kunt mensen inspireren om gezond te leven.
Maar kritiek leveren, nee dat is nooit "correct" . Naar niemand toe. Behalve als het opbouwend is. Rotopmerkingen als dat dikkerds geen ruggegraat hebben of alleen maar jaloers zijn vallen daar niet onder.

"De maatschappij" heeft geen enkel recht op kritiek, naar welke groep dan ook.

Een dikke vrouw is geen demoon en hoeft niet bestreden.
Het is niet besmettelijk, dus je hoeft er niet bang voor te zijn.
Ze verkondigen niet dat iedereen maar dik moet worden, dus er is geen invloed op anderen.

Wel geven die dik zijn door een ongezonde levenswijze hun kinderen vaak hetzelfde slechte eten en dus zullen die sneller ook dik zijn. En daarom moeten ongezonde levenspatronen onderbroken. Maar ik zie dat niet via kritiek gebeuren, want tegen kritiek verzet je je.

En vergeet nooit dat de meeste mensen die veel te dik zijn al met afslanken bezig zijn (en te dunne mensen met aankomen), soms hun leven lang.
Een extra schop is niet nodig.
Aanmoedigen en steunen werkt beter en komt een stuk prettiger over.

Je weet nooit hoe oud je had kunnen worden, dus wat maakt dat levensverkorten in hemelsnaam uit?
Daarbij gaat dat ook op voor te mager en is het ook geen absoluut feit dat bij een absoluut gewicht en daarboven altijd waar is.
Tien kilo overgewicht is iets anders dan 100 kilo overgewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:09

Ik snap alleen niet waarom genieten gelijk moet staan aan weinig/niet sporten en ongezond eten. Ikzelf geniet veel meer van mijn leven als ik gezond eet en letterlijk (en figuurlijk ook) goed in mijn lichaam zit.