Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 22:53

Tussendoortjes eten vind ik ook altijd zo moeilijk, ik vergeet het vaak gewoon :))

Vandaag dag 6 van 30 day shred afgerond en het ging echt super. Merk echt al verschil, kan de cardio gewoon volhouden zonder moeite en sommige oefeningen gingen me ook al wat makkelijker af. Spierpijn is ook weg :D

Helaas kan ik morgen niet doen, vind het echt jammer -O- maar zit de hele dag op een festival.. We vertrekken om 6:45 en ben 's nachts pas laat thuis.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:06

Je hoeft echt niet bang te zijn, elk lichaam is gemaakt om voedsel te verbranden, elk lichaam heeft die kcal gewoon nodig :) Ik begrijp je helemaal, ik vond het ook doodeng. Maar inmiddels ben ik bijna vier maand verder en blijft mijn gewicht mooi stabiel en gaat het eerder naar beneden dan naar omhoog :)

Je kan op het 'Wat heb jij allemaal vandaag gegeten'-topic goede inspiratie opdoen wat betreft gezonde eetpatronen. Iedereen zal je daar heel graag helpen als je tips vraagt, dat doen we daar eigenlijk wel allemaal. Ook hier kan je gewoon je lijstjes posten.
Qua tussendoortjes eten wat Karin zegt: fruit, groenten, noten, yoghurt, kwark... Noten kan je ook eten mocht je maag nog niet goed overweg kunnen met veel voedsel; ook al zit je vol na (ik zeg maar wat) 1300 kcal, eet dan wat noten tot je je kcal-behoefte hebt bereikt. De eerste week kan je lichaam misschien even gek doen (hoewel ik er niets van gemerkt heb), maar het is een kwestie van doorzetten. En nadien wordt het enkel beter dan hoe het nu is :) Weeg jezelf een week niet, weeg wél je eten af en vul alles in in eetmeter/valt-af, zodat je je zelf niet in de maling neemt en eigenlijk nog te weinig eet.

Voor fruit en groenten geldt een all you can eat principe. Je ontbijt is heel karig, en je lunch ook (zeker gezien de verdere tussendoortjes), dus die zou ik even opschroeven. Verder geen koolhydraten schrappen uit je menu (vb 's avonds geen aardappelen); dat gaat net je verbranding weer stilleggen. Het is ook een fabeltje dat je 's avonds niet meer (gezond) zou mogen snoepen van wat fruit of yoghurt etc; voor je lichaam maakt het tijdstip waarop je eet niets uit. Mocht je je kcal al opgehoogd hebben, en je bent aan je eetpatroon gewend, voer dan gerust een all you can eat dag in, daar gaat je lichaam lekker van aan het verbranden. En eet af en toe gerust eens iets ongezonds/vet, dat schudt je hele lijf weer wakker :)

Oh en veel water en (groene) thee drinken doen je lijf ook goed :) Succes!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:10

Ik heb standaard 1 All you can eat dag per week en dat bevalt mij echt heel goed moet ik zeggen. Die dag mag ik ook alles wat in normale diëten nooit zou mogen, zoals patat, gebak, koek, noem maar op. Het geeft je stofwisseling een boost en je geest trouwens ook als je dol bent op lekker maar ongezond eten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:15

Dat doe ik ook Fitzroy, en voor mij werkt t ook fantastisch :) En de dag er na eet je weer superclean omdat je je gewoon beter voelt door je gezonde eetpatroon :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:19

Fitzroy schreef:
KarinvdM schreef:
Gewoon een stuk fruit, wat noten, of een keer wat anders zoals dadels of vijgen, lekker variëren. Dat is lekker en gezond.

Correctie, dat vind jij lekker. Niet voor anderen spreken, ik vind er niets aan. :P Doe mij maar een koekje.

Dat neemt niet weg dat fruit, een dadel of vijg gezonder en beter voor je is.
Ik hoef dat koekje niet omdat ik weet dat dat koekje niet goed voor me is...
Sommige dingen moet je leren eten en waarderen.
Al die fabrieksrommel is gewoon niet goed voor je. Ik hoef het niet meer.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:24

Komt daar dan nog eens bij dat na een tijdje gezonde voeding je opmerkt dat die koekjes niet eens zo lekker meer zijn :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:28

Ik had het niet over gezond, maar over lekker ;)
Ik vind gezond eigenlijk nooit lekker. Ik kan niets bedenken waarvan ik nu denk, dat is lekker en gezond. Ik eet het omdat het gezond is, maar als je mij de keuze zou geven zou ik altijd ongezond eten. :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:15

Als ik niet goed op mijn voeding let kom ik ook op het punt dat ik koekjes en alle slechte dingen prefereer boven gezond eten. Met als gevolg dat ik veel minder gelukkig ben en constant hoofdpijn heb.
Ongezond eten is verslavend en het is moeilijk om daar vanaf te komen. Ik heb nu een paar keer gesmokkeld en moet heel erg uitkijken dat ik niet weer in een verkeerd eetpatroon verval.

Mijn knie lijkt weer redelijk op te knappen en ik denk dat ik maandag maar poging twee van de Shred ga doen.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:25

Ik heb ook last van eetbuien. Ik kan echt niet louter gezond eten, ik crash elke keer weer en eet dan een hele zak chips leeg :=
Ik denk erover om ook eens naar een diëtiste te gaan. Om voor mezelf een houvast te hebben en zo hopelijk van de eetbuien af te komen..

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:37

Tja het blijft lastig om de balans te vinden van gezond, genoeg eten en ook af en toe iets lekkers of ongezonds. De tussendoortjes heb ik hier er altijd wel in, maar ik kom dan nog lastig aan mijn hoeveel kcal die ik nodig heb. Als tussendoortjes neem ik fruit, soms een cracotte ofzo met smeerkaas of rauwe worteltjes (jaja die vind ik gewoon echt lekker) dus dat scheelt. ALs ik naar mijn paard ga dan wil ik nog wel eens een koekje (lees: liga ofzo) meenemen puur voor het gemak.
Ik hou wel het weekend voor zondigen, dwz dat ik dan wel beetje chips en drankje neem. Vorige week had ik zwakke momentjes, omdat ik soms écht zin heb in drop, dat dan ook koop, maar merk dat een 2e keer dan weer gemakkelijker gaat haha... is echt verslavend...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:38

Eet je wel genoeg?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:39

Het is puur wilskracht hoe graag wil je iets, ik heb me er ook door heen moeten slaan als niet ontbijter en luncher maar nu zit ik 1000% beter in mn vel en dat is me meer waard dan koek gebak en noem maar op.

Als je echt wil ga je wel op onderzoek uit van hoe en wat mijn diëtiste gaf mij wel wat handvatten mee maar liet me vooral zelf uitzoeken en dat is de enige rede dat ik het ook zonder haar kan, had ze me alles voor geschoteld had ik nu een probleem gehad.

Ik ben nu 82 kg hard op weg naar mn doel en ik ga het halen en ik eet echt niet alleen groenvoer ea nee ik maak uit gekiende maaltijden plan in wat ik wil eten en zoek wanneer ik geen inspiratie heb het hele internet af om te xzien of er wat smakelijke en gezonds tussen staat.

Je kan trouwens best wat ''zondigen'' mits je je dag voeding daar op aanpast en je niet enkel zware suiker gevulde dingen naar binnen gooit

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:54

Gelukkig vind ik gezond eten wel lekker. Dat doe ik ook liever dan snacken, hoewel ik ook best eens een handje chips neem in het weekend en ik eet ook wel eens iets wat een minder gezonde keuze is. Maar ik ben gek op groente, fruit en rauwkost en ik maak ook graag een lekker soepje met veel verse groente er in.
Eten bij bijv de Mac doet mij helemaal niks, ik kom daar dus ook nooit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:34

Ik vind het ook heerlijk geniet zoveel van mn havermout salade of wat dan ook veel meer dan van chips koek of noem maar op maar de meeste mensen moeten het wel leren eten. Ik had dat met drinken in het begin haatte ik water maar nu vind ik het heerlijk het doet wat ik wil dorst lessen

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:32

Seven schreef:
Ik vind het ook heerlijk geniet zoveel van mn havermout salade of wat dan ook veel meer dan van chips koek of noem maar op maar de meeste mensen moeten het wel leren eten. Ik had dat met drinken in het begin haatte ik water maar nu vind ik het heerlijk het doet wat ik wil dorst lessen

oe havermout salade klinkt wel lekker !

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:35

Daar had een komma moeten staan maar ik maak wel eens fruitsalade met warme havermout als onbijt :j

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:37

Seven schreef:
Daar had een komma moeten staan maar ik maak wel eens fruitsalade met warme havermout als onbijt :j

Hoe doe je dat dan precies ? Ben wel benieuwd, wel leuk als variatie voor het ontbijt denk ik :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:44

Ik neem van allerlei fruit wat ik nog heb wat zoals aardbeien bananen appel soms druiven een beetje dat doe ik in stukjes beetje vers sap (sinaasappel af wat je maar in huis hebt) daar bij.
De havermout warm ik op met wat water of melk in de magnetron tot het zo zacht is als ik wil (wat je zelf lekker vind met het fruit vind ik melk wat minder :) ) en laat dat weer wat afkoelen tot het lauw is, daardoor heen mix ik het fruit en eten maar.

Heeft een subtiel fruit smaakje door het sap en ik ben gek op fruit dus ik vind het heerlijk. Ik heb het bedacht als foutje toen ik mn havermout al warm had gemaakt maar de appel en banaan vergeten was er door te doen.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:47

Dat is mijn probleem. Ik vind gezond eten helemaal niet lekker :=
Ik moet mezelf echt verplichten en vaak blijft mijn eten dan te eentonig en ik denk dat ik daarom die drang heb naar ongezond eten.
Dat is meestal chocolade of chips. Of als ik thuis ben voor avondeten en ik ben niet naar de winkel geweest is het veel handiger om een pizza te bestellen dan toch nog naar de winkel te gaan en te beginnen koken. :P

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:47

Dankjewel, het klinkt erg lekker met dat fruit ! Ik vind zelf fruit ook heel erg lekker namelijk .

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:49

Maar wat eet je dan als je het eentonig vind ik heb zoveel recepten die gezond zijn dat ik als ik wil een jaar elke dag iets anders kan eten :j

De drang naar ongezond is gewoon doordat het verslavend is je lichaam is dat zo gewend die blijft er om vragen. Jou taak daar wat anders te bieden wat ook lekker is en gezonder, nou kunnen wij niet in jou buik kijken maar wat vind jij nou echt lekker als je wel aan gezonder denkt.

Ik ben gek op fruit kan het overal wel door heen doen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:51

Oh ga ik eens proberen Seven!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:54

Ik hou niet van fruit, enkel bananen kan ik nog redelijk binnenhouden. Van andere dingen word ik misselijk.
Havermout hou ik niet binnen, dat heb ik al geprobeerd :P

Ik eet 's ochtends brood met jam of yoghurt met banaan door, 's middags gewoonlijk ook of met een plakje kaas. (ik hou niet van vlees op mijn brood). 's Avonds moet ik eten wat de pot schaft op het werk. Komt zelden voor dat ik voor mezelf moet koken. Als ik dat toch moet doen is het vaak pasta met één of andere saus en groenten.

Qua groenten lust ik enkel wortels, brocoli en bloemkool. Andere dingen hou ik niet van.

Ik eet dus ook geen tussendoortje want het gezonde om te doen is fruit en dat trek ik gewoon niet..

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:56

Seven schreef:
Maar wat eet je dan als je het eentonig vind ik heb zoveel recepten die gezond zijn dat ik als ik wil een jaar elke dag iets anders kan eten :j

De drang naar ongezond is gewoon doordat het verslavend is je lichaam is dat zo gewend die blijft er om vragen. Jou taak daar wat anders te bieden wat ook lekker is en gezonder, nou kunnen wij niet in jou buik kijken maar wat vind jij nou echt lekker als je wel aan gezonder denkt.

Ik ben gek op fruit kan het overal wel door heen doen :j

Ik eet nu eigenlijk elke morgen een kommetje brinta met koemelk, omdat ik dat erg lekker vind en het is vullend . Misschien dat jij nog wat lekker/gezonde ideeën voor ontbijt hebt, maar het gaat me er ook om dat het goed vult :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:59

Je zegt vlees op brood houd je niet van dat is dan al het vlees? ik vind de meeste namelijk ook echt vies maar kipfile daarin tegen vind ik wel weer lekker.

Zijn er wel keuzes op je werk? Want als ik terug denk aan mn baan bij de belastingdienst was het eigenlijk altijd soep omdat ze niets anders hadden naast de patat, pizza en andere vette dingen.

Je zou als tusendoortje ook rauwe wortel kunnen eten als je dat wel lust of zelfs een kleine salade van wortel en de andere groentes die je wel lust.

Pasta is ook lekker en zeker ook heel gezond te maken als je daarin de gezondere keuzes maakt, dus zelfs rode sausen maken zonder room etc.

Wel snap ik dat bananen je wel de neus uit komen als je verder niet van fruit houd, ik vind juist appel een ideaal tussen doortje je hebt zoveel verschillende soorten en smaken dat het niet snel 1 tonig word.